Moje konto
Praca w call center - jak wygląda, zarobki, opinie (+ gdzie szukać ofert?)

Praca w call center - jak wygląda, zarobki, opinie (+ gdzie szukać ofert?)

Wojtek Martyński
Wojtek Martyński
Ekspert kariery w InterviewMe

O pracy w call center można usłyszeć wiele, bardzo skrajnych opinii.

 

Niektórzy krytykują ją za monotonię, stres, presję na wyniki i „naciąganie” nieświadomych rozmówców.

 

Inni chwalą za atrakcyjne prowizje, regularne godziny pracy, dobrą atmosferę czy też możliwość niesienia pomocy klientom.

 

Jak jest naprawdę?

 

Zanim podejmiesz decyzję, czy praca w call center jest dla Ciebie, przeczytaj ten artykuł!

 

Dowiesz się z niego:

 

  • czego pracodawcy wymagają od kandydatów do pracy w call center
  • jak wygląda praca w call center i jakie są opinie o tym zawodzie
  • ile zarabia się w call center
  • gdzie szukać ofert i jak napisać CV do pracy w call center.

 

Chcesz od razu przygotować CV i list motywacyjny do pracy w call center?Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

cv

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

1

Praca w call center — jak wygląda? Jakie są o niej opinie? Jak dostać tę pracę?

 

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że pracę w call center możesz podjąć w każdym momencie, ponieważ nie wymaga ona np. określonego wykształcenia.

 

Pracodawcy zazwyczaj oczekują od kandydatów doświadczenia w sprzedaży (oczywiście poza stanowiskami juniorskimi), podstawowej znajomości danej branży, komunikatywności, zaangażowania i swobody w prowadzeniu rozmów z klientami (o tym, jak rozwijać te umiejętności miękkie, przeczytasz w poradniku: Kompetencje miękkie i twarde — czym się różnią, które są najważniejsze?).

 

Wykształcenie może być dodatkowym atutem, jeśli jest ono związane z branżą firmy (np. ukończone studia na kierunku finanse w przypadku call center banku).

 

O to, jak zacząć pracę w call center, zapytaliśmy Kamila Laskowskiego, sprzedawcę i doradcę ds. ubezpieczeń w call center porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

 

Moja przygoda ze sprzedażą zaczęła się przez przypadek, nie miałem doświadczenia w pracy na tym stanowisku. Nigdy wcześniej nie byłem też szkolony z wiedzy na temat ubezpieczeń. Po dwutygodniowym kursie w poprzedniej firmie stałem się konsultantem-doradcą. Wcześniej pracowałem jako kierowca-kurier, wiedziałem więc, że kontakt z klientem nie będzie dla mnie problemem.
Kamil Laskowski
Kamil Laskowski
sprzedawca i doradca ds. ubezpieczeń w call center mfind.pl

 Jak widać, pracodawcy nie zawsze wymagają określonej wiedzy. Nowy pracownik call center wszystkiego może nauczyć się podczas szkoleń produktowych już po zatrudnieniu.

 

Wskazówka: Czeka Cię rozmowa kwalifikacyjna do pracy w call center? Chcesz się dobrze przygotować i nie dać się zaskoczyć? Zajrzyj do naszego poradnika: Najczęstsze pytania na rozmowie kwalifikacyjnej — jak na nie odpowiadać?

 

Na czym polega i jak wygląda praca w call center?

 

Jak łatwo się domyślić, pracownik call center przede wszystkim… rozmawia przez telefon z klientami.

 

Dzień w naszym CC zaczyna się od przybicia piątki każdemu z działów obsługi klienta i sprzedaży. Po zalogowaniu się w systemie, zaczyna się mój czas pracy. Przy kawie sprawdzam skrzynkę mailową. W większości korespondencja dotyczy wyników, które osiągnęliśmy do tej pory. Część to maile od klientów — rzadko zdarza mi się na nie odpisywać, z reguły oddzwaniam i odpowiadam na pytania podczas rozmowy. Moim głównym zadaniem jest sprzedaż ubezpieczeń OC/AC aut i nieruchomości. Wiedza z zakresu OC/AC kilkunastu firm jest mi potrzebna, aby obsłużyć klienta szybko i profesjonalnie. Oczywiście nie znam każdego szczegółu, wspomagam się materiałami pomocniczymi — to daje mi gwarancję, że nie wprowadzę klienta w błąd.
Kamil Laskowski
Kamil Laskowski
sprzedawca i doradca ds. ubezpieczeń w call center mfind.pl

 Ale to nie wszystko. Obecnie coraz częściej mówi się nie o call center, ale „contact center”, ponieważ obowiązki w tym dziale są coraz bardziej różnorodne.

 

Z jakimi dodatkowymi zadaniami spotkasz się we współczesnych call center?

 

  • obsługa czatów online
  • przeprowadzanie ankiet (np. dotyczących zadowolenia z produktu)
  • pomoc w przypadku awarii lub problemów z „obsługą” produktu
  • przyjmowanie reklamacji
  • współpraca z działem marketingu (np. przy akcjach promocyjnych i konkursach)

 

Niektórzy boją się, że w call center nie będą mieli szans na rozwój i „utkną na telefonie”.

 

W rzeczywistości, w wielu firmach po kilku miesiącach pracy jako konsultant czy też sprzedawca, masz szansę starać się np. o stanowisko kierownika zespołu (team leadera).

 

Jeśli sprawdzisz się w zarządzaniu zespołem, jest duże prawdopodobieństwo, że będziesz mógł kontynuować swoją karierę w innych działach firmy — np. jako project manager.

 

Praca w call center może się również wydawać wyjątkowo męcząca i stresująca.

 

Okazuje się, że wbrew niektórym opiniom, realia pracy w tym zawodzie są dosyć zachęcające.

 

Zalet w pracy konsultanta jest wiele. Jako kierowca-kurier często pracowałem ponad 10 godz. Tutaj zawsze jestem w pracy 8 godz. Atmosfera jest przyjazna, początkujące osoby mogą liczyć na pomoc bardziej doświadczonych konsultantów. Jeśli ktoś lubi kontakt z klientem i chce mieć pracę, po której znajdzie czas dla siebie, na pewno może się tu odnaleźć.
Kamil Laskowski
Kamil Laskowski
sprzedawca i doradca ds. ubezpieczeń w call center mfind.pl

 Oczywiście opinie o pracy w call center są… różne. Możesz je znaleźć np. tutaj.

 

Wiele osób krytykuje zatrudnienie w call center za monotonię, presję na wyniki i stres. Jednak jak wynika z komentarzy, najwięcej zależy od tego, do jakiej firmy się trafi.

 

Pamiętaj też, aby do komentarzy w internecie podchodzić z dystansem — rzadko kiedy piszą je osoby zadowolone ze swojej pracy.

 

Wiele ofert pracy w call center znajdziesz w branży ubezpieczeniowej. Jeśli chciałbyś pracować w tej działce, zajrzyj do naszego poradnika: Jak zostać agentem ubezpieczeniowym? Ile zarobisz? Gdzie szukać ofert pracy?

 

2

Call center — zarobki. Czy warto?

 

Oczywiście zarobki w call center w dużej mierze zależą od doświadczenia, stanowiska, wielkości firmy oraz miejscowości.

 

Z danych serwisu Wynagrodzenia.pl wynika, że mediana miesięcznych zarobków dla konsultanta call center (na poziomie specjalisty) wynosi 3640 zł brutto. Oznacza to, że 50% pracowników zarabia mniej, a 50% — więcej.

 

Jednocześnie 25% konsultantów w call center ma pensje wyższe niż 4620 zł brutto.

 

Na lepsze zarobki może liczyć team leader call center. Na tym stanowisku mediana wynagrodzenia wynosi 4500 zł brutto. 25% liderów zespołów call center zarabia ponad 5580 zł brutto.

 

A jak wygląda kwestia zarobków na bardziej „ogólnych” stanowiskach, również związanych z pracą w call center?

 

Przykładowo, mediana zarobków specjalisty ds. obsługi klienta wynosi 4000 zł brutto.

 

W przypadku likwidatora szkód będzie to 4730 zł brutto, a kierownika ds. sprzedaży7030 zł brutto (mediana miesięcznych wynagrodzeń).

 

Należy pamiętać, że w przypadku pracy w call center, szczególnie przy sprzedaży, istotny dodatek do pensji stanowią prowizje. Zazwyczaj ich wysokość jest ustalana indywidualnie z pracodawcą.

 

Chciałbyś być bardziej niezależny i zarabiać więcej? Pomyśl o założeniu własnej działalności! Tutaj znajdziesz poradnik, w którym wyjaśniamy, jak się za to zabrać: Zakładanie firmy krok po kroku — jakie są koszty, na czym polega samozatrudnienie?

 

3

Praca w call center — gdzie szukać ofert?

 

Niestety nie wystarczy wpisać w Google „praca w call center Warszawa”.

 

Dlaczego?

 

Ponieważ w ten sposób trafisz na najbardziej oblegane oferty.

 

Najlepszym sposobem na znalezienie pracy w call center jest odwiedzenie stron rekrutacyjnych firm, w których chciałbyś pracować najbardziej.

 

Zajrzyj tam do takich zakładek jak Praca, Dołącz do nas, Oferty pracy lub Kariera.

 

Poniżej znajdziesz przykłady takich serwisów popularnych firm, które prowadzą zespoły call center.

 

 

Jeśli nie udało Ci się trafić na interesującą propozycję, skorzystaj również z popularnych wyszukiwarek ogłoszeń (znajdziesz tam również oferty pracy w call center w domu), takich jak:

 

 

Warto również obserwować grupy z ofertami pracy na Facebooku, (np. Praca Call Center — Warszawa) oraz profile na LinkedIn poszczególnych firm (dowiedz się, jak stworzyć własny profesjonalny profil na LinkedIn).

 

Chcesz znaleźć jeszcze więcej ofert pracy, przeczytać opinie o pracodawcach, sprawdzić oferowane benefity oraz procedury rekrutacyjne? Zajrzyj do naszego serwisu InterviewMe Pracodawcy (tutaj).

 

4

Jak napisać CV i list motywacyjny do pracy w call center?

 

Pamiętaj, że rywalizujesz z wieloma innymi kandydatami. Niektórzy z nich mają większe doświadczenie od Ciebie.

 

Jak zdobyć nad nimi przewagę?

 

Tworząc profesjonalne, wyróżniające się CV i list motywacyjny.

 

Jak to zrobić?

 

1. Dopasuj CV i list motywacyjny do oferty pracy.

 

W pierwszej kolejności pisz o tych umiejętnościach, doświadczeniach i osiągnięciach, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu. Tutaj dowiesz się, jak zrobić to skutecznie: Jak napisać CV dopasowane do ogłoszenia o pracę?

 

2. Zacznij CV od podsumowania zawodowego.

 

Co to jest? Podsumowanie to po prostu krótki opis Twoich kluczowych kompetencji, osiągnięć i celów zawodowych na samej górze CV. Dzięki niemu pracodawca od razu zobaczy Twoje najważniejsze kwalifikacje. Zobacz, jak stworzyć ten element CV: Podsumowanie z celami zawodowymi — jak je napisać i zdobyć pracę?

 

3. Skup się na konkretnych kwalifikacjach, które interesują pracodawcę.

 

Każdy kandydat do pracy w call center może napisać, że „lubi kontakt z klientem”. Na etapie czytania CV pracodawca nie może zweryfikować tej informacji. Skup się na bardziej wartościowych, konkretnych informacjach. Sprawdź, jak to zrobić: Co powinno zawierać idealne CV?  

 

4. W liście motywacyjnym pokaż, że naprawdę zależy Ci na stanowisku.

 

Niektórzy uważają, że pracodawcy nie czytają listów motywacyjnych. To błędne podejście! List motywacyjny to świetna okazja, aby pokazać, że naprawdę zależy Ci na stanowisku i nie wysyłasz masowo identycznych dokumentów. Zobacz jak napisać list, który zainteresuje pracodawcę: Jak napisać klasyczny list motywacyjny do pracy?

 

5. Zadbaj o wygląd dokumentów.

 

Pamiętaj, że błędy ortograficzne lub literówki mogą przekreślić Twoje szanse — pracodawca po prostu uzna, że nie przykładasz się do swoich obowiązków. CV i list motywacyjny muszą być również czytelne i podkreślać najważniejsze informacje.

 

Takie przejrzyste CV i list motywacyjny do pracy w call center szybko przygotujesz w naszym kreatorze. Znajdziesz tam profesjonalne szablony do wypełnienia i przykłady do wykorzystania. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

dietetyka cv

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj

 

Chcesz pracować w call center? A może masz już doświadczenie zawodowe w tym zawodzie? Podziel się swoimi wątpliwościami lub opinią o pracy w call center w komentarzu poniżej.

Oceń mój artykuł
Średnia: 5 (2 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojtek Martyński
Wojtek Martyński
Ekspert kariery, autor ponad 100 artykułów InterviewMe z poradami dotyczącymi pisania CV i listu motywacyjnego, rozmów kwalifikacyjnych oraz poszukiwania pracy. Swoją wiedzą dzielę się również odpowiadając na pytania w komentarzach.
Linkedin

Podobne artykuły

Program do pisania CV - stwórz CV online i pobierz PDF w 5 minut!

Program do pisania CV - stwórz CV online i pobierz PDF w 5 minut!

Użyj programu do pisania CV, aby szybko stworzyć życiorys, który zainteresuje pracodawcę. W tej aplikacji znajdziesz praktyczne porady, ponad 350 szablonów do wypełnienia, wykadrujesz i dodasz do CV zdjęcie oraz pobierzesz dokument w PDF. Napiszesz także CV np. po angielsku.