Nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie w celu zapewnienia funkcjonalności, wygody i prowadzenia statystyk. Więcej informacji znajdziesz w Polityka Prywatności
Praca od poniedziałku do piątku, benefity pozapracowe i kontakt z ludźmi.
Pewnie szukasz pracy biurowej?
Zanim wyślesz do pracodawcy swoje CV, sprawdź, czy ten rodzaj zajęcia będzie Ci odpowiadał.
Z artykułu dowiesz się, na czym polega praca w biurze i dla kogo jest ona idealna, a także gdzie szukać wiarygodnych ofert.
Podpowiadamy również, jak napisać CV oraz list motywacyjny, które zrobią wrażenie na pracodawcy.
Chcesz od razu stworzyć CV oraz list motywacyjny do pracy biurowej? W naszym kreatorze znajdziesz oryginalne szablony do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.
na czym polega praca biurowa i kto się w niej sprawdzi
gdzie szukać ofert pracy w biurze
jak napisać skuteczne CV i list motywacyjny do pracy biurowej.
1
Praca biurowa — dla kogo? Z jakimi obowiązkami spotkasz się w biurze?
Praca w biurze może mieć różne odmiany.
Sprawdzą się w niej przede wszystkim osoby, które nie mają problemów z kilkugodzinną pracą przy komputerze, a także obsługą sprzętów i programów biurowych.
Bardzo ważna jest również umiejętność pracy w zespole oraz pozytywne nastawienie do klientów (to przede wszystkim w zawodzie sekretarki). W firmach o zasięgu międzynarodowym wymagana też będzie znajomość języków obcych.
Zobacz, z jakim zakresem obowiązków możesz się spotkać w biurze.
Praca biurowa — obowiązki (przykłady):
organizacja spotkań i konferencji, prowadzenie kalendarza
przygotowywanie sprawozdań, raportów i prezentacji
katalogowanie i archiwizacja faktur
telefoniczna obsługa klienta
obsługa sprzętów biurowych
przyjmowanie i zarządzanie zamówieniami klientów
przygotowywanie umów oraz innych dokumentów firmowych
uzupełnianie baz danych
komunikacja z innymi firmami i partnerami
obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej (także przesyłek kurierskich)
dbanie o właściwy obieg dokumentów i przepływ informacji wewnątrz firmy
pomoc przy organizacji podróży służbowych pracowników
zamawianie materiałów biurowych
obsługa centrali telefonicznej
Oczywiście są to przykładowe obowiązki dla najbardziej typowych zawodów biurowych (pracownik administracyjny, asystent/ka, fakturzysta). Tak naprawdę mianem pracownika biurowego można także określić programistę czy też osobę zajmującą się marketingiem.
Warto pamiętać, że częstym wymogiem w pracy w biurze jest odpowiedni dress code. W krajach anglojęzycznych pracowników biurowych określa się mianem „white collar” od noszonego przez nich białego kołnierzyka.
Jeśli chodzi o wykształcenie, pracodawcy oczekują co najmniej wykształcenia średniego. Dlatego jeśli jesteś studentem, może to być praca właśnie dla Ciebie.
Następnie zrób listę firm, w których chciałbyś pracować najbardziej. Zajrzyj na ich strony do zakładek Praca, Kariera, Dołącz do nas, etc. Sprawdź również ich profile na LinkedIn.
Wskazówka: Nie masz jeszcze profilu w serwisie LinkedIn? To błąd! Większość rekruterów szuka kandydatów właśnie tam! Tutaj znajdziesz porady, jak przygotować skuteczny profil, który sprawi, że szybciej znajdziesz pracę w biurze: LinkedIn — jak stworzyć profil i dostawać więcej ofert pracy? (14 kroków).
Odwiedź również Centralną Bazę Ofert Pracy stworzoną przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
A jeśli chcesz znaleźć pracę w administracji publicznej, udaj się na strony z biuletynem informacji publicznej urzędów miast, w których praca Cię interesuje, np. BIP m. st. Warszawy.
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Stwórz podsumowanie z celem zawodowym do pracy biurowej. W Polsce wielu kandydatów wciąż nie zna tego sposobu na przyciągnięcie uwagi rekrutera. Podsumowanie zawodowe to krótki opis Twoich najważniejszych doświadczeń, umiejętności i osiągnięć, który umieszcza się na górze CV. Więcej dowiesz się z poradnika: Cele zawodowe i podsumowanie w CV - wzór jak napisać (+ Przykłady).
Bądź szczegółowy, unikaj informacji, które wpisują wszyscy kandydaci. Pokaż pracodawcy, że możesz się pochwalić konkretnymi umiejętnościami, osiągnięciami i liczbami. Podawaj nazwy narzędzi i metod, które wykorzystujesz. Podaj stopień znajomości języków obcych. Pamiętaj, że każdy może napisać, że “„zajmował się pracą biurową”, ale dla pracodawcy taka informacja jest mało wartościowa.
W liście motywacyjnym skup się na korzyściach, które przyniesiesz pracodawcy. Jeśli przygotowujesz list motywacyjny do pracy w biurze, wyjaśnij, w jaki sposób możesz pomóc w rozwoju firmy, usprawnić jakiś proces lub rozwiązać jeden z problemów. Tutaj znajdziesz więcej porad i przykładów: Jak napisać list motywacyjny do pracy (przykłady listów i 8 rad eksperta).
Zadbaj o wygląd dokumentów. Pamiętaj, że pracownik biurowy powinien być skrupulatny, przywiązywać wagę do szczegółów i dobrze radzić sobie z formatowaniem dokumentów. Dlatego Twoje CV i list motywacyjny nie powinny wyglądać jak blok tekstu. Zadbaj o ich czytelność — stosuj odstępy między wierszami, nazwy kategorii, pogrubienia i punktory. Unikaj literówek i błędów stylistycznych.
Profesjonalne CV i list motywacyjny pracownika biurowego stworzysz w naszym kreatorze. Dzięki niemu nie będziesz musiał martwić się formatowaniem dokumentu! Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Jesteś w trakcie poszukiwania pracy biurowej? Z jakimi przeszkodami i problemami spotykasz się najczęściej? Podziel się swoim doświadczeniem i obserwacjami w komentarzu poniżej!
Ekspert kariery, autor ponad 100 artykułów InterviewMe z poradami dotyczącymi pisania CV i listu motywacyjnego, rozmów kwalifikacyjnych oraz poszukiwania pracy. Swoją wiedzą dzielę się również odpowiadając na pytania w komentarzach.
+10 porad jak napisać list motywacyjny do urzędu, który zainteresuje pracodawcę (także bez doświadczenia). W artykule znajdziesz wzory oraz przykłady dla urzędnika / referenta. Możesz też wykorzystać gotowe szablony i w 5 minut przygotować własny list motywacyjny w kreatorze online.
Dowiedz się, jak wygląda praca w korporacji, ile możesz zarobić i gdzie szukać ofert. Sprawdź, dlaczego praca w korpo jest często wyśmiewana i krytykowana.