Moje konto
CV i list motywacyjny obsługa klienta / doradca klienta - wzór

CV i list motywacyjny obsługa klienta / doradca klienta - wzór

Sprawdź, jak napisać CV i list motywacyjny na stanowiska w obsłudze klienta, aby otrzymać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną i zdobyć pracę.

W ofertach pracy do obsługi klienta pojawiają się przede wszystkim wymagania takie jak umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne i sprzedażowe.

 

Dobry doradca powinien z łatwością wzbudzić zaufanie klienta i umieć przekonać go do konkretnego produktu.

 

Podobnie jest z CV oraz listem motywacyjnym specjalisty ds. obsługi klienta czy też doradcy. 

 

Te dokumenty muszą od razu przekonać pracodawcę, że warto zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną. 

 

Jak uzyskać taki efekt?

 

Z artykułu dowiesz się:

  • jak od razu zwrócić uwagę pracodawcy i zyskać przewagę nad innymi kandydatami
  • jak skutecznie opisać swoje doświadczenie, umiejętności oraz wykształcenie
  • czy w CV do obsługi klienta wpisywać zainteresowania
  • jak napisać list motywacyjny dla doradcy klienta, który zrobi wrażenie na rekruterze.

 

Chcesz od razu przygotować skuteczne CV i list motywacyjny do pracy w obsłudze klienta? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz gotowe wzory do wypełnienia, przykłady oraz wskazówki. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

cv

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

1. Jak od razu wyróżnić swoje CV?

 

W Polsce wielu osób wciąż nie wie, że do CV warto dodać podsumowanie zawodowe. Co to takiego?

 

Jest to krótki opis Twoich kluczowych kompetencji, doświadczenia zawodowego, osiągnięć i celów zawodowych, który umieszcza się na samej górze curriculum vitae.

 

O czym napisać w podsumowaniu zawodowym?

 

Kim jesteś? W jednym zdaniu przybliż swoją sylwetkę, np. opisując, jakie masz wykształcenie i czym się obecnie zajmujesz.

 

Jakie masz kwalifikacje? Zwięźle opisz swoje doświadczenie, codzienne obowiązki, największe osiągnięcia, a także specjalistyczne umiejętności.

 

Jakie są Twoje cele zawodowe? Wyjaśnij, dlaczego zainteresowała Cię właśnie ta oferta pracy i jak chcesz się rozwijać na nowym stanowisku.

 

Dzięki tej sekcji CV dla doradcy klienta od razu pokażesz pracodawcy, że spełniasz większość jego wymagań i powinien zatrudnić właśnie Ciebie.

 

Oczywiście musisz pamiętać o tym, aby dopasować życiorys do oferty pracy

 

Jeśli interesuje Cię kilka stanowisk, powinieneś przygotować różne wersje CV — sugerują to m.in. eksperci Harvard University.

 

Pisz więc przede wszystkim o tych kwalifikacjach, które w największym stopniu wiążą się z wymaganiami pracodawcy. Tę zasadę stosuj w każdej sekcji CV!

 

Poniżej przygotowaliśmy przykład, dzięki któremu łatwo stworzysz skuteczne podsumowanie.

 

Przykładowa oferta pracy na stanowisku w obsłudze klienta


oferta pracy

 

CV obsługa klienta — wzór podsumowania zawodowego 

 

DOBRZE

Jestem absolwentem socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i od ponad roku pracuję jako doradca klienta w firmie BUDIX100. Na co dzień zajmuję się przede wszystkim telefoniczną i elektroniczną obsługą oraz pozyskiwaniem nowych klientów, przygotowywaniem kalkulacji oraz prezentacji sprzedażowych (Excel i PowerPoint) i negocjowaniem warunków współpracy. W III kwartale 2019 r. zwiększyłem sprzedaż produktów o 30%. W Państwa firmie chciałbym lepiej poznać branżę finansową i z czasem stworzyć własny zespół sprzedawców.

ŹLE

Jestem absolwentem socjologii i pracuję jako doradca klienta. Zajmuję się obsługą klientów i sprzedażą. Jestem osobą sympatyczną oraz otwartą, więc jestem pewien, że łatwo odnajdę się w Państwa zespole. Wierzę, że moje dotychczasowe dokonania i kompetencje w pełni spełniają Państwa wymagania.

Wskazówka: Chcesz napisać również CV po angielsku? Wszystkie niezbędne informacje oraz przydatne zwroty znajdziesz w artykule: Jak napisać CV po angielsku? Przykłady, wzór, zwroty.

Więcej o tym, jak napisać wyróżniające się podsumowanie i cele zawodowe piszemy w poradniku: Cele zawodowe i podsumowanie w CV — wzór jak napisać

 

2. Jak opisać w CV doradcy klienta swoje doświadczenie?

 

Opis doświadczenia zawodowego to druga najważniejsza sekcja CV. Szczególnie jeśli pracowałeś już w zawodzie związanym z obsługą klienta.

 

W takiej sytuacji opisz te stanowiska i obowiązki, które w największym stopniu odpowiadają na wymagania w ofercie pracy.

 

Tę sekcję warto podzielić na kategorie, np. główne i dodatkowe obowiązki oraz osiągnięcia.

 

Opisanie w CV sukcesów jest szczególnie ważne, ponieważ w ten sposób możesz pokazać pracodawcy, że wniesiesz do jego firmy „coś ekstra”. 

 

Jeśli piszesz CV bez doświadczenia w obsłudze klienta, pamiętaj, że pracodawcy cenią także odbyte staże, praktyki i wolontariaty.

 

Doświadczenie w CV doradcy klienta — przykład

 

DOBRZE

10.2018–obecnie Firma BUDIX100

Stanowisko: Doradca klienta

Główne obowiązki:

  • telefoniczna i elektroniczna obsługa klientów firmy
  • przygotowywanie kalkulacji, ofert i prezentacji sprzedażowych
  • aktywne pozyskiwanie klientów na wyznaczonym obszarze
  • negocjowanie warunków współpracy
  • utrzymywanie długofalowych relacji z pozyskanymi klientami
  • odpowiedzialność za realizację wyznaczonych celów sprzedażowych

Osiągnięcia:

  • zwiększenie sprzedaży o 30% w III kwartale 2019 roku

Dodatkowe obowiązki:

  • wprowadzanie dokumentów do systemu firmowego
  • dbanie o wizerunek firmy
ŹLE

2018–obecnie Firma BUDIX100

Stanowisko: Doradca klienta

Obowiązki:

obsługa klientów firmy

przygotowywanie kalkulacji i ofert

pozyskiwanie klientów

negocjowanie warunków współpracy

Wskazówka: Szukasz pracy w call center? Wszystkie niezbędne informacje znajdziesz w naszym poradniku: Praca w call center — jak wygląda, zarobki, opinie. Gdzie szukać ofert?

Jeśli chcesz stworzyć skuteczny opis doświadczenia, zapoznaj się ze wskazówkami w naszym artykule: Doświadczenie zawodowe w CV — co wpisać? Przykłady i 4 porady.

 

3. Jakie umiejętności wyróżnić w CV na stanowisko w obsłudze klienta?

 

Tę sekcję rozpocznij od opisu twardych, specjalistycznych kompetencji, które będą niezbędne na stanowisku związanym z obsługą klienta.

 

Staraj się być szczegółowy i podawać poziomy zaawansowania dla poszczególnych umiejętności.

 

Jest to szczególnie ważny fragment życiorysu, jeśli piszesz CV bez doświadczenia w zawodzie.

 

Nie zapomnij jednak również o umiejętnościach miękkich. Jak przekonują eksperci LinkedIn, w związku z automatyzacją pracy i rozwojem sztucznej inteligencji, „ludzkie” kompetencje będą coraz istotniejsze.

 

Przykłady umiejętności twardych i miękkich do CV w obsłudze klienta

 

Umiejętności twarde:

  • pakiet MS Office (Excel, PowerPoint, Word) — poziom zaawansowany
  • język angielski — poziom C1
  • prawo jazdy kat. B (czynne)
  • wiedza z zakresu ubezpieczeń i innych produktów finansowych
  • szeroka wiedza z zakresu negocjacji i sprzedaży
  • bardzo dobra znajomość urządzeń biurowych

 

Umiejętności miękkie:

  • wysoko rozwinięte umiejętności negocjacyjne
  • samodzielność i bardzo dobra organizacja czasu pracy
  • nastawienie na realizację celów sprzedażowych
  • pozytywne nastawienie do ludzi i komunikatywność
  • umiejętność nawiązywania i podtrzymywania bliskich relacji z klientami

 

Wskazówka: Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakiego rodzaju kompetencje musisz posiadać, aby odnieść sukces w pracy w obsłudze klienta, zajrzyj do naszego artykułu: Kluczowe umiejętności profesjonalnej obsługi klienta.

Jak stworzyć skuteczną sekcję z opisem umiejętności? Więcej porad znajdziesz tutaj: Umiejętności do CV. Co wpisać, by szybko znaleźć pracę? Przykłady

 

Pamiętaj, że w pracy z klientem, umiejętności miękkie są absolutnie kluczowe i musisz je wyraźnie wyróżnić w CV. Z łatwością zrobisz to w naszym kreatorze CV.

 

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj

 

4. Jak opisać swoje wykształcenie w CV doradcy klienta?

 

Współcześnie pracodawcy nie przywiązują dużej wagi do wykształcenia kandydatów.

 

Dlatego nie musisz się zbytnio rozpisywać. Wystarczy podanie lat nauki, nazwy uczelni i kierunku oraz uzyskanego tytułu.

 

Jeśli studiowałeś/studiujesz na wyższej uczelni lub uczysz się w zawodowej szkole policealnej, nie musi wpisywać swojego liceum, a tym bardziej gimnazjum lub podstawówki.

 

W sekcji edukacji w CV warto z kolei wpisać kursy, szkolenia i certyfikaty związane z pracą w obsłudze klienta.

 

Opis edukacji w CV doradcy klienta — wzór

 

2015 — 2018 Uniwersytet Warszawski

Kierunek: Socjologia (studia I stopnia)

Uzyskany tytuł: Licencjat

 

Więcej wskazówek, jak opisać w CV swoje wykształcenie, znajdziesz w poradniku: Wykształcenie w CV (rodzaje wykształcenia). Jak opisać poziom edukacji

 

5. Czy do CV na stanowisko w obsłudze klienta warto wpisywać zainteresowania?

 

Zdecydowanie tak!

 

W ten sposób możesz pokazać, że praca w jakiś sposób wiąże się z Twoimi zainteresowaniami, jesteś osobą aktywną lub starasz się w jakiś sposób rozwijać także w czasie wolnym.

 

Oczywiście w CV nie powinieneś kłamać. Skup się po prostu na tych pasjach i hobby, które przedstawią Cię w dobrym świetle.

 

CV obsługa klienta — wzór opisu zainteresowań:

 

W wolnym czasie czytam książki (w języku angielskim) i uprawiam sport (siłownia oraz siatkówka). Staram się również poszerzać wiedzę z zakresu inwestowania.

Wskazówka: Na samym dole CV powinieneś umieścić tzw. klauzulę ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Jej treść znajdziesz tutaj: Klauzula CV 2019 (wyrażam zgodę) — aktualny wzór po RODO.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak opisywać w CV swoje zainteresowania? Zajrzyj do naszego poradnika: Zainteresowania w CV — 6 rad jak opisać hobby w CV

 

6. Jak napisać list motywacyjny doradcy klienta?

 

Niektórzy twierdzą, że listów motywacyjnych nikt nie czyta.

 

To błędne podejście!

 

Oczywiście, nie każdy rekruter ma czas na przeczytanie listu. Jednak mimo wszystko powinieneś go wysłać.

 

W ten sposób pokażesz, że naprawdę zależy Ci na stanowisku.

 

Jak napisać list motywacyjny na stanowisko w obsłudze klienta, który zainteresuje pracodawcę?

 

  1. Dopasuj list motywacyjny do ogłoszenia

 

Ta zasada obowiązuje nie tylko podczas pisania CV, ale także listu motywacyjnego. Skup się na tych informacjach, które w największym stopniu wiążą się z wymaganiami w ofercie pracy

 

  1. Nie kopiuj CV.

 

W liście motywacyjnym nie ma sensu przepisywać 1:1 informacji z CV. Postaraj się je poszerzyć, np. podając przykłady sytuacji, w których wykorzystałeś swoje kompetencje.

 

  1. Pokaż pracodawcy, jakie korzyści mu przyniesiesz.

 

To kluczowa zasada pisania listu motywacyjnego do obsługi klienta. Pokaż pracodawcy, w jaki sposób Twoje doświadczenie, kompetencje lub wiedza przełożą się na sukces jego firmy. Np. w jaki sposób usprawnisz jakiś proces lub podniesiesz sprzedaż.

 

  1. Zadbaj o profesjonalny wygląd dokumentu.

 

Chociaż treść dokumentu jest najważniejsza, to musi on również atrakcyjnie wyglądać. Unikaj bloków tekstu, literówek, błędów ortograficznych i stylistycznych. Zadbaj o schludny szablon i czytelną czcionkę. Taki estetyczny list motywacyjny łatwo stworzysz w naszym kreatorze.

 

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

 

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj

 

Więcej wskazówek, jak stworzyć skuteczny list motywacyjny, znajdziesz tutaj: Krótki list motywacyjny (także po angielsku) — wzór. Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia zawodowego, skorzystaj z poradnika: List motywacyjny bez doświadczenia - jak napisać? Wzór i przykłady

 

Piszesz list motywacyjny na stanowisko w obsłudze klienta i masz dodatkowe pytania? Możesz je zadać w komentarzu pod artykułem. Chętnie Ci pomożemy!

Oceń mój artykuł: cv list motywacyjny obsluga klienta
Średnia: 5 (3 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Ekspert kariery, autor ponad 100 artykułów InterviewMe z poradami dotyczącymi pisania CV i listu motywacyjnego, rozmów kwalifikacyjnych oraz poszukiwania pracy. Swoją wiedzą dzielę się również odpowiadając na pytania w komentarzach.
Linkedin

Podobne artykuły