
Profesjonalne CV - wzór, jak napisać, 10+ szablonów i kreator
Tutaj znajdziesz ponad 10 wzorów profesjonalnego CV do uzupełnienia i pobrania, wskazówki jak napisać profesjonalne CV oraz kreator CV online.
Badanie, które ukazuje najbardziej denerwujące aspekty życia biurowego. Zapytaliśmy, co drażni Polaków w pracy i jak często takie sytuacje się zdarzają.
Tylko spokojnie. Profesjonalista musi panować nad swoimi emocjami. W pracy nie ma miejsca na wybuchy gniewu lub rozpaczy. Ale są rzeczy, które nawet świętego wyprowadzą z równowagi.
Jeśli pracujesz lub kiedykolwiek pracowałeś w biurze, dokładnie zrozumiesz, o co chodzi. Można oszaleć, gdy drukarka się zacina, Twój kubek do kawy znowu gdzieś zniknął i zaraz złapie Cię grypa, ponieważ kolega przyszedł dziś chory do pracy.
Grr...
Irytujesz się i czujesz się bezsilny wobec sytuacji. Nie możesz ot tak, z głupiego powodu zdenerwować się i odejść. Pewnie w niczym to nie pomoże, ale sprawdź, czy przypadkiem inni nie mają jeszcze gorzej. Albo przynajmniej podobnie.
W internetowej ankiecie zapytaliśmy 500 respondentów:
Wyniki badania przeprowadzonego przez InterviewMe stanowią cenną wskazówkę dla firm w zakresie „employee experience”, jasno pokazując, co ludzi irytuje w biurowej rzeczywistości, a do czego podchodzą (w większości) ze zrozumieniem i akceptacją.
W pracy problemy stwarzają nam zarówno ludzie, jak i maszyny. Ci pierwsi przychodzą przeziębieni, nie myją rąk po wyjściu z łazienki i czasem zapominają o higienie. Takie rzeczy trudno znieść. Sprzęty biurowe nie chcą być gorsze — psują się i zacinają. Można zwariować.
Co jednak denerwuje Polaków w pracy najbardziej? Przeszukaliśmy Internet wzdłuż i wszerz, sprawdziliśmy, co sfrustrowani pracownicy wypisują na Twitterze, zerknęliśmy w inne badania i naliczyliśmy ponad 120 drażniących sytuacji. Potem wybraliśmy 28 biurowych koszmarów.
Oto najbardziej irytujące sytuacje, z którymi spotykamy się w pracy. Wskazała na nie ponad połowa respondentów. Dla kontrastu — zestawiamy te uciążliwe aspekty życia biurowego z momentami, w których najczęstszą reakcją jest tylko wzruszenie ramion.
Wyniki ankiety pokazały zależność pomiędzy płcią a natężeniem irytacji. Kobiety częściej niż mężczyźni denerwują się z powodu wymienionych powyżej sytuacji biurowych. Zresztą — dokładnie zobaczysz tę różnicę, gdy przeczytasz poniższą analizę.
To nigdy nie jest przyjemne. Dbajmy o higienę osobistą, a wszystkim będzie się pracowało lepiej. Aż 61% wręcz nie znosi sytuacji, w których zapach współpracownika wskazuje na to, że dziś nie użył dezodorantu. Jak zwrócić uwagę komuś, kto może nie zdaje sobie sprawy, co jest grane?
Co ciekawe—
Ludzie młodzi zauważają problem braku higieny u współpracowników całkiem często (odpowiedziało tak 54% osób w wieku do 39. roku życia). Z jakiegoś powodu osoby po czterdzistce doświadczają tego typu sytuacji dość rzadko (38% odpowiedzi wśród starszych pracowników).
Co jeszcze ciekawsze—
Aż 71% kobiet irytuje się, gdy czuje przykry zapach od koleżanki lub kolegi z pracy. Za to 25% mężczyzn twierdzi, że choć zauważa problem, nie za bardzo się tym przejmuje.
Zepsuta drukarka to raczej niecodzienna sytuacja w polskim biurze. Tylko 7% badanych zmaga się z takim technicznym problemem na co dzień. Jednak jak już sprzęt się zatnie… Czarne chmury z piorunami przysłaniają wszystkie biurka w pokoju, w którym podjęto próby wydrukowania dokumentu.
I tu znowu — kobiety częściej niż mężczyźni (65% vs 46%) irytują się, gdy sprzęt odmawia posłuszeństwa. Za to ⅓ mężczyzn zachowuje w takiej sytuacji stoicki spokój.
Tu podobna sytuacja. Wadliwy sprzęt lub wolno działający komputer denerwuje większość z nas, ale kobiety (odpowiedziało tak 62% z nich) nieco bardziej niż mężczyzn (49% wskazań). Dla ¼ pracowników płci męskiej nie jest to żaden problem.
Na szczęście wadliwe sprzęty to rzadkie sytuacje w polskich biurach. Tylko 6% z nas w ogóle je dostrzega. Najrzadziej mężczyźni.
Tego bardzo nie lubimy. Około 54% respondentów doświadcza irytacji, gdy w pobliżu pojawia się współpracownik roznoszący zarazki. Częściej niż mężczyźni (32% odpowiedzi) zauważają takie niebezpieczeństwo kobiety (56% odpowiedzi), które są też bardziej poddenerwowane taką sytuacją.
Co wiecej — 38% pracowników płci męskiej, którzy brali udział w ankiecie, twierdzi, że niespecjalnie się przejmuje przeziębionym sąsiadem biurko obok.
Okazuje się, że 53% z nas — bez względu na wiek i płeć — nie znosi, gdy ktoś ze współpracowników pożycza sobie należący do nas kubek. Na szczęście taka sytuacja zdarza się bardzo rzadko. Najrzadziej ze wszystkich, które tu opisujemy. Tylko 6% ankietowanych pada ofiarą kubkowego skrytożercy.
Ponad 40% badanych nie wie, czy taka sytuacja ma miejsce (nic dziwnego). Co nie oznacza, że gdy ktoś nie myje rąk po wyjściu z toalety, nie zaczynamy się irytować. Aż 60% kobiet twierdzi, że taka sytuacja się im nie podoba, za to prawie ¼ mężczyzn nie widzi w niej problemu.
Nie masz, jak zaparkować i znowu spóźnisz się na spotkanie. I tak codziennie. Brak miejsca parkingowego to sytuacja częściej przytrafiająca się kobietom (51%) niż mężczyznom (31%).
Co ciekawe, z powodu braku miejscu parkingowych irytuje się prawie 60% młodych ludzi i tylko 41% pracowników „po czterdziestce”.
A teraz druga strona medalu, czyli sytuacje biurowe, które akceptujemy i przyjmujemy ze stoickim spokojem.
Niemal 52% badanych nie panikuje, gdy w biurowym ekspresie do kawy skończyły się ziarna. Wystarczy je po prostu dosypać i po kłopocie, prawda? Tylko 30% z nas twierdzi, że jest to jednak pewna uciążliwość.
Aż 52% respondentów (tyle samo kobiet co mężczyzn) uważa, że uczestnicy spotkania, którzy pojawiają się wcześniej niż inni, w żadnym wypadku nie są kłopotliwi. Na pewno lepsze to niż czekać na spóźnialskich.
Prawie 49% badanych nie ma nic przeciwko rozmowom, jakie czasami wywiązują się w biurowej łazience. W końcu głupio tak nic nie powiedzieć, gdy spotykasz tam kolegę/koleżankę z pracy. Kobiety trochę częściej niż mężczyźni (52% vs 44%) zgadzają się na pogawędkę w tych okolicznościach. Młodzi ludzie częściej niż starsi akceptują sytuacje, w których trzeba mimowolnie angażować się w rozmowy (51% vs 46%).
Może biurowa atmosfera nie mieści się w definicji relaksu (42% ankietowanych narzeka na depresyjny wystrój miejsca pracy lub za słabe oświetlenie), ale to nie znaczy, że non stop zdarzają się w biurze sytuacje krańcowe.
Jak pokazuje poniższa grafika, problemy natury technicznej pojawiają się dość rzadko. Niedziałająca winda, brak gniazdek elektrycznych czy zepsuta drukarka to niecodzienna sytuacja dla większości polskich pracowników biurowych.
Kolejny wniosek jest równie ciekawy. Polacy szanują (wbrew stereotypom) cudzą własność i nie pożyczają sobie kubka, w którym pije kawę kolega z pokoju. W ogóle sprawy porządku mają się świetnie: brak kawy w ekspresie czy brudne naczynia to w polskich biurach na szczęście pojedyncze sytuacje.
A teraz TOP 3, czyli sytuacje i problemy, które są w polskich biurach powszechne. Jak widać, najczęściej powody do zdenerwowania dają nam koledzy z pracy. Nagminnie przychodzą do pracy przeziębieni, a jeśli są już zdrowi, czas przeznaczony na pracę spędzają w Internecie.
Na koniec przedstawiamy pełną listę zachowań i sytuacji, które mogą stać się iskrą zapalną i skutkować wybuchem gniewu. Zestawiliśmy te problemy, zaczynając od tych, które denerwują nas najbardziej, a kończąc na najmniej irytujących sytuacjach biurowych.
Metodologia
W ankiecie wzięło udział 500 respondentów. Uczestnicy ankiety odpowiedzieli na 56 pytań. Połowa pytań (28) dotyczyła najbardziej denerwujących sytuacji biurowych. Druga połowa (28) — częstotliwości występowania denerwujących sytuacji.
A co Ty o tym myślisz? Czy wyniki naszej ankiety Cię zaskakują, czy raczej spodziewałeś się takiego rozkładu odpowiedzi? Jeśli chcesz skomentować badanie lub dorzucić jakiś punkt, którego zapomnieliśmy w nim umieścić, dodaj komentarz na forum poniżej artykułu.
Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.
Tutaj znajdziesz ponad 10 wzorów profesjonalnego CV do uzupełnienia i pobrania, wskazówki jak napisać profesjonalne CV oraz kreator CV online.
Ciągle czujesz stres, napięcie i nerwowość, a na dodatek nie możesz spać? Zobacz 5 skutecznych wskazówek, jak radzić sobie ze stresem w pracy i życiu prywatnym.
Sprawdź, jakie są najważniejsze cechy dobrego pracownika według ekspertów i pracodawców, jak je zaprezentować i wpisać do CV.