Polski
    Moje konto

    Kontroluj swoje dane

    Używamy plików cookie, aby udoskonalić proces tworzenia CV i listów motywacyjnych. Z tego powodu możemy udostępniać Twoje dane dotyczące użytkowania podmiotom trzecim. Więcej informacji o tym, jak używamy plików cookie, znajdziesz w naszej Polityce plików cookie. Jeśli chcesz ustawić preferencje dotyczące plików cookie, kliknij przycisk Ustawienia. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij Akceptuj.

    Ustawienia Akceptuj

    Ustawienia plików cookie

    Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

    Wybierz akceptowane pliki cookie

    Analityka

    Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

    Wydajność i personalizacja

    Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

    Reklamy

    Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

    Niezbędne

    Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

    Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

    Zapisz preferencje
    Employer branding: co to jest? Definicja, rodzaje, przykłady

    Employer branding: co to jest? Definicja, rodzaje, przykłady

    Tutaj dowiesz się, czym jest employer branding, jakie są jego rodzaje i przykłady, a także jakie korzyści dla pracodawcy niesie employer branding.

    Współcześnie, znalezienie wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy zostaną w firmie na dłużej, stanowi duże wyzwanie.

     

    Najlepsi kandydaci już nie muszą walczyć o dobre posady. Bardzo często to pracodawcy walczą o nich. Dlatego tak ważny stał się tzw. employer branding.

     

    Z tego artykułu dowiesz się:

     

    • czym jest employer branding
    • jakie są jego rodzaje i przykłady
    • jakie korzyści dla pracodawcy niesie employer branding.

     

    Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

     

    Stwórz CV teraz

     

    employer branding
    employer branding

    Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

     

    Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

     

    Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

     

    1. Employer branding — co to jest?

     

    Employer branding po polsku to po prostu „budowanie marki pracodawcy”. Są to wszystkie działania firmy, które mają na celu przekonanie pracowników i kandydatów, że jest to atrakcyjne środowisko pracy, w którym będą się rozwijać i z którego wartościami mogą się utożsamiać. Employer branding ma prowadzić do tego, że firma będzie postrzegana jako „pracodawca z wyboru”.

     

    Upraszczając, można powiedzieć, że employer branding to rodzaj reklamowania pracodawcy.

     

    Jest to jednak termin dosyć młody. Określenia „employer brand” jako pierwsi użyli w swoim artykule "The Employer Brand" Simon Barrow i Tim Ambler w 1996 roku. Jednak prekursorem wdrażania employer brandingu była firma McKinsey (początek XXI wieku).

     

    Może Cię także zainteresować: Jak prowadzić procesy rekrutacyjne? Wyniki badania kandydatów

     

    Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

     

    Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

     

    2. Rodzaje i przykłady employer brandingu

     

    Działania związane z budowaniem marki pracodawcy dzielimy na dwa podstawowe rodzaje.

     

    Employer branding wewnętrzny — jest skierowany do obecnych pracowników firmy. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o stworzenie przyjaznego środowiska pracy i możliwości rozwoju, a co za tym idzie ograniczenie zjawiska odpływu pracowników (szczególnie w krótkim czasie po zatrudnieniu).

     

    Przykłady employer brandingu wewnętrznego:

     

    • świadczenia dodatkowe i benefity pracownicze (np. prywatna opieka medyczna, karta MultiSport, lunche firmowe, Wczasy pod Gruszą)
    • imprezy i wyjazdy integracyjne
    • szkolenia, warsztaty, programy rozwojowe
    • rozwinięta komunikacja wewnętrzna (informowanie o wydarzeniach, np. poprzez mailingi)
    • system bonusów i nagród
    • konkursy i prezenty (np. z okazji świąt)
    • system wewnętrznej rekrutacji
    • rozwinięty proces onboardingu pozwalający szybko i skutecznie wdrożyć nowych pracowników
    • dbanie o work-life balance pracowników

     

    Employer branding zewnętrzny — jest skierowany do kandydatów. Ten rodzaj EB pozwala zbudować wizerunek firmy atrakcyjnej i przyjaznej dla potencjalnych pracowników.

     

    Przykłady employer brandingu wewnętrznego:

     

    • uczestnictwo w targach pracy i konferencjach
    • współpraca z biurami karier uczelni
    • aktywne prowadzenie profili firmowych w mediach społecznościowych
    • przemyślana promocja firmy w ofertach pracy
    • profesjonalnie przygotowane strony „O firmie”, “Kariera” itp. w serwisie internetowym firmy
    • oferowanie wysokiej jakości produktów i usług, które stanowią wizytówkę firmy

     

    Bardzo ważnym momentem z perspektywy employer brandingu jest rozmowa kwalifikacyjna. Pracodawca musi mieć świadomość, że w jej trakcie nie tylko ocenia kandydata, ale jest również oceniany przez potencjalnego pracownika. Dlatego tak ważne jest, aby rozmowa rekrutacyjna była profesjonalna i pozostawiła dobre wrażenie — u obu stron.

     

    Może Cię również zainteresować: Jak przeprowadzić profesjonalną rozmowę kwalifikacyjną?

     

    3. Jakie korzyści daje pracodawcy employer branding?

     

    Skuteczny employer branding przede wszystkim ułatwia rekrutację najlepszych kandydatów, a także ich zatrzymanie. Z badań wynika, że aż 84% pracowników rozważyłoby przejście do firmy, która ma lepszą reputację niż ich obecny pracodawca.

     

    Na jakie główne korzyści wynikające z EB wskazują sami pracodawcy? Zgodnie z raportem HRM Institute, są to przede wszystkim:

     

    • spójna komunikacja
    • lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej
    • łatwość przyciągania talentów
    • większe zaangażowanie pracowników
    • uznanie firmy za idealnego pracodawcę (wysoka pozycja rankingowa)
    • zmniejszenie rotacji pracowników
    • obniżenie kosztów związanych z rekrutacją.

     

    Profesjonalny employer branding i pozytywny wizerunek firmy wpływa również na inne aspekty rozwoju przedsiębiorstwa. Może np. ułatwiać nawiązywanie relacji biznesowych (stabilny zespół i rzetelność są postrzegane jako atut), a także pozyskiwanie nowych klientów (zadowolenie pracowników przekłada się na jakość oferowanych usług i produktów).

     

    Może Cię także zainteresować: Assessment center — co to jest? Jakie są jego zalety?

     

    Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

     

    Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

     

    A jaka jest Twoja opinia na temat employer branding? Podziel się swoimi obserwacjami w komentarzu pod artykułem.

    Oceń mój artykuł: employer branding
    Średnia: 5 (5 oceny)
    Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
    Wojciech Martyński
    Ekspert kariery, redaktor prowadzący serwisu i autor ponad 100 artykułów InterviewMe z poradami dotyczącymi pisania CV i listu motywacyjnego, rozmów kwalifikacyjnych oraz poszukiwania pracy.
    Linkedin

    Podobne artykuły

    Work-life balance — co to? Definicja po polsku i przykłady

    Work-life balance — co to? Definicja po polsku i przykłady

    Z artykułu dowiesz się, co to jest work life balance, poznasz jego definicję i przykłady oraz korzyści, które ze sobą niesie (dla pracodawcy i pracownika). Sprawdzisz, jak work-life balance ma się w Polsce i jak firmy stosują jego zasady. Dowiesz się także, jak samemu wyćwiczyć tzw. WLB.