

Dowiedz się więcej na temat networkingu — na czym polegają te działania i jak skutecznie zdobywać wartościowe kontakty w swoim środowisku.
Networking to proces zdobywania znajomości w celu wymiany informacji i rozwijania kontaktów zawodowych lub społecznych. Chcesz znać najważniejsze osoby w Twoim środowisku biznesowym i trzymać rękę na pulsie? Lepiej zacznij networkingować!
Z tego artykułu dowiesz się:
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:
Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!
Networking to dla wielu osób przykra konieczność. Jeśli jesteś introwertykiem, ciężko Ci będzie szybko nawiązywać znajomości z nieznanymi ludźmi — zwłaszcza gdy wszystko dzieje się w bardzo dynamicznym środowisku.
Są też tacy, dla których networking jest przyjemnością. Ileż można się dowiedzieć od innych! Okazja do poszerzania wiedzy i dzielenia się nią to oczywista zaleta networkingu.
Wszystko jednak zależy od warunków oraz naszego podejścia. Ciekawe badania przeprowadzone w USA wykazały, że networking realizowany naturalnie, a więc dzięki więziom społecznym np. między kolegami z pracy czy osobami z podobnego kręgu, przychodzi nam łatwo i daje wiele satysfakcji.
Z drugiej strony, wymuszony networking i taki, do którego obliguje nas sytuacja zawodowa, sprawia, że czujemy się dirty (takiego słowa użyto w badaniu — po polsku brudni). To oznacza, że warto być po prostu otwartym na znajomości w swojej branży, żeby nie trzeba było potem szukać kontaktów w sztuczny i nienaturalny sposób.
Networking, rozumiany jako budowanie, utrzymywanie i wykorzystywanie relacji w celu osiągnięcia sukcesu w karierze, może być realizowany na różne sposoby.
Przykładem networkingu jest:
Jeśli któryś z tych przykładów networkingu wydaje Ci się do zrealizowania w ramach Twojej kariery, warto podjąć się takich działań. Tym bardziej że jak pokazują badania, networking ma związek z szybszym tempem wzrostu wynagrodzenia. To oznacza, że odpowiednie kontakty mogą sprawić, że kariera nabierze tempa.
Zobacz też: Jak napisać CV do pracy? Wzór i porady eksperta.
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Źle rozumiany networking może nasuwać skojarzenia z załatwianiem pracy po znajomości czy nepotyzmem. Ale tak naprawdę w pojęciu networkingu nie zawierają się tego typu zabiegi.
Budowanie relacji z osobami z danej branży to całkiem normalne i rozsądne zachowanie, które nie ma na celu osiągnięcia konkretnych korzyści. Bardziej chodzi tu o tworzenie środowiska przyjaznego ludziom zaangażowanym w daną tematykę.
Oczywiście — to wszystko sprzyja nowym możliwościom i warto z nich korzystać, jeśli tylko jest taka okazja. Warto jednak pamiętać, jak się zachować i co robić, by działać skutecznie.
Pamiętaj, że networking to proces ciągły — poznawanie nowych ludzi prowadzi do zdobywania kolejnych znajomości. Jeśli jesteś wytrwały i lubisz być w centrum wydarzeń, wiedząc co dzieje się w branży, networking jest dla Ciebie.
Zobacz też: Autoresponder — jak ustawić treść Out of Office? [9 Przykładów]
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Jeśli chcesz skomentować artykuł, dodaj swoją wypowiedź na forum poniżej.
Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.
Poznaj Elle Torres, która zdobyła upragnioną pracę płatną ponad 100 tysięcy dolarów, przed trzydziestką, *zanim* skończyła studia. Dobra wiadomość? Elle użyła strategii, którą Ty też możesz zastosować, by za pomocą networkingu, dostać dokładnie tę pracę, o której marzysz.
Co oznaczają skróty: CEO, CFO, CTO, COO, CSO, CIO i inne? Wyjaśnienie skrótów po angielsku. Tłumaczenie po polsku. Zakres obowiązków. Zarobki.
Tutaj dowiesz się, czym jest storytelling. Zobaczysz, jak wykorzystuje się go w marketingu. Pokażemy też przykłady storytellingu z mediów.