Jedzenie do pracy — na zimno i ciepło [Pomysły]
Nie masz pomysłu na jedzenie do pracy? Tutaj znajdziesz inspirację. Dowiesz się również, jakie produkty warto jeść, by lepiej i wydajniej pracować.
Zwiększ swoją produktywność w pracy i życiu prywatnym dzięki poniższym poradnikom. Od technik motywacyjnych po najnowsze ciekawostki technologiczne. Dowiedz się jak ruszyć do działania już teraz.
Nie masz pomysłu na jedzenie do pracy? Tutaj znajdziesz inspirację. Dowiesz się również, jakie produkty warto jeść, by lepiej i wydajniej pracować.
Tutaj znajdziesz najważniejsze informacje o motywacji do nauki wśród uczniów i dorosłych. Poznasz też skuteczne sposoby na to, jak się zmotywować do nauki.
Poznaj definicję, techniki i przykłady zastosowania perswazji w codziennym życiu. Sprawdź, czym różni się perswazja od manipulacji.
Poznaj najbardziej przydatne skróty klawiszowe dla Windowsa, Maca, Excela i Worda. Sprawdź, w jaki sposób pracować szybciej i bardziej produktywnie.
Tutaj dowiesz się, co to jest multitasking (definicja), czy jest to efektywna metoda pracy, a także jak sobie radzić, mając wielozadaniowe stanowisko.
Sprawdź, na czym polega metoda 5s - to może zmienić Twoje podejście do zarządzania firmą. Zobacz uniwersalne przykłady zastosowania metody 5s.
Tutaj znajdziesz listę z przykładami umiejętności interpersonalnych, rady, jak rozwijać te zdolności oraz gdzie wpisać umiejętności interpersonalne w CV.
Tutaj przekonasz się, czym jest small talk. Podpowiemy Ci, jak prowadzić tego typu rozmowy, jakich tematów lepiej nie poruszać, a które są bezpieczne.
Zobacz, na czym polega SEO i dlaczego pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko słowa kluczowe. Sprawdź, czy audyt SEO przez agencję się opłaca.
Tutaj dowiesz się, ile czasu idzie przelew z banku do banku. Przeczytasz też o tym, po jakim czasie wysłane pieniądze dotrą na konto odbiorcy z innego kraju.
Zobacz, czy warto używać zwrotów Dear Sir or Madam, Dear Sir i Dear Madam w oficjalnej korespondencji. Poznaj inne zwroty po angielsku, którymi możesz je zastąpić.
Kiedy używamy zwrotu Szanowni Państwo w korespondencji i jak go zapisujemy? Tutaj znajdziesz krótki poradnik językowy z przykładami, też po angielsku.
Tutaj dowiesz się, czym jest onboarding pracownika. Sprawdzisz też, jak powinno wyglądać przygotowanie do pracy nowego pracownika.
Poznaj skrót od „Szanowna Pani” i „Szanowny Panie”. Sprawdź, jak poprawnie używać tych zwrotów grzecznościowych w mailach i listach.
Zobacz, jak i kiedy używać angielskiego zwrotu To whom it may concern w sytuacjach zawodowych. Poznaj tłumaczenie To whom it may concern po polsku.
Zobacz subiektywną listę 10 najlepszych ekspertów kariery. Sprawdź, który coach lub doradca zawodowy może pomóc Ci rozwinąć swój potencjał.
Zobacz, na czym polega home office. Poznaj wady i zalety pracy z domu i sprawdź, co o home office mówi Kodeks pracy.
Tutaj znajdziesz proste wyjaśnienie terminu machine learning. Dowiesz się, na czym polega uczenie maszynowe i do czego jest ono obecnie wykorzystywane.
Tutaj dowiesz się, czym jest grywalizacja i dlaczego stała się popularna. Zobaczysz też, w jakich dziedzinach wykorzystuje się mechanizmy znane z gier.
Tu przeczytasz, czym jest autoprezentacja. Zobaczysz przykład profesjonalnie przygotowanej autoprezentacji i nauczysz się planować tego typu wypowiedzi.
Zobacz, czym jest nepotyzm. Sprawdź definicję nepotyzmu, poznaj historię i skutki tego zjawiska. Przeczytaj więcej o znanych przykładach nepotyzmu.
Oto wyjaśnienie pojęcia know-how. Zobacz przykłady know-how i dowiedz się, w jakim zakresie polskie prawo chroni unikalną wiedzę i doświadczenie.
Sprawdź, o jakich zawodach marzyli w dzieciństwie Polacy, czy udało im się spełnić te marzenia i jak patrzą na nie z perspektywy czasu. Wyniki badania z 2020 r.
Czy dla Polaków budowanie bliskich relacji w miejscu pracy jest ważne? Jak przyjaźń, związki i romanse wpływają na pracowników? Zobacz wyniki badania.
Poznaj definicję klasy średniej. Sprawdź, ile zarabia klasa średnia w Polsce i czy przysługują jej ulgi podatkowe.
Czy naprawdę wszyscy nie lubią poniedziałków? Czy nasza produktywność jest większa w konkretne dni tygodnia? Zobacz wyniki badania.
Czy molestowanie seksualne w miejscu pracy to realny problem w Polsce? Z jakimi zachowaniami spotykają się ofiary? Kim są sprawcy? Zobacz wyniki badania.
Dowiedz się, czym jest inteligencja emocjonalna i czy można ją wyćwiczyć. Sprawdź, jak zdefiniowana jest inteligencja emocjonalna w książce Golemana.
Tutaj dowiesz się, czym jest employer branding, jakie są jego rodzaje i przykłady, a także jakie korzyści dla pracodawcy niesie employer branding.
Jeśli nie wiesz, jak stworzyć portfolio, tutaj znajdziesz pomocne wskazówki. Zobaczysz też przykłady portfolio architekta, grafika, modelki, fotografa itd.
Jak bardzo inflacja obciąża portfele Polaków? Czy obecne zarobki wystarczają, by utrzymać się w dobie narastającego kryzysu? Wyniki badania.
Poznaj definicję, przykłady i możliwe przyczyny frustracji. Dowiedz się, jak skutecznie radzić sobie z frustracją w pracy.
Czym jest digital marketing i jakie metody wykorzystuje? Dowiedz się, dlaczego digital marketing jest skuteczny i czy można podjąć studia w tej dziedzinie.
Czy w Polsce dyskryminuje się ludzi ze względu na wiek? Czy agesim w pracy to zjawisko powszechne? Oto wyniki ankiety przeprowadzonej przez InterviewMe.
Sprawdzamy, jak Polacy rozumieją pojęcie klasy średniej. Wyniki ankiety pozwalają nakreślić sylwetkę typowego przedstawiciela klasy średniej w Polsce.
Czy kandydaci do pracy rozumieją zawarte w ofertach nazwy stanowisk? Przepytaliśmy 1000 osób, aby sprawdzić, czy zaaplikowaliby na dziwnie brzmiące stanowiska.
Zapytaliśmy ponad 1000 Polaków o ich oczekiwania w pracy na nadchodzący rok. Poznaj spodziewane trendy na rynku pracy w 2024 roku i sprawdź, co na to eksperci.
Jaką opinię o strajkach pracowniczych mają Polacy? Czy i z jakich powodów byliby skłonni wziąć udział w strajku? Wyniki badania.
Do czego byliby zdolni Polacy, aby się wzbogacić? Czy dla pieniędzy jesteśmy w stanie poświęcić naszych przyjaciół i rodzinę? Wyniki badania.
Czy Polscy szefowie dobrze traktują swoich pracowników? Czy są dobrze oceniani przez podwładnych i jakie mają z nimi relacje? Zobacz wyniki badania.
Tutaj dowiesz się, czym jest struktura organizacyjna (definicja), jakie są typy struktur organizacyjnych w firmie, a także jakie są ich zalety oraz wady.
Dowiedz się jak ustawić status Out of Office w swojej skrzynce pocztowej. Zobacz gotowe treści autoresponderów. Sprawdź, o czym pisać a o czym lepiej nie.
Tutaj sprawdzisz, na czym polegają studia MBA. Dowiesz się także, kto decyduje się na podjęcie studiów MBA i jakie są wymagania rekrutacyjne oraz opłaty.
Nie wiesz jeszcze czym jest coworking? Tutaj dowiesz się wszystkiego na temat funkcjonowania przestrzeni coworkingowych i sprawdzisz, ile kosztuje jej wynajęcie.
Co to jest podpis elektroniczny i jak go zrobić? Ile kosztuje podpis elektroniczny? Oto kiedy możesz użyć podpisu elektronicznego i dlaczego go potrzebujesz.
Przeczytaj, czym jest mapa myśli i do czego się jej używa. Zobacz przykładową mapę myśli i dowiedz się, jak stworzyć własną (również online).
Jakie panuje w Polsce przekonanie o pracy w branży IT? Jak wielu z nas, myśli o tym, by nauczyć się programować? Zobacz wyniki badania z 2023 roku.
Z tego artykułu dowiesz się, czym jest public relations i na czym polega praca specjalisty ds. PR. Zobacz, jak profesjonalnie kreuje się wizerunek firmy.
Czy Polacy chętnie rozmawiają w pracy o polityce? A jeśli tak, to na jakie tematy? Czy tolerujemy inne poglądy? Wyniki badania.
Sprawdź, czym jest burza mózgów. Poznaj przykłady zastosowania burzy mózgów w pracy i sprawdź, jak ją skutecznie przeprowadzić.
Jakie obawy związane z przejściem na emeryturę mają Polacy? Czy oszczędzają pieniądze na starość i wierzą w państwowe emerytury? Wyniki badania.
Przeczytaj, co to jest bootcamp i na czym polega. Poznaj kulisy bootcampów dla programistów oraz wady i zalety takich szkoleń.
Tutaj dowiesz się, czym jest zdjęcie biznesowe, jak je wykonać i czy można to zrobić samodzielnie. Sprawdzisz też ceny zdjęć biznesowych u fotografów.
Tutaj przeczytasz, co to jest pewność siebie oraz skąd się bierze i czym objawia się jej brak. Poznasz też 6 skutecznych metod, jak zbudować pewność siebie w pracy.
Zobacz, na czym polega integracja firmowa i jakie przynosi korzyści. Poznaj sposoby i pomysły na skuteczną integrację pracowników.
Tutaj przeczytasz na temat roli mentora w życiu zawodowym mniej doświadczonych pracowników. Dowiesz się, czym różni się mentor od coacha.
Zobacz, co to jest test osobowości, jakie ma wady i zalety oraz jak go rozwiązać. Poznaj 7 darmowych testów osobowości, które pomogą Ci wybrać ścieżkę kariery.
Tutaj dowiesz się, czym jest outsourcing (definicja, rodzaje i przykłady), dlaczego się go stosuje i jakie są korzyści oraz zagrożenia stosowania outsourcingu.
Tutaj przeczytasz, co to jest charyzma i kim jest człowiek charyzmatyczny. Poznasz też skuteczne techniki, które pomogą Ci odkryć i wypracować charyzmę.
Jak Polacy oceniają działania rządu PiS na rynku pracy, wprowadzenie „Polskiego Ładu” i wsparcie pracowników oraz pracodawców w czasie pandemii? Wyniki badania
Dowiedz się, na czym polega koncepcja biura typu open space. W tym tekście przytaczamy dane o wpływie open space na komunikację między pracownikami.
Zobacz wyniki badania, w którym prawie 1000 polskich pracowników opowiada o swoich doświadczeniach związanych z awansami i podwyżkami.
Jak Polacy odbierają osoby pochodzące z Ukrainy obecne na naszym rynku pracy? Jak zmieniły się polsko-ukraińskie relacje po rosyjskiej inwazji? Wyniki badania.
Oto wyniki badania przeprowadzonego w lipcu 2023 roku przez InterviewMe i dotyczącego zaburzeń lękowych i fobii, związanych z pracą i życiem zawodowym.
Czym jest kaizen? Dlaczego warto znać filozofię kaizen i zapoznać się z rewolucyjną metodą zarządzania firmą? Tutaj znajdziesz wszystkie odpowiedzi.
Czym są benefity pracownicze? Kto może je otrzymać? Dowiedz się, na jakie benefity może liczyć pracownik i czy coś w tym względzie zmieniła pandemia.
Czym jest nagroda jubileuszowa? Komu jest przyznawana i w jakiej kwocie? Oto informacje dotyczące nagród jubileuszowych dla pracowników budżetówki.
Duża fluktuacja kadr bywa oznaką problemów w działaniu i organizacji firmy. Zobacz, czym jest fluktuacja, jak ją mierzyć i co robić, by zatrzymać pracownika.
Tutaj dowiesz się, czym jest workation i jak szukać odpowiednich miejsc na pracowakacje. Przekonasz się, że można uczynić pracę zdalną bardziej ekscytującą.
Sprawdź, czym jest kultura organizacyjna wg Scheina i innych badaczy. Poznaj przykłady kultury organizacyjnej i dowiedz się, jak ją budować w swojej firmie.
Sprawdź, czym jest ergonomia, a także co zasady ergonomii mają wspólnego z produktywnością pracowników oraz bezpieczeństwem i wygodą domowników.
Tutaj znajdziesz wyjaśnienie, czym jest ocena pracownika, jakie są jej rodzaje i w jakim celu się ją stosuje, a także wzór oceny pracowniczej z przykładami.
Czy Polacy są zmęczeni pracą czy są z niej zadowoleni? Jaki stosunek mają do swoich zawodowych obowiązków i czy czują się wypaleni? Oto wyniki badania.
Tutaj dowiesz się, czym jest storytelling. Zobaczysz, jak wykorzystuje się go w marketingu. Pokażemy też przykłady storytellingu z mediów.
Poznaj skuteczne i legalne sposoby na zarabianie pieniędzy. Sprawdź, jak zarobić dodatkowe pieniądze przez internet, w domu oraz w swojej pracy.
Zapytaliśmy ponad 1100 osób o ich obecną sytuację ekonomiczną, zawodową i prywatną. Zobacz, czy i dlaczego Polacy doświadczają kryzysu w 2024 roku.
O co chodzi z piramidą Maslowa? Tutaj szybko dowiesz się, co miał na myśli Maslow, tworząc hierarchię potrzeb człowieka i sprawdzisz, czy jest on aktualna.
Tutaj dowiesz się, czym jest tzw. etyka zawodowa (definicja) i kodeks etyki zawodowej oraz jakie są zasady etyki zawodowej (z przykładami).
Nie wiesz, co ze sobą począć w te wakacje? Wyjazd jest bezpieczny czy nie? Zapytaliśmy 1003 respondentów, jak planują urlop w tym roku.
W tym artykule dowiesz się, czym jest scrum i na czym polega praca w tej metodyce. Przeczytasz również, co oznaczają charakterystyczne dla scrum pojęcia.
Tutaj dowiesz się, jaka jest różnica między wynagrodzeniem brutto a netto, jak przelicza się brutto na netto i ile zarobisz na rękę z określoną pensją brutto.
Dowiedz się, czym jest agile. Poznaj założenia tej metodyki. Przeczytaj manifest agile, który powstał, by usprawnić procesy tworzenia oprogramowania.
Tutaj dowiesz się, jakie wyróżniamy typy osobowości. Zobaczysz jak określić swój typ osobowości i poznasz charakterystykę każdego z nich.
Czy Polacy potrafią oszczędzać i mają plan awaryjny na wypadek utraty pracy? Czy boją się, że pandemia koronawirusa pogorszy ich sytuację finansową? Zobacz wyniki badania.
Tutaj dowiesz się, czym jest mowa ciała. Przekonasz się, że Twoje gesty, mimika, spojrzenie czy postawa, wpływają na to, jak odbierają Cię inni ludzie.
Zdolność rozwiązywania problemów jest dla większości pracodawców najbardziej pożądaną umiejętnością, jaką może posiadać pracownik. Jak ją rozwijać?
Prawdopodobnie jak większość osób, porady, którymi mogłabyś się podzielić ze współpracownikami, zatrzymujesz dla siebie. Czas to zmienić. Oto dlaczego.
Studia skończone. Czas nauki wreszcie za Tobą, prawda? Nie do końca. Jeśli chcesz rozwijać swoją karierę, musisz być na bieżąco ze swoją branżą.
Oto zaskakujący pomysł na poprawę Twojej pracy: zacznij myśleć o niej tak samo jak pokerzyści myślą o grze. O co mi chodzi? Przeczytaj, a się przekonasz!
Kompletna cisza w pracy? To raczej niemożliwe. Niektóre dźwięki pomagają poprawić produktywność, a niektórych lepiej unikać. Których?
Dowiedz się, czym jest asertywność, poznaj jej definicję i przykłady takiej postawy. Sprawdź, jak możesz ćwiczyć asertywność i jak być asertywnym w pracy.
Czego pracodawcy oczekują od kandydatów? Z jakiego powodu rekruter może odrzucić aplikację? Pobierz raport i poznaj wyniki badania pracodawców 2019!
Jak ważny jest sen, dlaczego powinno Cię to obchodzić oraz jak niewłaściwa higiena snu szkodzi Twojemu zdrowiu i samopoczuciu? Naucz się lepiej spać dzięki poradom ekspertów.
Dowiedz się, jakie umiejętności pozwalają sprawnie zarządzać czasem i jak dzięki nim zdobyć pracę. Dzięki ekspertom lepiej zorganizujesz swój czas już dziś!
Badanie dotyczące komfortu rozmów o pieniądzach. Zapytaliśmy Polaków, czy swobodnie rozmawiają o kwestiach finansowych z bliskimi i współpracownikami.
Badanie, które ukazuje najbardziej denerwujące aspekty życia biurowego. Zapytaliśmy, co drażni Polaków w pracy i jak często takie sytuacje się zdarzają.
Z artykułu dowiesz się, co to jest work life balance, poznasz jego definicję i przykłady oraz korzyści, które ze sobą niesie (dla pracodawcy i pracownika). Sprawdzisz, jak work-life balance ma się w Polsce i jak firmy stosują jego zasady. Dowiesz się także, jak samemu wyćwiczyć tzw. WLB.
Syndrom wypalenia zawodowego dotyka miliony ludzi. Jak zapobiegać skrajnemu przemęczeniu? Jak rozpoznać symptomy za nim będzie za późno?
Wciąż odkładasz obowiązki na później? Dowiedz się, jak wygrać z prokrastynacją i przeczytaj o tym, jakie mogą przyczyny Twojego zachowania.
Sprawdź listę 10 przydatnych narzędzi do organizacji. Jedne z nich pozwolą Ci oszczędzić czas, inne zwiększą Twoją produktywność, a jeszcze inne sprawią, że niektóre obowiązki staną się prostsze.
Dowiedz się, czym jest technika Pomodoro i jak ją stosować, aby lepiej zarządzać czasem pracy i nauki . Zobacz, jak przerwy co 25 minut pozwalają odzyskać koncentrację!
Poznaj sztuczki, które pozwolą Ci efektywniej korzystać z wyszukiwarki Google w 2023 r. Te komendy i operatory ułatwią Ci wyszukiwanie i poprawią Twoją produktywność!
Dowiedz się, czym jest myślenie krytyczne, dlaczego jest dziś tak ważne i jak w mgnieniu oka się go nauczyć!
Ciągle czujesz stres, napięcie i nerwowość, a na dodatek nie możesz spać? Zobacz 5 skutecznych wskazówek, jak radzić sobie ze stresem w pracy i życiu prywatnym.
Jak zacząć medytować... i wytrwać? Dowiedz się na czym polegają techniki i ćwiczenia dla początkujących i oceń samemu czy jest to dla Ciebie.
Co roku odnotowuje się 10 milionów przypadków demencji, w większości związanych z chorobą Alzheimera. 200.000 z nich dotyka młodych ludzi. W dodatku naukowcy alarmują, że mimo niedawnego spadku liczby przypadków tej choroby, w ciągu najbliższych 40 lat nie uda się obniżyć częstotliwości jej występowania. Porozmawialiśmy z dwoma ekspertami o tym, jak można obronić swój umysł.
Dowiedz się, dlaczego warto być w pracy kreatywnym i co możesz zrobić, aby stać się bardziej pomysłowym w swoim zawodzie (czymkolwiek się zajmujesz!).
Gdy nie poświęcasz czasu i uwagi na przyziemne sprawy, pojawia się więcej miejsca na kreatywność i oryginalne pomysły. Osiągnij ten stan, automatyzując swoje życie.
Nienawidzisz swojej pracy lub szefa? Chcesz natychmiast rzucić robotę, ale nie do końca wiesz jak? Podpowiemy Ci, co robić, gdy nie lubisz swojej pracy.
Kiedy w końcu wracasz do domu po długich godzinach pracy, dopiero wtedy zaczynasz naprawdę żyć. Spędzasz czas z ludźmi, robisz zakupy, idziesz do kina, a może do ulubionej restauracji. Prawda jest taka, że przez cały ten czas z tyłu głowy masz myśl: “Muszę jutro wcześnie wstać”. I nie ma w tym nic złego. Sprawdzamy, czy próby osiągnięcia idealnej równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym mają sens, a jeśli nie — jakie inne podejścia warto obrać?
Jak osiągnąć w życiu więcej? Co zrobić, żeby pokierować swoją karierą na właściwe tory? Musisz nauczyć się zarządzać — samym, lub samą sobą. Oto, jak to zrobić.
Dowiedz się, co to jest pracoholizm (definicja, statystyki), jakie mogą być jego przyczyny i objawy oraz jak pomóc pracoholikowi (leczenie).
Minimalizm to ostatnio chwytliwe hasło. Ale to też coś więcej: dobrze stosowany minimalistyczny styl pracy zwiększa wydajność i kreatywność, a przy tym zmniejsza stres.
Naucz się profesjonalnie przedstawiać w każdej sytuacji. Dowiedz się, na co zwracać uwagę i jak najlepiej mówić o sobie.
Zastanawiasz się nad powrotem na studia? To może być najlepsza decyzja w Twoim życiu. Ale może też skończyć się fiaskiem. Sprawdź, jakie masz szanse.
Przeprowadzka za pracą może (i powinna) przerażać. I to właśnie dlatego tak często jest to świetny pomysł. Co ja wygaduję? Przeczytaj artykuł, a zrozumiesz!
Jak zacząć rozmowę? Naucz się wybierać ciekawe tematy do rozmowy, by móc gadać bez końca. Dzięki tym przykładom zostaniesz mistrzem konwersacji!
Agenci CIA nie mogą sobie pozwolić na panikę. Gdy mają rozwikłać problem, potrzebują szybkich rozwiązań. Poznaj narzędzie, które pomaga im je znaleźć.
Branża HR czerpie wiele korzyści z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Ale czy komputery sprawią, że Twoje stanowisko stanie się niepotrzebne?
Kogo można nazwać przywódcą? Istnieje wiele różnych wizji, często sprzecznych. Czy Ty też chcesz przewodzić innym? Dowiedz się, co będzie Ci potrzebne.
Jeśli zależy Ci na swoim rozwoju zawodowym, popracuj nad swoim personal brandingiem. Dowiedz się, jak sprostać temu zadaniu!
W pracy oczywiście się pracuje, ale przecież spotkasz tam też osoby o podobnym podejściu do życia. Dlaczego by się nie zaprzyjaźnić?
Mogłoby się wydawać, że w dobie cyfryzacji umiejętności zaliczane do profesjonalnej obsługi klienta przejdą do lamusa. W rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. A oto dlaczego.
W mniej niż 5 lat Andrew Rubin z pionka w branży tech stał się CEO wiodącej firmy. Jak? Dzięki zebraniu “dream teamu” mentorów z panteonu Doliny Krzemowej.
Niektórzy mówią na to „podyplomowa depresja”. Inni nazywają to „kryzysem wieku kwartalnego”. Oto jak wyjść z tego dołka.
Człowiek dotknięty tragedią potrzebuje czasu, żeby się z nią uporać. Warto się zatem zastanowić, w jaki sposób współpracownicy mogą pomóc osobom pogrążonym w żałobie.
Wszyscy znamy kogoś, kto zawsze wydaje się mieć wszystko pod kontrolą — robi więcej w krótszym czasie, kończy każde zadanie, jakiego się podejmuje. Żeby pomóc Ci stać się takim prymusem, skontaktowałem się z kilkoma rozchwytywanymi project managerami — ludźmi, którym płaci się za *popisowe* planowanie — i zapytałem, co robić, aby lepiej zarządzać życiem osobistym. Oto ich najlepsze wskazówki.
Ryzyko wypalenia zawodowego jest dziś wyższe niż kiedykolwiek. 70% millenialsów doświadcza jakiejś formy wypalenia w swojej pracy. Zatem dlaczego czujemy się wypaleni? Czy to dlatego, że nienawidzimy swojej pracy? Naszych współpracowników? Nie. Wypalenie może dotknąć nawet tych z nas, którzy uwielbiają swoją pracę. Ale można mu zapobiec. Ten artykuł pokaże Ci, jak to zrobić.
Na czym polega motywowanie pracowników? Co motywuje do pracy? O tym, jak motywować podwładnych, dowiesz się z tego tekstu.
Dowiedz się, kim jest humanista, jak sprawdzić, czy jesteś humanistą czy ścisłowcem, w jakich zawodach odnajdzie się humanista i gdzie szukać pracy.
Chcesz się wzbogacić, zredukować stres o pieniądze i zapewnić sobie pewniejszą przyszłość? Jasne — w końcu wszyscy tego chcemy. Ten artykuł pokaże Ci, jak to osiągnąć.
Poznaj Elle Torres, która zdobyła upragnioną pracę płatną ponad 100 tysięcy dolarów, przed trzydziestką, *zanim* skończyła studia. Dobra wiadomość? Elle użyła strategii, którą Ty też możesz zastosować, by za pomocą networkingu, dostać dokładnie tę pracę, o której marzysz.
Możesz przyspieszyć rozwój swojej kariery, korzystając z wiedzy i doświadczenia współpracowników. Z tego artykułu dowiesz się, jak tego dokonać.
Dowiedz się, co to jest crowdsourcing i gdzie się go wykorzystuje. Poznaj przykłady z Polski i zagranicy oraz korzyści i zagrożenia płynące z crowdsourcingu.
Wybierasz się na wakacje? Przeczytaj nasz poradnik, aby upewnić się, że zostawiasz pracę tam, gdzie jej miejsce, czyli w biurze. Naucz się odpoczywać naprawdę.
Dowiedz się, czym jest wirtualne biuro i czy jest to usługa dla Ciebie. Znajdziesz tu listę biur wirtualnych w Polsce: Warszawie, Krakowie czy Gdyni.
Czego brakuje w procesach rekrutacji? Co decyduje o tym, czy kandydat przyjmie ofertę pracy? Pobierz raport i poznaj wyniki badania kandydatów 2019!
Marzy Ci się sabbatical leave? Poznaj historię śmiałków, którzy zdecydowali się na kilkumiesięczny urlop sabatowy, zainspiruj się i rusz w podróż życia na urlop sabbatical!
Sprawdź, kiedy przypadają niedziele handlowe i te wolne od handlu w 2024 r. Z artykułu dowiesz się także, dlaczego wprowadzono zakaz handlu w niedziele.
W artykule dowiesz się, jak napisać podanie o podwyżkę i bezpłatnie pobierzesz wzór wniosku. Sprawdzisz też, jakich argumentów użyć, aby mieć szanse na pozytywną odpowiedź, kiedy najlepiej poprosić o podwyżkę i co zrobić, jeśli szef odrzuci podanie.
Sprawdź, jak przygotować się do rozmowy o podwyżkę, kiedy i jak ją zacząć rozmowę i jakich argumentów użyć, aby wywalczyć wyższe wynagrodzenie.
Straciłaś niedawno pracę? A może przytrafiło się to komuś, kogo znasz? Oto co należy zrobić w ciągu kilku dni po zwolnieniu, aby wyjść z tego bez szwanku.
Zdarzyło Ci się być o *krok* od stwierdzenia: „chrzanić to bagno, rzucam robotę i przenoszę się w jakieś piękne miejsce, jak najdalej stąd”, nieprawdaż? Wiadomo. Zatem pozwól, że pokażę Ci, jak to zrobić. Za mniej niż pół roku będziesz zarabiać całkiem niezłe pieniądze, pracując gdziekolwiek chcesz. Zainteresowany? Czytaj dalej.
Według badań amerykańskiej Komisji Równych Szans Zatrudnienia, za rządów Donalda Trumpa liczba przypadków dyskryminacji na tle religijnym w miejscu pracy osiągnęła najwyższy wynik w historii. Zbadaliśmy przyczyny i potencjalne rozwiązania tego problemu.
Elevator pitch, czyli autoprezentacja, którą możesz zmieścić w czasie podróży windą przeraża każdego, może z wyjątkiem bohaterów Mad Men i Wilka z Wall Street. Jeśli jej nie znosisz, to nic dziwnego – tradycyjny elevator pitch to przegrana sprawa. Tu nauczysz się stworzyć taki, który działa.
Szanse i zagrożenia, silne i słabe strony. Cztery kryteria, które umożliwią Ci szybką analizę firmy i samego siebie. Oto analiza SWOT.
Jeżeli masz dobrą pracę albo nadal jej poszukujesz, musisz mieć też cele zawodowe, których trzymasz się bez względu na wszystko. Aby dostać wymarzoną pracę trzeba mieć na siebie plan. Jak z sukcesem wyznaczyć swój cel zawodowy i jak do niego dążyć? Zastosuj te 4 porady!
Kim są ludzie z pokolenia Z? Poznaj najnowsze raporty. Sprawdź, czego spodziewać się po generacji Z w pracy i czym różni się ona od pokolenia Y i milenialsów.
“Polityka, która zaspokaja emocje, jest generalnie zła. Świat jest pełen gorzkich wyborów i nieprzyjemnych prawd, i jeżeli to nie na tym opiera się Twoja polityka, marnujesz dużo pieniędzy i czasu” — uważa Bryan Caplan, profesor ekonomii na George Mason University. A jednym z najbardziej dobitnych przykładów takiej straty pieniędzy i czasu jest amerykański system edukacji wyższej. Przeczytaj nasz wywiad z profesorem Caplanem, by dowiedzieć się dlaczego.
Im więcej wiesz o swoich odbiorcach, tym skuteczniej możesz dopasować się do ich wymagań. Jak? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w danych. Zobacz, jak z nich korzystać.
Zobacz 32 śmieszne memy o pracy - m.in. o pracy biurowej w korpo i weekendzie w pracy, o rozmowie kwalifikacyjnej, a także memy z nosaczami.
Jak połączyć pracę na pełny etat z założeniem dodatkowego biznesu? Skąd wziąć dodatkowe czas i energię? To trudne, ale da się zrobić. W tym artykule pokażę Ci jak.
Jeśli wierzyć badaniom, relacje z przełożonym stanowią najważniejszy aspekt Twojej pracy. Trzy czwarte Amerykanów twierdzi, że ich szef to najbardziej stresująca część ich zawodowego życia. Masz tak samo? A może problem wcale nie tkwi w Twoim przełożonym? Może po prostu nie wiesz, jak z nim rozmawiać? Dobra wiadomość jest taka, że zaraz się tego nauczysz.
Jeśli ktoś ma się Tobą zainteresować i zaprosić Cię na rozmowę, to musi widzieć w Tobie kogoś, kto ma to “coś”, na czym mu zależy. Musisz więc “to” pokazać światu. Zobacz, jak zrobić to za pomocą strony internetowej.
Poznaj jedne z najdziwniejszych i najbardziej absurdalnych modeli biznesowych oraz ludzi, którym udało się je wcielić w życie! Dlaczego warto o nich mówić? Bo nie ma pomysłu, który byłby zbyt dziwny, aby zadziałać. Obawiasz się, że Twój osobliwy pomysł na biznes nie chwyci? Czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak szalone koncepcje stały się rzeczywistością.
Może się wydawać, że zamrażanie jajeczek jest idealnym sposobem na to, aby odłożyć macierzyństwo i skupić się na wspinaczce po korporacyjnej drabinie. A jednak, jak dowodzą najnowsze badania, dla większości kobiet decyzja o zamrożeniu jajeczek ma niewiele wspólnego ze ścieżką kariery.
Jak mam przetrwać w pracy, jeśli jestem introwertykiem? Zobacz sposoby, które pozwolą Ci oswoić wszystkie trudne sytuacje. Sprawdź swój typ osobowości.
Dzieci dorastają dziś w świecie, który zupełnie nie przypomina tego z Twojego dzieciństwa. Badacze wciąż starają się określić jego specyfikę, aby móc opracować odpowiednie dla XXI wieku strategie edukacyjne. W jaki sposób dzieci uczą się w klasie, a jak poza nią? Czy technologia ma na to wpływ? Czy rodzice, nauczyciele, rówieśnicy i inni mogą pomóc dzieciom odnieść sukces? Przedstawiamy sześć zdroworozsądkowych i naukowo potwierdzonych metod, które otworzą przed Twoim dzieckiem drogę ku dorosłości.
W świecie zależnym od technologii jasnym jest, że przepływ informacji stanowi klucz do wspólnej przyszłości. Tylko kto uczestniczy w budowaniu tej przyszłości? Spośród wszystkich stanowisk niższego szczebla tylko 37 procent zajmują kobiety. Jeśli zaś spojrzymy na pozycje kierownicze i dyrektorskie, ta liczba spada do 15 procent. Dlaczego tak jest?
Czy mikrodawkowanie LSD doda ludziom skrzydeł w pracy?
Jak zacząć mail i zakończyć mail? Czy forma Witam to poprawny zwrot grzecznościowy? Z artykułu dowiesz się, jakie zwroty grzecznościowe stosować, a jakich unikać. Poznaj zasady rządzące pisaniem maili. Podpowiemy Ci jak pisać maile formalne: do profesora, wykładowcy, szefa itp.
Bez dobrego nastawienia nie masz szansy wziąć się za szukanie pracy. Zobacz najlepsze cytaty motywacyjne, które pomogą Ci szybciej znaleźć pracę.
Zdarzyło Ci się nie wytrwać w Twoich postanowieniach noworocznych? Wypróbuj każdy z 5 sprawdzonych kroków z artykułu, a zwiększysz swoje szanse zrealizowanie celów!
Na czym polega dress code w pracy? Jaki strój wybrać do biura? Sprawdź, jaki wpływ na Twoją pracę ma sposób ubierania się.
Porady jak przetrwać pierwszy dzień w nowej pracy. Dowiedz się, jak się ubrać i zachowywać, aby zrobić dobre wrażenie na pracodawcy i współpracownikach oraz pokonać stres. 🤔 Ponad 20 wskazówek i porady dla osób, które mają przed sobą pierwszy dzień w korporacji lub wracają po urlopie.
W tym artykule dowiesz się, jakie są dobre i złe cechy charakteru oraz czym różnią się one od cech osobowości. Podpowiemy Ci także, jak wpisać je do CV (również po angielsku).
Jak być dobrym szefem? Oto 13 umiejętności kierowniczych, dzięki którym staniesz się skutecznym managerem.
Co to jest MultiSport? Dowiedz się wszystkiego o karcie MultiSport — od logowania, po korzystanie z karnetu. Zobacz, jak zdobyć inne benefity na kartę, np. bilety do kina.
Około 2200 lat Archimedes w czasie kąpieli niespodziewanie wpadł na genialne rozwiązanie trapiącego go problemu. Wtedy podobno wybiegł nagle nago na ulice krzycząc słynne "Eureka!" ("Znalazłem") Każdemu z nas zdarzyło się bezskutecznie zmagać z jakimś problemem i nagle rozwiązanie pojawiło się w najmniej spodziewanym momencie.Co za tym stoi?
Ten świetny film pozwoli Ci w 2 minuty sprawdzić, czy masz większe szanse na karierę naukowca, czy raczej sukcesy artystyczne. Zobacz, która półkula jest Twoją dominującą!
Geniusz. Co go charakteryzuje? Co wspólnego mieli Einstein , Edison , da Vinci , Darwin i Mozart? Okazuje, że wszyscy mieli podobny sposób myślenia. Badacze od wielu lat próbują wykazać powiązanie między inteligencją, a geniuszem. Na pewno wysoki iloraz inteligencji pomaga, jednak nie decyduje o tym, czy osoba jest geniuszem.
Zobacz najlepsze kreatywne wizytówki, a ich oryginalne wzory i ciekawe szablony na pewno zainspirują Twoje projekty!
Zobacz wyniki badania „Biurowe grzechy", w którym ponad 1000 polskich pracowników opowiada o swoich najgorszych zachowaniach w pracy.