Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

Nasi klienci zostali zatrudnieni przez:*

Zawód dziennikarza nie jest prosty. A podczas rekrutacji, kiedy musisz zmierzyć się z dziesiątkami, a nawet setkami innych kandydatów. Dzięki temu, że wiedziałem jak przygotować profesjonalne CV, możesz teraz czytać mój tekst.

Stosując wskazówki z tego artykułu również stworzysz skuteczne CV dziennikarza i wyróżnisz się na tle konkurentów.

Z artykułu dowiesz się:

  • jak interesująco opisać doświadczenie i umiejętności w CV dziennikarza lub redaktora
  • czy wykształcenie i zainteresowania mają znaczenie w życiorysie do mediów
  • jak napisać list motywacyjny dziennikarza, aby zwiększyć swoją szansę na sukces w rekrutacji

Chcesz od razu stworzyć skuteczne CV dziennikarza? W naszym kreatorze znajdziesz 20+ profesjonalnych szablonów do CV, porady ekspertów kariery i gotowe zwroty, które wstawisz do CV jednym kliknięciem.

Stwórz CV teraz

Zobacz też wzory CV do pracy dla innych zawodów.

Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.

CV dziennikarza — wzór

Anna Nowak

Dziennikarz

+48 665 466 123

anna.nowak@domena.com

Podsumowanie

Jestem absolwentką dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i od 2 lat pracuję jako dziennikarka online w serwisie Wprost.pl. Dzięki doskonałej optymalizacji SEO moje artykuły przyciągają średnio 15 tys. użytkowników miesięcznie (najlepszy wynik w redakcji). Pasjonuję się polityką, dlatego w Państwa redakcji mogłabym w pełni realizować się zawodowo.

Doświadczenie

08.2022–obecnie Wprost.pl

Stanowisko: Dziennikarz

Główne obowiązki:

  • Pisanie newsów i artykułów prasowych.
  • Przeprowadzanie wywiadów z politykami, rzecznikami prasowymi i aktywistami.
  • Udział w konferencjach prasowych.
  • Research informacji (też w agencjach informacyjnych).

Osiągnięcia:

  • Zdobycie 15 tys. czytelników miesięcznie dzięki skutecznej optymalizacji SEO (I kwartał 2024).

Umiejętności

  • Bardzo dobra znajomość języka polskiego
  • Lekkie pióro
  • Umiejętność pisania zwięzłych i rzetelnych tekstów
  • Umiejętność prowadzenia wywiadów
  • Praktyczna znajomość zasad SEO
  • Umiejętność korzystania z mediów społecznościowych
  • Świetna orientacja w polityce krajowej i międzynarodowej
  • Skuteczny research informacji
  • Język angielski — poziom C1
  • Prawo jazdy kat. B (czynne)
  • Bardzo dobra organizacja pracy i umiejętność pracy pod presją czasu
  • Uważność na detale
  • Rozwinięte umiejętności komunikacyjne
  • Dyspozycyjność

Wykształcenie

2016–2019 Uniwersytet Warszawski

Kierunek: Dziennikarstwo i medioznawstwo, spec. dziennikarstwo prasowe

Uzyskany tytuł magistra

Zainteresowania

Pasjonuje mnie świat polityki — jestem na bieżąco z informacjami z Polski i świata i chętnie poznaję opinie ekspertów (również w języku angielskim). W wolnych chwilach czytam reportaże i uprawiam żeglarstwo.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

1. Jak od razu zwrócić uwagę pracodawcy?

Mój artykuł rozpocząłeś od przeczytania tytułu i kilku pierwszych linijek tekstu. Podobnie zachowa się rekruter - na początku rzuci okiem na górną część Twojego CV dziennikarza.

Stworzenie atrakcyjnego “wstępu” do CV, czyli podsumowania zawodowego, pozwoli Ci wyraźnie podkreślić swoje najważniejsze atuty i osiągnięcia oraz udowodnić, że to właśnie Ty nadajesz się na wybrane stanowisko. Bądź zwięzły i konkretny. Maksimum to 50 słów.

O czym napisać w podsumowaniu zawodowym dziennikarza?

Kim jesteś? Napisz, czym zajmujesz się zawodowo i jakie masz wykształcenie (jeśli ma to związek z ofertą pracy i stanowiskiem, które Cię interesuje).

Jakie masz osiągnięcia i najważniejsze atuty? Pokaż pracodawcy, dlaczego warto zatrudnić właśnie Ciebie i wyróżnij się na tle innych kandydatów!

Dlaczego zainteresowała Cię właśnie ta oferta? Wyjaśnij, co wniesiesz do redakcji i jakie są Twoje cele zawodowe. Poniżej zobaczysz, w jaki sposób zastosować te wskazówki.

Przykładowa oferta pracy dla dziennikarza / redaktora w serwisie internetowym:


list motywacyjny dziennikarz

CV dziennikarza / redaktora - przykład podsumowania zawodowego:

DOBRZE:
Jestem absolwentem dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i od 2 lat pracuję jako redaktor online w serwisie Wprost.pl. Dzięki doskonałej optymalizacji SEO, moje artykuły przyciągają średnio 15 tys. użytkowników miesięcznie (najlepszy wynik w redakcji). Pasjonuję się polityką, dlatego w Państwa redakcji mógłbym w pełni realizować się zawodowo.
ŹLE:
Od zawsze chciałem być dziennikarzem, dlatego studiowałem dziennikarstwo. Obecnie pracuję w redakcji internetowej. Mam lekkie pióro i interesuję się polityką. Moje artykuły są jednymi z najpopularniejszych w serwisie. Uważam, że świetnie sprawdzę się w pracy w Państwa redakcji, ponieważ posiadam wszystkie niezbędne kwalifikacje.

2. Jak opisać doświadczenie w CV dziennikarza?

Wyobraź sobie, że chcesz znaleźć osobę, która pomoże Ci zaprojektować dom.

Twoi znajomi podesłali kontakty do dwóch architektów.

Pierwszy ma na swojej stronie przykłady wykonanych zleceń, a drugi tylko informacje o wykształceniu i skończonych kursach.

Którego wybierzesz? Prawdopodobnie tego pierwszego.

Podobnie jest z rekruterami - ich uwagę zwraca Twoje doświadczenie i praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w pracy redakcyjnej.

Istnieje kilka sposobów na wyróżnienie swoich kluczowych doświadczeń zawodowych:

  1. Dopasuj opis doświadczenia do oferty pracy. To kluczowa zasada, do której powinieneś się stosować pisząc dziennikarskie CV. W pierwszej kolejności wymień tych pracodawców i obowiązki, które nawiązują do wymagań w ofercie pracy.
  1. Bądź konkretny i używaj liczb. Pamiętaj, że każdy kandydat może napisać, że “ma lekkie pióro”. Staraj się podawać konkretne przykłady obowiązków, pochwal się konkretnymi liczbami (np. W ciągu roku opublikowałem ponad 200 newsów).
  1. Pochwal się dziennikarskimi osiągnięciami. W ten sposób wyróżnisz się na tle innych kandydatów. Możesz wspomnieć o tym, ilu czytelników odwiedza Twoje artykuły lub np. wymienić media, które cytowały Twój reportaż.
  1. Zadbaj o to, aby opis doświadczenia był czytelny. Jednolity blok tekstu odpada! Stosuj odstępy między wierszami, pogrubienia, kategorie i punktory. Pracodawca musi z łatwością znaleźć kluczowe informacje.

Jak powinien wyglądać opis doświadczenia, który przyciąga wzrok?

Opis doświadczenia dziennikarza prasowego – przykład:

DOBRZE:

01.2015 - 05.2018 Redakcja Polski Sport - dział piłka nożna

Stanowisko: Dziennikarz sportowy

Główne obowiązki:

  • pisanie newsów sportowych oraz relacji pomeczowych (piłka nożna)
  • przeprowadzanie wywiadów ze sportowcami
  • udział w konferencjach prasowych
  • współpraca z redakcją portalu internetowego

Osiągnięcia:

  • nagroda “Złote pióro 2017” za najlepszy reportaż roku
  • mój artykuł o Robercie Lewandowskim był cytowany przez największe media w Polsce

Dodatkowe obowiązki:

  • współpraca z działem grafików
  • współpraca przy organizacji gali “Sportowiec Roku”
ŹLE:

2015 - 2018 Dziennikarz Sportowy w Polskim Sporcie

Pisanie artykułów i przygotowywanie wywiadów

Udział w wydarzeniach sportowych

Współpraca z redakcją portalu internetowego i grafikami

Nagroda za najlepszy reportaż roku

Wskazówka: Nie masz jeszcze dziennikarskiego doświadczenia? Spróbuj dołączyć do swojego CV artykuł lub nagranie audio/video, które redakcja mogłaby opublikować. Jeśli Twój materiał zrobi wrażenie na pracodawcy, jest bardzo prawdopodobne, że będzie chciał z Tobą współpracować!

Więcej przykładów i porad eksperta o tym, jak skutecznie opisać swoje doświadczenie, znajdziesz w naszym artykule: Doświadczenie zawodowe w CV: jak opisać?

3. Umiejętności dziennikarza w CV - jak je wyróżnić?

Chociaż podczas rekrutacji na stanowiska w mediach doświadczenie jest najważniejsze, to musisz również przyłożyć się do opisu swoich praktycznych umiejętności.

Jeśli np. niedawno skończyłeś studia i nie pracowałeś jako dziennikarz, ta sekcja jest szczególnie istotna, ponieważ na razie nie możesz pochwalić się bogatym doświadczeniem zawodowym.

Wskazówka: Nie masz jeszcze doświadczenia w zawodzie i nie wiesz, jak zabrać się za szukanie pracy w redakcji? Przygotowaliśmy dla Ciebie 15 praktycznych wskazówek, dzięki którym znajdziesz pracę w dziennikarstwie.

W jaki sposób wyróżnić najważniejsze umiejętności?

Przede wszystkim powinieneś umieścić je na 1. stronie CV. Możesz to zrobić w dodatkowej kolumnie, tak jak na przykładzie poniżej:

Zobacz inne szablony, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

Pamiętaj też, aby opisywać tylko te kompetencje, o których w ofercie wspomina pracodawca.

W pierwszej kolejności wymień umiejętności twarde, specjalistyczne. Na koniec możesz wspomnieć o umiejętnościach miękkich.

Staraj się być konkretny, podawaj nazwy narzędzi, metod etc.

Przykłady umiejętności do wpisania w CV dziennikarza prasowego / telewizyjnego / radiowego:

  • przeprowadzanie wywiadów z ekspertami
  • doskonała znajomość WordPress
  • zaawansowana znajomość zasad SEO
  • język angielski - poziom zaawansowany (C1)
  • łatwość w poruszaniu się w CMS
  • umiejętność pracy pod presją czasu
  • nagrywanie i montaż audio
  • łatwość w pracy przed kamerą
  • zaawansowana znajomość Adobe Premiere Pro
  • “radiowy” głos i dykcja
  • zaawansowana znajomość Word i Excel
  • przygotowywanie reportaży “w terenie”
  • znajomość “newsowego” stylu pisania
  • otwartość i łatwość w nawiązywaniu kontaktów
  • kreatywność i zaangażowanie

Wciąż zastanawiasz się, jak interesująco opisać swoje kluczowe umiejętności? Więcej dowiesz się w artykule: Umiejętności do CV. Co wpisać, by szybko znaleźć pracę? Przykłady.

4. Jak opisać wykształcenie w CV dla dziennikarza?

W większości ofert pracy dla dziennikarzy pracodawcy nie wspominają o wykształceniu.

Redakcje poszukują przede wszystkim osób z konkretnymi umiejętnościami i doświadczeniem.

Wykształcenie kierunkowe może być jednak dodatkowym atutem.

Oczywiście nie musisz się zbytnio rozpisywać. Wystarczy, że wymienisz lata nauki, nazwę uczelni, kierunek oraz uzyskany tytuł.

Jeśli jednak jesteś redakcyjnym świeżakiem, wspomnij o istotnych kursach lub specjalizacjach. To najlepiej pokaże, że jesteś ambitnym pasjonatem branży.

W CV na dziennikarza czy redaktora nie pisz o liceum, gimnazjum, a tym bardziej o podstawówce.

Edukacja w CV dziennikarza - przykładowy opis:

DOBRZE:

2010 - 2015 Uniwersytet Wrocławski

Kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Uzyskany tytuł magistra


Więcej praktycznych wskazówek i przykładów opisu edukacji w CV znajdziesz w naszym artykule: Wykształcenie w CV - jak wpisać poziom edukacji.

5. Zainteresowania w CV dziennikarza - czy warto o nich wspominać?

Wiesz, jakich kandydatów pracodawcy lubią najbardziej? Pasjonatów, dla których praca jest przyjemnością. Takie osoby są bardziej zaangażowane, optymistyczne i zmotywowane. Po prostu nie przychodzą do pracy “za karę” i tylko dla pensji.

W zawodzie dziennikarza ma to szczególne znaczenie. Trudno jest napisać wiarygodny tekst lub opowiadać przed kamerą o czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia. Jeśli więc Twoje zainteresowania pokrywają się ze stanowiskiem, na które kandydujesz, koniecznie o tym wspomnij! Nie musisz się rozpisywać, wystarczą 1-2 zdania na końcu CV.

Zainteresowania w CV dziennikarza - przykład:

Od dziecka pasjonuję się kinem i szeroko rozumianym światem “rozrywki” w Hollywood. Dlatego praca w redakcji Filmweb byłaby dla mnie spełnieniem marzeń.

Wskazówka: Na koniec nie zapomnij dodać do CV zgody na przetwarzanie danych osobowych. Tutaj dowiesz się, jak powinna ona brzmieć: RODO w klauzuli CV (zgoda na przetwarzanie danych osobowych).

Więcej o tym, jak przedstawić się w dobrym świetle za pomocą opisu zainteresowań, dowiesz się z artykułu: Zainteresowania w CV – jak opisać hobby w CV.

6. Jak napisać interesujący list motywacyjny dziennikarza?

Wiele osób twierdzi, że listy motywacyjne to przeszłość i pracodawcy ich nie czytają. Takie podejście to błąd. Szczególnie w branży dziennikarskiej. Dlaczego?

Redakcje szukają przede wszystkim osób zaangażowanych, aktywnych, kreatywnych, które będą “żyły” swoją pracą. List motywacyjny to dla dziennikarza świetna okazja, aby zaprezentować się właśnie w ten sposób i pokazać, że naprawdę zależy Ci na danym stanowisku. A co najważniejsze - to świetna, wiarygodna próbka Twoich umiejętności pisarskich!

Jak zatem przygotować list motywacyjny dziennikarza / redaktora, aby wyróżnić się na tle innych kandydatów?

  1. Dopasuj list do oferty pracy. Ta zasada jest kluczowa zarówno w przypadku CV jak i listu motywacyjnego dziennikarza. Twój dokument powinien odpowiadać na wymagania, które widnieją w ofercie pracy.
  1. Nie kopiuj informacji z CV. Pamiętaj, że list motywacyjny to doskonała okazja, aby rozbudować treść życiorysu. Podaj konkretne przykłady sytuacji, w których wykorzystałeś swoje umiejętności lub szerzej opisz swoje osiągnięcia. Przepisywanie CV nie ma sensu! Poza tym — krótki list motywacyjny jest całkowicie wystarczający. 
  1. Pokaż pracodawcy, że jesteś najlepszym kandydatem. Możesz np. podać pracodawcy 3 powody, dlaczego warto zatrudnić właśnie Ciebie. Jeśli dostrzegasz jakiś problem, z którym zmaga się redakcja, zaproponuj jego rozwiązanie.
  1. Zaadresuj list do konkretnej osoby. Postaraj się dowiedzieć, kto będzie czytał Twój dokument. Możesz to sprawdzić w zakładce z informacjami o redakcji lub na LinkedIn. Ewentualnie skontaktuj się z działem HR wydawnictwa. W ten sposób pokażesz, że naprawdę zależy Ci na konkretnej ofercie pracy.
  1. Zadbaj o wygląd swojego listu motywacyjnego. List motywacyjny dziennikarza nie może wyglądać jak blok tekstu. Stosuj odstępy między wierszami, pogrubienia i punktory. Pamiętaj też, by zapisać dokument w odpowiednim formacie, najlepiej PDF. Sprawdź również porady na temat: List motywacyjny wzór .doc.

Jeśli piszesz list motywacyjny po angielsku, pamiątaj, by zastosotwać się do panujących w danym kraju zasad odnośnie pisania tego dokumentu. 

Wskazówka: W przypadku dziennikarza absolutnie kluczowe jest, aby w CV oraz liście motywacyjnym unikać literówek, błędów ortograficznych czy stylistycznych. Takie potknięcie prawdopodobnie przekreśli Twoje szanse! Dlaczego? Jeśli nie przyłożyłeś się do pisania dokumentów aplikacyjnych, to znak, że będziesz robił błędy również w dziennikarskich materiałach!

Więcej porad, przykładów i skuteczny wzór listu motywacyjnego znajdziesz w naszym artykule: Jak napisać list motywacyjny, by dostać pracę?

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Wciąż masz wątpliwości, jak przygotować CV oraz list motywacyjny dziennikarza? Zostaw swoje pytanie w komentarzu poniżej. Chętnie Ci pomożemy!

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Oceń mój artykuł: cv list motywacyjny dziennikarza
Średnia: 4.3 (20 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Wojciech Martyński jest ekspertem kariery, pisarzem oraz redaktorem prowadzącym InterviewMe, cytowanym m.in. przez Gazetę Prawną, Bankiera, Wyborczą, Interię, Infor, Wirtualną Polskę, INNPoland i Puls Biznesu. Jako absolwent politologii i dziennikarstwa, od ponad 12 lat działa w mediach i marketingu. Od 2017 r. pomaga naszym czytelnikom znaleźć wymarzoną pracę i rozwijać ich kariery, przygotowując artykuły poradnikowe oraz opiniotwórcze badania i raporty. Tworząc własne materiały oraz redagując treści innych autorów, kieruje się redakcyjnymi wytycznymi InterviewMe.
Linkedin

Podobne artykuły