Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

CV i list motywacyjny sekretarki - wzór (też do szkoły)

Stwórz CV teraz
Kamila Okulska
Kamila Okulska
Doradca zawodowy
Średnia ocena:
3.46

Nasi klienci zostali zatrudnieni przez:*

Chcesz wiedzieć jak napisać CV sekretarki, tak aby dostać pracę firmie, w której od zawsze chciałaś pracować? Bardzo możliwe, że w Twoim CV znajdują się tylko standardowe sformułowania, jak odbieranie telefonów, obsługa klienta albo prowadzenie kalendarza szefa.

Takie informacje można znaleźć w prawie każdym CV sekretarki. Wpisanie tego, co wszyscy kandydaci może nie być wystarczające, aby dostać pracę. Jeśli chcesz się wyróżnić, musisz wiedzieć, jak ciekawie i przekonująco opisać sekcje osiągnięć, umiejętności i doświadczenia.

Chcesz od razu napisać CV sekretarki? Wybierz jeden z ponad 20 szablonów CV, które przygotowali eksperci InterviewMe.

Stwórz CV teraz

Zobacz wzory CV dla różnych stanowisk.

Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.

CV sekretarka — wzór

Anna Kowalska

Sekretarka

+48 765 432 123

anna.kowalska@domena.com

Podsumowanie

Jestem sekretarką z ponad 2,5-letnim doświadczeniem pracy w branży spedycyjnej. Potrafię efektywnie zarządzać pracą biura — dzięki mojej pracy wydatki firmy na nieplanowane zakupy od innych dostawców zmniejszyły się o 22% w ciągu roku. Szukam pracy w stabilnej firmie, w której będę mogła rozwijać swoje kompetencje.

Doświadczenie

06.2021–obecnie Firma XYZ

Stanowisko: Sekretarka

Obowiązki:

  • Obsługiwałam telefonicznie klientów, dbając o najwyższą jakość usług.
  • Obsługiwałam korespondencję firmową.
  • Sporządzałam dokumenty firmowe, raporty, sprawozdania i zestawienia.
  • Udzielałam informacji pracownikom oraz interesantom.
  • Przyjmowałam gości firmy.
  • Organizowałam spotkania i catering.
  • Budowałam pozytywny wizerunek firmy w kontaktach z partnerami i kontrahentami.
  • Kontaktowałam się z klientami obcojęzycznymi po angielsku.
  • Prowadziłam terminarz spotkań i zadań dyrektora działu.
  • Organizowałam wyjazdy służbowe przełożonego.

Osiągnięcia:

  • Usprawniłam pracę biura, dzięki czemu wydatki firmy na nieplanowane zakupy od innych dostawców zmniejszyły się o 22% w ciągu roku.

Umiejętności

  • język angielski — C1
  • biegła obsługa pakietu MS Office (Excel, Word, PowerPoint)
  • bardzo dobra znajomość JIRA i Confluence
  • umiejętność organizacji pracy sekretariatu
  • profesjonalna obsługa klientów
  • efektywne zarządzanie dokumentacją
  • nawiązywanie przyjaznych relacji z kontrahentami
  • rozwinięte umiejętności komunikacyjne
  • świetna organizacja pracy
  • życzliwość i wysoka kultura osobista
  • zaangażowanie i motywacja do pracy

Wykształcenie

10.2018–06.2021 Uniwersytet Jagielloński

Kierunek: Marketing i zarządzanie (uzyskany tytuł licencjata)

Zainteresowania

Interesuję się psychologią i rozwojem osobistym — w wolnym czasie biorę udział w warsztatach i czytam książki na ten temat. Lubię też podróżować (do tej pory zwiedziłam 12 państw Europy).

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

CV sekretarka - co warto wpisać w podsumowaniu zawodowym?

Dodanie podsumowania zawodowego na szczycie CV pozwoli Ci już na samym początku zaprezentować pracodawcy, jaki jest cel Twojej aplikacji.

Dzięki temu, możesz zyskać przewagę nad innymi kandydatami. Masz szansę wyróżnić się i zostać lepiej zapamiętanym. Gotowe wzory CV, z których korzysta większość kandydatów, nie zawierają podsumowania zawodowego. Jak napisać podsumowanie zawodowe, aby było skuteczne?

Kiedy przygotowujemy CV, staramy się, aby treść podsumowania zawodowego odpowiadała na 3 najważniejsze pytania potencjalnego pracodawcy:

  • Kim jesteś i jak długie masz doświadczenie? np. Jestem sekretarką z ponad 2,5-letnim doświadczeniem pracy w branży spedycyjnej.
  • Jakie jest Twoje najważniejsze osiągnięcie zawodowe / z jakiej kompetencji jesteś najbardziej dumny? np. Potrafię efektywnie zarządzać pracą biura oraz obsługą korespondencji.
  • Gdzie szukasz pracy? np. Szukam pracy w stabilnej firmie, w której będę mogła rozwijać swoje kompetencje.

Najlepiej umieścić swoje podsumowanie na samym szczycie CV. Dzięki temu pracodawca na pierwszy rzut oka będzie wiedział kim jesteś i jaki jest cel Twojej aplikacji.

Zadbaj, aby Twoje podsumowanie było dopasowane do ogłoszenia. Dzięki temu pracodawca będzie miał wrażenie, że właśnie trafił na idealnego kandydata. Przejrzyste i ciekawe podsumowanie nie powinno być dłuższe niż 3-4 zdania.

Ile zarabia sekretarka? Mediana wynagrodzeń na stanowisku sekretarki w Polsce wynosi 3312,00 zł brutto. Chcesz wiedzieć, ile dokładnie powinnaś zarabiać na swoim stanowisku? Sprawdź w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń ile zarabia sekretarka.

Zobacz też: Cele zawodowe w CV - 4 rady jak je opisać

Jakie obowiązki wpisać w CV sekretarki?

Aby dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, warto umieścić w CV sekretarki więcej pozycji niż standardowe: przygotowywanie i obsługa spotkań albo kopiowanie i faksowanie dokumentów. Trzeba pokusić się o bardziej szczegółowe opisanie obowiązków.

Jeśli piszesz CV sekretarki medycznej nie poprzestawaj na “rejestracji pacjentów” i “prowadzeniu dokumentacji medycznej”.

Praca sekretarki jest dość zróżnicowana i opiera się na trzech filarach:

  1. Prowadzenie sekretariatu i biura
  2. Reprezentowanie firmy
  3. Wsparcie przełożonego

Wykorzystaj poniższe propozycje przypisując je do odpowiedniego filaru, a przykujesz uwagę pracodawcy do swojego CV sekretarki: 

1. Prowadzenie sekretariatu i biura:

  • Obsługiwałam telefonicznie klientów dbając o najwyższą jakość usług.
  • Obsługiwałam korespondencję firmową.
  • Sporządzałam dokumenty firmowe, raporty, sprawozdania i zestawienia.
  • Redagowałam pisma dla kontrahentów firmy.
  • Koordynowałam i rozliczałam delegacje pracowników.

2. Reprezentowanie firmy

  • Udzielałam informacji pracownikom oraz interesantom.
  • Przyjmowałam gości firmy.
  • Organizowałam spotkania i catering.
  • Budowałam pozytywny wizerunek firmy w kontaktach z partnerami i kontrahentami.
  • Kontaktowałam się z klientami obcojęzycznymi po angielsku.

3. Wsparcie przełożonego

  • Przygotowywałam zestawienia i prezentacje na zlecenie przełożonego.
  • Prowadziłam terminarz spotkań i zadań dyrektora działu.
  • Organizowałam wyjazdy służbowe przełożonego.
  • Przekazywałam przełożonemu wyniki zrealizowanej pracy.

Jeśli szukasz pracy jako sekretarka medyczna i już pracowałaś w ochronie zdrowia, możesz dodatkowo zawrzeć następujące obowiązki:

  • Prowadziłam dokumentację medyczną pacjentów.
  • Gromadziłam, segregowałam i udostępniałam informacje o stanie zdrowia pacjentów.
  • Informowałam pacjentów na temat świadczonych usług medycznych.
  • Odpowiadałam za rozliczenia finansowe pacjentów za świadczone usługi medyczne.
  • Wprowadzałam dane pacjentów do komputerowych baz danych.
  • Udostępniałam materiały szkoleniowe, służące zapobieganiu chorobom.
  • Prowadziłam rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej.
  • Rozprowadzałam korespondencję na terenie placówki służby zdrowia.

Pracowałaś jako sekretarka w szkole i dalej chcesz pracować w szkolnictwie? Skorzystaj z poniższych propozycji:

  • Zabezpieczałam i przechowywałam pieczęcie urzędowe i druki ścisłego zarachowania.
  • Opracowywałam sprawozdania dla GUS dotyczących spraw uczniowskich.
  • Prowadziłam księgi uczniów.
  • Prowadziłam rejestr przyjęć do pierwszej klasy oraz rejestr obowiązku szkolnego.
  • Prowadziłam dokumentację związaną z procesem dydaktyczno - wychowawczym zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Przechowywałam akta i dokumenty.
  • Prowadziłam archiwum szkolne (składnicę akt szkolnych).

Opisz swoje obowiązki w pierwszej osobie liczby pojedynczej. To pomoże Ci bardziej spersonalizować CV. Jeden obowiązek nie powinien zajmować więcej niż 1 linijkę.

Szukasz pracy za granicą? Chcesz wypisać swój zakres obowiązków w CV sekretarki po angielsku? Możesz skorzystać z poniższych propozycji:

  • sorting and distributing incoming post and organising and sending outgoing post
  • answering telephones, direct calls and taking messages
  • communicating with customers, employees and other individuals to answer questions
  • creating spreadsheets and presentations
  • keeping diaries and arranging appointments
  • organising travel for staff
  • coordinating and organizing meetings, and other department activities and functions
  • organising and storing paperwork, documents and computer-based information.

Zobacz też: CV po angielsku - Wzór [+ Kreator]. Napisz CV in English

CV sekretarki - co wpisać w osiągnięcia, by pracodawca Cię zapamiętał?

Większość kandydatów opisuje w swoim CV jedynie zakres obowiązków. Jeśli opiszesz swoje sukcesy, zyskasz nad nimi przewagę. Dodatkowo przekonasz pracodawcę, że warto z Tobą porozmawiać, bo jesteś kandydatką przynoszącą konkretne korzyści.

Spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania, a będzie Ci łatwiej zdefiniować swoje sukcesy:

  • Za co szczególnie cenili Cię przełożeni/kontrahenci/klienci?
  • Czy udało Ci się pozyskać nowych dostawców/kontrahentów, albo renegocjować kontrakty z dotychczasowymi?
  • Czy usprawniłaś jakiś proces i dzięki temu biuro lepiej funkcjonuje? A może zaproponowałaś nową procedurę, która ułatwiła pracę? 

Chcesz aby Twoje CV dawało Ci więcej propozycji pracy? Dopasuj CV do oferty i wpisz osiągnięcia, na których zależy danemu pracodawcy.

Pamiętaj, że CV powinno być zwięzłe. Jedno osiągnięcie opisz na nie więcej niż 1,5 linijki. Co zrobić, jeśli wszystkie osiągnięcia, które chcesz opisać nie zmieszczą się w CV? Część sukcesów możesz zawrzeć w liście motywacyjnym.

Oto przykład, który pasuje do listu motywacyjnego sekretarki:

Gdy zaczęłam pracę w X, zakontraktowana firma dostawcza często nie dostarczała zamówionych produktów. W dwa tygodnie po rozpoczęciu pracy renegocjowałam warunki umowy oraz kary w przypadku niedostarczenia zamówionego towaru. Dzięki temu, że produkty zaczęto dostarczać w umówionym czasie, zmniejszyłam wydatki firmy X na nieplanowane zakupy od innych dostawców.

Co jeszcze wpisać w sekcję osiągnięcia, aby CV było skuteczne? Przeczytaj ten artykuł: Jak napisać CV, które zapewni Ci pracę?

Jak opisać umiejętności w CV sekretarki?

Czy w sekcji “umiejętności” w CV wpisujesz “odporność na stres”, “obsługa urządzeń biurowych”, “prawo jazdy kategorii B”? Zamiast wpisywać utarte frazy, w umiejętnościach wpisz rzeczy, które znajdziesz w ogłoszeniu o pracę. W ten sposób pracodawca odniesie wrażenie, że spełniasz jego wymagania. 

Co wpisać w tej sekcji, jeśli przygotowujesz CV sekretarki? Możesz skorzystać z naszych propozycji:

  • umiejętność organizacji pracy sekretariatu
  • profesjonalna obsługa klientów
  • efektywne zarządzanie dokumentacją
  • nawiązywanie relacji z kontrahentami
  • rozliczanie podróży służbowych 
  • tworzenie raportów w MS Excel
  • tworzenie prezentacji w MS Power Point

Umiejętności to jedna z najważniejszych sekcji w CV! Co jeszcze wpisać w "umiejętnościach", aby dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną? Przeczytaj ten artykuł: Umiejętności w CV. Co wpisać, aby szybko znaleźć pracę?

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

Jak opisać wykształcenie? Czy kursy są ważne?

Nie poświęcaj na sekcję “wykształcenie” zbyt wiele miejsca w CV. Wystarczy, że opiszesz ostatnią skończoną szkołę lub obroniony dyplom/dyplomy. 

Jeśli wciąż się edukujesz np. studiujesz dziennie, obok nazwy szkoły wpisz “w trakcie”. Dzięki temu pracodawca od razu będzie wiedział, że oprócz pracy masz także inne obowiązki i nie możesz pracować na cały etat.

Taka informacja może być Twoją zaletą jeśli pracodawca szuka osoby do pomocy na kilkanaście godzin w tygodniu, a nie na cały etat. Jeśli brałaś udział w kursach lub szkoleniach, na których zdobyłaś wiedzę albo umiejętności, które mogą przydać się w pracy sekretarki, wpisz je do CV.

Jakiego typu szkolenia warto wpisać:

  • zarządzanie pracami biura
  • organizacja pracy biurowej 
  • obsługa klienta
  • negocjacje
  • elementy płac i księgowości
  • komunikacja interpersonalna

Nie wpisuj do CV sekretarki kursów nie powiązanych z pracą biurową i administracją. Zajmują one jedynie cenne miejsce w CV, a nie pokazują pracodawcy żadnych potrzebnych informacji.

Uwaga: Pamiętaj, żeby wpisać do CV sekretarki zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Tutaj zobaczysz: Wzór klauzuli poufności do CV po wejściu w życie RODO

Czy warto dodać sekcję z zainteresowaniami w CV sekretarki?

Wiele osób pomija tę sekcję CV. To błąd! Jeśli nie użyjesz w swoim CV oklepanego sformułowania "książki, muzyka, film", ale ciekawie opiszesz czym się naprawdę interesujesz, masz szansę zdobyć przychylność pracodawcy. Szczególnie, jeśli piszesz CV bez doświadczenia!

Jakie zainteresowania mogą być przydatne w CV sekretarki? Przede wszystkim te związane z wykonywanym zawodem. Ale nie tylko!

Jeśli interesujesz się czymś szczególnie, a nie jest to w żaden sposób związane z pracą sekretarki, wpisz to w CV. Pracodawcy zazwyczaj patrzą przychylnym okiem na kandydatów pełnych pasji i zapału. Z tego powodu mogą mieć większą ochotę zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

Hobby to nie najważniejsza sekcja CV, więc nie poświęcaj na nią za dużo miejsca. Ogranicz się do wymienienia 2 lub 3 zainteresowań.

Jak napisać list motywacyjny sekretarki? 

Większość kandydatów zaczyna list w podobny sposób: W nawiązaniu do ogłoszenia chciałabym przedstawić swoją kandydaturę na stanowisko sekretarki. Takie rozpoczęcie listu motywacyjnego nie przykuje uwagi pracodawcy i nie zachęci do dalszego czytania. Rozpocznij list w ciekawy sposób. na przykład tak: 

Szanowni Państwo, posiadam ponad 2,5-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku sekretarki. Chciałabym zaprezentować, jak zoptymalizowałabym pracę Państwa sekretariatu, gdybym została zatrudniona.

Dzięki takiemu rozpoczęciu, pracodawca może odnieść wrażenie, że trafił na profesjonalnego i doświadczonego kandydata. Aby jeszcze bardziej przekonać pracodawcę do swojej kandydatury, spróbuj w liście motywacyjnym sekretarki odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego to właśnie Pana/Panią powinniśmy zatrudnić?

Dla pracodawcy najważniejsze są korzyści, które wynikają z wybrania właśnie Ciebie. Zaprezentuj swoje sukcesy z poprzednich miejsc pracy. Możesz użyć do opisu tej formuły Osiągnęłam X, wykorzystując metody Y, co dało efekt Z.

Jakie sukcesy można zawrzeć w liście motywacyjnym sekretarki?

Renegocjowałam warunki umowy z firmą dostarczającą wodę do biura. Zastosowałam zestawienie kosztów w Excelu i zaprezentowałam je przedstawicielowi firmy. Dzięki temu, obniżyliśmy wydatki na wodę o 6,5%. Wprowadziłam system zarządzania relacjami z partnerami firmy (CRM). Dzięki temu czas przeznaczany na obsługę korespondencji zmalał o 7,2%.

Pamiętaj jednak, że list motywacyjny nie powinien powielać informacji opisanych w CV.

Jeśli stworzysz CV i list motywacyjny sekretarki według naszych wskazówek istnieje duża szansa, że zainteresujesz pracodawcę i dostaniesz zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.

Zobacz też:

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

O czym jeszcze warto pamiętać pisząc CV lub list motywacyjny sekretarki? Może masz jakieś pytania? Wypowiedz się w komentarzu.

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Oceń mój artykuł: cv list motywacyjny sekretarka
Średnia: 3.46 (52 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Kamila Okulska
Kamila Okulska
Kamila Okulska jest ekspertką kariery w InterviewMe. Odpowiada za treści związane z pisaniem CV, listów motywacyjnych i szukaniem pracy.
Linkedin

Podobne artykuły