Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

Kompetencje miękkie i twarde: lista 30+ umiejętności [przykłady]

Stwórz CV teraz

Nasi użytkownicy zostali zatrudnieni przez:*

Doświadczenie i umiejętności są kluczowe by znaleźć dobrą pracę. W końcu pracodawcy chcą wysoko wykwalifikowanych ekspertów z umiejętnościami twardymi, prawda? Tak, ale to tylko pół prawdy. Choć mało kto mówi w swoim CV o umiejętnościach miękkich, firmy konsekwentnie szukają pracowników z tymi kompetencjami.

Potwierdzają to badania (ale o tym za chwilę).

Z tego artykułu dowiesz się:

  • na czym polega różnica między umiejętnościami miękkimi i twardymi.
  • jakie są przykłady kompetencji miękkich i twardych kluczowych dla pracodawców.
  • jak opisać je w CV, aby zainteresować rekrutera.
  • jak rozwijać kompetencje miękkie, aby coraz lepiej radzić sobie w pracy.

Chcesz od razu wpisać do CV swoje umiejętności twarde i miękkie? W naszym kreatorze znajdziesz profesjonalne wzory do uzupełnienia i wyróżnisz swoje kompetencje na 1. stronie życiorysu. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Stwórz CV teraz

Zobacz inne szablony, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.

Przeanalizowaliśmy dla Ciebie 1,15 prawdziwych życiorysów z kreatora CV InterviewMe, które powstały w ciągu ostatniego roku. Oto najciekawsze statystyki na temat umiejętności miękkich i twardych w CV kandydatów do pracy w Polsce.

Statystyki o umiejętnościach w CV

  • Nasi użytkownicy wpisują do CV średnio 6 umiejętności.
  • Ponad 30% użytkowników kreatora InterviewMe podaje w CV mniej niż 5 umiejętności.
  • 10 najpopularniejszych kompetencji miękkich w CV to: umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, zdolność szybkiego uczenia się, pracowitość i zaangażowanie, dokładność i dbałość o szczegóły, kreatywność i pomysłowość, samodzielność, dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista oraz łatwość w nawiązywaniu relacji z klientami.
  • Najpopularniejsze umiejętności specjalistyczne w CV naszych użytkowników to prawo jazdy oraz obsługa komputera i pakietu MS Office. 
  • 7% naszych użytkowników nie podaje żadnych umiejętności w CV.

1. Umiejętności miękkie i twarde - co to jest i czym się różnią?

Tomek jest programistą w dużej korporacji.

Jest świetnym specjalistą i potrafi szybko rozwiązać prawie każdy problem. Komputer nie ma przed nim tajemnic, doskonale zna kilka języków programowania.

Jednak zupełnie nie dogaduje się z przełożonymi i współpracownikami. Często jest opryskliwy, łatwo się irytuje i niechętnie wykonuje powierzone mu zadania.

Tomek to klasyczny przykład osoby z umiejętnościami twardymi, która zaniedbała rozwój kompetencji miękkich.

Kompetencje twarde to przede wszystkim umiejętności mierzalne, których można się stosunkowo szybko nauczyć np. w szkole, na kursach czy też w pracy.

Pracodawca może je zweryfikować na podstawie Twojego doświadczenia, uzyskanych certyfikatów, podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub poprzez testy i zadania (np. Bardzo dobra znajomość Adobe Photoshop CC).

Te cechy nazywane są podstawowymi, bazowymi i bez nich możesz stracić szansę na stanowisko.

Przykładowo, jeśli jednym z wymagań w ofercie pracy jest “znajomość języka angielskiego na poziomie C2”, to osoba prezentująca poziom B1 nie będzie miała szansy zdobyć tego stanowiska.

W tym przypadku brak konkretnej wiedzy i umiejętności twardych wyklucza kandydatów.

Zupełnie inaczej wygląda kwestia umiejętności miękkich. Są to trudniejsze do zmierzenia i oceny kompetencje, często nazywane zdolnościami osobistymi i interpersonalnymi.

Są to cechy psychofizyczne i umiejętności społeczne, które decydują o tym, jak się zachowujesz, dogadujesz z innymi ludźmi czy też organizujesz swoją pracę (np. Nie mam problemu z podejmowaniem decyzji, nawet w sytuacjach stresowych).

Co ciekawe, badania sugerują, że zapotrzebowanie na pracowników z umiejętnościami miękkimi rośnie od co najmniej 1980 roku!

Rodzaje kompetencji - czym różnią się umiejętności twarde i miękkie?

Umiejętności twarde

Umiejętności miękkie

Konkretne kompetencje specjalistyczne

Umiejętności osobiste (np. radzenie sobie ze stresem)

Wiedza merytoryczna

Umiejętności interpersonalne (np. motywowanie innych do pracy)

Łatwo je zweryfikować, zmierzyć i ocenić

Trudne do zweryfikowania, podlegają subiektywnej ocenie

Zazwyczaj są związane z konkretnym zawodem

Kompetencje uniwersalne, które przydają się na różnych stanowiskach

Pozwalają dobrze wykonywać powierzone zadania w pracy

Pomagają współpracować z zespołem, przełożonymi i klientami

Stosunkowo łatwe do wytrenowania w szkole, na kursach lub w pracy

Proces ich rozwijania jest bardziej złożony i zazwyczaj trudniejszy

Jeszcze niedawno umiejętności miękkie były uważane za “gorsze” i mniej istotne. Obecnie ten podział się zaciera, a pracodawcy często zwracają większą uwagę właśnie na ten rodzaj kompetencji. Dlaczego? Bardzo często łatwiej nauczyć pracownika umiejętności twardych niż inwestować w rozwój jego zdolności miękkich.

Przeczytaj też: Cechy charakteru do CV: jakie wpisać i jak to zrobić? [15 cech]

2. Przykłady kompetencji miękkich i twardych

Każda osoba ma inne kompetencje miękkie i twarde. Dlatego opisując je w CV, powinieneś postarać się, aby były w jak największym stopniu unikalne. Pamiętaj też, aby dopasować umiejętności do swoich cech, doświadczenia i wymagań w ofercie pracy. Oto przykłady:

Umiejętności miękkie (przykłady):

  • umiejętność pracy pod presją czasu i odporność na stres
  • dbałość o dobrą atmosferę i komunikację w zespole
  • rozwiązywanie konfliktów
  • wypracowywanie kompromisów
  • motywowanie pracowników w zespołach 5-20 osób
  • logiczne myślenie
  • duża kreatywność i innowacyjność
  • komunikatywność i umiejętność pracy w grupie
  • duża motywacja do pracy
  • łatwość w realizowaniu zadań i skupienie na celu
  • zdolności perswazyjne
  • delegowanie zadań i skuteczne ich egzekwowanie
  • życzliwość i pozytywne nastawienie do ludzi
  • doskonałe zarządzanie czasem i terminowość
  • świetna organizacja pracy (także przy pracy zdalnej)
  • wysoka kultura osobista
  • łatwość w nawiązywaniu relacji z klientem
  • dobrze radzę sobie z “trudnymi” klientami
  • dobrze przyjmuję konstruktywną krytykę
  • chęć i motywacja do nauki i samorozwoju
  • potrafię pracować według ścisłych wytycznych
  • szybko odnajduję się w nowym środowisku pracy.

Umiejętności twarde (przykłady):

  • znajomość języków programowania Java, Python i Ruby
  • język angielski - poziom średnio-zaawansowany (C1)
  • doskonała znajomość zasad SEO
  • bardzo dobra znajomość Photoshopa
  • znajomość narzędzi pakietu Office
  • prawo jazdy kat. B
  • znajomość narzędzi do e-mail marketingu (np. MailChimp)
  • content marketing
  • wiedza z zakresu Trade Marketingu
  • znajomość branży gastronomicznej
  • przygotowywanie planów sprzedażowych (miesięcznych i rocznych)
  • znajomość programów modelowania 3D.

umiejętności miękkie i twarde

Jeśli opisujesz kompetencje miękkie i twarde w CV po angielsku, możesz być bardziej konkretny i zwięzły. Wymieniając umiejętności miękkie (w języku angielskim “soft skills”) możesz napisać np. friendly (przyjacielski), enthusiastic (pełen entuzjazmu), experience dealing with difficult clients (doświadczenie w radzeniu sobie z trudnymi klientami) czy też functions well under pressure (dobrze radzę sobie w pracy pod presją).

Opisując po angielsku swoje umiejętności twarde (“hard skills”), również staraj się być jak najbardziej konkretny. Przykłady: “SEO/SEM Marketing”, “Network and Information Systems”, “Statistical Analysis and Data Mining”.

Więcej porad na temat towarzenia tej sekcji CV znajdziesz tutaj: Umiejętności w CV — jakie warto wpisać?

3. Jak wpisać kompetencje miękkie i twarde w CV?

Pracodawcy podczas rekrutacji otrzymują nawet… 200 CV!

Wielu kandydatów przygotowuje życiorys na podstawie tego samego, darmowego wzoru z internetu.

Po przejrzeniu kilkunastu niemal identycznych dokumentów, pracodawca zaczyna mieć problem z odróżnieniem kandydatów.

Jak zwrócić jego uwagę? Przygotowując CV z wyróżnionymi umiejętnościami miękkimi i twardymi oraz dopasowując dokument do oferty pracy.

Jak opisać umiejętności miękkie i twarde w CV, aby zainteresować pracodawcę?

Krok 1. Opisz swoje umiejętności na 1. stronie CV. Rekruterzy rzadko czytają drugą stronę życiorysu! CV z wyróżnioną sekcją “Umiejętności” możesz stworzyć w naszym kreatorze. Przykład takiego dokumentu zobaczysz na dole tego paragrafu.

Krok 2. Zawsze staraj się dopasować opis umiejętności do oferty pracy. Dzięki temu pracodawca od razu zobaczy, że jesteś idealnym kandydatem i nie wysyłasz masowo identycznych CV. Wpisz wszystkie miękkie i twarde umiejętności, które pokrywają się z wymaganiami w ofercie pracy (pomoże Ci w tym nasz wzór CV do pobrania).

Krok 3. Bądź konkretny, nie wpisuj ogólnych umiejętności, które może podać każdy kandydat (np. Jestem pracowity). Bądź szczegółowy, używaj liczb, procentów etc. (np. “Zarządzanie 10-osobowym zespołem”, “Przeprowadzenie ponad 400 godzin szkoleń”, “Zarządzanie budżetem powyżej 1 mln zł”).

Krok 4. Możesz ocenić poziom swoich umiejętności - słownie lub za pomocą modułu ocen / gwiazdek. To dodatkowo przyciągnie wzrok pracodawcy. Pamiętaj jednak, aby nie zawyżać ocen - rekruter na pewno zweryfikuje podane przez Ciebie informacje. Kłamstwa w CV zazwyczaj szybko wychodzą na jaw.

Przykładowa oferta pracy dla menedżera:


kompetencje miękkie

Dopasowany do oferty opis kompetencji miękkich i twardych menedżera:

DOBRZE

Umiejętności twarde:

  • zarządzanie projektami (certyfikat Prince2)
  • wiedza z zakresu konsultingu
  • Excel, PowerPoint, Word (poziom zaawansowany)
  • tworzenie prezentacji multimedialnych (Prezi)
  • MS Project (poziom średnio-zaawansowany)

Umiejętności miękkie:

  • analityczne myślenie
  • nastawienie na realizację celu
  • poczucie odpowiedzialności za projekty
  • samodzielność
  • innowacyjność i kreatywność
  • praca pod presją czasu
  • dbałość o doskonałą komunikację

Zajrzyj też do poradnika: Jak napisać CV


Chcesz w 5 minut przygotować CV z wyróżnionymi umiejętnościami miękkimi i twardymi? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz gotowe szablony do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

4. Jakie umiejętności miękkie są najważniejsze dla pracodawców?

W przypadku zdolności twardych sprawa jest prosta. Najważniejsze są te, które pozwolą Ci skutecznie wykonywać pracę na konkretnym stanowisku.

Pracodawcy w ofertach wymieniają również interesujące ich kompetencje miękkie. W pierwszej kolejności powinieneś opisać te, które wskazano w wymaganiach.

Co jednak zrobić, jeśli masz rozwinięte cechy miękkie i chcesz je opisać w CV lub liście motywacyjnym, a pracodawca nie wspomina o nich w ogłoszeniu?

Oto lista miękkich kompetencji, które są kluczowe z punktu widzenia rekrutera i warto zamieścić je w swoim CV.

Umiejętności miękkie w CV, które są ważne dla pracodawcy i pomogą Ci pchnąć karierę do przodu:

1. Efektywna komunikacja i umiejętności interpersonalne

Osoby, które opanowały efektywną komunikację, potrafią dostosować styl i ton wypowiedzi do rozmówcy. Dokładnie wykonują instrukcje przełożonych, a także umieją wyjaśnić bardziej złożone problemy współpracownikom i klientom.

Umiejętności interpersonalne to umiejętności społeczne, które pomagają w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z innymi ludźmi, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Umiejętności interpersonalne pozwalają budować dobre relacje w zespole i ułatwiają integrację ze współpracownikami.

2. Zespołowość

Sukces firmy rzadko zależy od dobrej pracy jednej osoby. “Zespołowy” pracownik wie, kiedy być liderem, a kiedy słuchaczem. Jest otwarty na potrzeby innych. Dodatkowo zespołowość ułatwia nawiązywanie przyjaźni i w ten sposób zwiększa satysfakcję z pracy.

3. Skuteczne rozwiązywanie problemów

Rozwiązywanie problemów wymaga analitycznego, kreatywnego i krytycznego myślenia. Ta miękka umiejętność jest związana z zespołowością - pracownik powinien wiedzieć, kto może pomóc w konkretnym przypadku. Pracodawcy cenią osoby, które przychodzą do nich nie tylko z problemem, ale również propozycją jego rozwiązania.

4. Elastyczność i zdolność przystosowania się do nowego środowiska pracy

Jest to ważna kompetencja miękka, ponieważ oznacza chęć do zdobywania kolejnych umiejętności, a także otwartość na nowe wyzwania. Pamiętaj, że nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem, dlatego musisz być gotowy na opracowywanie alternatywnych rozwiązań. Pracodawcom zależy, aby pracownicy potrafili dostosować się do zmian w branży.

5. Pewność siebie, umiejętność zarządzania zespołem i zdolności przywódcze

W zarządzaniu ludźmi pomaga m.in. umiejętność komunikowania się oraz motywowania. Jasna wizja i zaufanie sprawia, że współpracownicy chętniej pomagają Ci realizować powierzone zadania. Dodatkowo umiejętności przywódcze ułatwiają wyróżnienie się w firmie i np. uzyskanie awansu. Połączenie zawodowych kompetencji oraz pewności siebie sprawi, że Twoi przełożeni, współpracownicy i klienci uwierzą w Twoją wizję.

6. Odpowiednie reagowanie na konstruktywną krytykę

Umiejętność przyjmowania konstruktywnej krytyki ułatwia rozwój i naukę nowych kompetencji. Najlepsi pracownicy potrafią z wdzięcznością przyjąć opinie innych i zastosować wnioski, aby ulepszyć swoją pracę.

7. Pozytywne nastawienie, inicjatywa i silna motywacja do pracy

Wykazywanie się pozytywnym nastawieniem i inicjatywą nie tylko pokazuje Twoje zaangażowanie, ale również dowodzi, że nie potrzebujesz ciągłego nadzoru. Pracodawcy uwielbiają samodzielne osoby, dla których praca jest jednocześnie pasją. Pozytywne nastawienie jest zaraźliwe i doskonale wpływa na morale oraz energię innych członków zespołu.

Umiejętności miękkie po angielsku - które są kluczowe dla pracodawców?

Przygotowujesz życiorys w języku angielskim? Poniżej dowiesz się, które umiejętności miękkie w CV zwrócą szczególną uwagę rekrutera.

Zgodnie z badaniem LinkedIn, pracodawcy przede wszystkim szukają poniższych miękkich kompetencji:

  • Communication
  • Organization
  • Teamwork
  • Always punctual
  • Critical thinking
  • Social skills
  • Creativity
  • Interpersonal communication
  • Adaptability
  • Friendly personality

Chcesz wpisać do CV również swoje pasje i hobby? Zajrzyj do poradnika: Zainteresowania w CV

5. Jak rozwijać kompetencje miękkie?

Umiejętności miękkie rozwija się przede wszystkim poprzez codzienną praktykę, kontakty z innymi ludźmi, obserwowanie i analizowanie własnych zachowań.

W przeciwieństwie do kompetencji twardych, nie są to “podręcznikowe” umiejętności.

W internecie można znaleźć szkolenia z umiejętności miękkich. Najlepiej wybierać te prowadzone przez profesjonalnych trenerów (psychologów lub psychoterapeutów).

Tego typu szkolenia często odbywają się w kilkuosobowych grupach, polegają na odgrywaniu scenek, które pozwalają uczestnikom wyeliminować niepożądane zachowania i rozwijać kluczowe umiejętności interpersonalne.

Zdolności miękkie można rozwijać również samemu. Oto kilka prostych ćwiczeń, które Ci w tym pomogą.

Ćwiczenie 1. Zawsze staraj się ustalić, czy cel komunikacji został osiągnięty. Np. dopytaj rozmówcę, czy dobrze zrozumiał instrukcje, a następnie sprawdź, czy powierzone zadania zostały poprawnie zrealizowane.

Ćwiczenie 2. Pozwól swojemu rozmówcy dokończyć wypowiedź, nie przerywaj mu. Jednocześnie wykazuj zainteresowanie, utrzymuj kontakt wzrokowy (ale bez przesady!) i obserwuj jego mowę ciała.

Ćwiczenie 3. Bądź otwarty, uśmiechnięty i przyjazny. Staraj się kontrolować swoją mowę ciała (np. nie gestykuluj zbyt intensywnie i “agresywnie”).

Ćwiczenie 4. Staraj się postawić w sytuacji swojego rozmówcy, spójrz na sprawy z jego perspektywy. Nie oceniaj z góry i nie lekceważ jego zdania. Nie okazuj wyższości i unikaj budowania wizerunku osoby “wszystkowiedzącej”.

Ćwiczenie 5. Staraj się samemu proponować pomoc współpracownikom. Jeśli widzisz osobę, którą wyraźnie przerastają obowiązki, zapytaj, w jaki sposób możesz ją wesprzeć.

Ćwiczenie 6. Staraj się nie narzekać na nowe obowiązki czy też wprowadzanie alternatywnych technologii. Im szybciej je wykonasz lub przetestujesz, tym szybciej przystosujesz się do nowego środowiska pracy.

Ćwiczenie 7. Realizuj zadania z własnej inicjatywy, nie czekając na polecenia innych. Staraj się proponować rozwiązania, a nie tylko sygnalizować problemy.

Ćwiczenie 8. Jeśli zarządzasz zespołem, staraj się wydawać mniej poleceń, a częściej proponować sposób wykonania konkretnego zadania. Twoi podwładni docenią to, że masz własną wizję, którą pomagasz im realizować.

Ćwiczenie 9. Pamiętaj, że rozwijanie umiejętności miękkich polega na zmienianiu siebie, a nie innych. Zastanów się, dlaczego w konkretnych sytuacjach jesteś zestresowany, zdenerwowany, masz problemy z komunikacją.

Ćwiczenie 10. Nie staraj się poprawić wszystkich kompetencji naraz. Zrób listę kluczowych umiejętności, które chcesz trenować i skonsultuj ją z przełożonym lub znajomymi.

Ćwiczenie 11. Jeśli to możliwe, co jakiś czas zmieniaj środowisko pracy, realizuj nowe zadania i ucz się nowych umiejętności. W ten sposób unikniesz wypalenia zawodowego i pobudzisz swoją kreatywność.

Umiejętności miękkie i twarde - które są ważniejsze?

Bez umiejętności twardych na pewno nie znajdziesz pracy. Ale jak o umiejętnościach mówią pracodawcy?

Z kolejnego badania LinkedIn wynika, że 57% pracodawców uważa, iż umiejętności miękkie są ważniejsze od umiejętności twardych.

Taki wynik wymaga sceptyczności, ale jest ewidentnym dowodem na to, że firmy coraz bardziej cenią sobie soft skills.

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Starasz się rozwinąć swoje umiejętności miękkie? Napisz w komentarzu poniżej nad jakimi kompetencjami pracujesz i w jaki sposób je trenujesz. Wspólnie pomożemy osobom, które dopiero zaczynają się doskonalić!

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Źródła

Oceń mój artykuł: umiejetnosci miekkie i twarde
Średnia: 4.74 (182 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Wojciech Martyński jest ekspertem kariery, pisarzem oraz redaktorem prowadzącym InterviewMe, cytowanym m.in. przez Gazetę Prawną, Bankiera, Wyborczą, Interię, Infor, Wirtualną Polskę, INNPoland i Puls Biznesu. Jako absolwent politologii i dziennikarstwa, od ponad 12 lat działa w mediach i marketingu. Od 2017 r. pomaga naszym czytelnikom znaleźć wymarzoną pracę i rozwijać ich kariery, przygotowując artykuły poradnikowe oraz opiniotwórcze badania i raporty. Tworząc własne materiały oraz redagując treści innych autorów, kieruje się redakcyjnymi wytycznymi InterviewMe.
Linkedin

Podobne artykuły