Trwa wysyłanie danych...
Proszę czekać.

LinkedIn - 14 rad jak stworzyć i prowadzić profil, aby dostawać oferty pracy.

Jak szukać pracy? | 2016-09-01
Piotr Sosnowski
Szef konsultantów kariery w InterviewMe

Pokażę Ci 2 statystyki:

 

380 milionów (w tym 2 miliony w Polsce) osób posiada konto na LinkedIn.

 

94% rekruterów używa tego portalu do szukania i sprawdzania kandydatów.

 

Te 2 liczby sprawiają, że dla coraz większej ilości kandydatów posiadanie konta na LinkedIn przestaje się być kwestią wyboru, a powoli staje się koniecznością. Zastanawiasz się jeszcze, co daje konto na LinkedIn? Opinie są różne.

 

Samo posiadanie konta na LinkedIn oczywiście nie sprawi, że zostaniesz obsypany nowymi możliwościami biznesowymi i atrakcyjnymi ofertami pracy.

 

Jeśli jednak wiesz jak poprawnie stworzyć swój profil, a następnie umiejętnie go prowadzić, LinkedIn będzie dla Ciebie niezwykle przydatnym narzędziem. Dlaczego?

 

Po pierwsze, pozwoli Ci nawiązać cenne kontakty, otrzymywać oferty pracy i pomoże zbudować pozycję eksperta.

 

Po drugie, możesz sprawdzić etapy kariery osób, którym udało się wiele osiągnąć w Twojej branży. Dzięki temu skuteczniej wyznaczysz własną ścieżkę kariery.

 

O tym właśnie jest ten przewodnik. Pokażę Ci sposoby, z których korzystam, kiedy opracowuję profesjonalny profil na LinkedIn dla kandydatów (zobacz).

 

1. Wypełnij profil w 100%.

 

LinkedIn posiada wskaźnik wypełnienia profilu. Jeśli pracodawca lub rekruter odwiedzą Twoje konto, powinni móc łatwo odszukać niezbędne informacje.

 

Jeśli zostawisz profil nieuzupełniony w 100%, ograniczasz im dostęp do informacji na Twój temat. Dlatego poświęć chwilę i upewnij się, że stopień wypełnienia przy Twoim profilu wskazuje 100%.

 

wypełniony profil na Linkedin

 

Jeśli posiadasz stronę www, portfolio online lub piszesz bloga, możesz dodać go w sekcji linki.

 

Aktualnie możesz nawet ustawić zdjęcie w tle. Oczywiście, jeśli czujesz taką potrzebę…

 

Uwaga: Jeśli aktywnie poszukujesz pracy i rozsyłasz swoje CV, koniecznie upewnij się, że Twój profil na LinkedIn opowiada taką samą historię jak dokumenty aplikacyjne. Kiedy opracowuję dla kandydatów CV i profil LinkedIn (zobacz), często spotykam rozbieżności w zakresie obowiązków albo datach zatrudnienia. Pozbądź się ich!

 

2. Czy ustawiłeś swój spersonalizowany link?

 

Domyślnie LinkedIn przyznaje Twojemu profilowi adres w postaci ciągu przypadkowych znaków.

 

Jeśli chcesz umieścić adres profilu na swojej stronie www, blogu, wizytówce albo nawet w wiadomości email, warto go spersonalizować.

 

Adres do Twojego profilu na LinkedIn powinien wyglądać tak:

 

https://www.linkedin.com/in/imie-nazwisko

 

Jak zmienić adres do swojego konta?

 

Wystarczy kliknąć ikonę przy aktualnym adresie. Zobacz zdjęcie poniżej:spersonalizowany url na Linkedin

 

Zostaniesz przeniesiony do innego okna, gdzie możesz ustawić swój spersonalizowany link.

 

Uwaga: Jeśli korzystasz z naszego kreatora (stwórz CV tutaj), wpisz tylko końcówkę spersonalizownego linku (w moim przypadku to: "piotrsosnowski.") Aplikacja automatycznie dodaje początek adresu. Kliknięcie w link przeniesie pracodawcę z CV do Twojego profilu na LinkedIn.

 

Zobacz, jak powinien wyglądać Twój spersonalizowany link:

 

profil linkedin

Szablon CV Cascade - zobacz inne szablony tutaj

 

3. Ten błąd w nagłówku popełnia większość kandydatów...

 

Nagłówek wyświetla się zaraz obok Twojego imienia. Jeśli nic nie wpiszesz, LinkedIn domyślnie użyje tutaj nazwy Twojego obecnego stanowiska. To nie jest najlepsze rozwiązanie…

 

Nagłówek to jeden z najważniejszych elementów Twojego profilu. To właśnie po nim i po nazwie Twojego aktualnego stanowiska rekruterzy najczęściej trafiają na Twój profil.

 

Zobacz, co mogę znaleźć w wyszukiwarce po wpisaniu „dyrektor sprzedaży”:

 

jak napisać nagłówek na Linkedin

 

Pierwsza osoba wykorzystała nagłówek, aby wstawić tam słowa kluczowe związane ze swoją branżą. Stanowisko wyświetla się na podstawie aktualnego miejsca pracy.

 

Dzięki temu pierwszy kandydat wyświetli się nie tylko na zapytanie „dyrektor sprzedaży”, ale również po wpisaniu słów kluczowych, które wpisał do nagłówka tzn. „Zarządzanie Procesami”, „Zarządzanie Sprzedażą”

 

Sam dodałbym jeszcze branżę, w jakiej kandydat się specjalizuje. Wtedy jest większa szansa, że rekruter znajdzie Cię, jeśli np. szuka "dyrektora sprzedaży w branży ubezpieczeniowej”.

 

Kiedy wypełniasz nagłówek, koniecznie użyj słów kluczowych, po których pracodawca może Cię wyszukiwać.

 

Jeśli pracujesz w konkretnej branży, dopisz ją. Dla pracodawcy szukającego przedstawiciela handlowego w branży FMCG będziesz znacznie bardziej wartościowym kontaktem, jeśli w nagłówku wpiszesz:

 

Przedstawiciel handlowy w branży FMCG

 

zamiast:

 

Przedstawiciel handlowy

 

Pomyśl o innych słowach kluczowych w postaci najważniejszych kompetencji lub osiągnięć. Pamiętaj tylko, że nagłówek musi być krótki. Nie wpisuj tutaj całych zdań. Limit wynosi 120 znaków. 

 

Uwaga: Użycie słów kluczowych w pozostałych sekcjach (doświadczenie, podsumowanie zawodowe) również wpływa na wyniki wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że to nagłówek i aktualna pozycja wyświetlą się w wyszukiwarce. Dlatego umiejętne użycie słów kluczowych jest tak ważne!

 

4. Nie bądź jednym z nich…

 

11x!

 

O tyle wzrastają szanse na wyświetlenie Twojego profilu, jeśli dodasz zdjęcie.

 

Pewnie wzrosłyby nawet bardziej, jeśli użyłbyś podobnego zdjęcia:

 

zdjęcia na Linkedin

 

Nawet jeśli nadchodzą święta, nie rób tego! 

 

Na szczęście takie profile to rzadkość i konieczność użycia profesjonalnego zdjęcia dla większości kandydatów wydaje się oczywista. Większości, ale nie wszystkim. Kiedy pracowałem jako rekruter, przeglądałem dziesiątki profili dziennie. Nie było dnia, abym nie zobaczył chociaż kilku dziwnych zdjęć.

 

LinkedIn to portal biznesowy. Kropka. Potraktuj swój profil jako rozszerzenie CV. Zdjęcie, które tam umieszczasz powinno być profesjonalne i korzystne.

 

Czy to oznacza, że musi Cię przedstawiać w garniturze i w krawacie?

 

Niekoniecznie…

 

Jeśli pracujesz w branży kreatywnej, potencjalny pracodawca na pewno nie będzie oczekiwał od Ciebie stroju biznesowego.

 

Zdjęcie na pewno powinno spełniać wymagania Twojej branży.

 

Poniżej zobaczysz zdjęcie managera w zabłoconym stroju sportowym. Łatwo pomyśleć, że to fatalny pomysł… Jak wynika z opisu, kandydat odpowiada za pozyskiwanie klientów dla firmy organizującej biegi z przeszkodami. Zdjęcie jest zatem idealnie dobrane do branży!

 

profesjonalne zdjęcie na Linkedin

 

Czy warto zainwestować w profesjonalne zdjęcie do CV lub proflu LinkedIn? Opinie są różne, ale ja sądzę, że tak. Pokaże Ci na przykładzie CV jednego kandydata, jak olbrzymia może być róznica w odbiorze dokumentu. W dużej mierze dzięki zdjęciu. CV 

 

CV Grzegorza stworzyliśmy na podstawie konsultacji w naszym kreatorze CV (stwórz CV w 5minut tutaj). Zdjęcie oczywiście zamieszczone jest za zgodą właściciela.

 

przykład CV

CV Grzegorza na szablonie Crisp - zobacz inne szablony CV.

 

Więcej informacji na temat dobierania zdjęcia do CV i na LinkedIn znajdziesz w naszym artykule tutaj:

 

"Zdjęcie do CV - 4 rady jak je dobrać i czego unikać" (czytaj)

 

5. Wiesz jak napisać skuteczne podsumowanie zawodowe?

 

Dlaczego podsumowanie zawodowe jest tak istotne?

 

Po pierwsze, znajduje się na samej górze Twojego profilu. Pracodawca zobaczy je, zanim dojdzie do doświadczenia.

 

Po drugie, skutecznie napisane podsumowanie zawodowe podsumowuje Twoje najważniejsze dokonania i umiejętności. Tym samym zachęca do dokładnego przeczytania Twojego profilu.

 

Jak napisać skuteczne podsumowanie zawodowe, które zainteresuję pracodawcę? Użyj wskazówek z tego artykułu: "Cele zawodowe w CV - 4 rady jak je opisać, aby dostać pracę" (czytaj).

 

Na podsumowanie zawodowe na LinkedIn masz aż 2000 znaków. To bardzo dużo. Moim zdaniem warto zmieścić się maksymalnie w 400-500 znakach. Z doświadczenia wiem, że dłuższe podsumowania nie są czytane. 

 

Uwaga: Tutaj też warto dodawać słowa kluczowe, po których rekruterzy mogą Cię wyszukiwać.

 

profil Linkedin

 

6. Czy w pełni wykorzystujesz opis stanowiska?

 

Zastanów się:

 

Czego szuka pracodawca na Twoim profilu?

 

Konkretnych umiejętności oraz osiągnięć zawodowych, które mogą potwierdzić, że posiadasz te umiejętności! Skup się na nich, kiedy opisujesz swoje stanowisko.

 

Nie wpisuj tutaj szczegółowej listy obowiązków, którymi zajmujesz się na co dzień. Uzupełnij te najważniejsze, które świadczą o Twojej wartości jako kandydata. Potrzebujesz przykładu?

 

Jeśli jesteś przedstawicielem handlowym, nie wpisuj np:

 

wysyłka codziennych raportów

 

Zamiast tego pokaż, że jesteś świetnym sprzedawcą. Kiedy tylko możesz, używaj liczb i mierzalnych danych, aby opisać swoje doświadczenie i dokonania zawodowe. Dlaczego?

 

Po pierwsze, liczby przyciągają uwagę.

 

Po drugie, konkretne dane są bardziej przekonujące.

 

 

Co działa skuteczniej?

 

 

wieloletnie doświadczenie w sprzedaży

 

czy

 

ponad 15 lat doświadczenia w sprzedaży

 

 

Zobacz jeszcze jeden przykład:

 

 

realizowałem plany sprzedażowe

 

czy

 

zwiększyłem sprzedaż działu o 45% w okresie 12 miesięcy

 

Uwaga: Nie zdradzaj konkretnych wartości projektów, budżetów ani innych poufnych danych. Możesz zostać odebrany jako niedyskretny kandydat. Zdecydowanie lepiej jest używać procentów.

 

Potrzebujesz więcej przykładów, jak skuteczniej opisywać swoje doświadczenie? Chcesz się dowiedzieć, jak się wyróżnić na tle innych kandydatów. Przeczytaj ten artykuł:

 

"Jak napisać CV, które zapewni Ci pracę?" (czytaj)

 

Linkedin opinie 

 

7. Jak sprawić, że inni potwierdzą Twoje umiejętności?

 

Wiesz już, że umiejętności to jeden z najważniejszych elementów CV.

 

Na LinkedIn nabierają one jeszcze większego znaczenia. Dlaczego? Możesz (a właściwie powinieneś) zbierać potwierdzenia od innych użytkowników. Lista umiejętności potwierdzona przez dziesiątki współpracowników, podwładnych albo partnerów biznesowych zwiększy Twoją wiarygodność i doda wartości Twojemu profilowi. Zobacz, jak lista umiejętności wygląda u mnie:

 

umiejętności na Linkedin

 

Do CV możesz wpisać praktycznie wszystko. Przekonanie kilkunastu osób, aby imiennie potwierdziły wymyśloną przez Ciebie umiejętność, jest już trudniejszym zadaniem.

 

Jak wykorzystać umiejętności i jak skutecznie zbierać ich potwierdzenia?

 

Po pierwsze, stwórz listę kluczowych kompetencji, które posiadasz i z którymi chcesz być kojarzony. W żadnym wypadku nie stawiaj na ilość. W innym przypadku skończysz z bezwartościową listą kilkudziesięciu umiejętności i nikt nie będzie wiedział, w czym właściwie jesteś dobry.

 

Wytypuj około 8-12 umiejętności. Przejrzyj listę swoich kontaktów zawodowych i zacznij potwierdzać umiejętności innych. Z reguły inne osoby będą chciały Ci się odwdzięczyć i potwierdzą Twoje umiejętności.

 

Chcesz dowiedzieć się wiecęj o dobieraniu właściwych umiejętności do wpisania w CV? Przeczytaj ten artykuł:

 

"Umiejętności do CV. Co wpisać, aby szybko znaleźć pracę? 6 rad" (czytaj)

 

8. Użyj tego prostego sposobu, aby zbierać rekomendacje.

 

Personalne rekomendacje to jeden z najważniejszych elementów Twojego profilu. Rekruterzy wiedzą, że umiejętności są często potwierdzane przez znajomych. Duża liczba personalnych rekomendacji za konkretne dokonania jest już znacznie trudniejsza do zbudowania i tym samym cenniejsza dla rekrutera. 

 

rekomendacje na Linkedin

 

Jak przyśpieszyć zbieranie rekomendacji?

 

Użyj dokładnie tego samego schematu, który opisałem w punkcie powyżej.

 

Jeśli chcesz mieć na swoim profilu wiele rekomendacji, zacznij pisać je dla innych. Dobrą praktyką jest oczywiście pisanie szczerych rekomendacji dla osób, które rzeczywiście na nią zasługują. Wtedy będą chciały Ci się odwdzięczyć i najprawdopodobniej napiszą rekomendacje dla Ciebie.

 

Jeśli ktoś tego nie zrobi, możesz mu nawet subtelnie przypomnieć. Napisz krótką wiadomość np.

 

Cześć. Przypomniał mi się nasz wspólny projekt dla firmy X i postanowiłem napisać rekomendację na Twoim profilu. Zastanawiam się, czy ją widziałeś?”

 

Przed zmianą pracy warto poprosić o rekomendacje swojego przełożonego i współpracowników.

 

Profil pełen rekomendacji jest znacznie bardziej wiarygodny. To znak, że jesteś w dobrych relacjach ze swoimi poprzednimi przełożonymi.

 

Uwaga: Nie zawsze masz wpływ, co dana osoba napisze w rekomendacji dla Ciebie. W miarę możliwości proś o rekomendowanie Cię za osiągnięcia ważne dla Ciebie pod względem ścieżki kariery. Zbieraj rekomendacje za konkretne dokonania zawodwe, a nie cechy charketeru. "Solidny, kreatywny, zmotywowany, odpowiedzialny" itp. to najczęscięj nadużywane słowa na LinkedIn. Pokazuj fakty, zamiast pochwał! 

 

Nie zbieraj nieprawdziwych rekomendacji ani nie przyjmuj rekomendacji od osób, z którymi nie współpracowałeś. Doświadczony rekruter może łatwo ustalić, czy rekomendacja jest prawdziwa, czy podchodzi od Twojego znajomego.

 

9. Co jeszcze warto dodać do profilu na LinkedIn?

 

Wszystko, co potwierdza Twoje kompetencje oraz osiągnięcia zawodowe.

 

Dodaj sekcje: projekty, nagrody i wyróżnienia oraz wolontariat.

 

Pamiętaj, że możesz dodać różnego rodzaju multimedia np. prezentacje, zdjęcia oraz filmy ze swoich wystąpień etc.

 

Jeśli posiadasz ciekawe materiały, dodaj je koniecznie. Multimedia wyświetlają się w widocznym miejscu i na pewno przykują uwagę osoby odwiedzającej Twój profil.

 

Wystąpienie na ważnej branżowej konferencji albo ciekawy projekt w portfolio mogą powiedzieć więcej niż najlepszy opis!

 

Gotowe! Jeśli wykonałeś wszystkie powyższe kroki, masz już naprawdę skuteczny profil na LinkedIn. Jeśli rekruter zechce Cię sprawdzić i wejdzie na Twoje konto, możesz mieć pewność, że Twój uzupełniony profil zgodny z CV wraz z listą potwierdzonych umiejętności oraz personalnych rekomendacji upewnią go w przekonaniu, że jesteś kompetentnym i wiarygodnym kandydatem.

 

Na pewno z czasem zaczniesz też zauważać, jak skuteczna optymalizacja opisu sprawi, że na Twój profil zaczną zaglądać rekruterzy szukający kandydatów w Twojej branży. Możesz zrobić znacznie więcej, aby dać się znaleźć!

 

Zastosuj poniższe wskazówki, aby otrzymywać oferty pracy:

 

oferty pracy na Linkedin

 

10. Przyłącz się do grup branżowych.

 

W USA obecność na LinkedIn jest nierzadko przepustką do ciekawych możliwości. Eksperci dyskutują w branżowych grupach, zawierają znajomości i wymieniają się doświadczeniami. Wiele osób nawiązuje cenne kontakty biznesowe albo znajduje atrakcyjną pracę.

 

W Polsce niestety grupy są znacznie mniejsze i rzadko dorównują aktywnością tym zagranicznym. Niemniej jednak rekruterzy szukający pracowników w danym obszarze prawie na pewno znają branżowe grupy dyskusyjne na LinkedIn.

 

Znajdź grupy, na których wypowiadają się eksperci z Twojej branży i staraj się brać udział w dyskusjach. Jeśli masz coś ciekawego do powiedzenia, dodawaj komentarze i przyłączaj się do wątków. 

 

Profesjonalny rekruter zawsze śledzi ekspertów z danej branży. Zacznij być widoczny i dodawaj merytoryczne komentarze, a niedługo zauważysz więcej wyświetleń swojego profilu przez osoby z branży oraz headhunterów.

 

Dlatego ważne jest, aby mieć profesjonalny i kompletny profil. Jeśli headhunter zapamięta Cię jako kompetentnego kandydata, może zaproponować Ci ofertę pracy albo zapamiętać Cię na potrzeby przyszłej rekrutacji.

 

11. Publikuj ciekawe treści, aby budować własną markę.

 

Jeśli przeglądając branżowe artykuły, natrafisz na coś szczególnie ciekawego (branżowy news, przydatny artykuł), opublikuj to na swoim profilu. Możesz też dodać artykuł w branżowej grupie dyskusyjnej i opatrzyć go swoim komentarzem. 

 

Pomagaj innym. Jeśli ktoś zadaje pytanie, odpowiedz mu.

 

Dzielenie się wiedzą branżową pozwala Ci budować wizerunek eksperta, zaangażowanego w swoją pracę. To takie osoby zawsze są najbardziej poszukiwane przez rekruterów. I to one najwięcej zarabiają…

 

Oczywiście dołączenie do kilku branżowych grup i publikacja paru artykułów nie sprawi, że z dnia na dzień zostaniesz obsypany najlepszymi ofertami pracy. To strategia, która zadziała w dłuższej perspektywie i to pod warunkiem, że jesteś dobry w tym, co robisz.

 

Pamiętaj: Budowanie wizerunku nie czyni z Ciebie eksperta, ale pozwoli Ci zostać zauważonym!

 

12. Buduj sieć kontaktów zawodowych.

 

Dodawaj do swojej sieci kontaktów osoby z branży, współpracowników i partnerów biznesowych.

 

Uwaga: Nigdy nie dodawaj osoby, której nie znasz! Jeśli ktoś w odpowiedzi na Twoje zaproszenie zaznaczy, że Cię nie zna, Twoje konto może zostać czasowo zablokowane. Upewnij się, że użytkownik do którego wysyłasz zaproszenie zna Cię z pracy albo chociaż kojarzy Cię z konferencji, spotkania, dyskusji w grupie branżowej. Zawsze warto dołączyć do zaproszenia krótką wiadomość.

 

Dlaczego networking na LinkedIn jest dla Ciebie ważny?

  1. Rozbudowana sieć kontaktów pozwoli Ci łatwiej zrealizować powyższe punkty z tego poradnika.
  2. Silniejsza się kontaktów zawodowych na LinkedIn oznacza więcej potwierdzeń Twoich umiejętności i więcej rekomendacji.
  3. Jeśli w branży pojawi się oferta pracy, sieć kontaktów pozwoli Ci do niej dotrzeć. Czasem takie rekrutacje nie trafiają nawet na portale pracy!

 

I przede wszystkim….

 

duża ilość wyświetleń profilu na Linkedin

 

13. Dlaczego potrzebujesz wyświetleń swojego profilu?

 

Rozbudowana sieć kontaktów sprawi, że treści, które publikujesz, wyświetlą się u większej ilości osób. Jeśli ktoś poda te treści dalej albo skomentuje, Twój profil wyświetli się kolejnym osobom.

 

Im więcej osób ma Cię wśród swoich znajomych, tym częściej będziesz pojawiać się w bocznej sekcji na profilach innych osób – „people also viewed.” Dlatego tak ważne jest, aby mieć w kontaktach dużą ilość osób z branży, udzielać się w grupach oraz publikować angażujące treści (komentowane przez innych).

 

To pozwala Ci zwiększać ilość wyświetleń Twojego profilu. Większa ilość wyświetleń sprawia, że Twój profil zaczyna się częściej wyświetlać w sekcji często odwiedzanych profili. A to z kolei prowadzi do jeszcze większej ilości wyświetleń…

 

W ten sposób na Twój profil trafiają kolejne osoby związane z branżą i coraz więcej headhunterów.

 

Jeśli znajdą przekonujący i wiarygodny profil kandydata, która wygląda na eksperta w swojej branży…no cóż, albo otrzymasz szemraną propozycję udziału w „sekretnym klubie finansowym” (co przytrafiło mi się ostatnio:) ), albo realną ofertę pracy.

 

oferty pracy na Linkedin

 

14. Najlepszy sposób na poznanie rekruterów z Twojej branży to…

 

…dodanie ich do swoich kontaktów.

 

Tak. Mówię poważnie.

 

Większość kandydatów nie zaprasza rekruterów do sieci kontatków. Często sądzą, że nie wypada dodawać nieznajomego albo mają inne opory.

 

Prawda jest taka, że rekruterowi zależy na znajomości kompetentnych kandydatów. Na tym właściwie polega ich praca. Muszą szukać osób o konkretnych umiejętnościach. Jeśli je posiadasz, będziesz dla nich cennym kontaktem.

 

Napisz krótką wiadomość (ponownie, upewnij się wcześniej, że Twój profil jest idealny!), przedstaw się, zaproś do obejrzenia swojego profilu, napisz krótko o planach dotyczących kariery i poproś o dodanie do sieci kontaktów.

 

Nie licz, że od razu otrzymasz ofertę pracy, ale jeśli jesteś dobrym specjalistą, profesjonalny rekruter na pewno Cię zapamięta. Kontakt do Ciebie może przydać mu się w przyszłości. Poza tym osoby, które są już w sieci kontaktów rekrutera, wyświetlają się wyżej w jego wyszukiwaniu kandydatów. Rozszerzając sieć kontaktów o rekruterów, możesz tylko zyskać!

 

Jeśli zobaczysz, że rekruter opublikował ofertę pracy zgodną z Twoimi kwalifikacjami, napisz prywatną wiadomość.

 

Podsumowanie.

 

LinkedIn staje się w Polsce coraz popularniejszy i coraz częściej używany przez rekruterów. Sprawdź, czy jest ważny w Twojej branży i jeśli tak, koniecznie załóż profil.

 

Dobrze zoptymalizowany profil przełoży się na ilość odwiedzin, a te czasami przekładają się na oferty pracy od headhunterów. Przed napisaniem tego poradnika pytałem kilku wybranych klientów, dla których tworzyłem profesjonalny profil oraz strategię szukania pracy na LinkedIn (zobacz).

 

Opinie są zgodne:

 

Ci, którzy aktywnie prowadzą swoje profile jednogłośnie twierdzą, że zwiększyła się ilość kontaktów, jakie nawiązują oraz częściej otrzymują oferty pracy.

 

Jeśli znajdziesz czas i czujesz się ekspertem w tym co robisz, udzielaj się aktywnie na LinkedIn. Umiejętnie prowadzony profil na LinkedIn pomoże Ci zbudować wizerunek eksperta i zwiększy Twoją rozpoznawalność w branży.

 

A Ty? Uważasz, że profil LinkedIn jest niezbędny, żeby znaleźć dobrą pracę? A może dostałeś ofertę pracy dzięki LinkedIn? Napisz w komentarzu!

Oceń mój artykuł. Średnia: 4.0 (127 głosów)
Komentarze
Piotr Sosnowski 2016-01-22 17:13:02

Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, bo ja nie lubię tych zdjęć w tle. Skoro LinkedIn jest profesjonalnym portalem - lepiej postawić na tło biznesowe. Ten element LinkedIn to kalka z FB, która czasami wygląda ciekawie a czasami wręcz przeciwnie i bardzo źle się układa. Poproś o ocenę kogoś neutralnego :)

Krzysiek Stena 2016-01-19 11:42:03

Witam Piotrze!
Jeśli już chcę dodać zdjęcie w tle, to powinno być związane z branżą w której pracuje/ szukam pracy czy po prostu coś co mówi coś o mnie, czym się interesuję, hobby np. ujęcie z kortu tenisowego.
Dzięki za odpowiedź!

Piotr Sosnowski 2015-11-22 13:38:37

Postawiłbym na bardziej formalny styl wiadomości - to bezpieczniejsze rozwiązanie.

Kamil 2015-11-20 22:19:20

Artykuł bardzo pomocny, właśnie odświeżam swój profil jednak mam problem: jak zwracać się do kontatków, które dopiero co poznaliśmy przez internet? Za granicą jest ogólnopojęta zasada, wg której nie zwracamy się per Pani/Pan tylko "Hi Susan/Bob". Jak to jest w polskim LikedIn? Czy powinniśmy rozpoczynać maila od "Szanowna Pani" i kończyć sztywnym "Z poważaniem" czy jednak przyjęło się luźniejsze nastawienie z Zachodu? Prosże o pomoc :)

Piotr Sosnowski 2015-10-07 20:14:21

W przypadku programistów dobrze jest wypisać te języki aplikacje i frameworki, które są kluczowe i w których kandydat ma najbogatsze doświadczenie. W sumie prawdą jest, że IT nie musi się ograniczać do 8-12. Pozdrawiam!

Piotr Sosnowski 2015-10-07 20:13:10

Dziękuję :) Bardzo mi miło. Mam nadzieję, że nasze artykuły pomagają w skuteczniejszym poruszaniu się po rynku pracy?

Pamiętam nasz proces rekrutacyjny sprzed roku! Cała przyjemność była absolutnie po mojej stronie :)

Wojtek Wesołowski 2015-10-07 20:09:33

Świetny artykuł i świetny specjalista, który mnie kiedyś osobiście rekrutował. Zastosowałem się do większości porad i rzeczywiście profil wygląda bardziej profesjonalnie. Pozdrawiam :)

PrawdeMowie 2015-09-20 21:40:30

Zaleca pan ograniczenie się do umieszczenia 8-12 umiejętności. Czy są wyjątki, kiedy można sobie pozwolić na posiadanie dużo większej ilości? Dla przykładu, czy osoba z naukowego środowiska powinna podać "Programowanie" czy wymienić poszczególne języki i środowiska: C, C++, Java, SQL, Python, itd.? Dziękuję za radę.

Piotr Sosnowski 2015-08-20 08:51:51

Cześć :) Dziękuję za Twój komentarz. Jeżeli dodasz do swojego CV linki do LinkedIn, czy Goldenline - rekruterowi będzie odrobinę szybciej znaleźć Cię na tych portalach. To dobra praktyka.

Jeżeli potrzebujesz raportu, który będzie zawierał w sobie uwagi dotyczące stworzonego CV wraz z indywidualnymi poradami oraz wytycznymi, zobacz, co zawiera usługa ulepszenia CV: https://interviewme.pl/szablon...

Piotr Sosnowski 2015-08-20 08:47:45

Dziękuję za komentarz :)

LinkedIn to potężne narzędzie i ma w sobie bardzo dużo ciekawych możliwości. Nie wyobrażam sobie pracy bez tego portalu.

Jeżeli chodzi o uzupełnienie profilu na LinkedIn do poziomu "All Star" albo polskiego "Mistrzowskiego" nie trzeba dodawać certyfikatów, wyników testów, czy patentów. Wystarczy dodać najważniejsze elementy profilu. Aby móc otrzymać poziom All-Star profil powinien zawierać: uzupełnione najważniejsze informacje (nagłówek, podsumowanie, kontakt, edukacja, doświadczenie, języki, umiejętności, branża, lokalizacja - to trzon profilu), co najmniej 2 rekomendacje od użytkowników, ponad 50 osób w sieci kontaktów i przynajmniej 25 potwierdzeń umiejętności.

Tutaj wpis na ten temat: http://www.quora.com/What-are-...

Polecam także ten:
http://marketingthink.com/10-s...

Mirosław Bednarski 2015-08-19 16:46:53

Świetnym narzędziem na Linkedin jest możliwość wysyłania wiadomości do członków grupy w której jesteśmy, bądź którą założyliśmy. Jest to opcja ograniczona pod względem ilościowym; raz w tygodniu jeśli zarządzamy grupą. No i oczywiście tak jak mówisz, fenomenalne narzędzie Pulse. Ono w zasadzie pozwala na dotarcie contentem grona odbiorców oraz pozwala wypracować pozycję eksperta. Trzeba uważać by nie przesadzić ze spamowaniem tej samej publikacji Pulse, własnym profilu, profilu firmy i wszystkich grupach zarazem. Linkedin ma dość dziwny algorytm pokazujący efektywność profilu, ocenia równorzędnie chociażby patenty/wyniki testów jak i doświadczenie zawodowe i certyfikaty. Czasem podawanie patentów i wyników testów mija się całkowicie z celem. Jak wówczas osiągnąć maksymalny poziom efektywności profilu?
Pozdrawiam Piotrze

Sylwia 2015-08-18 17:52:37

Witaj, wzięłam udział w Twoim kursie i napisałam CV. Czy jest możliwość konsultacji e-mail tego dokumentu? Posiadam też profil na LinkedIn oraz GoldenLine. Czy mam publikować oba w CV? Na obu mam referencje od wspołpracowników?

Piotr Sosnowski 2015-08-18 10:46:57

Obie wersje profilu na LinkedIn pozwolą Ci dotrzeć do rekruterów z różnymi językami. Jeżeli nastawiasz się na kontakt raczej z obcokrajowcami w pracy lub masz inne powody, dla których lepiej jest mieć profil po angielsku - wybierz ten język.

Lucy 2015-08-18 08:53:30

w jakim języku warto stworzyć profil? czy tylko po angielsku? czy obie wersje?

Piotr Sosnowski 2015-08-12 08:00:43

Dziękuję za Twój komentarz. Niestety nie potrafię poradzić nic konkretnego bo opis sytuacji jest zbyt ogólny. Czy chodzi o to, że wcześniejsze doświadczenia nie wiążą się w ogóle z obecnym?

Hania 2015-08-11 14:16:20

Co w wypadku, gdy jestem w branży od niedawna, doszłam całkiem wysoko, ale wcześniejsze doświadczenie jest zupełnie różne - dla mnie to plus, dla obecnego pracodawcy też, ale czy nie będzie pokazywało braku profesjonalizmu, w jakiś sposób umniejszało mnie w oczach innych firm lub nawet osób z niej?

Piotr Sosnowski 2015-08-05 08:46:08

Tutaj pisaliśmy o tym szerzej: https://interviewme.pl/blog/pi...

ona21 2015-08-04 18:54:28

Jak zwrócić uwagę na swoje CV, gdy jesteśmy początkującą osobą świeżo po studiach i niestety ale nasze doświadczenie jest prawie zerowe?

Piotr Sosnowski 2015-08-04 08:50:13

Jasne - możesz dodać link do LinkedIn w CV.

blckrt 2015-08-03 19:11:22

Witam,
dziękuję za porady. Mam pytanie - czy zamieszczenie linku do LinkedIn w CV jest ok czy raczej tego unikać? Pozdrawiam

Piotr Sosnowski 2015-06-17 07:56:00

Dziękuję za miłe słowa dotyczące naszej działalności. Jeżeli chodzi o taki wpis na LinkedIn wydaje mi się, że doświadczenie w wolontariacie będzie ok. Powodzenia w szukaniu wymarzonej pracy :)

Martin 2015-06-16 12:06:41

Witam. Na wstępie dziękuje za wszystkie porady. Również z pozostałych artykułów, jest tego naprawdę sporo.
Mam wątpliwość czy umieścić na angielskiej wersji swojego LinkedIna informacje o kursach, szkoleniach i uczestnictwie w akcjach ochotniczej Straży Pożarnej (takie młodzieżowy hobby było)? Jeżeli tak to w jakiej rubryce to uwzględnić? Wolontariat?

Piotr Sosnowski 2015-03-17 09:08:41

Jasne, dlaczego nie? Według mnie sam profil na LinkedIn powinien być wizytówką i to CV załączone do profilu będzie tylko dodatkiem.

Karik 2015-03-12 14:43:17

Zastanawiam się czy szukając pracy dobrze jest od razu na swoim profilu na LinkedIn zamieścić swoje CV?

Piotr Sosnowski 2014-08-29 18:24:15

Dziękuję za miłe słowa :) Cieszę się, jeżeli mogę pomóc.

Według mnie nie ma nic złego w drugim imieniu prezentowanym na LinkedIn. Ja nie odbieram teog jako "snobizm", ale spotkałem się z taką opinią. Myślę, że bardziej niż standardy rekrutacyjne w grę wchodzą tu osobiste odczucia i skojarzenia różnych osób. Jeżeli dla Ciebie drugie imię jest ok i chcesz je pokazywać, nie widzę w tym nic złego!

e-milka 2014-08-28 14:20:36

Dziękuję za Twoje artykuły, Piotrze, czytam je ostatnio w dużej ilości.
Moje pytanie: od niedawna używam w CV i np. na Facebook'u dwóch imion i nazwiska. Jak lepiej wygladałby profil na LinkedIn i jak wpisywać w CV???? Może jednak zrezygnować z drugiego imienia? Przyjęłam taką formę, bo "ładnie się wszystko razem komponuje". :-) Ale może ktoś mógłby to odczytywać jako zarozumialstwo? Własnie chce założyć konto na L. (Oczywiście w dowodzie mam dwa imiona. Ale znowu w Polsce najcześciej uzywa się jednego i wg. prawa to wystarczy).

Piotr Sosnowski 2014-08-05 17:22:35

I jak poszło? Udało się stworzyć swój profil? :)

Marta-Zyta Krzywda 2014-07-23 02:15:28

Jutro zabieram się za tworzenie profilu! Dzięki za pomocny artykuł!

Ms Hutch 2014-07-01 19:40:21

Wszystkie pozostałe już wcześniej znałam. Udało mi się dziś tylko zaktualizować wreszcie zdjęcie profilowe - do tej pory miałam zdjęcie z czasów liceum. Niby nic, ale aktualne wygląda zwyczajnie lepiej.

Piotr Sosnowski 2014-07-01 17:40:41

Dziękuję za Twój komentarz.

Dzięki zmianie url na LinkedIn jest krótszy i bardziej spersonalizowany. Taka z pozoru mała rzecz a cieszy :)

Czy któraś z pozostałych porad również była dla Ciebie cenna?

Ms Hutch 2014-06-30 20:20:31

Mam konto i na goldenline, i na linkedin. Od razu zmieniłam swój link. Jakoś wcześniej przeoczyłam tę możliwość edycji, a spokojnie mogłam wpisać w nim samo swoje imię i nazwisko bez zbędnych głupot :)

 Powrót do wszystkich wpisów  Powrót do kategorii Jak szukać pracy?
Artykuły o podobnej tematyce