

Tutaj dowiesz się, czym jest employer branding, jakie są jego rodzaje i przykłady, a także jakie korzyści dla pracodawcy niesie employer branding.
Współcześnie, znalezienie wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy zostaną w firmie na dłużej, stanowi duże wyzwanie.
Najlepsi kandydaci już nie muszą walczyć o dobre posady. Bardzo często to pracodawcy walczą o nich. Dlatego tak ważny stał się tzw. employer branding.
Z tego artykułu dowiesz się:
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:
Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!
Employer branding po polsku to po prostu „budowanie marki pracodawcy”. Są to wszystkie działania firmy, które mają na celu przekonanie pracowników i kandydatów, że jest to atrakcyjne środowisko pracy, w którym będą się rozwijać i z którego wartościami mogą się utożsamiać. Employer branding ma prowadzić do tego, że firma będzie postrzegana jako „pracodawca z wyboru”.
Upraszczając, można powiedzieć, że employer branding to rodzaj reklamowania pracodawcy.
Jest to jednak termin dosyć młody. Określenia „employer brand” jako pierwsi użyli w swoim artykule "The Employer Brand" Simon Barrow i Tim Ambler w 1996 roku. Jednak prekursorem wdrażania employer brandingu była firma McKinsey (początek XXI wieku).
Może Cię także zainteresować: Jak prowadzić procesy rekrutacyjne? Wyniki badania kandydatów
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Działania związane z budowaniem marki pracodawcy dzielimy na dwa podstawowe rodzaje.
Employer branding wewnętrzny — jest skierowany do obecnych pracowników firmy. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o stworzenie przyjaznego środowiska pracy i możliwości rozwoju, a co za tym idzie ograniczenie zjawiska odpływu pracowników (szczególnie w krótkim czasie po zatrudnieniu).
Przykłady employer brandingu wewnętrznego:
Employer branding zewnętrzny — jest skierowany do kandydatów. Ten rodzaj EB pozwala zbudować wizerunek firmy atrakcyjnej i przyjaznej dla potencjalnych pracowników.
Przykłady employer brandingu wewnętrznego:
Bardzo ważnym momentem z perspektywy employer brandingu jest rozmowa kwalifikacyjna. Pracodawca musi mieć świadomość, że w jej trakcie nie tylko ocenia kandydata, ale jest również oceniany przez potencjalnego pracownika. Dlatego tak ważne jest, aby rozmowa rekrutacyjna była profesjonalna i pozostawiła dobre wrażenie — u obu stron.
Może Cię również zainteresować: Jak przeprowadzić profesjonalną rozmowę kwalifikacyjną?
Skuteczny employer branding przede wszystkim ułatwia rekrutację najlepszych kandydatów, a także ich zatrzymanie. Z badań wynika, że aż 84% pracowników rozważyłoby przejście do firmy, która ma lepszą reputację niż ich obecny pracodawca.
Na jakie główne korzyści wynikające z EB wskazują sami pracodawcy? Zgodnie z raportem HRM Institute, są to przede wszystkim:
Profesjonalny employer branding i pozytywny wizerunek firmy wpływa również na inne aspekty rozwoju przedsiębiorstwa. Może np. ułatwiać nawiązywanie relacji biznesowych (stabilny zespół i rzetelność są postrzegane jako atut), a także pozyskiwanie nowych klientów (zadowolenie pracowników przekłada się na jakość oferowanych usług i produktów).
Może Cię także zainteresować: Assessment center — co to jest? Jakie są jego zalety?
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
A jaka jest Twoja opinia na temat employer branding? Podziel się swoimi obserwacjami w komentarzu pod artykułem.
Z artykułu dowiesz się, co to jest work life balance, poznasz jego definicję i przykłady oraz korzyści, które ze sobą niesie (dla pracodawcy i pracownika). Sprawdzisz, jak work-life balance ma się w Polsce i jak firmy stosują jego zasady. Dowiesz się także, jak samemu wyćwiczyć tzw. WLB.
Dowiedz się, co to jest crowdsourcing i gdzie się go wykorzystuje. Poznaj przykłady z Polski i zagranicy oraz korzyści i zagrożenia płynące z crowdsourcingu.
Tutaj dowiesz się, czym jest outsourcing (definicja, rodzaje i przykłady), dlaczego się go stosuje i jakie są korzyści oraz zagrożenia stosowania outsourcingu.