Moje konto
Co to jest LinkedIn? Jak stworzyć profil, by dostawać oferty pracy?

Co to jest LinkedIn? Jak stworzyć profil, by dostawać oferty pracy?

Nie masz profilu na LinkedIn?

 

Każdy ekspert kariery — ze mną włącznie — doradzi Ci, byś go założył. 

 

Dlaczego?

 

Szukanie pracy zaczyna się właśnie na tym portalu. 

 

Masz profil na LinkedIn — masz kontakty, które pomogą Ci rozwinąć karierę.

 

Nie mówiąc już o tym, że dzięki obecności na LinkedIn podnosisz swoją wartość na rynku pracy. Taki rodzaj marketingu naprawdę działa i pomaga pchać karierę w dobrym kierunku. 

 

Ten przewodnik pomoże Ci:

  • dowiedzieć się jak działa i czym jest LinkedIn
  • stworzyć profil i zalogować się na swoje konto
  • sprawdzić, co ma wspólnego konto na LinkedIn z szukaniem pracy.

 

Pamiętaj o profesjonalnym CV!

 

Nie masz takiego?

 

Wypróbuj kreator CV i stwórz dokument w kilka minut. 

 

cv

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

1

LinkedIn — co to jest? Czy warto dołączyć? [Tak!]

 

LinkedIn to portal społecznościowy, który łączy użytkowników z potencjalnymi pracodawcami (ma ponad 300 milionów członków). Pozwala tworzyć globalną sieć kontaktów zawodowych, dokumentować kolejne etapy kariery i szukać nowych możliwości rozwoju. 

 

Jeśli połączysz stronę z ofertami pracy z Facebookiem, a potem odejmiesz zdjęcia kotów i jedzenia oraz memy — otrzymasz LinkedIn. 

 

Bo mówimy o profesjonalnym portalu, który wykorzystuje się tylko w celach zawodowych.

 

Czy warto mieć profil na LinkedIn? 

 

Tak, bo zyskujesz nowe możliwości.

 

Konto na LinkedIn pozwala Ci utrzymywać kontakty z osobami, z którymi pracowałeś, ale też nawiązywać nowe znajomości, aż do osiągnięcia statusu super connectora.

 

Rekruterom pomaga odnaleźć Cię w tłumie kandydatów, a znajomym polecenie Cię na nieobsadzone stanowiska.

 

Możesz budować pozycję eksperta, kształtować dzięki LinkedInowi swój wizerunek, a także podglądać etapy kariery osób, którym udało się dużo w Twojej branży osiągnąć. 

 

W końcu — LinkedIn ma już ponad 500 milionów użytkowników.

 

 A przecież warto być tam, gdzie dzieje się coś ważnego, prawda? 

 

Jak działa LinkedIn? 

 

Podobnie jak inne portale społecznościowe.

 

LinkedIn korzysta z algorytmu, który jest stale aktualizowany, aby zapewnić użytkownikom jak najwięcej korzyści.

 

Codziennie dostajesz nowe powiadomienia:

  • propozycje znajomości
  • wiadomości o aktualnych rekrutacjach, dopasowane do Twojego profilu zawodowego (jeśli wyrazisz chęć)
  • informacje o aktywności znajomych.

 

Oraz wiele innych funkcjonalności — w zależności od tego, z jakiej wersji LinkedIna korzystasz. 

 

LinkedIn Premium

 

Podstawowa wersja konta na LinkedIn jest darmowa. 

 

Możesz również wykupić LinkedIn Premium (cena to około 100 zł miesięcznie), który pozwala np. na sprawdzenie osób, które oglądały Twój profil. Korzyści jest oczywiście dużo więcej (ale opcje zaawansowane są najbardziej przydatne przede wszystkim rekruterom). 

 

Na próbę można przez 30 dni testować konto premium za darmo. 

 

LinkedIn — dla kogo? 

 

LinkedIn jest stworzony dla każdego — zarówno dla studenta, który szuka pierwszej pracy, jak i osoby doświadczonej zawodowo. 

 

Znaczenia nie ma też branża, w której pracujesz. 

 

Po prostu dziś zamiast wizytówek zbiera się kolejne kontakty na LinkedIn. 

 

To bardzo ułatwia nie tylko poszukiwanie pracy, ale również orientację w tym, jakie projekty i osiągnięcia mają na swoim koncie (sic!) Twoi znajomi. 

 

LinkedIn Polska

 

LinkedIn działa od 2002 roku i jest portalem o zasięgu światowym.

 

Najwięcej osób korzysta z LinkedIna w Stanach Zjednoczonych, Indiach i Chinach. W Polsce z LI korzysta już ponad 2 miliony osób! 

 

Polska wersja LinkedIn wystartowała w roku 2012 i od tego czasu można korzystać z portalu z naszym języku.

 

Zresztą—

 

Wersje językowe serwisu możesz wybierać dowolnie.

 

Aby ustawić LinkedIn po polsku lub w dowolnym innym języku, wystarczy wybrać odpowiednią opcję za pomocą przycisku na górnym pasku. 

 

opcje językowe

 

Intensywnie szukasz pracy? Przygotowałeś profesjonalne CV, założyłeś konto na Linkedin, a teraz przeglądasz oferty pracy w poszukiwaniu interesujących ogłoszeń? Przeczytaj jeszcze ten poradnik: Dobra praca — jak ją znaleźć i zdobyć? Gdzie szukać ofert? 10+ porad

 

2

Jak stworzyć profil na LinkedIn? 8 Porad

 

Internet to źródło możliwości, a w samym centrum zawodowego świata jest właśnie LinkedIn. Pytanie nie brzmi więc, czy warto mieć profil na LinkedIn, ale jak założyć konto na LinkedIn. 

 

Przyjdźmy przez to krok po kroku. 

 

Zarejestruj się w serwisie LinkedIn 

 

W ciągu sekundy dołączają do LinkedIn 2 osoby.

 

Będziesz jedną z nich.

 

Wejdź na stronę: https://pl.linkedin.com/.

 

W prawym górnym rogu znajdziesz przycisk Dołącz teraz.

 

Klikasz.

 

Wypełniasz formularz, w którym wpisujesz imię, nazwisko, e-mail oraz hasło. 

 

Gotowe.

 

Oczywiście—

 

To nie wystarczy.

 

Żeby Twój profil na LinkedIn był skuteczny, musisz go odpowiednio przygotować

 

Na początku masz słabą efektywność profilu, czyli małe szanse na to, by rekruter Cię odnalazł. 


zakładanie konta

 

A dążymy do tego, żebyś osiągnął poziom mistrzowski.

 

Warto więc wypełnić profil w 100%, żeby mieć pewność, że wykorzystujesz w pełni wszystkie możliwości, jakie bezpłatnie oferuje LinkedIn.

 

Stwórz skuteczny nagłówek na LinkedIn 

 

Nagłówek na LinkedIn to główna część profilu.

 

Zawiera Twoje imię i nazwisko, stanowisko oraz lokalizację

 

Super ważna sekcja, zwłaszcza że to właśnie po stanowisku rekruterzy wyszukują potencjalnych kandydatów.

 

Przemyśl dokładnie, co wpiszesz w polu pod nazwiskiem.

 

Nie wystarczy tylko Twój zawód, czy stanowisko. 

 

Warto w nagłówku dodać również słowa kluczowe, po których idealnie dopasowana praca odnajdzie Cię łatwiej. 

 

Poniżej masz przykład. 


nagłówek

 

Limit znaków w nagłówku wynosi 120. 

 

To z jednej strony sporo, a z drugiej niewiele.

 

Dlatego postaraj się używać pojedynczych fraz — po to, by stworzyć jak najbogatszy opis. 

 

Jeśli wpiszesz w nagłówku słowa kluczowe związane ze swoją branżą, wykorzystasz to miejsce optymalnie.

 

Kandydat z powyższego przykładu wyświetli się rekruterowi nie tylko jako manager do spraw ubezpieczeń, lecz także po frazach: rozwój biznesu, operacje,zarządzanie procesami, zarządzanie sprzedażą.

 

Inny przykład?

 

Osoba, która specjalizuje się w tworzeniu treści, może stworzyć taki zestaw fraz: Content writer PL i ANG. | Copywriter | SEO | Blogger | Dziennikarz | Marketing Specialist | Content Marketing.

 

Wychodzi 111 znaków, a ile tu informacji!

 

Dobrze, jeśli uzupełnisz też swój opis o branżę. 

ŹLE
Przedstawiciel handlowy
DOBRZE
Przedstawiciel handlowy w branży FMCG

Uwaga: Użycie słów kluczowych w pozostałych sekcjach (doświadczenie, podsumowanie zawodowe) również wpływa na wyniki wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że to nagłówek i aktualna pozycja wyświetlą się w wyszukiwarce rekrutera. Dlatego umiejętne użycie słów kluczowych jest tak ważne!

 

Dodaj do profilu na Linkedin zdjęcie w tle (background photo)

 

Zdjęcie w tle dodaje się jako tło zdjęcia profilowego, a tak naprawdę całego nagłówka.

 

Dlaczego warto zadbać, by ta przestrzeń została zagospodarowana? Po pierwsze dlatego, że wtedy profil wydaje się kompletny, a po drugie staje się on atrakcyjniejszy. 

 

Badania pokazują, że obrazy pomagają mózgowi wizualizować informacje i lepiej kojarzyć je z konkretnymi emocjami. To dlatego musisz postarać się dodać zdjęcie w tle, które nawiązuje do profesjonalizmu, charakteru Twojej pracy lub konkretnej cechy, którą chciałbyś wyróżnić. 

 

Bądź ostrożny, bo źle dobrane background photo może niekorzystnie zapisać obraz Twojej kandydatury w głowie rekrutera. 

 

Jeśli nie masz pomysłu, jaki obrazek wybrać, spróbuj wyszukać coś stąd

 

Napisz podsumowanie profilu na LinkedIn

 

Musisz się zmieścić w 2000 znaków.

 

To bardzo dużo. Radzę ograniczyć się do 400-500 znaków, bo rekruter naprawdę nie ma czasu, żeby wszystko przeczytać.

 

Bądź konkretny, pomysłowy i nie bój się chwalić!

 

Niech Twoje podsumowanie zawodowe odpowiada na takie pytania, jak:

  • Czym się zajmujesz?
  • W czym jesteś najlepszy?
  • Co sprawia Ci zawodową przyjemność?
  • Co niekonwencjonalnego możesz zaoferować? 

 

LinkedIn podsumowanie — przykład

 

Social media specialist to ja — nie tylko zawodowo. Świat mediów społecznościowych wciągnął mnie do swojego uniwersum na dobre ponad 3 lata temu, na tyle głęboko, że poświęciłam mu swoją pracę doktorską. Zaplanowane i zrealizowane przeze mnie kampanie na Facebooku i Instagramie zwiększyły liczbę klientów firmy X o 35%. Jestem gotowa na więcej wyzwań i czekam na to, że pojawią się takie, o których usłyszy cały świat. 

 

Ustaw spersonalizowany link

 

Dlaczego?

 

Bo lepiej niż:

 

https://www.linkedin.com/in/jan-kowalski-9a79a8189/

 

wygląda:

 

https://www.linkedin.com/in/jan-kowalski

 

Po drugie łatwiej wpisać taki jasny URL niż ciąg trudnych do zapamiętania cyfr. Jeśli umieszczasz odnośnik do swojego konta na LinkedIn na blogu, wizytówce czy w CV, po postu będzie on lepiej się prezentował. 

 

Żeby ustawić spersonalizowany link:

 

  1. Kliknij ikonkę ze swoim awatarem na pasku u góry.


awatar

 

  1. Wyświetl profil.

 

  1. Użyj opcji edytowania [ikona ołówka].


zmiana url

  1. Edytuj link w miejscu korekty informacji kontaktowych.


zmiana url

  1. Zmień URL na jednoznaczny, bez zbędnych znaków.

 

zmiana url 

 

GOTOWE!

 

Ważne: W naszym kreatorze CV (stwórz CV tutaj) bardzo łatwo dodasz odnośnik do LinkedIna. Wystarczy, że wpiszesz tylko końcówkę spersonalizowanego linku (np. Jan-Kowalski), a aplikacja automatycznie doda początek adresu. Kliknięcie linku przeniesie rekrutera z CV do Twojego profilu na LinkedIn.

 

szablon cascade

Szablon CV Cascade — zobacz inne szablony tutaj.

 

Dodaj zdjęcie — LinkedIn cover photo

 

Dodanie zdjęcia do profilu na LinkedIn zwiększa Twoje szanse na otrzymanie oferty pracy aż 36-krotnie!

 

Chyba nie muszę tłumaczyć, dlaczego zdjęcie powinno być:

  • profesjonalne
  • wykonane na neutralnym tle (najlepiej białym)
  • dostosowane do branży, w której pracujesz. 

 

Oto kilka złych przykładów.


złe zdjęcie

 

Pierwszy przykład — zły Mikołaj. 

 

Nie dodawaj zdjęcia, które jest niepoważne. 

 

Co nie oznacza, że musisz pozować w garniturze. 

 

Drugi przykład — złe tło. 


złe zdjęcie

 

I bardzo zła jakość.

 

Unikaj tego typu nieformalnych fotografii. Chcesz przecież, żeby widziano Cię jako profesjonalistę. 

 

Tutaj znajdziesz video-tutorial stworzony przez sam LinkedIn. Pomoże Ci dobrać odpowiednie cover photo na LinkedIn.

 

Wybierz opcję, która pokaże rekruterom, że szukasz pracy

 

Jeśli nie szukasz pracy, nie chcesz dostawać ofert i na razie LinkedIn służyć ma jedynie celom informacyjnym — możesz ukryć swój profil.

 

Tuż pod nagłówkiem znajduje się suwak, którym określasz, czy jesteś zainteresowany nową pracą i otwarty na oferty.


zainteresowania

 

Jeśli czekasz na oferty pracy i chcesz je dostawać, po prostu włącz z powrotem tę opcję.

 

Wypełnij sekcje: Licencje i certyfikaty, Doświadczenie, Osiągnięcia.

 

To nic trudnego — wymienione sekcje uzupełniaj dokładnie tak, jak robisz to, gdy piszesz CV.

 

Tutaj znajdziesz wskazówki:

 

Zadbaj o zgodność profilu z Twoim CV

 

Jeśli aktywnie poszukujesz pracy i rozsyłasz swoje CV, koniecznie upewnij się, że Twój profil na LinkedIn opowiada taką samą historię jak Twoje dokumenty aplikacyjne. 

 

Aktualizuj więc profil na LinkedIn na bieżąco i unikaj kłamania w CV

 

Dobrze przygotowany profil na LinkedIn i profesjonalne CV, to para idealna.

 

Stwórz dokument w kreatorze CV

 

dietetyka cv

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj

 

3

LinkedIn — oferty pracy

 

Nie ma się co oszukiwać — w dzisiejszej rzeczywistości szukanie pracy kończy się i zaczyna w Internecie. 

 

LinkedIn to jeden z oczywistych elementów tego procesu. 

 

Zresztą, spróbuj zapytać swoich znajomych z pracy. 

 

Albo wyszukać ich na LinkedInie. 

 

Okaże się, że większość z nich już dawno ma tam konta. 

 

Nie mówiąc już o rekruterach (95% z nich jest obecnych na tym portalu).

 

LinkedIn oczami rekrutera

 

Screen poniżej przestawia kokpit rekrutera w serwisie LinkedIn. 

 

Tu odnajduje on, analizuje, a potem przesiewa potencjalne kandydatury. 


kokpit rekrutera

Poszukując kandydatów, korzystam z wyszukiwania po słowach kluczowych i skillach. Przeglądając ich profile, zawsze zwracam uwagę na kluczowe informacje takie jak np: umiejętności, opisy obowiązków, języki, często również okresy zatrudnienia. Z perspektywy rekrutera dobrze uzupełniony profil kandydata jest bardzo ważny, ponieważ, ułatwia znalezienie dopasowanych kandydatów i dotarcie do nich z ofertą.

Stworzenie profilu atrakcyjnego wizualnie również jest istotne, mowa tu o np.: zwięzłości i spójności tekstu pod kątem interpunkcji i ortografii. Zdjęcie powinno być profesjonalne, zdjęcia z dzióbkiem lub z wakacji nie są dobrym wyborem, ponieważ, LinkedIn jest portalem do relacji na stopie biznesowej. Jeśli chodzi o podsumowanie profilu, z mojej perspektywy nie jest to niezbędne, ale nice to have.
Agata PutaHR Researcher w Zety: Resume Builder & Career Website

Wiesz, że aż 87% rekruterów wykorzystuje LinkedIn do poszukiwania pracowników?

 

Właściwie, mogłabym równie dobrze napisać, że wszyscy.

 

Jak skutecznie korzystać z LinkedIna, by zainteresować pracodawców? 

 

Wykorzystaj każdą radę z poniższych.

 

1. Wysyłaj rekruterom ze swojej branży zaproszenia do grona znajomych. 

 

Nie, to nie będzie dziwne.

 

Tak się robi i nazywa się to networkingiem.

 

Rekruterowi zależy na znajomości kompetentnych kandydatów. 

 

Jeśli zauważysz ciekawą ofertę, odezwij się bezpośrednio do rekrutera w prywatnej wiadomości. 

Wskazówka: Osoby, które są już w sieci kontaktów rekrutera, wyświetlają się wyżej w jego wyszukiwaniach. Rozszerzając sieć kontaktów o rekruterów możesz tylko zyskać!

2. Dodawaj do swojej sieci kontaktów osoby z branży, współpracowników i partnerów biznesowych.

 

To ważne, żeby mieć wśród znajomych ludzi z branży.

 

Im więcej takich znajomości, tym częściej będziesz pojawiać się w bocznej sekcji jako „people also viewed”.

Wskazówka: Nie dodawaj do sieci kontaktów osób, których nie znasz (poza rekruterami). Jeśli ktoś zgłosi Cię jako spamera, Twoje konto może zostać zablokowane.

3. Publikuj na swojej tablicy angażujące treści, które inni będą chętnie komentować. 

 

Dziel się wiedzą branżową, bo to pokazuje, że jesteś zaangażowany.

 

Udostępniaj ciekawe artykuły, badania, wartościowe statusy innych użytkowników. 

 

Pomagaj innym — odpowiadaj na ich pytania i wątpliwości. 

 

4. Dołącz do grup branżowych. 

 

Jeśli będziesz widoczny w grupie dyskutującej o Twojej branży, będziesz też bardziej widoczny dla rekrutera.

 

Tutaj krótka ściąga, jak to robić. 

 

5. Potwierdzaj umiejętności innych i zbieraj potwierdzenia dla siebie.

 

W Twoim profilu jest sekcja, w której wyliczasz swoje główne umiejętności (wystarczy wymienić 8-12 umiejętności).

 

LinkedIn chce, by były one wiarygodne i daje możliwość ich potwierdzania przez innych użytkowników serwisu.

 

W tym przypadku muszą to być osoby, które z Tobą współpracowały.

 

Możesz też samodzielnie potwierdzać umiejętności swoich dawnych lub obecnych współpracowników — warto to robić, bo wtedy możesz oczekiwać, że ktoś odwzajemni tę uprzejmość i potwierdzi Twoje kompetencje!

 

Zbierz wszystkie potwierdzenia i — jak Pokemony — niech będą jak najbardziej wartościowe!

 

6. Zabiegaj o rekomendacje.

 

Nie ma się też co oszukiwać, że o rekomendacje na LinkedIn warto zabiegać. 

 

Możesz poprosić o nie pracodawcę lub współpracowników np. w momencie zmiany pracy.

 

Będzie jasne, że jesteś w dobrych kontaktach z ludźmi, z którymi łączą Cię więzi zawodowe. 

 

Jeśli masz wpływ na treść rekomendacji, zadbaj o to, by dotyczyła ona konkretnych osiągnięć i dokonań zawodowych, a nie schematów typu: Solidny, kreatywny, zmotywowany, odpowiedzialny itp.

Wskazówka: Nie zbieraj rekomendacji od osób, z którymi nie pracowałeś — od razu będzie widać, że są naciągane.

Jak wygląda szukanie pracy przez LinkedIn? 

 

Po pierwsze — jak już widziałeś wyżej, praca na LinkedIn może znaleźć Cię sama.

 

Jeśli odpowiednio ustawisz status, pojawisz się w wynikach wyszukiwania i oto otrzymasz wiadomość z propozycją pracy. 

 

Po drugie — LinkedIn oferuje również wyszukiwarkę ofert.

 

Spójrz: 


wyszukiwarka ofert

 

Dzięki temu, że jesteś na LinkedIn, łatwiej Ci nie tylko odnaleźć ciekawe ogłoszenie o pracę, ale również kontrolować przebieg rekrutacji. 

 

Jak już zdobędziesz ofertę pracy i zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną, koniecznie przeczytaj poniższe poradniki: 

 

4

LinkedIn — CV

 

Kiedyś LinkedIn oferował swoim użytkownikom kreator CV.

 

Dzisiaj LinkedIn CV to przeszłość.

 

Ale—

 

Portal pozwala rzecz jasna załączyć CV w profilu użytkownika.

 

Nie możesz pozwolić, żeby tego u Ciebie zabrakło!

 

Druga sprawa: jeśli zależy Ci na tym, żeby mieć własną stronę z CV, stwórz CV online w naszym kreatorze. 

 

To bardzo dobry pomysł, bo wtedy Twój dokument ma konkretny link i łatwiej go udostępniać pracodawcom.

 

Tak przygotowany dokument możesz dodać do swojego konta, klikając w odpowiednim miejscu do edycji profilu.


dokumenty na LinkedIn

 

Uff, jeśli przeczytałeś wszystko, wiesz już, co to jest LinkedIn, gdzie się zalogować i jak założyć sobie konto.

 

Ostatnie wyjaśnienie dotyczy zamykania konta. 

 

Jak usunąć konto na LinkedIn?

 

Aby usunąć konto LinkedIn:

  1. Kliknij zdjęcie profilowe na górnym pasku.
  2. Wybierz ikonę Ustawienia i prywatność.
  3. Kliknij zakładkę Logowanie i bezpieczeństwo. 
  4. Przewiń stronę na sam dół — tam znajdziesz opcję Zamknij konto.
  5. Wybierz powód zamknięcia konta.
  6. Żegnaj LinkedIn!

 

Jeśli nagle zaczniesz żałować, że zamknąłeś konto na LinkedIn, serwis daje Ci możliwość przywrócenia go. 

 

Na przemyślenie sprawy masz jednak tylko 20 dni.

 

Po upływie tego czasu konto będzie zamknięte na wieki.

 

Mam nadzieję, że czujesz się zaznajomiony z portalem LinkedIn. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, pytaj śmiało na forum poniżej artykułu.

Oceń mój artykuł
Średnia: 4.02 (472 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Marta Rojewska
Ekspertka kariery w InterviewMe. W swoich tekstach staram się poruszyć wszystkie kwestie związane z życiem zawodowym. Moja misja? Pomóc Ci w znalezieniu dobrze dopasowanego miejsca pracy.

Podobne artykuły

Jak znaleźć pracę? 17 porad dla osób, które nie mogą znaleźć pracy

Jak znaleźć pracę? 17 porad dla osób, które nie mogą znaleźć pracy

Często świetni kandydaci i rewelacyjni pracownicy mają problem ze znalezieniem pracy. Zdarza się ofertę pracy otrzymują kandydaci znacznie gorsi od nich. Pokażę Ci 6 powodów, dlaczego tak się dzieje. Czy punkt 2 dotyczy także Ciebie? Przekonaj się, jeśli chcesz wiedzieć jak znaleźć pracę.

Program do pisania CV - stwórz CV online i pobierz PDF w 5 minut!

Program do pisania CV - stwórz CV online i pobierz PDF w 5 minut!

Użyj programu do pisania CV, aby szybko stworzyć życiorys, który zainteresuje pracodawcę. W tej aplikacji znajdziesz praktyczne porady, ponad 350 szablonów do wypełnienia, wykadrujesz i dodasz do CV zdjęcie oraz pobierzesz dokument w PDF. Napiszesz także CV np. po angielsku.

Jak napisać list motywacyjny do pracy? Napisz klasyczny list (8 porad)

Jak napisać list motywacyjny do pracy? Napisz klasyczny list (8 porad)

Wiesz, co jest największym problemem listów motywacyjnych? Większość pracodawców ich nie w ogóle nie czyta. Jak napisać list motywacyjny, który da Ci zaproszenie na rozmowę? Przeczytaj 8 nieznanych rad od rekrutera, a dowiesz się, jak napisać list, z którym znajdziesz pracę znacznie szybciej!