
Wypalenie zawodowe: definicja, objawy, przyczyny, leczenie
Syndrom wypalenia zawodowego dotyka miliony ludzi. Jak zapobiegać skrajnemu przemęczeniu? Jak rozpoznać symptomy za nim będzie za późno?
Sprawdź, jak napisać CV i list motywacyjny na stanowiska w obsłudze klienta, aby otrzymać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną i zdobyć pracę.
W ofertach pracy do obsługi klienta pojawiają się przede wszystkim wymagania takie jak umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne i sprzedażowe.
Dobry doradca powinien z łatwością wzbudzić zaufanie klienta i umieć przekonać go do konkretnego produktu.
Podobnie jest z CV oraz listem motywacyjnym specjalisty ds. obsługi klienta czy też doradcy.
Te dokumenty muszą od razu przekonać pracodawcę, że warto zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną.
Jak uzyskać taki efekt?
Z artykułu dowiesz się:
Chcesz od razu przygotować skuteczne CV i list motywacyjny do pracy w obsłudze klienta? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz gotowe wzory do wypełnienia, przykłady oraz wskazówki. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj
Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:
Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!
W Polsce wielu osób wciąż nie wie, że do CV warto dodać podsumowanie zawodowe. Co to takiego?
Jest to krótki opis Twoich kluczowych kompetencji, doświadczenia zawodowego, osiągnięć i celów zawodowych, który umieszcza się na samej górze curriculum vitae.
O czym napisać w podsumowaniu zawodowym?
Kim jesteś? W jednym zdaniu przybliż swoją sylwetkę, np. opisując, jakie masz wykształcenie i czym się obecnie zajmujesz.
Jakie masz kwalifikacje? Zwięźle opisz swoje doświadczenie, codzienne obowiązki, największe osiągnięcia, a także specjalistyczne umiejętności.
Jakie są Twoje cele zawodowe? Wyjaśnij, dlaczego zainteresowała Cię właśnie ta oferta pracy i jak chcesz się rozwijać na nowym stanowisku.
Dzięki tej sekcji CV dla doradcy klienta od razu pokażesz pracodawcy, że spełniasz większość jego wymagań i powinien zatrudnić właśnie Ciebie.
Oczywiście musisz pamiętać o tym, aby dopasować życiorys do oferty pracy.
Jeśli interesuje Cię kilka stanowisk, powinieneś przygotować różne wersje CV — sugerują to m.in. eksperci Harvard University.
Pisz więc przede wszystkim o tych kwalifikacjach, które w największym stopniu wiążą się z wymaganiami pracodawcy. Tę zasadę stosuj w każdej sekcji CV!
Poniżej przygotowaliśmy przykład, dzięki któremu łatwo stworzysz skuteczne podsumowanie.
DOBRZE |
---|
Jestem absolwentem socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i od ponad roku pracuję jako doradca klienta w firmie BUDIX100. Na co dzień zajmuję się przede wszystkim telefoniczną i elektroniczną obsługą oraz pozyskiwaniem nowych klientów, przygotowywaniem kalkulacji oraz prezentacji sprzedażowych (Excel i PowerPoint) i negocjowaniem warunków współpracy. W III kwartale 2019 r. zwiększyłem sprzedaż produktów o 30%. W Państwa firmie chciałbym lepiej poznać branżę finansową i z czasem stworzyć własny zespół sprzedawców. |
ŹLE |
---|
Jestem absolwentem socjologii i pracuję jako doradca klienta. Zajmuję się obsługą klientów i sprzedażą. Jestem osobą sympatyczną oraz otwartą, więc jestem pewien, że łatwo odnajdę się w Państwa zespole. Wierzę, że moje dotychczasowe dokonania i kompetencje w pełni spełniają Państwa wymagania. |
Wskazówka: Chcesz napisać również CV po angielsku? Wszystkie niezbędne informacje oraz przydatne zwroty znajdziesz w artykule: Jak napisać CV po angielsku? Przykłady, wzór, zwroty.
Więcej o tym, jak napisać wyróżniające się podsumowanie i cele zawodowe piszemy w poradniku: Cele zawodowe i podsumowanie w CV — wzór jak napisać
Opis doświadczenia zawodowego to druga najważniejsza sekcja CV. Szczególnie jeśli pracowałeś już w zawodzie związanym z obsługą klienta.
W takiej sytuacji opisz te stanowiska i obowiązki, które w największym stopniu odpowiadają na wymagania w ofercie pracy.
Tę sekcję warto podzielić na kategorie, np. główne i dodatkowe obowiązki oraz osiągnięcia. Tego typu budowa charakteryzuje nowoczesne CV.
Opisanie w CV sukcesów jest szczególnie ważne, ponieważ w ten sposób możesz pokazać pracodawcy, że wniesiesz do jego firmy „coś ekstra”.
Jeśli piszesz CV bez doświadczenia w obsłudze klienta, pamiętaj, że pracodawcy cenią także odbyte staże, praktyki i wolontariaty.
DOBRZE |
---|
10.2018–obecnie Firma BUDIX100 Stanowisko: Doradca klienta Główne obowiązki:
Osiągnięcia:
Dodatkowe obowiązki:
|
ŹLE |
---|
2018–obecnie Firma BUDIX100 Stanowisko: Doradca klienta Obowiązki: obsługa klientów firmy przygotowywanie kalkulacji i ofert pozyskiwanie klientów negocjowanie warunków współpracy |
Wskazówka: Szukasz pracy w call center? Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w naszym poradniku: Praca w call center — jak wygląda, zarobki, opinie. Gdzie szukać ofert?
Jeśli chcesz stworzyć skuteczny opis doświadczenia, zapoznaj się ze wskazówkami w naszym artykule: Doświadczenie zawodowe w CV — co wpisać? Przykłady i 4 porady.
Tę sekcję rozpocznij od opisu twardych, specjalistycznych kompetencji, które będą niezbędne na stanowisku związanym z obsługą klienta.
Staraj się być szczegółowy i podawać poziomy zaawansowania dla poszczególnych umiejętności.
Jest to szczególnie ważny fragment życiorysu, jeśli piszesz CV bez doświadczenia w zawodzie.
Nie zapomnij jednak również o umiejętnościach miękkich. Jak przekonują eksperci LinkedIn, w związku z automatyzacją pracy i rozwojem sztucznej inteligencji, „ludzkie” kompetencje będą coraz istotniejsze.
Umiejętności twarde:
Umiejętności miękkie:
Wskazówka: Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakiego rodzaju kompetencje musisz posiadać, aby odnieść sukces w pracy w obsłudze klienta, zajrzyj do naszego artykułu: Kluczowe umiejętności profesjonalnej obsługi klienta.
Jak stworzyć skuteczną sekcję z opisem umiejętności? Więcej porad znajdziesz tutaj: Umiejętności do CV. Co wpisać, by szybko znaleźć pracę? Przykłady
Pamiętaj, że w pracy z klientem, umiejętności miękkie są absolutnie kluczowe i musisz je wyraźnie wyróżnić w CV. Z łatwością zrobisz to w naszym kreatorze CV.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj
Współcześnie pracodawcy nie przywiązują dużej wagi do wykształcenia kandydatów.
Dlatego nie musisz się zbytnio rozpisywać. Wystarczy podanie lat nauki, nazwy uczelni i kierunku oraz uzyskanego tytułu.
Jeśli studiowałeś/studiujesz na wyższej uczelni lub uczysz się w zawodowej szkole policealnej, nie musi wpisywać swojego liceum, a tym bardziej gimnazjum lub podstawówki.
W sekcji edukacji w CV warto z kolei wpisać kursy, szkolenia i certyfikaty związane z pracą w obsłudze klienta.
2015 — 2018 Uniwersytet Warszawski
Kierunek: Socjologia (studia I stopnia)
Uzyskany tytuł: Licencjat
Więcej wskazówek, jak opisać w CV swoje wykształcenie, znajdziesz w poradniku: Wykształcenie w CV (rodzaje wykształcenia). Jak opisać poziom edukacji
Zdecydowanie tak!
W ten sposób możesz pokazać, że praca w jakiś sposób wiąże się z Twoimi zainteresowaniami, jesteś osobą aktywną lub starasz się w jakiś sposób rozwijać także w czasie wolnym.
Oczywiście w CV nie powinieneś kłamać. Skup się po prostu na tych pasjach i hobby, które przedstawią Cię w dobrym świetle.
W wolnym czasie czytam książki (w języku angielskim) i uprawiam sport (siłownia oraz siatkówka). Staram się również poszerzać wiedzę z zakresu inwestowania.
Wskazówka: Na samym dole CV powinieneś umieścić tzw. klauzulę ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Jej treść znajdziesz tutaj: Klauzula CV 2019 (wyrażam zgodę) — aktualny wzór po RODO.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak opisywać w CV swoje zainteresowania? Zajrzyj do naszego poradnika: Zainteresowania w CV — 6 rad jak opisać hobby w CV
Niektórzy twierdzą, że listów motywacyjnych nikt nie czyta.
To błędne podejście!
Oczywiście, nie każdy rekruter ma czas na przeczytanie listu. Jednak mimo wszystko powinieneś go wysłać.
W ten sposób pokażesz, że naprawdę zależy Ci na stanowisku.
Jak napisać list motywacyjny na stanowisko w obsłudze klienta, który zainteresuje pracodawcę?
Ta zasada obowiązuje nie tylko podczas pisania CV, ale także listu motywacyjnego. Skup się na tych informacjach, które w największym stopniu wiążą się z wymaganiami w ofercie pracy
W liście motywacyjnym nie ma sensu przepisywać 1:1 informacji z CV. Postaraj się je poszerzyć, np. podając przykłady sytuacji, w których wykorzystałeś swoje kompetencje.
To kluczowa zasada pisania listu motywacyjnego do obsługi klienta. Pokaż pracodawcy, w jaki sposób Twoje doświadczenie, kompetencje lub wiedza przełożą się na sukces jego firmy. Np. w jaki sposób usprawnisz jakiś proces lub podniesiesz sprzedaż.
Chociaż treść dokumentu jest najważniejsza, to musi on również atrakcyjnie wyglądać. Unikaj bloków tekstu, literówek, błędów ortograficznych i stylistycznych. Zadbaj o schludny szablon i czytelną czcionkę. Taki estetyczny list motywacyjny łatwo stworzysz w naszym kreatorze.
Najlepiej wysłać list motywacyjny w PDF.
Te porady moga przydać się również osobom, które piszą list motywacyjny sprzedawcy.
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj
Więcej wskazówek, jak stworzyć skuteczny list motywacyjny, znajdziesz tutaj: Krótki list motywacyjny (także po angielsku) — wzór. Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia zawodowego, skorzystaj z poradnika: List motywacyjny bez doświadczenia - jak napisać? Wzór i przykłady
Piszesz list motywacyjny na stanowisko w obsłudze klienta i masz dodatkowe pytania? Możesz je zadać w komentarzu pod artykułem. Chętnie Ci pomożemy!
Syndrom wypalenia zawodowego dotyka miliony ludzi. Jak zapobiegać skrajnemu przemęczeniu? Jak rozpoznać symptomy za nim będzie za późno?
W tym artykule dowiesz się, jakie są dobre i złe cechy charakteru oraz czym różnią się one od cech osobowości. Podpowiemy Ci także, jak wpisać je do CV (również po angielsku).
Zobacz definicję bezrobocia. Sprawdź przyczyny i skutki bezrobocia w Polce i na świecie. Dowiedz się co zrobić, aby szybko znaleźć pracę.