![CV hostessy - Wzór i porady jak napisać [+ List motywacyjny]](https://cdn-images.interviewme.pl/pages/cv_hostessy.jpg)
CV hostessy - Wzór i porady jak napisać [+ List motywacyjny]
W wielu ofertach pracy dla hostess jedyne wymagania to “miła aparycja”, “otwartość” czy “komunikatywny język angielski”. Wystarczy zadzwonić na podany numer telefonu. Takie ogłoszenia nie budzą zaufania.
Najlepsi pracodawcy przygotowują profesjonalne oferty pracy i wymagają przesłania CV, a często także listu motywacyjnego. Chcesz wyróżnić się na tle innych kandydatek i zdobyć pracę w komfortowych warunkach z dobrą pensją? Musisz przyłożyć się do stworzenia swojego życiorysu.
Z tego artykułu dowiesz się, jak napisać CV hostessy, które sprawi, że pracodawcy będą ustawiać się w kolejce!
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
- jak napisać CV hostessy lepsze od wszystkich innych
- dlaczego warto przygotować podsumowanie zawodowe i jak to zrobić
- jak przygotować CV po angielsku
- jak napisać list motywacyjny hostessy, które przekona pracodawcę
Chcesz od razu napisać CV hostessy? Wybierz szablon do CV, który najbardziej Ci odpowiada, a potem zacznij uzupełniać sekcje.
Wybierz wzór CV do pracy na wybranym stanowisku.
Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:
Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!
Od czego zacząć pisanie CV hostessy, aby się wyróżnić?
Wyobraź sobie, że na imprezie poznajesz kilka nowych osób. Chcą się czegoś o Tobie dowiedzieć i pytają czym się zajmujesz. Co zrobisz w takiej sytuacji? Prawdopodobnie w skrócie opowiesz o tym, co studiujesz i jaką masz pracę. Będziesz starała przedstawić się w jak najlepszym świetle.
W końcu pierwsze wrażenie jest kluczowe.
Podobnie jest z CV hostessy. Już w pierwszej chwili musi przekonać pracodawcę, że jesteś idealna. Jak to zrobić? Przygotowując tzw. podsumowanie zawodowe.
W Polsce wielu kandydatów wciąż nie wie, że w życiorysie warto wpisać profil i cele zawodowe. Dlatego przygotowując podsumowanie od razu zyskasz nad nimi przewagę!
Jak stworzyć podsumowanie zawodowe w CV hostessy, które wyróżni Cię na tle innych kandydatek?
- Profil i cele zawodowe powinny znaleźć się na samej górze CV i obejmować maksymalnie 50 słów (3-5 linijek tekstu).
- W podsumowaniu napisz o tym kim jesteś, jakie są Twoje największe osiągnięcia oraz jakie są Twoje cele zawodowe. Pamiętaj by połączyć to z ofertą pracy.
- Pisz konkretnie, jeśli to możliwe potwierdź swoje osiągnięcia - np. liczbami.
- Dopasuj podsumowanie zawodowe do wymagań z oferty pracy. Pisz językiem korzyści - pokaż pracodawcy, że zatrudniając Cię dużo zyska.
Przykładowa oferta pracy dla hostessy:
CV hostessa - przykład podsumowania zawodowego dopasowanego do oferty:
Jestem studentką II roku socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Doskonale odnajduję się w zespole - obecnie jestem członkiem samorządu studenckiego. Pracowałam jako hostessa m.in. podczas promocji produktów Milki w centrum handlowym Arkadia. Jestem pozytywna, otwarta i uwielbiam kontakt z ludźmi, dlatego chciałabym dołączyć do Państwa zespołu.
Chcesz zobaczyć więcej przykładów dobrych i złych podsumowań zawodowych? Znajdziesz je w naszym artykule: Profil zawodowy w CV - 3 rady jak napisać. Wzór + 10 Przykładów
Doświadczenie zawodowe w CV hostessy - jak je opisać?
Jeśli wybierasz się na kurs lub szkolenie, to chcesz, aby prowadzący był specjalistą w swojej dziedzinie. Sprawdzasz czym się wcześniej zajmował, gdzie pracował i jakie ma osiągnięcia.
Podobnie jest z pracodawcami przeglądającymi CV.
Najbardziej interesują ich ci kandydaci, którzy mają już jakiekolwiek doświadczenie. Taka osoba budzi większe zaufanie i mniej czasu poświęca się na jej szkolenie. Aby zwrócić na siebie uwagę, opisując swoje doświadczenie powinnaś wykonać kilka prostych kroków:
Jak opisać doświadczenie w CV hostessy?
Krok 1. W pierwszej kolejności wymień te obowiązki zawodowe, które są związane z wymaganiami w ofercie pracy. Najważniejsze doświadczenia powinny znaleźć się na górze listy.
Krok 2. Opisując stanowisko podziel listę na kategorie - np. “Główne obowiązki”, “Osiągnięcia”, “Dodatkowe obowiązki”. Pracodawca od razu zwróci uwagę na kluczowe informacje.
Krok 3. Pisz konkretnie, posługuj się liczbami, nazwami firm etc. Unikaj ogólnych, trudnych do zweryfikowania informacji, które może wpisać każda kandydatka (np. Udział w projektach).
Krok 4. Staraj się pokazywać jakie korzyści przyniosła Twoja praca poprzednim pracodawcom. Nawet, jeśli pracowałaś przedted na innym stanowisku.
Krok 5. Stosuj odstępy między wierszami, pogrubienia, punktory i kategorie. Dzięki temu Twoje CV będzie bardziej przejrzyste i nie będzie męczyć wzroku rekrutera.
CV hostessa - przykład opisu doświadczenia:
DOBRZE |
---|
02.2017 Sephora (promocja nowego produktu) Stanowisko: Hostessa
Główne obowiązki:
Osiągnięcia:
Dodatkowe obowiązki:
05.2015 - 12.2016 T-Mobile (Biuro Obsługi Klienta) Stanowisko: Konsultantka
Główne obowiązki:
Sukcesy:
|
ŹLE |
---|
2017 Hostessa w Sephora Udział w promocji nowych produktów Udzielanie porad klientom Zachęcanie do zakupu
2015 - 2016 T-Mobile Rozwiązywanie problemów klientów Odpisywanie na e-maile |
Wskazówka: Podając okresy zatrudnienia powinnaś wpisać rok i miesiąc. Niektórzy kandydaci próbują ukryć podejrzanie krótki okres zatrudnienia wpisując tylko lata pracy. Zadbaj o to, żeby pracodawca nie musiał zastanawiać się, czy może Ci zaufać.
Zastanawiasz się, czy w CV trzeba opisywać wszystkie doświadczenia zawodowe? Dowiesz się tego z naszego artykułu: Doświadczenie w CV. 4 rady, jak opisać zakres obowiązków
Języki obce i umiejętności w CV hostessy - jak je wpisać?
W przypadku hostess często bardziej od doświadczenia liczą się konkretne umiejętności. Jesteś kandydatką bez doświadczenia? Nie martw się! Jeśli odpowiednio przedstawisz swoje atuty, z łatwością zainteresujesz pracodawcę.
W CV hostessy sekcja umiejętności powinna znaleźć się na pierwszej stronie. W naszym kreatorze wyróżnisz ją w dodatkowej kolumnie z boku dokumentu.
Wymieniając swoje umiejętności kieruj się ofertą pracy - w pierwszej kolejności opisz te atuty, które nawiązują do wymagań z ogłoszenia. Pamiętaj jednak, aby nie kopiować treści oferty.
Przykłady umiejętności do wpisania w CV hostessy:
- komunikatywność
- ponadprzeciętny zapał do pracy
- duże zaangażowanie
- łatwość w nawiązywaniu kontaktów
- rzetelność i sumienność
- pozytywny stosunek do ludzi i świata
- łatwość inicjowania rozmów z ludźmi
- dyspozycyjność
- gotowość do pracy zmianowej
- odporność na stres
- duży entuzjazm w pracy
- wysoka kultura osobista
- dobra organizacja czasu pracy i punktualność
- uczciwość
- aktualna książeczka sanitarno-epidemiologiczna
- umiejętność pracy w zespole
Większość pracodawców wymaga od kandydatek również znajomości języka angielskiego. Podobnie jak sekretarka, hostessa musi umieć dobrze poruzumiewać się z klientami zagranicznymi.
Poziom znajomości języków możesz podać opisowo - np. Język angielski - poziom zaawansowany (C1) lub za pomocą gwiazdek/punktów.
Czy w CV powinnaś sama oceniać poziom swoich umiejętności? Dowiesz się tego z naszego artykułu: Umiejętności do CV. Co wpisać, by szybko znaleźć pracę? Przykłady
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Wykształcenie w CV hostessy - jak je opisać?
Nie oszukujmy się - w pracy hostessy wykształcenie kandydatki nie ma kluczowego znaczenia. Jeśli jednak Twoje wykształcenie jest związane z ofertą pracy, może stanowić dodatkowy atut.
Opis edukacji powinnaś umieścić pod informacjami o doświadczeniu. Wystarczy, że podasz lata, w których się uczyłaś lub studiowałaś, nazwę uczelni, kierunek i specjalizację. Jeśli już zakończyłaś edukację, wpisz uzyskany tytuł.
CV hostessa - przykład opisu wykształcenia:
DOBRZE |
---|
2017 - obecnie Uniwersytet Warszawski - Wydział Zarządzania Kierunek: Zarządzanie Studia licencjackie |
DOBRZE |
---|
2011 - 2014 Uniwersytet Wrocławski - Wydział Filologiczny Kierunek: Filologia polska Uzyskany tytuł licencjata |
Wskazówka: Jeśli obecnie studiujesz lub studiowałaś, nie warto wpisywać w CV hostessy ukończonego liceum, a tym bardziej gimnazjum czy podstawówki. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy Twoja edukacja jest związana z ofertą pracy (np. studiowałaś w technikum gastronomicznym, a chcesz być hostessą na targach żywności ekologicznej).
Masz dobre, szerokie wykształcenie? Dowiedz się, co zrobić, aby nie sprawiać wrażenia “przekwalifikowanej” kandydatki: Wykształcenie w CV - 5 rad jak opisać Twoją edukację
Czy w CV hostessy warto wpisać zainteresowania?
Chociaż opis zainteresowań nie jest kluczowym elementem CV hostessy, to podobnie jak wykształcenie, może zadziałać na Twoją korzyść. Szczególnie jeśli Twoje zainteresowania są związane z ofertą. Pracodawcy preferują osoby, dla których praca jest jednocześnie pasją.
Poza tym osoby z licznymi zainteresowaniami, z którymi po prostu jest o czym porozmawiać, zazwyczaj lepiej odnajdują się w zespole. A ta umiejętność jest bardzo istotna w pracy hostessy. Opis zainteresowań umieść na końcu CV i zbytnio się nie rozpisuj. Wystarczą 2-3 zdania.
Zainteresowania do CV hostessy na wydarzenie modowe - przykład:
Moda jest jedną z moich największych pasji. Prowadzę modowy profil na Instagramie. Wolny czas spędzam w górach oraz na siłowni.
W tym artykule znajdziesz nieznany przez większość kandydatek sposób na zainteresowanie pracodawcy: Zainteresowania w CV - 6 rad jak opisać hobby w CV (Przykłady)
Zdjęcie w CV hostessy - jak je dobrać, aby zrobić dobre wrażenie?
Wielu pracodawców w ofertach pracy dla hostess pisze, że szuka osób “uśmiechniętych”, “otwartych”, “o miłej aparycji”.
Chociaż przeważnie dodawanie zdjęcia do CV nie jest obowiązkowe, w przypadku pracy hostessy może stanowić Twój atut.
Hostessy mają w pracy stały kontakt z klientami, więc powinny budzić sympatię i robić dobre pierwsze wrażenie.
Jak zatem dobrać zdjęcie do CV hostessy?
- Unikaj poważnych, “smutnych” czy czarno-białych zdjęć. Twoje zdjęcie powinno wzbudzać pozytywne uczucia.
- Twoje zdjęcie powinno być dobrej jakości. Rozmazana, niewyraźna fotografia sugeruje, że nie przyłożyłaś się do przygotowania CV.
- Postaraj się, żeby Twoje zdjęcie było profesjonalne. Unikaj fotografii z wakacji z “wyciętymi” znajomymi czy też “selfie” ze Snapchata.
- Na zdjęciu powinnaś być naturalna i uśmiechnięta. Pamiętaj też, że fotografię warto dopasować do oferty pracy. Zdjęcie może być mniej formalne jeśli np. będziesz hostessą na imprezie rodzinnej w centrum handlowym, a bardziej “biznesowe” jeśli chodzi o event dużej korporacji.
Więcej porad o tym, jak wybrać i dodać zdjęcie do CV, znajdziesz w artykule: Zdjęcie do CV - 4 rady jak je wybrać i czego unikać (Przykłady)
CV hostessy po angielsku - o czym powinnaś pamiętać?
Musisz przygotować CV hostessy po angielsku? Pamiętaj, że taki życiorys nieco różni się od wersji polskiej.
Przede wszystkim nie musisz podawać płci, miejsca urodzenia i stanu cywilnego. Zagraniczni pracodawcy, chcąc uniknąć oskarżeń o dyskryminację, zazwyczaj nie wymagają także dodania do CV zdjęcia.
W Polsce wielu kandydatów wciąż nie wie, że do CV warto dodać podsumowanie zawodowe. Za granicą jest to standard. Nie pozwól by konkurencja miała przewagę!
CV hostessy po angielsku nie powinno być za długie - dwie strony to absolutne maksimum. Najlepiej zmieścić się na jednej kartce. Dla zagranicznych pracodawców duże znaczenie mają również referencje. Jeśli posiadasz takie dokumenty od poprzednich pracodawców, dołącz je do swojego CV.
Z tego artykułu dowiesz się m.in. jak w CV po angielsku opisać nazwy polskich firm, w których pracowałaś: Jak napisać CV po angielsku? 12 kroków, przykłady, wzór, zwroty
Jak napisać list motywacyjny hostessy?
To nieprawda, że pracodawcy nie czytają listów motywacyjnych. Prawdą jest natomiast to, że niewielu kandydatów potrafi napisać list motywacyjny, który zainteresuje rekrutera.
Przygotowując list motywacyjny hostessy powinnaś pamiętać o poniższych zasadach:
- Nie kopiuj informacji z CV, lecz rozbuduj je. List motywacyjny to dobra okazja do opisania swoich doświadczeń, umiejętności, sukcesów i zainteresowań.
- Dopasuj list motywacyjny do wymagań w ofercie pracy. W ten sposób odpowiesz na potrzeby pracodawcy.
- Postaraj się ustalić, kto będzie czytał Twój list motywacyjny i odpowiednio go zaadresuj.
- Zadbaj o to, aby Twój list był czytelny i przejrzysty. Stosuj wolne przestrzenie, pogrubienia, wypunktuj najważniejsze informacje. Nie ryzykuj z wymyślnymi czcionkami i unikaj literówek. Twój list nie powinien męczyć wzroku czytającego.
- Zastanów się, w jaki sposób możesz pomóc pracodawcy rozwiązać jego problemy. Podaj w liście 3 powody, dlaczego warto Cię zatrudnić.
- List motywacyjny powinnaś wysłać w formacie PDF (taki list możesz przygotować w naszym kreatorze).
Chcesz zobaczyć wzór listu motywacyjnego, który wyróżni Cię na tle innych kandydatek? Znajdziesz go w artykule: Jak napisać list motywacyjny do pracy? 8 rad, przykłady i wzory
Wskazówka: Nie zapomnij dodać do CV zgody na przetwarzanie danych osobowych! Tutaj znajdziesz jej treść: Klauzula CV zgodna z RODO do dodania w stopce.
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Przygotowujesz CV lub list motywacyjny hostessy i masz dodatkowe pytania? Wpisz je w komentarzu poniżej. Na pewno Ci pomożemy!