Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

Bootcamp: co to jest i czy warto? Plusy i minusy

Stwórz CV teraz

Nasi klienci zostali zatrudnieni przez:*

Termin „bootcamp”możesz kojarzyć z programu Top Model. Ale w rzeczywistości nie musi on oznaczać tylko trudnych treningów, łez i niechcianych metamorfoz — bo tym słowem określa się dziś różne obozy szkoleniowe lub intensywne kursy. Obecnie bootcampy są popularne głównie w branży IT.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co to jest bootcamp i na czym polega
  • jak wyglądają bootcampy dla programistów
  • jakie są wady i zalety bootcampów.

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Stwórz CV teraz

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.

1. Bootcamp — co to jest, ile trwa i jak wygląda? [+ Bootcampy dla programistów]

Termin bootcamp pochodzi z języka angielskiego i oznacza „obóz dla rekrutów”. Według słownika Cambridge, w ten sposób określa się miejsce pierwszego szkolenia dla członków amerykańskiej armii.

Jednak odkąd bootcamp zawędrował do cywilnego świata pracy, oznacza intensywne, długie i precyzyjne szkolenie na jakiś temat. Ich celem jest zdobycie konkretnych umiejętności i innych kwalifikacji zawodowych. Zajęcia mogą być prowadzone online lub offline. Najpopularniejsze są kursy stacjonarne i pełnoetatowe, które trwają od kilku dni do kilku tygodni, a nawet miesięcy. Alternatywą są bootcampy „wieczorowe”, organizowane popołudniami i w weekendy.

Historia bootcampów programistycznych sięga 2011 roku. To wtedy na stronie Hacker News ktoś ogłosił, że nauczy programowania sześć osób. Pierwszy bootcamp w Polsce zorganizowała firma Coders Lap we wrześniu 2013 roku.

Dziś bootcampy cieszą się większą popularnością. Korzystają z nich osoby, które dopiero rozpoczynają karierę, chcą się przebranżowić lub potrzebują rozwinąć kwalifikacje, by dostać podwyżkę lub awansować w strukturze firmy.

Oto przykłady umiejętności, których możesz się nauczyć na różnych bootcampach.

Bootcamp — programowanie / IT

  • Bootcamp dla programistów. W jego trakcie poznasz tajniki popularnych języków programowania (np. Python, Java, JavaScript, C#) oraz podstawy tworzenia stron internetowych, aplikacji mobilnych i innych programów.
  • Bootcamp dla analityków danych. Na takim kursie nauczysz się gromadzić, analizować i wizualizować dane. Będziesz zgłębiać takie narzędzia jak SQL, Python czy R.
  • Bootcamp dla front-end developerów. Nabędziesz umiejętności tworzenia stron internetowych i aplikacji webowych od strony wizualnej. W tym celu poznasz m.in. HTML, CSS i JavaScript.
  • Bootcamp dla back-end developerów. W ich trakcie nauczysz się tworzyć strony internetowe i aplikacje webowe od strony serwerowej. Będziesz mógł poznać języki programowania (np. Python, Java, PHP).

Bootcampy z programowania często są oparte na jednym projekcie. Oznacza to, że uczestnicy pracują w praktyce nad swoim portfolio i uczą się programowania w rzeczywistych warunkach. Takie bootcampy mają bardzo różne poziomy — możesz więc pójść na kurs podstawowy lub zaawansowany.

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

Bootcamp — marketing

  • Digital marketing bootcamp. Na takim szkoleniu nauczysz się tworzyć i realizować kampanie marketingowe w mediach społecznościowych, wyszukiwarkach internetowych i innych kanałach cyfrowych. Poznasz takie narzędzia jak Google Analytics i Facebook Ads.
  • SEO bootcamp. Tutaj nauczysz się optymalizować strony internetowe pod kątem wyszukiwarek. W tym celu zgłębisz tajniki Google Search Console, Google Analytics i Ahrefs.
  • Product manager bootcamp. Poznasz sekrety zarządzania projektami oraz nauczysz się oceniać ich specyfikę, cykl życia i potencjał. Poznasz niezbędne narzędzia do pracy (np. MS Project, Jira).

Bootcamp — design / projektowanie

  • UX/UI bootcamp. Nabędziesz umiejętności tworzenia stron internetowych i aplikacji mobilnych, które będą łatwe i przyjemne w użyciu. Zgłębisz takie narzędzia jak Figma czy Sketch.
  • Graphic design bootcamp. Na takim szkoleniu nauczysz się tworzyć loga, ilustracje i infografiki w programach Adobe Photoshop i Illustrator.

Bootcampy najczęściej organizują prywatne szkoły lub firmy, ale coraz częściej można natknąć się na oferty uczelni wyższych i innych publicznych instytucji. Żeby zapisać się na szkolenie, wystarczy wpisać stosowną frazę w Google, a później zapoznać się z opisem oraz opiniami użytkowników.

2. Bootcamp — czy warto? Plusy i minusy szkoleń

Zastanawiasz się, czy warto pójść na bootcamp? Sprawdźmy.

Najważniejszą zaletą bootcampu jest szybki proces uczenia się pod okiem specjalistów w branży. W przeciwieństwie do szkół i studiów, bootcampy wyróżniają się praktycznym podejściem do przekazywania wiedzy — np. szansą na stworzenie własnego portfolio w trakcie nauki (choć tutaj wiele zależy od programu).

Ponadto w dużych miastach w Polsce brakuje programistów, projektantów i administratorów danych. W takim wypadku bootcamp to szansa na szybsze zdobycie kwalifikacji niż w trakcie 3-letnich studiów, a w konsekwencji — szybsze dostanie pracy. Badacze zwracają uwagę, że bootcampy są szansą dla osób, które wcześniej „przegapiły” możliwość nauki zawodu, w tym kobiet.

Poza tym nie da się ukryć, że branżowy bootcamp to świetny wpis do CV. Możesz go umieścić w sekcji „Wykształcenie” (np. jeśli nie skończyłeś studiów lub masz inną specjalizację) albo w rubryce „Kursy i certyfikaty”. O ukończeniu bootcampu warto poinformować również w podsumowaniu zawodowym w CV oraz w liście motywacyjnym.

Niestety, minusem bootcampów jest ich wysoka cena — szczególnie jeśli mówimy o szkoleniach IT, które kosztują od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Do wad bootcampu można również zaliczyć brak indywidualnego podejścia do kursantów, sztywny harmonogram zajęć i bardzo intensywny proces nauki. Bez wątpienia nie jest to kurs dla każdego. W przypadku niektórych osób może on być zbyt męczący, a co za tym idzie, mało efektywny.

Dlatego zanim wybierzesz się na bootcamp, dokładnie rozpisz swoje cele zawodowe i zapoznaj się z ofertą szkolenia. Upewnij się, że odpowiada ono Twoim potrzebom i jest prowadzone przez ekspertów — wówczas taka inwestycja z pewnością Ci się opłaci.

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Czy zdarzyło Ci się uczestniczyć w bootcampie? Podziel się swoimi wrażeniami w komentarzach.

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Źródła

Oceń mój artykuł: bootcamp
Średnia: 5 (1 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Marta Rojewska
Marta jest ekspertką kariery i autorką artykułów, w których odkrywa tajniki pisania CV, przechodzenia rozmów kwalifikacyjnych, zdobywania cennych kwalifikacji oraz rozwijania kariery zawodowej. Jej porady były cytowane m.in. w dzienniku Rzeczpospolita, a także serwisach Money.pl, Interia i Wirtualna Polska. Od 2018 roku Marta bada i opisuje strategie pisania CV, zapewniając czytelnikom łatwy dostęp do wiedzy na temat tworzenia dokumentów aplikacyjnych. Artykuły jej autorstwa poparte są badaniami i ankietami, a także zgodne z procesem redakcyjnym InterviewMe.
Linkedin

Podobne artykuły