Call center: praca, zarobki, opinie. Jak wygląda praca na infolinii
Stwórz CV terazO pracy w call center można usłyszeć wiele, bardzo skrajnych opinii. Niektórzy krytykują ją za monotonię, stres, presję na wyniki i „naciąganie” nieświadomych rozmówców. Inni chwalą za atrakcyjne prowizje, regularne godziny pracy, dobrą atmosferę czy też możliwość niesienia pomocy klientom.
Jak jest naprawdę? Zanim podejmiesz decyzję, czy praca w call center jest dla Ciebie, przeczytaj ten artykuł!
Dowiesz się z niego:
- czego pracodawcy wymagają od kandydatów do pracy w call center
- jak wygląda praca w call center i jakie są opinie o tym zawodzie
- ile zarabia się w call center
- gdzie szukać ofert i jak napisać CV do pracy w call center.
Chcesz od razu przygotować CV i list motywacyjny do pracy w call center?Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj
Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.
1. Praca w call center — jak wygląda i jak ją zdobyć? [+ Opinie]
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że pracę w call center możesz podjąć w każdym momencie, ponieważ nie wymaga ona np. określonego wykształcenia.
Pracodawcy zazwyczaj oczekują od kandydatów doświadczenia w sprzedaży (oczywiście poza stanowiskami juniorskimi), podstawowej znajomości danej branży, komunikatywności, zaangażowania i swobody w prowadzeniu rozmów z klientami (o tym, jak rozwijać te umiejętności miękkie, przeczytasz w poradniku: Kompetencje miękkie i twarde — czym się różnią, które są najważniejsze?).
Wykształcenie może być dodatkowym atutem, jeśli jest ono związane z branżą firmy (np. ukończone studia na kierunku finanse w przypadku call center banku).
O to, jak zacząć pracę w call center, zapytaliśmy Kamila Laskowskiego, sprzedawcę i doradcę ds. ubezpieczeń w call center porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.
Jak widać, pracodawcy nie zawsze wymagają określonej wiedzy. Nowy pracownik call center wszystkiego może nauczyć się podczas szkoleń produktowych już po zatrudnieniu.
Wskazówka: Czeka Cię rozmowa kwalifikacyjna do pracy w call center? Chcesz się dobrze przygotować i nie dać się zaskoczyć? Zajrzyj do naszego poradnika: Najczęstsze pytania na rozmowie kwalifikacyjnej — jak na nie odpowiadać?
Na czym polega i jak wygląda praca w call center?
Jak łatwo się domyślić, pracownik call center przede wszystkim… rozmawia przez telefon z klientami.
Ale to nie wszystko. Obecnie coraz częściej mówi się nie o call center, ale „contact center”, ponieważ obowiązki w tym dziale są coraz bardziej różnorodne.
Z jakimi dodatkowymi zadaniami spotkasz się we współczesnych call center?
- obsługa czatów online
- przeprowadzanie ankiet (np. dotyczących zadowolenia z produktu)
- pomoc w przypadku awarii lub problemów z „obsługą” produktu
- przyjmowanie reklamacji
- współpraca z działem marketingu (np. przy akcjach promocyjnych i konkursach)
Niektórzy boją się, że w call center nie będą mieli szans na rozwój i „utkną na telefonie”.
W rzeczywistości, w wielu firmach po kilku miesiącach pracy jako konsultant czy też sprzedawca, masz szansę starać się np. o stanowisko kierownika zespołu (team leadera).
Jeśli sprawdzisz się w zarządzaniu zespołem, jest duże prawdopodobieństwo, że będziesz mógł kontynuować swoją karierę w innych działach firmy — np. jako project manager.
Praca w call center może się również wydawać wyjątkowo męcząca i stresująca.
Okazuje się, że wbrew niektórym opiniom, realia pracy w tym zawodzie są dosyć zachęcające.
Oczywiście opinie o pracy w call center są… różne. Możesz je znaleźć np. tutaj.
Wiele osób krytykuje zatrudnienie w call center za monotonię, presję na wyniki i stres. Jednak jak wynika z komentarzy, najwięcej zależy od tego, do jakiej firmy się trafi.
Pamiętaj też, aby do komentarzy w internecie podchodzić z dystansem — rzadko kiedy piszą je osoby zadowolone ze swojej pracy.
Wiele ofert pracy w call center znajdziesz w branży ubezpieczeniowej. Jeśli chciałbyś pracować w tej działce, zajrzyj do naszego poradnika: Jak zostać agentem ubezpieczeniowym? Ile zarobisz? Gdzie szukać ofert pracy?
Takie przejrzyste CV do pracy w call center szybko przygotujesz w naszym kreatorze. Znajdziesz tam profesjonalne szablony do wypełnienia i przykłady do wykorzystania. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj
2. Call center — zarobki
Oczywiście zarobki w call center w dużej mierze zależą od doświadczenia, stanowiska, wielkości firmy oraz miejscowości.
Mediana miesięcznych zarobków dla konsultanta call center (specjalisty) wynosi 3870 zł brutto. 25% najgorzej opłacanych pracowników call center zarabia poniżej 3260 zł brutto, a 25% najlepiej wynagradzanych — powyżej 4820 zł brutto. Tak wynika z danych serwisu Wynagrodzenia.pl (styczeń 2020).
Jednocześnie 25% konsultantów w call center ma pensje wyższe niż 4620 zł brutto.
Na lepsze zarobki może liczyć team leader call center. Na tym stanowisku mediana wynagrodzenia wynosi 4500 zł brutto. 25% liderów zespołów call center zarabia ponad 5580 zł brutto.
A jak wygląda kwestia zarobków na bardziej „ogólnych” stanowiskach, również związanych z pracą w call center?
Przykładowo, mediana zarobków specjalisty ds. obsługi klienta wynosi 4000 zł brutto.
W przypadku likwidatora szkód będzie to 4730 zł brutto, a kierownika ds. sprzedaży — 7030 zł brutto (mediana miesięcznych wynagrodzeń).
Należy pamiętać, że w przypadku pracy w call center, szczególnie przy sprzedaży, istotny dodatek do pensji stanowią prowizje. Zazwyczaj ich wysokość jest ustalana indywidualnie z pracodawcą.
Chciałbyś być bardziej niezależny i zarabiać więcej? Pomyśl o założeniu własnej działalności! Tutaj znajdziesz poradnik, w którym wyjaśniamy, jak się za to zabrać: Zakładanie firmy krok po kroku — jakie są koszty, na czym polega samozatrudnienie?
3. Praca w call center — gdzie szukać ofert?
Niestety nie wystarczy wpisać w Google „praca w call center Warszawa”.
Dlaczego?
Ponieważ w ten sposób trafisz na najbardziej oblegane oferty.
Najlepszym sposobem na znalezienie pracy w call center jest odwiedzenie stron rekrutacyjnych firm, w których chciałbyś pracować najbardziej.
Zajrzyj tam do takich zakładek jak Praca, Dołącz do nas, Oferty pracy lub Kariera.
Poniżej znajdziesz przykłady takich serwisów popularnych firm, które prowadzą zespoły call center.
- praca w call center AXA
- praca w call center Orange
- praca w call center PZU
- praca w call center T-Mobile
- praca w call center UPC
Jeśli nie udało Ci się trafić na interesującą propozycję, skorzystaj również z popularnych wyszukiwarek ogłoszeń (znajdziesz tam również oferty pracy w call center w domu), takich jak:
Warto również obserwować grupy z ofertami pracy na Facebooku, (np. Praca Call Center — Warszawa) oraz profile na LinkedIn poszczególnych firm (dowiedz się, jak stworzyć własny profesjonalny profil na LinkedIn).
Chcesz znaleźć jeszcze więcej ofert pracy, przeczytać opinie o pracodawcach, sprawdzić oferowane benefity oraz procedury rekrutacyjne? Zajrzyj do naszego serwisu InterviewMe Pracodawcy (tutaj).
4. Jak napisać CV i list motywacyjny do pracy w call center?
Pamiętaj, że rywalizujesz z wieloma innymi kandydatami. Niektórzy z nich mają większe doświadczenie od Ciebie.
Jak zdobyć nad nimi przewagę?
Tworząc profesjonalne, wyróżniające się CV i list motywacyjny.
Jak to zrobić?
1. Dopasuj CV i list motywacyjny do oferty pracy.
W pierwszej kolejności pisz o tych umiejętnościach, doświadczeniach i osiągnięciach, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu. Tutaj dowiesz się, jak zrobić to skutecznie: Jak napisać CV dopasowane do ogłoszenia o pracę?
2. Zacznij CV od podsumowania zawodowego.
Co to jest? Podsumowanie to po prostu krótki opis Twoich kluczowych kompetencji, osiągnięć i celów zawodowych na samej górze CV. Dzięki niemu pracodawca od razu zobaczy Twoje najważniejsze kwalifikacje. Zobacz, jak stworzyć ten element CV: Podsumowanie z celami zawodowymi — jak je napisać i zdobyć pracę?
3. Skup się na konkretnych kwalifikacjach, które interesują pracodawcę.
Każdy kandydat do pracy w call center może napisać, że „lubi kontakt z klientem”. Na etapie czytania CV pracodawca nie może zweryfikować tej informacji. Skup się na bardziej wartościowych, konkretnych informacjach. Sprawdź, jak to zrobić: Co powinno zawierać idealne CV?
4. W liście motywacyjnym pokaż, że naprawdę zależy Ci na stanowisku.
Niektórzy uważają, że pracodawcy nie czytają listów motywacyjnych. To błędne podejście! List motywacyjny to świetna okazja, aby pokazać, że naprawdę zależy Ci na stanowisku i nie wysyłasz masowo identycznych dokumentów. Zobacz jak napisać list, który zainteresuje pracodawcę: Jak napisać klasyczny list motywacyjny do pracy?
5. Zadbaj o wygląd dokumentów.
Pamiętaj, że błędy ortograficzne lub literówki mogą przekreślić Twoje szanse — pracodawca po prostu uzna, że nie przykładasz się do swoich obowiązków. CV i list motywacyjny muszą być również czytelne i podkreślać najważniejsze informacje. Dlatego warto wykorzystać gotowy CV szablon.
Wskazówka: Nie zapomnij również o bardzo ważnym elemencie, jakim jest klauzula CV. Pozwala ona kandydatowi do pracy na wyrażenie zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w procesie rekrutacji.
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Chcesz pracować w call center? A może masz już doświadczenie zawodowe w tym zawodzie? Podziel się swoimi wątpliwościami lub opinią o pracy w call center w komentarzu poniżej.
Proces redakcyjny InterviewMe
Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.