Trwa wysyłanie danych...
Proszę czekać.

22 przykładowe wzory CV na wiele stanowisk (Zobacz i Pobierz)

Wzory CV | 2017-05-05
Kamila Okulska
Specjalista ds. marketingu w InterviewMe

Szukasz wzorów CV? Dobrze trafiłeś.

 

W tym artykule znajdziesz gotowe wzory CV do pobrania dla wielu stanowisk. Co jeszcze?

 

Zobaczysz też profesjonalne szablony CV z naszego z kreatora CV, który pozwoli Ci łatwo stworzyć atrakcyjne CV w 5 minut. 

 

I najważniejsze....

 

Pokażę Ci krok po kroku jak napisać gotowe CV dla Twojego stanowiska tak, aby zainteresować pracodawcę i otrzymywać więcej zaproszeń na rozmowy kwalifikacyjne. Dzięki temu artykułowi dowiesz się jak: 

 

  • szybko stworzyć CV na swoje stanowisko:
  • opisać swoje doświadczenie i zakres obowiązków;
  • pokazać pracodawcy swoje osiągnięcia;
  • podkreślić umiejętności;
  • napisać podsumowanie zawodowe.

 

Zanim pobierzesz gotowy wzór CV, znajdź swoje stanowisko na liście poniżej i zastosuj wszystkie wskazówki. Zobacz jak zmieniliśmy CV na przykładzie Grzegorza w naszym kreatorze CV (stwórz CV tutaj)

 

gotowe wzory CV do pobrania

Po prawej przykład CV na szablonie Crisp - zobacz inne szablony i stwórz CV tutaj

  

Znajdź interesujące Cię stanowisko i zobacz wzór CV oraz rady jak napisać profesjonalne CV:

 

CV przedstawiciel handlowy

CV pracownik administracyjno-biurowy

CV dla absolwenta

CV inżynier budowlany

CV specjalista ds.marketingu


Nie znalazłeś swojego zawodu? Sprawdź pozostałe artykuły na naszym blogu:

 

Wzory CV na popularne stanowiska [spis] 
Wzór CV dla studenta

Wzór CV kelnera/kelnerki

Wzór CV kucharz

Wzór CV pracownik biurowy

Wzór CV sekretarka

Wzór CV kierowca

Wzór CV magazynier

Wzór CV do banku

Wzór CV kosmetyczka

Wzór CV nauczyciel

Wzór CV sprzedawca i przedstawiciel handlowy

Wzór CV inżynier

Wzór CV fryzjer

Wzór CV architekt

Wzór CV księgowa/księgowy

Wzór CV programista/informatyk

 

Darmowy ebook: Zanim użyjesz wskazówek z tego artykułu upewnij się, że Twoje CV jest wolne od błędów, które znajdziesz w naszym bezpłatnym e-booku - "24 błędy w CV, przez które nie dostajesz pracy" (pobierz)


1. Przedstawiciel handlowy - skuteczny wzór CV.

 
wzór CV przedstawiciel handlowy

Wzór CV - przedstawiciel handlowy. Zobacz inne wzory CV.

 

Wyobraź sobie, że szukasz kandydata na stanowisko sprzedawcy lub przedstawiciela handlowego. Co Twoim zdaniem jest najważniejsze na tym stanowisku? Jakie umiejętności i cechy powinien posiadać Twój idealny kandydat? Co wyróżnia idealnego sprzedawcę i przedstawiciela handlowego?


Z mojego doświadczenia wynika, że w sprzedaży najbardziej liczą się:

 

  • aktywna sprzedaż
  • orientacja na cel
  • pozyskiwanie klienta
  • zdolności negocjacyjne
  • techniki sprzedaży
  • budowanie relacji biznesowych

 

Jeśli jesteś przedstawicielem handlowym i chcesz stworzyć skuteczne CV, koniecznie dodaj do swojego dokumentu wymienione słowa-klucze. Dzięki temu Twoje CV przykuje uwagę pracodawcy. 

 

Jak zyskać uwagę pracodawcy?


Jeśli chcesz wyróżnić się na tle innych przedstawicieli handlowych, napisz ciekawe podsumowanie zawodowe. Ta sekcja ma na celu podkreślenie Twojej przewagi nad innymi kandydatami.

 

Kiedy przygotowujemy profesjonalne CV dla kandydatów (zobacz tutaj), staramy się, aby treść podsumowania zawodowego odpowiadała na 3 najważniejsze pytania pracodawcy:

 

Kim jesteś i jak długie masz doświadczenie w sprzedaży? (np. „Jestem przedstawicielem handlowym z ponad 5-letnim doświadczeniem w sprzedaży B2B.")

 

Jakie jest Twoje najważniejsze osiągnięcie zawodowe? (w przypadku sprzedaży warto opisać tutaj sukcesy w realizacji celów np. „Realizuję cele sprzedażowe średnio na poziomie 120%.")

 

Gdzie chcesz znaleźć pracę? („Aktualnie poszukuję nowych wyzwań zawodowych, jako [nazwa stanowiska].")

 

Podsumowanie zawodowe umieść na początku profesjonalnego CV. Dzięki temu pracodawaca zobaczy, że tworzysz dokument dopasowany specjalnie do jego ogłoszenia.

 

Dobre podsumowanie zawodowe składa się maksymalnie z 3 - 4 krótkich i jasno sformułowanych zdań.

 

Chcesz wiedzieć, co jeszcze wpisać do sekcji "cele zawodowe"? Przeczytaj ten artykuł:

 

"Cele zawodowe w CV - 4 rady jak je opisać" (czytaj).

 

Oprócz podsumowania ciekawie opisz stanowiska. W kolejnym punkcie dowiesz się, jak to zrobić.

 

wzór CV przedstawiciel handlowy


Co warto podkreślić w CV sprzedawcy i przedstawiciela handlowego?


Większość kandydatów tworząc swoje CV wykorzystuje wzory CV z Internetu i kopiuje gotową listę obowiązków. Aby CV było skuteczniejsze możesz zrobić znacznie więcej! Podkreśl nie tylko wykonywane obowiązki, ale także swoje osiągnięcia.

 

Gdy w InterviewMe przygotowujemy profesjonalne CV dla kandydatów, w opisie stanowisk zawszd dodajemy sukcesy. Pokażę Ci, jak to zrobić.

 
Pokażę Ci, jak to zrobić. Co może być ważne dla potencjalnego pracodawcy, który szuka skutecznego przedstawiciela handlowego? Spróbuj znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania:

 

  • w ilu procentach realizujesz wyznaczone cele sprzedażowe?
  • ilu nowych klientów udało Ci się pozyskać w ostatnim kwartale?
  • jaki efekt przyniosły prowadzone przez Ciebie negocjacje cenowe? (czy w wyniku negocjacji udało Ci się zaoszczędzić pieniądze w budżecie? Jeśli tak, to o ile procent?)
  • czy udało Ci się zaoszczędzić dla swoich pracodawców pieniądze? (tutaj przydatne będą procenty i podanie konkretnych działań)
  • czy miałeś swój wkład w usprawnienie jakiegoś procesu lub jego optymalizację? (ponownie zmiana procentowa mile widziana)
  • czy wpadłeś na pomysł, który pozwolił wykonywać pewną część pracy szybciej? (jeśli uda się to skonkretyzować, Twoje CV stanie się jeszcze ciekawsze).


Wybierz te osiągnięcia, które są najbardziej spektakularne i bezpośrednio związane z wymaganiami z ogłoszenia. Odnieś się do wszystkich punktów, które pracodawca umieścił w ogłoszeniu na stanowisko przedstawiciela handlowego. W ten sposób zyskujesz pewność, że trafisz w oczekiwania pracodawcy niemal w 100%.


Wybierz 4-5 najważniejszych obowiązków i 3-4 najciekawsze osiągnięcia na każdym stanowisku, które dotąd zajmowałeś. Skup się tylko na tych obowiązkach i sukcesach, z których jesteś najbardziej dumny. Weź pod uwagę szczególnie te osiągnięcia, które przyniosły największą korzyść dla pracodawcy.


Pamiętaj, że skuteczne CV jest zwięzłe. 


Skorzystaj z poniższej metody skutecznego opisywania sukcesów:

 

Osiągnąłem cel „X”, który był mierzony przez „Y”, poprzez zastosowanie „Z”.


Jak mogłoby to wyglądać w przypadku przedstawiciela handlowego?

Skorzystaj z poniższej metody. Podziel opis stanowiska na 2 części, aby podkreślić swoje osiągnięcia.


Data od – do / Nazwa firmy - Nazwa stanowiska


Zakres obowiązków:

 

  • Aktywnie realizuję plany sprzedażowe
  • Przygotowuję i prezentuję ofertę handlową
  • Pozyskuję nowych klientów
  • Prowadzę negocjacje cenowe
  • Buduję długofalowe relacje z klientami
  • Prowadzę obsługę posprzedażową.

 

Osiągnięcia:

 

  • Realizuję miesięczne cele sprzedażowe średnio na poziomie 120% założeń.
  • Wynegocjowałem korzystne warunki umowy z kluczowym klientem, co przyniosło firmie wzrost obrotów o około 2% w skali roku.
  • Pozyskałem 20 nowych klientów, co zwiększyło obroty firmy o 5% w skali roku.

 
Liczby i procenty najszybciej zapadają w pamięć pracodawcy. Dodaj do CV swoje sukcesy w realizacji celów sprzedażowych. Dzięki temu zwiększysz swoją wiarygodność. Pamiętaj, aby unikać podawania konkretnych kwot pieniężnych. Zachowasz poufność, jeśli opiszesz swoje osiągnięcia za pomocą procentów.

 

Uwaga: Jeśli korzystasz z naszego kreatora CV, łatwo wypunktujesz swoje osiągnięcia. Wystarczy, że zaznaczysz tekst do wypunktowania. Dzięki temu osiągnięcia będą bardziej przyciągały uwagę rekrutera.

 

 

Stwórz profesjonalne CV w 5 minut

(wejdź tutaj)

 

 

wzór cv cascade

Szablon CV Cascade- zobacz inne szablony CV i listu.

 

Jak opisać umiejętności w profesjonalnym CV dla sprzedawcy i przedstawiciela handlowego?

 

„Umiejętności” to jedno z ważniejszych miejsc w Twoim CV. Często mają wpływ na końcową ocenę Twojej aplikacji. Gotowe wzory CV często nie zawierają tej sekcji. W InterviewMe opisujemy ją w niestandardowy sposób.

 

Staramy się zwrócić uwagę rekrutera na specjalistyczne kompetencje, które Cię wyróżniają. Ograniczamy kompetencje "miękkie" w CV np. odporność na stres i komunikatywność. Zawsze dodajemy te umiejętności, których pracodawca poszukuje u kandydata. Dzięki temu zwiększamy Twoje szanse na zaproszenie na rozmowę.

 

Kluczowe kompetencje przedstawiciela handlowego to:

 

  • Orientacja na cel
  • Techniki sprzedaży
  • Budowanie relacji biznesowych
  • Pozyskiwanie klienta
  • Profesjonalna obsługa klienta
  • Negocjacje handlowe
  • Prezentacja oferty
  • Zarządzanie zespołem (9 osób)

 
cv wzór przedstawiciel handlowy

 
2. Skuteczny wzór CV pracownik biurowy.

 

Chcesz się dowiedzieć, jak napisać skuteczne CV, które pomoże Ci zdobyć pracę w administracji?

 

Zanim zaczniesz tworzyć CV, zastanów się, czego pracodawca oczekuje od idealnego pracownika biurowego. Gdybyś Ty był pracodawcą, jakich kandydatów byś szukał? Jakie kompetencje byłyby dla Ciebie ważne?

 

Zobacz przykładowy wzór CV pracownika biurowego.

 

wzór cv pracownik biurowy

 

Curriculum vitae wzór - pracownik biurowy. Zobacz inne wzory CV.

 

Co wyróżnia idealnego pracownika administracyjno-biurowego?

 

  • Realizowanie zadań administracyjno-biurowych
  • Koordynacja obiegu dokumentacji i korespondencji
  • Organizacja spotkań i konferencji
  • Obsługa klienta i gości
  • Przygotowanie i archiwizacja dokumentacji
  • Dbałość o wizerunek firmy

 

Twoje CV pracownika administracyjno-biurowego powinno zawierać wszystkie słowa-klucze z powyższej listy.

 

Zastanawiasz się, jak zacząć skuteczne CV dla pracownika biurowego?

Zacznij od podsumowania swojej kariery w krótkich 3-4 zdaniach. CV bez podsumowania zawodowego są mało czytelne. Twoja ścieżka kariery była różnorodna? Jeśli nie napiszesz swoich celów zawodowych, rekruter może nie zrozumieć, w czym się specjalizujesz.

 

Im więcej wątpliwości budzi aplikacja, tym mniejsze szanse na telefon od pracodawcy. Dzięki sekcji "podsumowanie zawodowe / cel zawodowy" rekruter od razu będzie wiedział, kim jesteś, co potrafisz i jakiej pracy szukasz.

 

Jeśli chcesz wyróżnić się na tle innych, dopisz ciekawe podsumowanie zawodowe. Pamiętaj o tym, że nie istnieje jeden uniwersalny wzór CV. Za każdym razem gdy wysyłasz CV, dopasuj treść do konkretnego ogłoszenia. Pracodawca będzie wiedział, że przygotowujesz CV specjalnie dla niego.

 

Kiedy przygotowujemy profesjonalne CV dla kandydatów (zobacz tutaj), pokazujemy pracodawcy:

 

Kim jesteś i jak długie masz doświadczenie w pracy administracyjno-biurowej? (np. „Jestem Office Managerem z ponad 5-letnim doświadczeniem w pracy administracyjno-biurowej.”);

 

Jakie jest Twoje najważniejsze osiągnięcie zawodowe? (w przypadku administracji i pracy biurowej warto opisać sukcesy w koordynacji pracy biura np. „Skutecznie koordynuję pracę biura i zarządzam 5-osobowym zespołem.”);

 

Gdzie chcesz znaleźć pracę? („Aktualnie poszukuję nowych wyzwań zawodowych, jako [nazwa stanowiska].”)


Swoje podsumowanie umieść na samej górze dokumentu. Użyj 3-4 krótkich i konkretnych zdań.


Początek CV masz już za sobą. Przeczytaj, jak skutecznie opisać swoje doświadczenie.

 

wzór CV pracownik biurowy


Co warto podkreślić w CV dla pracownika administracyjno-biurowego?


Spójrz na sekcję „doświadczenie” w Twoim CV. Oprócz opisu firmy i stanowiska znajduje się tam opis Twoich obowiązków.

 

Czy wiesz, że dodając osiągnięcia do CV sprawiasz, że opis doświadczenia staje się ciekawszy? Zazwyczaj wzory CV do pobrania po prostu nie zawierają tej sekcji.


Większość kandydatów tworząc CV, skupia się tylko na opisie obowiązków. Pamiętaj, że skuteczne CV zawiera też opis konkretnych sukcesów. Podziel sekcję "doświadczenie" na dwie części: zakres obowiązków i osiągnięcia.

 

Pewnie zastanawiasz się, co możesz wpisać w nowo powstałą sekcję „osiągnięcia”. Być może wydaje Ci się, że jako pracownik biurowy tylko odbierasz telefony, odpisujesz na maile i właściwie nie masz osiągnięć. Wielu kandydatów tak sądzi! 

 

Poszukaj odpowiedzi na następujące pytania:

 

czy w Twojej firmie istnieje procedura oceny pracowniczej?

 

Jeśli tak, możesz opisać swoje osiągnięcia w tym zakresie. Każda ocena powyżej oczekiwań lub bardzo dobra jest warta wspomnienia w Twoim profesjonalnym CV.

 

czy udało Ci się zaoszczędzić dla swoich pracodawców pieniądze?

 

Może np. znalazłeś tańszą ofertę dostawcy wyposażenia biurowego? (Tutaj przydatne będą procenty i podanie konkretnych działań.)

 

czy miałeś swój wkład w usprawnienie jakiegoś procesu lub jego optymalizację?

 

Pomyśl o swoich codziennych obowiązkach biurowych. Zaproponowałeś ułatwienie pewnej czynności? Może stworzyłeś szablony odpowiedzi na wątpliwości klientów, z których korzysta cały dział. Każdy Twój dodatkowy pomysł może być Twoim sukcesem (zmiana procentowa mile widziana).

 

czy wpadłeś na pomysł, który pozwolił wykonywać pewną część pracy szybciej?

 

Jeśli uda się to konkretnie opisać, Twoje CV stanie się jeszcze ciekawsze.


Zawsze wybieraj te osiągnięcia, które będą szczególnie interesujące dla pracodawcy. Standardowy wzór CV nie będzie w pełni odpowiadał na oczekiwania rekrutera. Możemy pomóc Ci stworzyć dokument, spełniający oczekiwania pracodawcy (zobacz jak). 

 

Porównaj swój opis osiągnięć z wymaganiami z ogłoszenia. Jeśli firma szuka pracownika biurowego cechującego się dokładnością, wspomnij, że sporządzane przez Ciebie raporty były poprawne w 100%.


Jeśli w opisie obowiązków pojawia się praca w programie Excel, nie zapomnij uwzględnić swojej znajomości zaawansowanych funkcji np.makr i tabel przestawnych. W ten sposób zyskujesz pewność, że trafisz w oczekiwania rekrutera niemal w 100%.


Podsumowując, w opisie stanowiska powinno znaleźć się około 5 najważniejszych obowiązków oraz około 3 osiągnięć, które będą dopasowane do ogłoszenia. Pokaż rekruterowi, że Twoja praca przyniosła konkretną korzyść Twoim dawnym pracodawcom.

 

Jako pracownik biurowy zapewne wiesz, że najlepiej czyta się te dokumenty, które cechuje zwięzłość i konkretność. Nie inaczej jest z dokumentami aplikacyjnymi!


Im bardziej przejrzyste stanie się Twoje CV, tym większe szanse na rozmowę kwalifikacyjną. Właśnie dlatego przeznacz po jednej linijce tekstu na opis jednego obowiązku i maksymalnie 1,5 linijki na opis każdego osiągnięcia.


Gdy tworzymy profesjonalne CV dla naszych kandydatów, w opisie osiągnięć korzystamy ze sprawdzonej formuły:

 

Osiągnąłem cele „X”, które były mierzone przez „Y”, poprzez zastosowanie „Z”. 

 

Zastosuj tę metodę w cv pracownika administracyjno-biurowego!

Daty od –do / Nazwa firmy – Nazwa stanowiska


Zakres obowiązków:

 

  • Zarządzam zadaniami administracyjnymi biura i sekretariatu
  • Koordynuję obieg dokumentacji i korespondencji
  • Organizuję spotkania biznesowe oraz konferencje
  • Opracowuję i archiwizuję dokumentację
  • Prowadzę kalendarz spotkań Prezesa i Zarządu
  • Zapewniam profesjonalną obsługę klientów i gości
  • Buduję pozytywny wizerunek firmy.

 

Osiągnięcia:

 

  • Wdrożyłem nowy kalendarz spotkań on-line, co usprawniło planowanie i organizację pracy Zarządu. 
  • Sporządziłem skrypt odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów, co przyspieszyło odpowiedzi na zapytania o 40%. 
  • Stworzyłem w Excelu tabelę klientów, ułatwiającą weryfikację i aktualizację danych osobowych.
  • Zgromadziłem w tabeli ponad 9 tysięcy potencjalnych kontrahentów.

 

A teraz spróbuj nie wracać wzrokiem do opisu osiągnięć zamieszczonego powyżej.


Co konkretnie zapamiętałeś z mojego opisu?


Możliwe, że szczególnie zapadły Ci w pamięć podane liczby i procenty. Podobnie jest z rekruterem przeglądającym Twoje CV. Z całości przeskanowanego tekstu pozostanie mu w pamięci to, co najłatwiej było dostrzec i zrozumieć.

Wypełnij swoje CV konkretnymi sukcesami. Możesz być pewny, że to właśnie dzięki nim pracodawca zapamięta Twoje CV. W opisie sukcesów nie zdradzaj konkretnych kwot pieniężnych – mogłoby to zostać uznane za brak poufności.

W kolejnym akapicie zapoznasz się z najważniejszą po doświadczeniu sekcją w Twoim CV.

 

cv wzór pracownik biurowy

 

Jak opisać umiejętności w CV dla pracownika administracyjno-biurowego?

 

W Twoim CV w sekcji „umiejętności” pojawia się zarządzanie czasem i zdolności interpersonalne?

 

Rekruterzy zwracają szczególną uwagę na treść zawartą w sekcji umiejętności. Nazwij tę sekcję „umiejętności specjalistyczne”. Dzięki temu dasz rekruterowi jasny sygnał, że znajdzie tam opis Twoich zawodowych kompetencji.

 

Lista kluczowych umiejętności powinna być konkretna. Zwróć uwagę na wymagania zawarte w ogłoszeniu. Przekształć opis obowiązków z ogłoszenia na opis swoich kompetencji.

 

Co wpisać w sekcji umiejętności w cv pracownika administracyjno-biurowego:

 

  • Administracja/Praca biurowa
  • Zarządzanie dokumentacją
  • Archiwizacja dokumentacji
  • Koordynacja obiegu korespondencji
  • Planowanie i organizacja
  • Księgowanie i rachunkowość
  • Zarządzanie zamówieniami
  • Organizacja podróży służbowych
  • Planowanie spotkań/konferencji
  • Profesjonalna obsługa klienta
  • Bezwzrokowe pisanie na klawiaturze
  • Obsługa urządzeń biurowych

 

Spójrz jeszcze raz na powyższą listę. To właśnie tych kompetencji rekruter będzie szukał w Twoim profesjonalnym CV pracownika administracyjno-biurowego!

 

Co jeszcze wpisać w "umiejętnościach", aby dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną? Przeczytaj ten artykuł:

 

"Umiejętności w CV. Co wpisać, aby szybko znaleźć pracę? 6 rad." (czytaj)

 

wzór cv word


3. Wzór CV dla absolwenta, który da Ci pierwszą pracę.

 

Jesteś absolwentem i zastanawiasz się, co oprócz studiów możesz opisać w swoim CV? Zobacz, jak zaciekawić rekrutera, nawet jeśli nie posiadasz niezbędnego doświadczenia.

 

Przeanalizuj cały okres studiów pod kątem:

 

  • prowadzonych projektów i wolontariatu
  • działalności w organizacjach studenckich
  • odbytych praktyk i staży
  • pracy dorywczej (jeśli choć część wykonywanych w tej pracy obowiązków może się przydać na interesującym Cię stanowisku).

 

Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia, powyższe informacje z powodzeniem wypełnią Twoje CV.


Cel zawodowy


Koniecznie rozpocznij swój dokument od stworzenia sekcji „Cel zawodowy”. Dodanie celu zawodowego wyróżni Cię na tle innych studentów i absolwentów. 

 

Kiedy przygotowujemy profesjonalne CV dla kandydatów (zobacz tutaj), staramy się, aby treść podsumowania zawodowego odpowiadała na 3 najważniejsze pytania potencjalnego pracodawcy:

 

Kim jesteś i jakie zdobyłeś praktyki/doświadczenia zawodowe? (np. „Jestem absolwentem Finansów i Rachunkowości. Odbyłem pierwsze praktyki w biurze rachunkowym.")

 

Jakie jest Twoje najważniejsze osiągnięcie zawodowe? (w przypadku absolwentów warto opisać osiągnięcia związane z aktywnością w organizacjach studenckich lub podczas praktyk zawodowych np. „Przez 2 lata pełniłem funkcję skarbnika w studenckim kole naukowym.")

 

Gdzie chcesz znaleźć pracę? („Aktualnie poszukuję nowych wyzwań zawodowych, jako [nazwa stanowiska].")

 

Jeśli dodasz sekcję podsumowania zawodowego, rekruter od razu dowie się, kim jesteś, co potrafisz i czego oczekujesz. Cele zawodowe dopasuj za każdym razem do konkretnej rekrutacji.


Twój opis powinien składać się z maksymalnie z 3-4 zdań. Skup się na konkretach i krótkich, jasnych sformułowaniach.


Jaką sekcję należy umieścić pod celami zawodowymi? Dowiesz się tego w kolejnym akapicie.

 

wzór cv absolwent


Co warto podkreślić w profesjonalnym cv absolwenta?

 

Studenci i absolwenci zazwyczaj rozpoczynają swoje CV od opisu edukacji. Nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie! Jeśli zrealizowałeś praktyki kierunkowe, staż, lub udzielałeś się w organizacjach studenckich – pokaż to rekruterowi.


Jak najlepiej to zrobić?


Po prostu – umieść te informacje tuż pod opisem celów zawodowych. 


Możesz stworzyć następujące sekcje:

 

Praktyki i staże.
Działalność dodatkowa (tutaj możesz opisać swoją aktywność w organizacjach studenckich, wolontariacie, kole naukowym).

 

Zastanawiasz się, jak opisywać w CV pracę dorywczą? Pomyśl, które z obowiązków mogą się przydać na stanowisku, na które aplikujesz. Zajrzyj do ogłoszenia i zobacz, co jest napisane w wymaganiach i umiejętnościach. To najlepsze źródło informacji na temat oczekiwań rekrutera.

 

Wybierz ze swojego doświadczenia tylko te obowiązki, które powielają się w ogłoszeniu. Resztę pomiń.

 

W kolejnych podpunktach zobaczysz, jak to zrobić.


Większość kandydatów skupia się tylko na opisie obowiązków. Jeśli chcesz zainteresować rekrutera postaw dodatkowo na osiągnięcia! Kiedy tworzymy profesjonalne CV dla naszych klientów (zobacz tutaj), najbardziej skupiamy się na ich indywidualnych sukcesach.


Ciężko Ci określić swoje sukcesy? Spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

 

Czy....

 

  • podczas studiów brałeś udział w ciekawym projektach; jaka była Twoja rola; co udało Ci się wnieść do projektu?
  • otrzymywałeś stypendium za wyniki w nauce; a może brałeś udział w ciekawych konferencjach?
  • podczas praktyk/pracy dodatkowej udało Ci się zaoszczędzić dla swoich pracodawców pieniądze? (tutaj pożądane będą procenty i podanie konkretnych działań)
  • miałeś swój wkład w usprawnienie jakiegoś procesu lub jego optymalizację? (ponownie zmiana procentowa mile widziana)
  • wpadłeś na pomysł, który pozwolił wykonywać pewną część pracy szybciej? (jeśli uda się to skonkretyzować, Twoje CV stanie się jeszcze ciekawsze)

 
Zawsze wybieraj te obowiązki i osiągnięcia, które są najbardziej interesujące dla rekrutera. Dopasuj swoje CV do rubryk: obowiązki/wymagania z ogłoszenia.


Pod każdym stanowiskiem dodaj maksymalnie 4-5 obowiązków i 3-4 osiągnięcia. Pisz proste i konkretne zdania. Profesjonalne CV jest przejrzyste i zwięzłe. Właśnie dlatego jeden obowiązek powinien zająć maksymalnie 1 linijkę, a osiągnięcie maksymalnie 2 linijki.


Skorzystaj ze sprawdzonej metody opisywania osiągnięć. Wykorzystujemy ją, gdy tworzymy profesjonalne CV dla kandydatów. Każdy swój sukces opisz na podstawie następującego wzoru: „Osiągnąłem cele „X”, które były mierzone przez „Y”, poprzez zastosowanie „Z”.

 

Zobacz, jakie osiągnięcia wpisać w profesjonalnym CV absolwenta:


Data od – do Bank X - Praktyki w dziale obsługi klienta


Zakres obowiązków:

 

  • Zapoznałem się z procedurami obsługi klienta
  • Zdobyłem wiedzę na temat obiegu dokumentacji
  • Archiwizowałem dokumentację klientów
  • Obsługiwałem klientów w kontakcie telefonicznym
  • Wspierałem pracę działu i przełożonego

 

Osiągnięcia:

 

  • Scaliłem 3 bazy danych kontaktowych do klientów w 1 plik, co znacznie ułatwiło pracę.
  • Zaktualizowałem dane w nowo stworzonej bazie klientów (ponad 700 rekordów).
  • Pozyskałem 3 nowych klientów metodą direct search.

 

Jeśli umieścisz w tej sekcji konkretne zadania i osiągnięcia, pójdzie Ci łatwiej podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Rekruter skupi się na tym, co już znajduje się w Twoim CV!

 

W następnym akapicie przeczytasz o jednej z najważniejszych sekcji w Twoim CV. Zobaczysz, jak ją opisać, by zwiększyć szansę na zdobycie pracy.

 

CV wzór absolwenta

 

Jak opisać umiejętności w CV absolwenta?


Sekcja „umiejętności” może być dla Ciebie sporym wyzwaniem. Umiejętności kojarzą się z praktyką, a ta przecież wiąże się z doświadczeniem, którego nie masz. Co wpisać w umiejętnościach w swoim CV, jeśli dopiero zaczynasz swoją karierę zawodową?


Rekruter zwraca dużą uwagę na sekcję umiejętności w Twoim życiorysie. Dlaczego? Chce wiedzieć, co masz do zaoferowania i czy Twoje kompetencje pasują do danego stanowiska.


Sekcja umiejętności może kojarzyć Ci się z następującymi umiejętnościami miękkimi: komunikatywność, kreatywność, zarządzanie czasem, odporność na stres. Możesz być pewny, że 90% innych kandydatów właśnie tak opisuje tę sekcję w CV.

 

Chcesz się wyróżnić? Zamień w swoim CV umiejętności miękkie na umiejętności twarde!


Pomyśl o tym, w czym będziesz się specjalizować po ukończonych studiach.

Student zarządzania ze specjalizacją zarządzanie zasobami ludzkimi może opisać w tej sekcji:

 

  • wiedzę z zakresu HR
  • dobór i formy zatrudnienia pracowników
  • obszar CSR
  • metody szkolenia i motywowania
  • coaching i mentoring
  • narzędzia analityczne i informatyczne w HR
  • planowanie rozwoju pracowników
  • controlling pracowniczy

 

Większość z tych umiejętności nabyłeś podczas teoretycznych i praktycznych zajęć w trakcie studiów. Dlaczego nie skorzystać z tych kompetencji podczas tworzenia interesującego CV?

 

Gotowe wzory CV często nie zawierają sekcji umiejętności. W naszym kreatorze CV (stwórz CV), możesz łatwo je dodać i zwiększyć swoje szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.

 

Zobacz poniższy wzór CV absolwenta i wykorzystaj go jako inspirację:

 

wzór CV absolwent

 Wzór CV absolwenta. Zobacz inne wzory CV.

 

4. Skuteczny wzór CV dla inżyniera budowlanego.

 

Czy istnieje idealny wzór CV inżyniera budowlanego?


Tak jak w każdej branży, idealny wzór CV nie istnieje. Gdy tworzymy skuteczne CV dla inżyniera budowlanego, zawsze podkreślamy następujące kwestie:

 

  • doświadczenie w nadzorze i realizacji inwestycji
  • kompetencje w zakresie sporządzania dokumentacji i rysunków technicznych
  • umiejętności tworzenia kosztorysów, ofertowania
  • praktykę w sporządzaniu przedmiarów i obmiarów
  • zdolność weryfikacji zgodności wykonanych prac z projektem
  • umiejętność negocjacji z podwykonawcami

 

Ponadto, w CV inżyniera budowlanego zawsze umieszczamy informacje o:

 

wykształceniu (wyższe techniczne – budownictwo)
uprawnieniach budowlanych

 

Aby stworzyć skuteczne CV inżyniera budowlanego, skorzystaj z wymienionych słów-kluczy.


Jak dobrze rozmieścić słowa-klucze w CV?


Profesjonalne CV zaczyna się od podsumowania zawodowego. W tym miejscu w CV masz okazję przedstawić się pracodawcy. W podsumowaniu pokaż w skrócie pracodawcy w czym się specjalizujesz, podkreśl lata doświadczenia, wspomnij najważniejszy sukces i wyjaśnij plany rozwoju zawodowego.

 

wzór cv inżynier


Kandydaci rzadko korzystają w CV z możliwości zaprezentowania się rekruterowi. Większość wzorów CV, które możesz znaleźć w Internecie rozpoczyna się od edukacji lub doświadczenia. Wtedy pracodawca zadaje sobie pytanie - dlaczego właściwie ta osoba złożyła aplikację na to stanowisko?

 

Pracodawcę zawsze interesuje motywacja do zmiany pracy. Chcesz wyróżnić się na tle innych kandydatów? Zrób wszystko, by już na początku Twojego profesjonalnego CV rekruter znalazł odpowiedź na pytanie:


Dlaczego aplikowała Pan/Pani na to stanowisko?

 

Kiedy przygotowujemy profesjonalne CV dla kandydatów (zobacz tutaj), umieszczamy w podsumowaniu zawodowym kandydata następujące treści.

 

Kim jesteś i jak długie masz doświadczenie? (np. „Jestem inżynierem budowlanym z ponad 5-letnim doświadczeniem w koordynowaniu i realizacji inwestycji”.)

 

Jakie jest Twoje najważniejsze osiągnięcie zawodowe? (w przypadku inżyniera budowy warto opisać sukcesy w realizacji projektów oraz inwestycji np. „Skutecznie i terminowo zrealizowałem ponad 20 projektów budowlanych”.)

 

Gdzie chcesz znaleźć pracę? („Aktualnie poszukuję nowych wyzwań zawodowych, jako [nazwa stanowiska].")

 

Swoje podsumowanie umieść na samym szczycie CV. Dzięki temu pracodawca na samym początku dowie się kim jesteś i czego oczekujesz składając aplikację na dane stanowisko.


Ogranicz się do 3-4 krótkich i treściwych zdań. Ułatwisz pracodawcy szybkie zapoznanie się z Twoim profilem zawodowym i zachęcisz do weryfikacji Twojego doświadczenia.

 

Uwaga: Jeśli korzystasz z naszego kreatora CV, sekcję podsumowania zawodowego stworzysz w 10 sekund. Wystarczy, że dodasz "cele zawodowe" do listy, a pojawią się one na szczycie Twojego CV. 

 

 

Stwórz profesjonalne CV w 5 minut

(wejdź tutaj)

 

 

wzory CV do pobrania

Szablon CV Enfold - zobacz inne szablony CV i listu.


Co warto umieścić pod podsumowaniem zawodowym?


Na pewno nie zaczynaj od edukacji! Jeśli zdobyłeś już doświadczenie, pochwal się nim na 1 stronie swojego CV. Oczywiście w branży budowlanej ważne jest wykształcenie techniczne (najlepiej zdobyte na kierunku budownictwo). Na początku dokumentu skup się jednak na doświadczeniu (to bardziej interesuje pracodawcę).


Opisz swoje obowiązki tak, aby wyróżnić na tle innych kandydatów.

 

W jaki sposób możesz pokazać, że jesteś lepszy od innych kandydatów? Jak myślisz, co Cię wyróżnia?


Oczywiście, są to Twoje indywidualne sukcesy i osiągnięcia!


Gdy tworzymy profesjonalne CV dla naszych kandydatów (zobacz tutaj), zawsze pod opisem obowiązków dodajemy sekcję osiągnięcia. Umieszczamy tam opis 2-3 osiągnięć, z których kandydat jest najbardziej dumny. Ważne, aby te osiągnięcia, stanowiły korzyść dla pracodawcy.


Nie wiesz, na co zwrócić uwagę w poszukiwaniu swoich osiągnięć? Mamy dla Ciebie kilka pomocnych pytań:

 

Czy:

 

  • udało Ci się zaoszczędzić dla swoich pracodawców pieniądze? (tutaj pożądane będą procenty i podanie konkretnych działań)
  • miałeś swój wkład w usprawnienie jakiegoś procesu lub jego optymalizację? (ponownie zmiana procentowa mile widziana)
  • wpadłeś na pomysł, który pozwolił wykonywać pewną część pracy szybciej? (jeśli uda się to skonkretyzować, Twoje CV stanie się jeszcze ciekawsze)

 

Jeśli znalazłeś już kilka sukcesów, wybierz 2-3, które są dla Ciebie najważniejsze. Sprawdź, czy pokrywają się one z wymaganiami zamieszczonymi w ogłoszeniu. Jeśli tak, jesteś na dobrej drodze, aby stać się idealnym kandydatem w oczach pracodawcy!


Postaraj się opisać swoje sukcesy w sposób bardzo konkretny i skrótowy. Jedno osiągnięcie powinno zająć maksymalnie 1,5 linijki, a jeden obowiązek 1 linijkę. Dzięki temu Twoje CV będzie czytelne i bardzo przejrzyste. Długie i zbite bloki tekstu odstraszają pracodawcę, Zadbaj o zwięzłość i czytelny układ graficzny (użyj punktorów, podkreśleń).


W InterviewMe korzystamy ze stałej formuły przy opisie sukcesów. Możesz skorzystać z naszego sposobu:

Osiągnąłem „X”, które były mierzone przez „Y”, poprzez zastosowanie „Z”.

Zobacz, jak skutecznie opisać "doświadczenie" w cv inżyniera budowlanego:


Data od – do Nazwa firmy - Nazwa stanowiska


Zakres obowiązków:

 

  • Nadzoruję pracę podwykonawców i kontroluję realizację robót
  • Monitoruję jakość i terminowość robót oraz zachowanie przepisów BHP
  • Wykonuję obmiary i przedmiary robót ogólnobudowlanych
  • Weryfikuję dokumentacje techniczną i współtworzę harmonogram robót
  • Ściśle współpracuję z Kierownikiem Robót i Kierownikiem Budowy
  • Negocjuję warunki umów z podwykonawcami

 

Osiągnięcia:

 

  • Pozyskałem do współpracy 2 nowych podwykonawców, co obniżyło koszty inwestycji o 5%.
  • Zoptymalizowałem wykorzystanie maszyn na budowie, co ograniczyło koszty o około 15%.
  • Wdrożyłem nową procedurę monitoringu czasu pracy, co zwiększyło efektywność pracowników o około 20%.

 

Powyższy opis osiągnięć pokazuje konkretne korzyści dla pracodawcy (obniżenie kosztów, podniesienie wydajności).


Możesz być pewny, że taki wzór CV bardziej przekona pracodawcę do Ciebie, niż CV, które zawiera sam zakres obowiązków.


Właśnie dlatego wypełnij swój dokument konkretnymi liczbami i procentami!

 

W profesjonalnym CV najważniejsze są 2 ostatnio zajmowane stanowiska. Postaraj się do każdego z nich dodać 4-5 obowiązków i 2-3 osiągnięcia. Wcześniejsze stanowiska możesz opisać bardziej skrótowo.

Jak jeszcze możesz zainteresować pracodawcę swoim CV? Przeczytaj w kolejnym punkcie porad.

 

cv wzór inżynier budowy


Jakie umiejętności podkreślić w CV inżyniera budowy?

 

Sekcja „umiejętności” powinna znaleźć się na pierwszej stronie Twojego CV. W przypadku cv inżyniera, postaw na opis umiejętności specjalistycznych, a nie na umiejętności miękkie typu „radzenie sobie ze stresem”. Odrzuć wzory CV zawierające podobne sformułowania.


Gdy tworzymy profesjonalne CV dla inżyniera budowy, podkreślamy konkretne, specjalistyczne umiejętności kandydata.


Co zwróci uwagę pracodawcy i przekona go do Twojego CV? Zapoznaj się z proponowanymi przez nas umiejętnościami:

 

  • Kosztorysowanie i ofertowanie
  • Kontraktacja robót
  • Dokumentacja projektowa
  • Przedmiary / obmiary
  • Rozliczenia i raporty
  • Kontrola podwykonawców
  • Znajomość AUTOCAD
  • Negocjacje z podwykonawcami


wzór CV inżyniera budowlanego

 Curriculum vitae wzór inżynier budowlany. Zobacz inne wzory CV.


5. Skuteczne CV na stanowisko specjalisty ds. marketingu.

 

Chcesz się wyróżnić na tle innych specjalistów w branży marketingowej? Odrzuć wzory CV z Internetu!


Jeśli jesteś specjalistą ds. marketingu, nie muszę Ci tłumaczyć, jak ważny jest wizerunek produktu czy marki. Zapewne wiesz lepiej ode mnie, jak zaplanować kampanię marketingową, która trafi bezpośrednio w potrzeby i oczekiwania odbiorców.

 

Chcesz wiedzieć jak trafić w potrzeby pracodawcy? Koniecznie przeczytaj stworzone dla Ciebie porady.

 

Dzięki naszym wskazówkom, będziesz mógł samodzielnie stworzyć skuteczne CV i list motywacyjny.

 

Popatrz na swoje doświadczenie z perspektywy pracodawcy. Co jego zdaniem jest najważniejsze na stanowisku, na które szuka kandydatów? Jakimi cechami i kompetencjami musi dysponować idealny kandydat?


Wielokrotnie tworzyliśmy profesjonalne dokumenty aplikacyjne dla specjalisty ds. marketingu. Mimo, że nie istnieje idealny wzór CV dla marketingowca, te informacje warto podkreślić:

 

  • planowanie i wdrażanie strategii marketingowej
  • organizacja i prowadzenie kampanii reklamowych
  • tworzenie materiałów promocyjnych / informacyjnych
  • organizacja imprez, targów, konferencji
  • współpraca z agencjami reklamowymi i dostawcami usług
  • znajomość narzędzi marketingowych (marketing online i tradycyjny)
  • project management

 

Jeśli chcesz zainteresować pracodawcę, użyj powyższych sformułowań w swoim CV. W kolejnych punktach porad dowiesz się jeszcze więcej o słowach-kluczach!


Co zrobić, aby pracodawca przeczytał Twoje CV?


Na samym początku po prostu się przedstaw. Zapewne większość tworzonych przez Ciebie ofert zaczyna się od prezentacji produktu. Podobnie powinno być z Twoim CV.

 

Nie ma lepszego początku profesjonalnego CV niż dobre podsumowanie zawodowe. Jeśli chcesz wyróżnić się na rynku specjalistów ds. marketingu, zadbaj o konkretne i interesujące rozpoczęcie.


Po przeczytaniu Twojego podsumowania zawodowego pracodawca powinien pomyśleć - to właśnie mój idealny kandydat! Tylko jak to zrobić?


Twoje podsumowanie (tak samo, jak reszta Twojego CV) powinno bezpośrednio odpowiadać na ogłoszenie. Dopasuj treść podsumowania do treści ogłoszenia. 

 

Kiedy przygotowujemy profesjonalne CV dla kandydatów (zobacz tutaj), staramy się, aby treść podsumowania zawodowego dawała odpowiedź na 3 najważniejsze pytania potencjalnego pracodawcy:

 

Kim jesteś i jak długie masz doświadczenie marketingowe? (np. „Jestem specjalistą ds. marketingu z ponad 5-letnim doświadczeniem w koordynacji projektów marketingu internetowego.”)

 

Jakie jest Twoje najważniejsze osiągnięcie zawodowe? (w przypadku specjalisty ds. marketingu warto opisać wymierne efekty prowadzonych projektów np. „Zrealizowałam kampanię reklamową, która przyniosła wzrost sprzedaży o 20% w skali roku.”)

 

Gdzie chcesz znaleźć pracę? („Aktualnie poszukuję nowych wyzwań zawodowych, jako [nazwa stanowiska].”)

 

Swoje podsumowanie zamieść w miejscu, które jako pierwsze rzuca się w oczy pracodawcy. Powinien to być sam początek Twojego dokumentu. Jeśli to zrobisz, rekruter w ciągu kilku sekund dowie się, kim jesteś. Przekona się, że odpowiadasz jego potrzebom i zapamięta Twoje CV lepiej, niż CV pozostałych kandydatów. A przecież dobrze wiesz, że zaspokojone potrzeby i wyjaśnione wątpliwości to prosta droga do zdobycia klienta.


Najlepiej, jeśli Twoje podsumowanie zmieści się w 3-4 bardzo konkretnych zdaniach. Pisz krótko i jasno.


Jeśli zapoznałeś już rekrutera ze swoją wstępną ofertą, przejdź do konkretów. Zadbaj o to, by Twój content marketing zawarty w opisie doświadczenia, odpowiedział na wszystkie potrzeby rekrutera i rozwiał jego wątpliwości. W kolejnych podpunktach dowiesz się, jak najefektywniej osiągnąć ten cel.

 

 wzór cv marketing


Przepis na ciekawy opis stanowiska to ... 


przede wszystkim osiągnięcia! Większość specjalistów ds. marketingu skupi się w swoim CV tylko na opisie obowiązków. Możesz sprawić, by Twoje CV wyróżniło Cię na tle setki takich samych dokumentów. Aby Twoja aplikacja była ciekawsza, a zarazem skuteczna, postaw na swoje sukcesy!


Gdy tworzymy skuteczne CV dla naszych kandydatów (zobacz tutaj), bardzo skupiamy się na ich indywidualnych osiągnięciach. Pod nazwą stanowiska zawsze zamieszczamy dwie sekcje: obowiązki i osiągnięcia. To właśnie dzięki temu nasze CV są tak efektywne!


W jaki sposób opisać osiągnięcia, aby przekonać do siebie pracodawcę?

 

Zapewne jako specjalista ds. marketingu na co dzień posługujesz się językiem korzyści. Zrób dokładnie to samo, opisując swoje sukcesy zawodowe! Do pracodawcy przemawiają konkrety i liczby. Użyj ich w swoim CV.

 

Aby zapewnić pracodawcę, że idealnie sprawdzisz się na danym stanowisku, spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.

Czy:

 

  • udało Ci się zaoszczędzić dla swoich pracodawców pieniądze? (tutaj przydatne będą procenty i podanie konkretnych działań)
  • miałeś swój wkład w usprawnienie jakiegoś procesu lub jego optymalizację? (ponownie zmiana procentowa mile widziana)
  • wpadłeś na pomysł, który pozwolił wykonywać pewną część pracy szybciej? (jeśli uda się to skonkretyzować będzie bardzo korzystnie)

 

oraz jakie:

 

  • konkretne korzyści przyniosły Twoje działania marketingowe (zwróć uwagę na konkretne wskaźniki takie, jak zwrot z inwestycji marketingowych (ROMI), koszt zwrotu pozyskania klienta (CAC), procentowy udział klientów pozyskanych przez marketing, konwersja z generowanych leadów, średni przychód z leada pozyskanego przez marketing).
  • projekty koordynowałeś i jaki konkretny efekt miały one dla biznesu klienta/firmy?
  • eventy/imprezy udało Ci się zaplanować i zorganizować?

 

Jeśli masz już pełną listę swoich osiągnięć (a może od dawna prowadzisz swój dziennik sukcesów?) postaraj się wybrać 3-4 osiągnięcia na każdym stanowisku. 

Jak rozpoznać, które osiągnięcie najbardziej przekona rekrutera?

 

Spójrz na ogłoszenie, na które aplikujesz. To właśnie w nim znajdziesz informacje o potrzebach pracodawcy! Opis Twoich powinien bezpośrednio odnosić się do wymagań zamieszczonych w ofercie pracy. Dzięki temu możesz być pewny, że spełnisz oczekiwania rerkutera nawet w 100%.

 

cv wzór marketing


Podsumowując, jak dokładnie może wyglądać opis stanowiska w CV dla specjalisty ds. marketingu?


Po pierwsze wybierz najważniejsze obowiązki (4-5 pod każdym stanowiskiem) i najbardziej spektakularne osiągnięcia (3-4 na stanowisko).


Postaw na te obowiązki i osiągnięcia, z których jesteś dumny, które przyniosły największą korzyść dla Twoich pracodawców i równocześnie pokrywają się z opisem wymagań z ogłoszenia.


W opisie sekcji doświadczenie kieruj się podobną zasadą, co w podsumowaniu: bądź konkretny i zwięzły. Na jeden obowiązek przeznacz maksymalnie jedną linijkę. Twoje osiągnięcia nie powinny przekraczać objętości 1,5 linijki.


Oprzyj swój opis na konkretach i korzyściach. Nasza formuła wygląda tak: Osiągnąłem „X”, które były mierzone przez „Y”, poprzez zastosowanie „Z”. Takiego opisu obowiązku nie będzie zawierał nawet najbardziej profesjonalny wzór CV z Internetu.


Przygotowaliśmy dla Ciebie opis stanowiska z wykorzystaniem powyższych porad. Zobacz, jaki efekt daje zastosowanie ich w praktyce.


Data od – do / Nazwa firmy - Nazwa stanowiska


Zakres obowiązków:

 

  • Zarządzam strategią kampanii marketingowych (SEO, SEM)
  • Opracowuję materiały reklamowe (ATL, BTL)
  • Buduję strategię marketingową w social media
  • Współpracuję z agencjami marketingowymi
  • Prowadzę bieżącą analizę rynku i działań konkurencji

 

Osiągnięcia:

 

  • Zarządzałem 3 kampaniami komunikacji marketingowej, w efekcie zwiększyłem sprzedaż produktu o 10%.
  • Wdrożyłem strategię content marketingową na stronie www, co zwiększyło wskaźnik UU o 30%.
  • Wynegocjowałem obniżenie kosztów materiałów marketingowych o około 25%.

 

W naszym opisie pracodawca znajdzie słowa-klucze, narzędzia, konkretne liczby i osiągnięcia wyrażone w postaci procentów. Taki opis najbardziej zapadnie w jego pamięć.


Nie opisuj swoich sukcesów za pomocą konkretnych kwot pieniężnych. Rekruter może uznać, że jesteś niedyskretny. Postaw na procenty. Będziesz mieć pewność, że zwrócisz uwagę pracodawcy, a równocześnie nie zdradzisz poufnych informacji.

Jesteś ciekawy, jak opisać jedną z ważniejszych sekcji w Twoim CV? Koniecznie przeczytaj kolejny punkt.

 

Podkreśl swoje kompetencje.


Co zrobić, aby w jednym miejscu krótko i konkretnie streścić całe swoje doświadczenie, kompetencje i wiedzę?


Stwórz w CV sekcję "umiejętności specjalistyczne"!


Umieść tę sekcję na pierwszej stronie swojego CV (sprawdź tutaj, jak nasze szablony rozmieszczają tę sekcję w CV).


W opisie umiejętności nie skupiaj się na kompetencjach miękkich. Dokładnie tak robi większość kandydatów wykorzystujących wzory CV. Pokaż pracodawcy swoją wartość przy użyciu konkretnych, twardych umiejętności związanych z Twoją codzienną pracą.


Jakie narzędzia, metody i słowa-klucze kojarzą się z branżą marketingową? Poniżej znajdziesz listę specjalistycznych umiejętności przygotowanych dla specjalistów ds. marketingu. Sprawdź, czy znajdują się na niej Twoje kompetencje. Jeśli tak, od razu dopisz je do CV :

 

  • PR / Marketing / Reklama / Promocja
  • Branding / Kreacja marki
  • Employer branding / CSR
  • Komunikacja wewnętrzna
  • Komunikacja zewnętrzna
  • Monitoring mediów i konkurencji
  • Social media / Media relations
  • Research informacji
  • Tworzenie / redakcja tekstów
  • E-commerce / E-trendy
  • ATL / BTL / SEO / SEM
  • Digital Marketing

 

wzór CV marketingowca

 Wzór CV inżyniera budowlanego. Zobacz inne wzory CV.

 

Jesteś specjalistą ds. marketingu i szukasz pomysłu na kreatywne CV? Zobacz przykłady CV, które zachwyciły pracodawców w tym artykule:

 

"Przykłady CV, które zapewniły tym 12 kandydatom pracę." (czytaj)

 

Na sam koniec odpowiedź na pytanie: jak napisać jedno idealne CV? Czy istnieje uniwersalny wzór CV dla każdego stanowiska?


Nie ma jednego idealnego CV, które będzie pasować do każdej rekrutacji, a nawet najlepszy wzór CV nie gwarantuje sukcesu. Potwierdzają to nasi kandydaci, dla których tworzymy skuteczne dokumenty aplikacyjne (zobacz tutaj).

Za każdym razem dopasuj dokument do konkretnej rekrutacji.

Im więcej czasu poświęcisz na dopracowanie swojej aplikacji, tym większe szanse na sukces. Właśnie dlatego zachęcamy naszych kandydatów, aby za każdym razem wprowadzali zmiany w CV.

Dopasowanie CV do konkretnego wakatu jest bardzo ważne. Upewnij się, że Twoje podsumowanie, opis obowiązków i osiągnięć, a także umiejętności specjalistyczne idealnie pasują do konkretnego ogłoszenia. Zobacz, co z Twoim CV mogą zrobić konsultanci InterviewMe (zobacz tutaj).


W tworzeniu skutecznego CV chodzi o to, by z Twojego doświadczenia wydobyć informacje istotne dla pracodawcy. Wtedy spełnisz jego oczekiwania!


Jak to zrobić?

Dopasuj CV do dwóch rubryk w ogłoszeniu: obowiązki i wymagania.

Znajdź w ogłoszeniu słowa-klucze i wprowadź je do swojego CV. Zwróć uwagę, że pewne informacje warto przenieść wyżej w CV, a inne niżej.


Jeśli dane wymaganie/obowiązek/umiejętność w ogłoszeniu pojawia się na pierwszym miejscu, zazwyczaj znaczy to, że jest to kwestia kluczowa!


CV powinno współgrać z ogłoszeniem i odpowiadać na każdą zawartą w nim potrzebę pracodawcy. Dzięki temu rekruter odniesie wrażenie, że znalazł idealnego kandydata!


W podsumowaniu zawodowym za każdym razem dopasuj ostatnie zdanie do nazwy konkretnego stanowiska:

 

„Aktualnie poszukuję nowych wyzwań zawodowych, jako [nazwa/typ stanowiska]”.

 

Zbędne informacje usuń bez wahania. Jeśli w ogłoszeniu nie ma mowy o danej kompetencji, nie warto umieszczać jej w CV.


Informacje, które nie odpowiadają na potrzeby z ogłoszenia są tylko szumem informacyjnym. Działają na Twoją niekorzyść, ponieważ odciągają uwagę rekrutera od Twojego doświadczenia.

 

Uwaga: Zanim użyjesz wskazówek z tego artykułu upewnij się, że Twoje CV jest wolne od błędów, które opisałem w bezpłatnym ebooku - "24 błędy w CV, przez które nie dostajesz pracy" (pobierz)


Efektywne CV nie budzi wątpliwości! To znaczy, że znajdują się w nim tylko te informacje, które są potrzebne (= rekruter wymienił je w ogłoszeniu). 

 

Co jeszcze możesz zrobić, żeby pracodawca znalazł potrzebne informacje? Skróć sekcję dane personalne w CV.  Zobacz, co usunąć z sekcji dane osobowe i zyskać miejsce na opis Twoich sukcesów w artykule o danych personalnych w CV (czytaj)
 

Jeśli nie chcesz samemu tworzyć wzoru CV, sprawdź nasz kreator CV (wypróbuj). Znajdziesz w nim profesjonalne i estetyczne wzory CV do wypełnienia.

 

Co jeszcze wpisać w CV, aby było skuteczne? Przeczytaj ten artykuł:

 

"Jak napisać CV, które zapewni Ci pracę? 9 rad [Przykłady]" (czytaj).


Mam nadzieję, że teraz już łatwiej będzie Ci dopasować CV do konkretnej rekrutacji!

A Ty? Dopasowujesz CV do konkretnej rekrutacji? A może wysyłasz jeden dokument w odpowiedzi na każde ogłoszenie?

Autor: Aleksandra Stachecka


Jestem psychologiem i konsultantem kariery. Specjalizuję się w coachingu kariery oraz tworzeniu profesjonalnych CV i listów motywacyjnych. Codziennie pomagam kandydatom w budowaniu efektywnej strategii poszukiwania pracy.

Oceń mój artykuł. Średnia: 4.8 (21 głosów)
Komentarze
Piotr Sosnowski 2016-01-05 11:20:07

Zastanów się, co zrobiłaś jako pedagog/wychowawca co nie wydarzyłoby się bez Ciebie. Myślę, że na większości stanowisk można dodać coś od siebie, wprowadzać indywidualne rozwiązania albo projekty. Pomyśl o tym, co pracodawca zyskał dzięki współpracy z Tobą i opisz to ciekawie - osiągnięcie/korzyść gotowa :)

Piotr Sosnowski 2016-01-05 11:18:46

Postaramy się pójść także w tym kierunku :)

syla 2016-01-04 19:26:02

czy jest możliwość napisania przykładowego cv dla młodszego księgowego i kadry i płace oraz rekrutera? dziękuję za przydatne info i czekam na nowe wpisy o księgowości i kadry i płace:)

Sylwia Jędrzejewska 2015-12-16 09:52:16

super rady naprawdę, ale są jeszcze zawody gdzie niekoniecznie liczby są mianem sukcesu ;), raczej umiejętności miękkie ,moje pytanie ja jestem z wykształcenia pedagogiem i nie powiem bardzo trudno jest się przebić zawodzie,ja mam takie pytanie jak byś napisał takie przykładowe podsumowanie zawodowe dla pedagoga/wychowawcy,osiągnięcia, jak można to "ugyść" że się tak wyrażę. Pozdrawiam

aga 2015-12-15 12:34:19

Dziękuję za odpowiedź. Moje wątpliwości pojawiły się po tym jak otrzymałam informację zwrotną od osoby, która zawodowo zajmuje się doradztwem (CV, LM), że taki życiorys pisany w 1 osobie brzmi jak wypracowanie i jest mało profesjonalny.Pozdrawiam

Piotr Sosnowski 2015-12-15 08:58:41

Kwestia konwencji. Te, które są pisane czasownikami w pierwszej osobie brzmią pewniej.

Spójrz na przykładzie:

"zrealizowałam konferencję o roli Social Media w Biznesie dla 300 osób"

a

"realizacja konferencji o roli Social Media w Biznesie dla 300 osób"

aga 2015-12-14 21:46:44

Witam,
czy obowiązki mogą być opisane równoważnikami zdań np.odpowiedzialność za..natomiast osiągnięcia za pomocą sformułowań tzw.osobistych np. zrealizowałam..
Pozdrawiam

Piotr Sosnowski 2015-11-24 17:44:54

Cześć, dziękujemy za twój komentarz dotyczący wzorów CV.

Postaramy się napisać artykuł opisujący szerzej zmianę branży i to jak tworzyć wtedy CV.

Do. 2015-11-23 13:17:04

Dzień dobry,
Chciałabym zapytać czy istnieje jakaś "złota zasada" pisania cv i listów motywacyjnych w przypadku, gdy kandydat/ka posiada wykształcenie w jednej dziedzinie, doświadczenie w drugiej, a rekrutuje na stanowisko z jeszcze innego działu? I czy istnieje w ogóle szansa, że zgłoszenie takiej osoby zostanie zauważone? Część moich umiejętności i dotychczasowych obowiązków pokrywa się z wymaganiami z ogłoszeń, często też odwiedzam blog interviewme.pl i dopasowuje swoje dokumenty aplikacyjne według wskazówek, jednak otrzymuje mało zaproszeń na rozmowy... Pozdrawiam

 Powrót do wszystkich wpisów  Powrót do kategorii Wzory CV
Artykuły o podobnej tematyce