Moje konto
CV i list motywacyjny do policji - 6 porad jak napisać życiorys (+ Wzór)

CV i list motywacyjny do policji - 6 porad jak napisać życiorys (+ Wzór)

Proces rekrutacyjny do policji wygląda nieco inaczej, niż w innych zawodach.

 

Zazwyczaj wymagane jest przesłanie dokumentów takich jak podanie o przyjęcie do służby, kwestionariusz osobowy, czy też ankieta bezpieczeństwa osobowego.

 

Jednak w części ofert pojawia się również wymóg przygotowania życiorysu i listu motywacyjnego policjanta.

 

Jeśli nie zastosujesz się do tych wymagań, prawdopodobnie od razu stracisz szansę na zatrudnienie.

 

Jeśli naprawdę zależy Ci na pracy w policji i chcesz wyróżnić się na tle innych kandydatów, powinieneś stworzyć profesjonalne CV oraz list motywacyjny.

 

Jak to zrobić?

 

Z tego artykułu dowiesz się, jak szybko i skutecznie przygotować te dokumenty oraz w jaki sposób zrobić dobre wrażenie na pracodawcy.

 

Darmowy ebook: Chcesz upewnić się, że Twój życiorys pomaga Ci zdobywać najlepsze oferty pracy? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów: "24 błędy CV, przez które nie dostajesz pracy" (pobierz)

 

Chcesz w 5 minut przygotować życiorys i list motywacyjny do policji?Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz gotowe szablony do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

list motywacyjny policja

Zobacz inne szablony, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

Z artykułu dowiesz się:

 

  • jak od razu wyróżnić życiorys do policji
  • jak interesująco opisać swoje doświadczenie i umiejętności
  • czy w CV policjanta edukacja i zainteresowania są istotne
  • jak napisać list motywacyjny do policji, który pomoże Ci zdobyć pracę

 

1

Jak od razu wyróżnić życiorys do policji?

 

Uwaga: Pamiętaj, że w CV do Policji musi znaleźć się zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Dlatego przeczytaj koniecznie: Wszystko, co istotne w temacie: nowa klauzula, CV, RODO

 

A teraz do rzeczy: 

 

Większość kandydatów nie zna jednego z najskuteczniejszych sposobów na wyróżnienie swojego CV.

 

Jakiego?

 

Aby od razu przyciągnąć wzrok pracodawcy, wystarczy przygotować… podsumowanie zawodowe.

 

Co to jest?

 

Podsumowanie to krótki opis kandydata na górze CV, w którym powinny znaleźć się jego najważniejsze doświadczenia zawodowe, umiejętności i sukcesy.

 

Jak poprawnie stworzyć skuteczny profil i cele zawodowe?

 

Budowa podsumowania zawodowego w CV policjanta:

 

Kim jesteś? W jednym zdaniu napisz jakie studia skończyłeś, gdzie pracowałeś etc. Przykład: Jestem absolwentem prawa i od 2 lat pracuję w urzędzie jako specjalista ds. bezpieczeństwa i porządku publicznego.

 

Jakie są Twoje najważniejsze umiejętności i osiągnięcia? Wspomnij o tych kompetencjach i sukcesach, które mogą być przydatne w pracy w policji.

 

Dlaczego chcesz pracować w policji? Wyjaśnij, dlaczego chcesz pracować na danym stanowisku i jak możesz pomóc pracodawcy. Przykład: Moim celem jest poprawa bezpieczeństwa w Warszawie, a moje doświadczenie przy organizacji koncertów na pewno przyda się w Biurze Operacji Antyterrorystycznych.

 

Staraj się zbytnio nie rozpisywać, Twoje podsumowanie powinno mieć maksymalnie 50 słów.

 

Wskazówka: Pamiętaj, że Twoje podsumowanie zawodowe powinno być dopasowane do oferty pracy. Pochwal się tymi doświadczeniami i umiejętnościami, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu. Pracodawca zobaczy, że jesteś idealnym kandydatem i naprawdę zależy Ci na stanowisku. Poniżej zobaczysz przykład podsumowania dopasowanego do oferty pracy.

 

Przykładowa oferta pracy dla policjanta w Biurze Ruchu Drogowego:

 

List motywacyjny do policji

 

Życiorys do policji - dopasowane do oferty podsumowanie zawodowe (wzór):

DOBRZE:
Jestem absolwentem administracji na Uniwersytecie Warszawskim, od 2 lat pracuję w urzędzie miasta jako młodszy specjalista ds. organizacji i zarządzania ruchem. W codziennej pracy wykorzystuję znajomość ustawy “Prawo o ruchu drogowym”. Doskonale odnajduję się w pracy w zespole. W Biurze Ruchu Drogowego chciałbym rozszerzyć swoje umiejętności w zakresie poprawy bezpieczeństwa.


Chcesz zobaczyć więcej przykładów podsumowania zawodowego? Dodatkowe porady i sposoby na wyróżnienie swojego profilu znajdziesz w naszym artykule: “Cele zawodowe i podsumowanie w CV - wzór jak napisać + Przykłady” (czytaj)

 

2

Doświadczenie w CV policjanta - jak je interesująco opisać?

 

Na pracownikach policji ciąży duża odpowiedzialność.

 

Ich pracy często towarzyszy stres i presja.

 

Dlatego doświadczenie w zawodzie jest w ich przypadku niezwykle cenne.

 

Pracodawcy chętniej zatrudniają w policji osoby, które miały już styczność ze służbą cywilną.

 

Jeśli możesz pochwalić się takim doświadczeniem, musisz je wyróżnić w swoim życiorysie do policji.

 

Opis doświadczenia zawodowego powinien znaleźć się na górze CV, zaraz pod podsumowaniem.

 

CV do policji - sposoby na wyróżnienie opisu doświadczenia:

 

Sposób 1. Dopasuj opis doświadczenia do oferty pracy. W pierwszej kolejności opisz te obowiązki, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu. Pokaż pracodawcy, że Twoje doświadczenie doskonale pasuje do stanowiska.

 

Sposób 2. Opisz swoje największe osiągnięcia. Wyróżnij się na tle innych kandydatów, opisując swoje najważniejsze sukcesy. Staraj się używać konkretnych liczb, procentów itp.

 

Sposób 3. Pisz konkretnie, unikaj informacji, które wpisuje każdy kandydat. Jeśli w zakresie obowiązków wpiszesz “Obsługa klientów”, dla pracodawcy będzie to bezwartościowa informacja. Staraj się być bardziej szczegółowy - np. Zbieranie zamówień od klientów (w języku polskim i angielskim).

 

Sposób 4.Zadbaj o przejrzystość opisu doświadczenia. Unikaj literówek, błędów ortograficznych i bloków tekstu, które męczą wzrok czytającego. Stosuj akapity, przerwy między wierszami, pogrubienia i kategorie.

 

CV policjanta - wzór opisu doświadczenia:

DOBRZE:

10.2015 - 03.2018 Komenda Główna Policji

 

Specjalista w Wydziale Skarg i Wniosków Biura Kontroli Komendy Głównej Policji

 

Główne obowiązki:

 

  • przyjmowanie skarg i wniosków wpływających drogą pocztową, elektroniczną oraz zgłaszanych osobiście przez interesantów
  • udzielanie informacji i wyjaśnień interesantom
  • wprowadzanie informacji do rejestru skarg i wniosków
  • rozpatrywanie sygnałów o nieprawidłowościach w działaniach Policji

 

Osiągnięcia:

 

  • 100% terminowo rozpatrzonych skarg i wniosków

 

Dodatkowe obowiązki:

 

  • uczestnictwo przy tworzeniu analiz i raportów
  • organizowanie szkoleń dla nowych pracowników
ŹLE:

Komenda Główna Policji

Wydział Skarg i Wniosków

 

Przyjmowanie skarg i wniosków

Kontakt z interesantami

Wprowadzanie danych do systemu

Rozpatrywanie skarg i wniosków

Tworzenie analiz

 

Dodatkowe porady eksperta oraz przykłady obowiązków do wpisania w CV, znajdziesz w naszym artykule: “Doświadczenie zawodowe w CV: jak opisać? Przykłady i 4 rady eksperta” (czytaj)

 

3

Gdzie wpisać umiejętności i języki w życiorysie do policji?

 

Policjant to zawód, w którym liczą się nie tylko konkretne, twarde umiejętności, ale również kompetencje miękkie.

 

W stresowych sytuacjach, kiedy musisz np. uspokoić zdenerwowanego kierowcę, zdolności interpersonalne są kluczowe.

 

Dlatego w CV policjanta powinieneś podkreślić na 1. stronie zarówno umiejętności twarde jak i miękkie.

 

Jak to zrobić?

 

W naszym kreatorze możesz dodać listę umiejętności i języków w dodatkowej kolumnie (zobacz przykład poniżej). W ten sposób przyciągniesz wzrok pracodawcy do najważniejszych informacji. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

 

list motywacyjny policja

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj

 

Pamiętaj, aby opisując umiejętności zbytnio się nie rozpisywać. Użyj maksymalnie 4-5 słów.

 

Przykłady umiejętności do wpisania w CV na policjanta:

 

Kompetencje twarde:

 

  • znajomość ustawy XYZ
  • znajomość systemu XYZ
  • analiza aktów prawnych
  • rozpatrywanie skarg i wniosków
  • obsługa klientów zagranicznych
  • język angielski - średniozaawansowany
  • doskonała znajomość pakietu Office
  • kurs pierwszej pomocy
  • bardzo dobry stan zdrowia
  • tytuł ratownika medycznego
  • uprawnienia do kierowania pojazdem uprzywilejowanym

 

Kompetencje miękkie:

 

  • wysoka odporność na sytuacje stresowe
  • umiejętność pracy w zespole
  • komunikatywność i życzliwość
  • chęć niesienia pomocy
  • umiejętności analityczne
  • asertywność i umiejętność argumentowania
  • szybkie rozwiązywanie problemów
  • adaptacja do nowych warunków pracy

 

Wskazówka: Opisując znajomość języków obcych powinieneś podać również ich poziom. Możesz zrobić to opisowo (np. poziom średniozaawansowany lub B2) lub za pomocą graficznego modułu ocen. Pamiętaj, że nie warto zawyżać poziomu - kłamstwo w CV szybko wyjdzie na jaw podczas spotkania z pracodawcą.

 

Więcej wskazówek, jak wpisać umiejętności do CV, znajdziesz w naszym artykule: “Umiejętności do CV. Co wpisać, by szybko znaleźć pracę? Przykłady” (czytaj)

 

4

Czy edukacja w życiorysie do policji jest ważna?

 

Oczywiście dla pracodawcy Twoje doświadczenie, osiągnięcia i umiejętności są ważniejsze od edukacji.

 

Jeśli jednak jesteś np. młodym kandydatem bez doświadczenia w pracy w policji, opis wykształcenia będzie miał znaczenie.

 

Na pewno musisz go wyróżnić, jeśli uczyłeś się w szkole związanej z zawodem policjanta.

 

Jeśli nie jesteś absolwentem uczelni wyższej lub studentem, a jednym z wymogów w ofercie jest “Wykształcenie średnie”, musisz wspomnieć o liceum, do którego uczęszczałeś.

 

Pomiń natomiast informacje o gimnazjum i podstawówce.

 

Nie musisz się rozpisywać, wystarczy podanie okresów nauki, nazwy szkoły i kierunku oraz informacja o uzyskanym tytule.

 

CV policjanta - przykład opisu edukacji:

DOBRZE:

2013 - 2016 Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie

 

Kierunek: Bezpieczeństwo wewnętrzne (niestacjonarne)

Uzyskany tytuł: Licencjat


Więcej porad i przykładów jak wpisać poziom edukacji w CV znajdziesz w artykule: "Wykształcenie w CV - jak wpisać poziom edukacji. 5 porad + Przykłady" (czytaj)

 

5

Zainteresowania w CV policjanta - wpisywać czy nie?

 

Zainteresowania to najmniej istotna sekcja w CV, jednak warto dodać ją na końcu dokumentu.

 

Dlaczego?

 

Jeśli pracodawca otrzyma życiorysy podobnych kandydatów, może zwrócić na nią większą uwagę.

 

Poza tym każdy woli pracować z ciekawymi ludźmi, którzy mają własne zainteresowania i jest o czym z nimi porozmawiać.

 

Pamiętaj, że opis zainteresowań warto w jak największym stopniu dopasować do oferty. Pokaż pracodawcy, że praca w policji pozwoli Ci realizować swoje pasje.

 

Życiorys do policji - przykład opisu zainteresowań:

 

Od ponad 5 lat pasjonuję się kulturystyką i zdrowym stylem życia. Wysoką sprawność fizyczną będę mógł wykorzystać w wydziale bojowym Biura Operacji Antyterrorystycznych.

 

Dodatkowe sposoby na to, jak wyróżnić swoje CV opisem zainteresowań, znajdziesz w naszym materiale: "Zainteresowania w CV – 6 rad jak opisać hobby w CV. Przykłady" (czytaj)

 

6

List motywacyjny do policji - jak napisać, aby dostać pracę?

 

W zawodzie policjanta motywacja do pracy jest bardzo ważna.

 

Pracodawca chce mieć pewność, że naprawdę chcesz pomagać poszkodowanym, dbać o bezpieczeństwo i uczciwie wypełniać swoje obowiązki.

 

Dlatego dobrze napisany list motywacyjny do policji jest kluczowym elementem rekrutacji.

 

Pamiętaj, że zasady dotyczące listu motywacyjnego, możesz wykorzystać również przygotowując podanie o przyjęcie do służby w policji.

 

Jak napisać list motywacyjny do pracy w policji, aby zrobić dobre wrażenie na pracodawcy?

 

  1. Nie kopiuj informacji z CV. List motywacyjny policjanta to idealne miejsce na rozwinięcie treści życiorysu. W liście możesz dokładniej opisać, dlaczego chcesz pracować w policji i podać przykłady sytuacji, w których wykorzystałeś swoje umiejętności.

 

  1. Dopasuj treść listu do oferty pracy. W pierwszej kolejności skup się na tych informacjach, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu. Pokaż pracodawcy, że nie wysyłasz dokumentów masowo i rzeczywiście interesuje Cię oferowane stanowisko.

 

  1. Zaadresuj list motywacyjny do konkretnej osoby (np. Komendanta Policji). Dzięki temu dodatkowo spersonalizujesz swój dokument. Sprawdź, kto prawdopodobnie przeczyta Twój list. Wpisz imię i nazwisko oraz stanowisko adresata.

 

  1. Pokaż pracodawcy, jak możesz mu pomóc. Podaj przykłady konkretnych działań, które np. usprawnią pracę komendy. Jeśli dostrzegasz problemy, z którymi zmaga się Twój pracodawca, zaproponuj rozwiązania.

 

  1. Zadbaj o wygląd listu motywacyjnego policjanta. Pamiętaj, że ten dokument jest Twoją wizytówką. Unikaj literówek, błędów ortograficznych i stylistycznych, nie przekręcaj nazw i nazwisk. Używaj akapitów, odstępów między wierszami, pogrubień i punktorów.

 

  1. Wyraź gotowość do spotkania. Na końcu listu motywacyjnego napisz, że chętnie spotkasz się osobiście, aby szerzej opisać swoje atuty i odpowiedzieć na pytania pracodawcy.

 

Wzór oraz więcej informacji o tym, jak napisać skuteczny list motywacyjny, znajdziesz w naszym artykule: "Jak napisać list motywacyjny, by dostać pracę. Przykładowe listy i 8 rad" (czytaj)

 

List motywacyjny do policji przygotujesz w 5 minut w naszym kreatorze. Znajdziesz w nim gotowe szablony do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

życiorys do policji

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj

 

Zastanawiasz się, jak poprawnie opisać swoją motywację do pracy w policji? Wpisz pytania w komentarzu poniżej. Chętnie Ci pomożemy!

Oceń mój artykuł
Średnia: 4.36 (11 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Ekspert kariery, autor ponad 100 artykułów InterviewMe z poradami dotyczącymi pisania CV i listu motywacyjnego, rozmów kwalifikacyjnych oraz poszukiwania pracy. Swoją wiedzą dzielę się również odpowiadając na pytania w komentarzach.
Linkedin

Podobne artykuły