
Profesjonalne CV - wzór, jak napisać, 10+ szablonów i kreator
Tutaj znajdziesz ponad 10 wzorów profesjonalnego CV do uzupełnienia i pobrania, wskazówki jak napisać profesjonalne CV oraz kreator CV online.
W wielu ofertach pracy dla hostess jedyne wymagania to “miła aparycja”, “otwartość” czy “komunikatywny język angielski”. Wystarczy zadzwonić na podany numer telefonu.
Takie ogłoszenia nie budzą zaufania.
Najlepsi pracodawcy przygotowują profesjonalne oferty pracy i wymagają przesłania CV, a często także listu motywacyjnego.
Chcesz wyróżnić się na tle innych kandydatek i zdobyć pracę w komfortowych warunkach z dobrą pensją? Musisz przyłożyć się do stworzenia swojego życiorysu.
Z tego artykułu dowiesz się, jak napisać CV hostessy, które sprawi, że pracodawcy będą ustawiać się w kolejce!
Chcesz w 5 minut przygotować profesjonalne CV hostessy? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz gotowe szablony do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj
Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:
Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
1
Wyobraź sobie, że na imprezie poznajesz kilka nowych osób.
Chcą się czegoś o Tobie dowiedzieć i pytają czym się zajmujesz.
Co zrobisz w takiej sytuacji? Prawdopodobnie w skrócie opowiesz o tym, co studiujesz i jaką masz pracę. Będziesz starała przedstawić się w jak najlepszym świetle.
W końcu pierwsze wrażenie jest kluczowe.
Podobnie jest z CV hostessy. Już w pierwszej chwili musi przekonać pracodawcę, że jesteś idealna. Jak to zrobić? Przygotowując tzw. podsumowanie zawodowe.
W Polsce wielu kandydatów wciąż nie wie, że w życiorysie warto wpisać profil i cele zawodowe. Dlatego przygotowując podsumowanie od razu zyskasz nad nimi przewagę!
Darmowy ebook: Chcesz upewnić się, że Twój życiorys pomaga Ci zdobywać najlepsze oferty pracy? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów: "24 błędy CV, przez które nie dostajesz pracy" (pobierz)
Jestem studentką II roku socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Doskonale odnajduję się w zespole - obecnie jestem członkiem samorządu studenckiego. Pracowałam jako hostessa m.in. podczas promocji produktów Milki w centrum handlowym Arkadia. Jestem pozytywna, otwarta i uwielbiam kontakt z ludźmi, dlatego chciałabym dołączyć do Państwa zespołu.
Chcesz zobaczyć więcej przykładów dobrych i złych podsumowań zawodowych? Znajdziesz je w naszym artykule: “Profil zawodowy w CV - 3 rady jak napisać. Wzór + 10 Przykładów” (czytaj)
2
Jeśli wybierasz się na kurs lub szkolenie, to chcesz, aby prowadzący był specjalistą w swojej dziedzinie. Sprawdzasz czym się wcześniej zajmował, gdzie pracował i jakie ma osiągnięcia.
Podobnie jest z pracodawcami przeglądającymi CV.
Najbardziej interesują ich ci kandydaci, którzy mają już jakiekolwiek doświadczenie. Taka osoba budzi większe zaufanie i mniej czasu poświęca się na jej szkolenie.
Aby zwrócić na siebie uwagę, opisując swoje doświadczenie powinnaś wykonać kilka prostych kroków:
Krok 1. W pierwszej kolejności wymień te obowiązki zawodowe, które są związane z wymaganiami w ofercie pracy. Najważniejsze doświadczenia powinny znaleźć się na górze listy.
Krok 2. Opisując stanowisko podziel listę na kategorie - np. “Główne obowiązki”, “Osiągnięcia”, “Dodatkowe obowiązki”. Pracodawca od razu zwróci uwagę na kluczowe informacje.
Krok 3. Pisz konkretnie, posługuj się liczbami, nazwami firm etc. Unikaj ogólnych, trudnych do zweryfikowania informacji, które może wpisać każda kandydatka (np. Udział w projektach).
Krok 4. Staraj się pokazywać jakie korzyści przyniosła Twoja praca poprzednim pracodawcom. Nawet, jeśli pracowałaś przedted na innym stanowisku.
Krok 5. Stosuj odstępy między wierszami, pogrubienia, punktory i kategorie. Dzięki temu Twoje CV będzie bardziej przejrzyste i nie będzie męczyć wzroku rekrutera.
DOBRZE |
---|
02.2017 Sephora (promocja nowego produktu) Stanowisko: Hostessa
Główne obowiązki:
Osiągnięcia:
Dodatkowe obowiązki:
05.2015 - 12.2016 T-Mobile (Biuro Obsługi Klienta) Stanowisko: Konsultantka
Główne obowiązki:
Sukcesy:
|
ŹLE |
---|
2017 Hostessa w Sephora Udział w promocji nowych produktów Udzielanie porad klientom Zachęcanie do zakupu
2015 - 2016 T-Mobile Rozwiązywanie problemów klientów Odpisywanie na e-maile |
Wskazówka: Podając okresy zatrudnienia powinnaś wpisać rok i miesiąc. Niektórzy kandydaci próbują ukryć podejrzanie krótki okres zatrudnienia wpisując tylko lata pracy. Zadbaj o to, żeby pracodawca nie musiał zastanawiać się, czy może Ci zaufać.
Zastanawiasz się, czy w CV trzeba opisywać wszystkie doświadczenia zawodowe? Dowiesz się tego z naszego artykułu: “Doświadczenie w CV. 4 rady, jak opisać zakres obowiązków” (czytaj)
3
W przypadku hostess często bardziej od doświadczenia liczą się konkretne umiejętności.
Jesteś kandydatką bez doświadczenia? Nie martw się! Jeśli odpowiednio przedstawisz swoje atuty, z łatwością zainteresujesz pracodawcę.
W CV hostessy sekcja umiejętności powinna znaleźć się na pierwszej stronie. W naszym kreatorze wyróżnisz ją w dodatkowej kolumnie z boku dokumentu.
Wymieniając swoje umiejętności kieruj się ofertą pracy - w pierwszej kolejności opisz te atuty, które nawiązują do wymagań z ogłoszenia. Pamiętaj jednak, aby nie kopiować treści oferty.
Większość pracodawców wymaga od kandydatek również znajomości języka angielskiego. Podobnie jak sekretarka, hostessa musi umieć dobrze poruzumiewać się z klientami zagranicznymi.
Poziom znajomości języków możesz podać opisowo - np. Język angielski - poziom zaawansowany (C1) lub za pomocą gwiazdek/punktów.
Czy w CV powinnaś sama oceniać poziom swoich umiejętności? Dowiesz się tego z naszego artykułu: “Umiejętności do CV. Co wpisać, by szybko znaleźć pracę? Przykłady” (czytaj)
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
4
Nie oszukujmy się - w pracy hostessy wykształcenie kandydatki nie ma kluczowego znaczenia.
Jeśli jednak Twoje wykształcenie jest związane z ofertą pracy, może stanowić dodatkowy atut.
Opis edukacji powinnaś umieścić pod informacjami o doświadczeniu. Wystarczy, że podasz lata, w których się uczyłaś lub studiowałaś, nazwę uczelni, kierunek i specjalizację. Jeśli już zakończyłaś edukację, wpisz uzyskany tytuł.
DOBRZE |
---|
2017 - obecnie Uniwersytet Warszawski - Wydział Zarządzania Kierunek: Zarządzanie Studia licencjackie |
DOBRZE |
---|
2011 - 2014 Uniwersytet Wrocławski - Wydział Filologiczny Kierunek: Filologia polska Uzyskany tytuł licencjata |
Wskazówka: Jeśli obecnie studiujesz lub studiowałaś, nie warto wpisywać w CV hostessy ukończonego liceum, a tym bardziej gimnazjum czy podstawówki. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy Twoja edukacja jest związana z ofertą pracy (np. studiowałaś w technikum gastronomicznym, a chcesz być hostessą na targach żywności ekologicznej).
Masz dobre, szerokie wykształcenie? Dowiedz się, co zrobić, aby nie sprawiać wrażenia “przekwalifikowanej” kandydatki: “Wykształcenie w CV. 5 rad jak opisać Twoją edukację” (czytaj)
5
Chociaż opis zainteresowań nie jest kluczowym elementem CV hostessy, to podobnie jak wykształcenie, może zadziałać na Twoją korzyść. Szczególnie jeśli Twoje zainteresowania są związane z ofertą. Pracodawcy preferują osoby, dla których praca jest jednocześnie pasją.
Poza tym osoby z licznymi zainteresowaniami, z którymi po prostu jest o czym porozmawiać, zazwyczaj lepiej odnajdują się w zespole. A ta umiejętność jest bardzo istotna w pracy hostessy.
Opis zainteresowań umieść na końcu CV i zbytnio się nie rozpisuj. Wystarczą 2-3 zdania.
Zainteresowania do CV hostessy na wydarzenie modowe - przykład:
Moda jest jedną z moich największych pasji. Prowadzę modowy profil na Instagramie. Wolny czas spędzam w górach oraz na siłowni.
W tym artykule znajdziesz nieznany przez większość kandydatek sposób na zainteresowanie pracodawcy: “Zainteresowania w CV - 6 rad jak opisać hobby w CV. Przykłady” (czytaj)
6
Wielu pracodawców w ofertach pracy dla hostess pisze, że szuka osób “uśmiechniętych”, “otwartych”, “o miłej aparycji”.
Chociaż przeważnie dodawanie zdjęcia do CV nie jest obowiązkowe, w przypadku pracy hostessy może stanowić Twój atut.
Hostessy mają w pracy stały kontakt z klientami, więc powinny budzić sympatię i robić dobre pierwsze wrażenie.
Więcej porad o tym, jak wybrać i dodać zdjęcie do CV, znajdziesz w artykule: ”Zdjęcie do CV - 4 rady jak je wybrać i czego unikać. Przykłady” (czytaj)
7
Musisz przygotować CV hostessy po angielsku? Pamiętaj, że taki życiorys nieco różni się od wersji polskiej.
Przede wszystkim nie musisz podawać płci, miejsca urodzenia i stanu cywilnego. Zagraniczni pracodawcy, chcąc uniknąć oskarżeń o dyskryminację, zazwyczaj nie wymagają także dodania do CV zdjęcia.
W Polsce wielu kandydatów wciąż nie wie, że do CV warto dodać podsumowanie zawodowe. Za granicą jest to standard. Nie pozwól by konkurencja miała przewagę!
CV hostessy po angielsku nie powinno być za długie - dwie strony to absolutne maksimum. Najlepiej zmieścić się na jednej kartce.
Dla zagranicznych pracodawców duże znaczenie mają również referencje. Jeśli posiadasz takie dokumenty od poprzednich pracodawców, dołącz je do swojego CV.
Z tego artykułu dowiesz się m.in. jak w CV po angielsku opisać nazwy polskich firm, w których pracowałaś: “Jak napisać CV po angielsku? 12 kroków, przykłady, wzór, zwroty” (czytaj)
8
To nieprawda, że pracodawcy nie czytają listów motywacyjnych.
Prawdą jest natomiast to, że niewielu kandydatów potrafi napisać list motywacyjny, który zainteresuje rekrutera.
Chcesz zobaczyć wzór listu motywacyjnego, który wyróżni Cię na tle innych kandydatek? Znajdziesz go w artykule: “Jak napisać list motywacyjny do pracy? 8 rad, przykłady i wzory” (czytaj)
Wskazówka: Nie zapomnij dodać do CV zgody na przetwarzanie danych osobowych! Tutaj znajdziesz jej treść: Klauzula CV zgodna z RODO do dodania w stopce.
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Przygotowujesz CV lub list motywacyjny hostessy i masz dodatkowe pytania? Wpisz je w komentarzu poniżej. Na pewno Ci pomożemy!
Tutaj znajdziesz ponad 10 wzorów profesjonalnego CV do uzupełnienia i pobrania, wskazówki jak napisać profesjonalne CV oraz kreator CV online.
Chcesz dowiedzieć się, jak napisać skuteczne CV i list motywacyjny sekretarki? Pokażemy Ci, jak opisać zakres obowiązków oraz swoje doświadczenie. Skorzystaj z naszych wskazówek oraz zobacz wzór CV, który pomoże Ci szybko dostać pracę.
Zobacz 7 porad jak napisać CV recepcjonistki oraz list motywacyjny, które zwrócą uwagę pracodawców. W artykule znajdziesz przykłady i wzory, a także dowiesz się, jak interesująco opisać doświadczenie, umiejętności i zainteresowania. Poznasz także wskazówki, jak napisać CV po angielsku.