
Profesjonalne CV - wzór, jak napisać, 10+ szablonów i kreator
Tutaj znajdziesz ponad 10 wzorów profesjonalnego CV do uzupełnienia i pobrania, wskazówki jak napisać profesjonalne CV oraz kreator CV online.
Wysłanie CV i listu motywacyjnego to tylko formalność. Przecież liczy się moje doświadczenie i umiejętności!
Tak myśli wiele kandydatek na stanowisko recepcjonistki.
Nie przykładają się do napisania CV i korzystają z identycznych, darmowych wzorów znalezionych w internecie.
Efekt? Brak zaproszeń na rozmowy kwalifikacyjne lub oferty pracy na bardzo słabych warunkach.
Jeśli chcesz zdobyć pracę w dobrej firmie, z zadowalającą pensją i możliwościami rozwoju, musisz wyróżnić się na tle takich kandydatek.
Na szczęście nie jest to trudne. Wystarczy, że przygotujesz profesjonalne CV recepcjonistki, które przyciągnie wzrok pracodawcy. W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić.
Chcesz w 5 minut przygotować skuteczne CV i list motywacyjny recepcjonistki? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz gotowe szablony do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj
Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:
Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!
Z artykułu dowiesz się:
Darmowy ebook: Chcesz upewnić się, że Twój życiorys pomaga Ci zdobywać najlepsze oferty pracy? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów: "24 błędy CV, przez które nie dostajesz pracy" (pobierz)
1
Wyobraź sobie rekrutera, który ma do przeczytania ponad 100 CV.
Przy pierwszej weryfikacji poświęci każdemu dokumentowi zaledwie kilka sekund.
Jeśli od razu nie zwrócisz jego uwagi, Twoje CV może wylądować w koszu.
Jak tego uniknąć? Tworząc tzw. podsumowanie zawodowe.
W Polsce wielu kandydatów wciąż nie zna tego sposobu na wyróżnienie CV. Dlatego od razu zyskasz nad nimi dużą przewagę.
Czym jest podsumowanie zawodowe? To krótki opis Twoich najważniejszych doświadczeń, umiejętności i osiągnięć na samej górze CV recepcjonistki.
Dzięki tej sekcji pracodawca może od razu zobaczyć, że jesteś idealną kandydatką na stanowisko.
Kim jesteś? Napisz w jednym zdaniu co studiujesz lub jaką uczelnię ukończyłaś oraz jakie masz doświadczenie zawodowe. Np. Jestem studentką III roku zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim i 1,5 roku pracuję w kawiarni Costa Coffee.
Jakie są Twoje najważniejsze umiejętności i osiągnięcia? Opisz krótko swoje kluczowe umiejętności i sukcesy, które mogą być interesujące z punktu widzenia pracodawcy.
Dlaczego interesuje Cię to stanowisko? Wyjaśnij, dlaczego zainteresowała Cię właśnie ta oferta pracy, jak możesz pomóc nowej firmie i w jakim kierunku chcesz się rozwijać.
Jak wykorzystać te wskazówki w praktyce? Poniżej zobaczysz przykład rzeczywistej oferty pracy dla recepcjonistki i dopasowanego do niej podsumowania.
DOBRZE |
---|
Jestem studentką II roku polonistyki na UKSW i od ponad roku pracuję jako recepcjonistka w klubie fitness Zdrofit. W pracy na co dzień posługuję się językiem angielskim. Bardzo dobrze znam pakiet MS Office. W Państwa hotelu chciałabym wykorzystać umiejętność łatwego nawiązywania relacji i dbać o przyjazną atmosferę. |
ŹLE |
---|
Jestem studentką polonistyki i pracuję jako recepcjonistka. Dobrze znam angielski i Worda. Na co dzień w pracy na recepcji obsługuję klientów i wprowadzam dane do systemu. Interesuję się kinem, podróżami i zdrowym stylem życia. Uważam, że doskonale sprawdzę się w pracy w hotelu. |
Chcesz zobaczyć więcej przykładów celów i podsumowania zawodowego oraz dowiedzieć się, jak wyróżnić tę sekcję? Zajrzyj do naszego artykułu: “Cele zawodowe i podsumowanie w CV - wzór jak napisać + Przykłady” (czytaj)
2
Wyobraź sobie, że chcesz zrobić tatuaż.
Jakiego tatuażystę wybierzesz?
Tego, który ma kilka lat doświadczenia, czy początkującą osobę, która na razie nie może pochwalić się wieloma wykonanymi pracami?
Oczywiście postawisz na doświadczonego “pewniaka”.
Podobnie jest z pracodawcami - najchętniej zatrudniają osoby z doświadczeniem w zawodzie. Daje im to większą pewność, że sprawdzisz się na stanowisku i odnajdziesz w podobnym środowisku pracy.
Właśnie dlatego opis Twojego doświadczenia powinien znaleźć się na górze CV recepcjonistki, zaraz pod podsumowaniem.
Wskazówka: Nie masz doświadczenia w zawodzie recepcjonistki i zastanawiasz się, jak opisać swoje doświadczenie? Skup się na tych obowiązkach z innych stanowisk, które pasują również do pracy na recepcji (np. Obsługiwanie zagranicznych klientów, wprowadzenia danych w systemie XYZ, obsługa pakietu Office). Możesz także opisać swoje obowiązki ze stażu lub praktyk studenckich.
DOBRZE |
---|
10.2016 - 03.2018 Hotel Rybitwa w Sopocie
Główne obowiązki:
Osiągnięcia:
Dodatkowe obowiązki:
|
ŹLE |
---|
2016 - 2018 Hotel w Sopocie
Obsługiwanie klientów i odbieranie telefonów Prowadzenie rezerwacji Prowadzenie dokumentacji Rozliczanie klientów |
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak interesująco opisać swoje doświadczenie zawodowe? Dodatkowe wskazówki znajdziesz w artykule: “Doświadczenie zawodowe w CV: jak opisać? Przykłady i 4 rady eksperta” (czytaj)
3
Przeglądając życiorysy kandydatów, pracodawca zwraca uwagę przede wszystkim na 3 sekcje: podsumowanie zawodowe, doświadczenie i właśnie umiejętności w CV.
Te ostatnie mają szczególne znaczenie, jeśli jesteś kandydatką bez doświadczenia w zawodzie.
Z tego powodu opis umiejętności powinien znaleźć się na 1. stronie Twojego CV. Jeśli tę sekcję zamieścisz na kolejnej kartce, pracodawca prawdopodobnie nawet jej nie zobaczy.
Uwaga: Rekruter sprawdzi również, czy Twoje zgłoszenie zawiera klauzulę. Żeby wiedzieć, jak sformułować ją poprawnie, przeczytaj: Jak powinna wyglądać w CV stopka o przetwarzaniu danych po RODO?
Sposób 1. Pisz konkretnie, unikaj ogólników, które wpisują wszystkie kandydatki. Przecież każdy może wpisać w CV “ambicja” lub “pracowitość”. Dla pracodawcy taka informacja nie ma żadnej wartości i nie jest w stanie jej zweryfikować. Staraj się opisywać konkretne umiejętności, np. znajomość programów komputerowych, urządzeń biurowych czy też języków obcych.
Sposób 2. Nie rozpisuj się, używaj maksymalnie 4-5 słów. Pracodawcy powinien wystarczyć rzut oka na opis umiejętności, aby znaleźć w nim najważniejsze informacje.
Sposób 3. Dopasuj opis umiejętności do oferty pracy. W pierwszej kolejności podaj te kompetencje, które pracodawca wymienia w ogłoszeniu. Oczywiście jeśli rzeczywiście je posiadasz - kłamstwo w CV szybko wyjdzie na jaw.
Sposób 4. Pokaż graficznie poziom swoich umiejętności. Jeśli chcesz dodatkowo wyróżnić tę sekcję, w naszym kreatorze możesz użyć specjalnego modułu do oceny poziomu kompetencji.
Chcesz dowiedzieć się, czym różnią się umiejętności miękkie od twardych, które są ważniejsze i jak wpisać je do CV? Listę z przykładami znajdziesz w artykule: "Umiejętności miękkie i twarde - lista z przykładami. Jak je wpisać w CV?" (czytaj)
CV recepcjonistki z umiejętnościami wyróżnionymi w dodatkowej kolumnie na 1. stronie życiorysu, możesz w 5 minut stworzyć w naszym kreatorze.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj
4
Nie jest tajemnicą, że wielu pracodawców szuka recepcjonistek wśród osób wciąż studiujących.
Część z nich wymaga wykształcenia wyższego, np. tytułu licencjata.
Jeśli w ofercie znajdziesz takie wymagania, warto przyłożyć się do opisu edukacji.
Nie musisz się rozpisywać, wystarczy podanie nazwy uczelni, kierunku, lat nauki oraz uzyskanego tytułu.
W CV na pewno nie warto wpisywać ukończonego liceum, gimnazjum, a tym bardziej podstawówki.
DOBRZE |
---|
2017 - obecnie Uniwersytet Warszawski - Wydział Zarządzania Kierunek: Zarządzanie (zaoczne)
2014 - 2017 SGGW - Wydział Nauk Ekonomicznych Kierunek: Turystyka i rekreacja Uzyskany tytuł licencjata |
Zobacz więcej przykładów opisu wykształcenia w CV i poznaj 5 skutecznych porad, dzięki którym wyróżnisz życiorys: "Wykształcenie w CV - jak wpisać poziom edukacji. 5 porad + Przykłady" (czytaj)
5
Oczywiście dla pracodawcy Twoje zainteresowania nie są kluczowe. Jednak dobry wzór CV zawsze będzie zawierał tę sekcję.
Dzięki opisaniu hooby możesz pokazać, że jesteś interesującą osobą, która ma swoje pasje i stara się je realizować.
Opis zainteresowań powinien znaleźć się na samym końcu CV recepcjonistki. Maksimum to 1-2 zdania.
Jeśli to możliwe, warto pokazać pracodawcy, że Twoje zainteresowania łączą się z obowiązkami, które będziesz wykonywać jako recepcjonistka.
DOBRZE |
---|
Pasjonuję się podróżami oraz turystyką i w przyszłości chciałabym prowadzić własny hotel. Dlatego pracę na recepcji w Państwa hotelu będę wykonywać z dużym zaangażowaniem. |
Dowiedz się więcej o tym, jak poprawnie opisać w CV swoje zainteresowania i jakich błędów unikać: "Zainteresowania w CV – 6 rad jak opisać hobby w CV. Przykłady" (czytaj)
6
Teoretycznie konstrukcja polskiego i angielskiego CV jest bardzo podobna.
Powinnaś jednak pamiętać o kilku różnicach, które dla pracodawcy mogą mieć bardzo duże znaczenie.
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że w CV przygotowywanym dla zagranicznych pracodawców, np. ze Stanów Zjednoczonych lub Wielkiej Brytanii, nie dodaje się zdjęcia, miejsca i roku urodzenia oraz płci.
Dlaczego?
W ten sposób zachodni pracodawcy chronią się przed oskarżeniami o dyskryminację.
Poza tym w CV recepcjonistki po angielsku musi znaleźć się podsumowanie zawodowe. W Polsce wielu kandydatów wciąż nie dodaje tej sekcji, za granicą jest to standard.
Pamiętaj również, że pisząc angielskie CV najlepiej zmieścić się na 1 kartce A4, a także dodać krótkie wyjaśnienie do nazw polskich firm - np. Amica (household appliances manufacturer).
Wysyłając CV do zagranicznego pracodawcy nie musisz dodawać klauzuli o ochronie danych osobowych.
Więcej o tym, jak stworzyć skuteczne CV po angielsku, dowiesz się z artykułu: "Jak napisać CV po angielsku? 12 kroków, przykłady, wzór, zwroty" (czytaj).
Jeśli czytasz po angielsku, zajrzyj do naszego międzynarodowego serwisu Zety, gdzie znajdziesz szczegółowy poradnik, jak napisać tzw. receptionist resume.
7
Nie będę wysyłała listu motywacyjnego, pracodawca i tak przeczyta tylko CV.
Tak myśli wiele kandydatek na stanowisko recepcjonistki. Nawet jeśli w ogłoszeniu pracodawca wyraźnie prosi o przesłanie listu motywacyjnego.
Takie osoby przeważnie od razu tracą szansę na zatrudnienie.
List motywacyjny recepcjonistki warto wysyłać zawsze. Dlaczego? W ten sposób pokazujesz pracodawcy, że naprawdę zależy Ci na stanowisku. Ten dokument będzie wyglądał podobnie, jak list motywacyjny pracownika biurowego.
Jednak jak sprawić, żeby Twój list zrobił wrażenie na rekruterze?
Wzory i przykłady listów motywacyjnych na różne stanowiska znajdziesz w naszym artykule: "List motywacyjny - wzór i 22 przykłady na różne stanowiska" (czytaj)
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Być może zainteresuje Cię też arykuł: Rejestratorka medyczna — praca i zarobki.
Napisanie CV recepcjonistki lub listu motywacyjnego wciąż sprawia Ci problemy? Wpisz swoje pytania w komentarzu poniżej. Chętnie Ci pomożemy!
Tutaj znajdziesz ponad 10 wzorów profesjonalnego CV do uzupełnienia i pobrania, wskazówki jak napisać profesjonalne CV oraz kreator CV online.
Chcesz dowiedzieć się, jak napisać skuteczne CV i list motywacyjny sekretarki? Pokażemy Ci, jak opisać zakres obowiązków oraz swoje doświadczenie. Skorzystaj z naszych wskazówek oraz zobacz wzór CV, który pomoże Ci szybko dostać pracę.
Sprawdź, jak napisać CV i list motywacyjny przedszkolanki lub opiekunki w żłobku, aby wyróżnić swoje doświadczenie, umiejętności i wykształcenie.