Moje konto
Praca biurowa - gdzie szukać ofert? Jak napisać CV do pracy w biurze?

Praca biurowa - gdzie szukać ofert? Jak napisać CV do pracy w biurze?

Wojtek Martyński
Wojtek Martyński
Ekspert kariery w InterviewMe

Praca od poniedziałku do piątku, benefity pozapracowe i kontakt z ludźmi.

 

Pewnie szukasz pracy biurowej?

 

Zanim wyślesz do pracodawcy swoje CV, sprawdź, czy ten rodzaj zajęcia będzie Ci odpowiadał.

 

Z artykułu dowiesz się, na czym polega praca w biurze i dla kogo jest ona idealna, a także gdzie szukać wiarygodnych ofert.

 

Podpowiadamy również, jak napisać CV oraz list motywacyjny, które zrobią wrażenie na pracodawcy.

 

Chcesz od razu stworzyć CV oraz list motywacyjny do pracy biurowej? W naszym kreatorze znajdziesz oryginalne szablony do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

praca biurowa warszawa

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

Z artykułu dowiesz się:

 

  • na czym polega praca biurowa i kto się w niej sprawdzi
  • gdzie szukać ofert pracy w biurze
  • jak napisać skuteczne CV i list motywacyjny do pracy biurowej.

 

1

Praca biurowa — dla kogo? Z jakimi obowiązkami spotkasz się w biurze?

 

Praca w biurze może mieć różne odmiany.

 

Sprawdzą się w niej przede wszystkim osoby, które nie mają problemów z kilkugodzinną pracą przy komputerze, a także obsługą sprzętów i programów biurowych.

 

Bardzo ważna jest również umiejętność pracy w zespole oraz pozytywne nastawienie do klientów. W firmach o zasięgu międzynarodowym wymagana też będzie znajomość języków obcych.

 

Zobacz, z jakim zakresem obowiązków możesz się spotkać w biurze.

 

Praca biurowa — obowiązki (przykłady):

 

  • organizacja spotkań i konferencji, prowadzenie kalendarza
  • przygotowywanie sprawozdań, raportów i prezentacji
  • katalogowanie i archiwizacja faktur
  • telefoniczna obsługa klienta
  • obsługa sprzętów biurowych
  • przyjmowanie i zarządzanie zamówieniami klientów
  • przygotowywanie umów oraz innych dokumentów firmowych
  • uzupełnianie baz danych
  • komunikacja z innymi firmami i partnerami
  • obsługa korespondencji przychodzącej i wychodzącej (także przesyłek kurierskich)
  • dbanie o właściwy obieg dokumentów i przepływ informacji wewnątrz firmy
  • pomoc przy organizacji podróży służbowych pracowników
  • zamawianie materiałów biurowych
  • obsługa centrali telefonicznej

 

Oczywiście są to przykładowe obowiązki dla najbardziej typowych zawodów biurowych (pracownik administracyjny, asystent/ka, fakturzysta). Tak naprawdę mianem pracownika biurowego można także określić programistę czy też osobę zajmującą się marketingiem.

 

Warto pamiętać, że częstym wymogiem w pracy w biurze jest odpowiedni dress code. W krajach anglojęzycznych pracowników biurowych określa się mianem „white collar” od noszonego przez nich białego kołnierzyka.

 

Jeśli chodzi o wykształcenie, pracodawcy oczekują co najmniej wykształcenia średniego. Dlatego jeśli jesteś studentem, może to być praca właśnie dla Ciebie.

 

Interesuje Cię praca biurowa dla studenta? Najłatwiej będzie Ci zacząć od praktyk lub stażu! Zajrzyj do naszego poradnika: Staż i praktyki zawodowe — jak je znaleźć i załatwić. Porady eksperta (czytaj).

 

2

Praca biurowa — oferty. Gdzie szukać?

 

Co przychodzi Ci do głowy w pierwszej kolejności?

 

Zapewne wpisanie w Google „praca biurowa warszawa”, “„praca w biurze kraków”, „praca biurowa wrocław oferty”, etc.

 

Oczywiście, jest to najprostszy i często skuteczny sposób.

 

Jednak pamiętaj, że na te oferty trafia najwięcej kandydatów, więc konkurencja będzie znacznie większa.

 

Warto więc poszukać ogłoszeń również w innych miejscach.

 

W pierwszej kolejności powinieneś przejrzeć zaufane portale z ofertami pracy biurowej, takie jak:

 

 

Następnie zrób listę firm, w których chciałbyś pracować najbardziej. Zajrzyj na ich strony do zakładek Praca, Kariera, Dołącz do nas, etc. Sprawdź również ich profile na LinkedIn.

 

Wskazówka: Nie masz jeszcze profilu w serwisie LinkedIn? To błąd! Większość rekruterów szuka kandydatów właśnie tam! Tutaj znajdziesz porady, jak przygotować skuteczny profil, który sprawi, że szybciej znajdziesz pracę w biurze: LinkedIn — jak stworzyć profil i dostawać więcej ofert pracy? (14 kroków).

 

Ofert możesz poszukać także w lokalnych grupach na Facebooku, np. w „Praca biurowa Warszawa”, „Praca biurowa — Poznań i okolice” i „Praca Biurowa Trójmiasto Gdańsk, Sopot, Gdynia i okolice”.

 

Odwiedź również Centralną Bazę Ofert Pracy stworzoną przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

 

A jeśli chcesz znaleźć pracę w administracji publicznej, udaj się na strony z biuletynem informacji publicznej urzędów miast, w których praca Cię interesuje, np. BIP m. st. Warszawy.

 

Więcej stron z ofertami, także pracy biurowej, znajdziesz w naszym zestawieniu: „Jak i gdzie szukać pracy? 49 stron i portali z ofertami pracy”.

 

3

Praca biurowa — CV i list motywacyjny. Jak napisać, aby zainteresować pracodawcę?

 

Znalazłeś idealną ofertę pracy biurowej?

 

Chcesz od razu zrobić świetne wrażenie na pracodawcy?

 

Czas przygotować skuteczne CV oraz list motywacyjny!

 

Poniżej w kilku prostych krokach wyjaśniamy, jak to zrobić.

 

Jak napisać CV i list motywacyjny do pracy w biurze?

 

  1. Dopasuj treść CV do oferty pracy. Skup się na doświadczeniu czy umiejętnościach, które najbardziej interesują pracodawcę i o których wspomniał w wymaganiach w ogłoszeniu. Więcej dowiesz się z artykułu: Jak dopasować CV do oferty pracy i je wyróżnić? (5 porad + Przykłady).

 

  1. Stwórz podsumowanie z celem zawodowym do pracy biurowej. W Polsce wielu kandydatów wciąż nie zna tego sposobu na przyciągnięcie uwagi rekrutera. Podsumowanie zawodowe to krótki opis Twoich najważniejszych doświadczeń, umiejętności i osiągnięć, który umieszcza się na górze CV. Więcej dowiesz się z poradnika: Cele zawodowe i podsumowanie w CV - wzór jak napisać (+ Przykłady).

 

  1. Bądź szczegółowy, unikaj informacji, które wpisują wszyscy kandydaci. Pokaż pracodawcy, że możesz się pochwalić konkretnymi umiejętnościami, osiągnięciami i liczbami. Podawaj nazwy narzędzi i metod, które wykorzystujesz. Podaj stopień znajomości języków obcych. Pamiętaj, że każdy może napisać, że “„zajmował się pracą biurową”, ale dla pracodawcy taka informacja jest mało wartościowa.

 

  1. W liście motywacyjnym skup się na korzyściach, które przyniesiesz pracodawcy. Jeśli przygotowujesz list motywacyjny do pracy w biurze, wyjaśnij, w jaki sposób możesz pomóc w rozwoju firmy, usprawnić jakiś proces lub rozwiązać jeden z problemów. Tutaj znajdziesz więcej porad i przykładów: Jak napisać list motywacyjny do pracy (przykłady listów i 8 rad eksperta).

 

  1. Zadbaj o wygląd dokumentów. Pamiętaj, że pracownik biurowy powinien być skrupulatny, przywiązywać wagę do szczegółów i dobrze radzić sobie z formatowaniem dokumentów. Dlatego Twoje CV i list motywacyjny nie powinny wyglądać jak blok tekstu. Zadbaj o ich czytelność — stosuj odstępy między wierszami, nazwy kategorii, pogrubienia i punktory. Unikaj literówek i błędów stylistycznych.

 

Profesjonalne CV i list motywacyjny pracownika biurowego stworzysz w naszym kreatorze. Dzięki niemu nie będziesz musiał martwić się formatowaniem dokumentu! Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

praca biurowa warszawa

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Wskazówka: Więcej porad i przykładów dla pracownika biurowego znajdziesz w naszym artykule: CV i list motywacyjny pracownika biurowego — wzór jak napisać + 7 porad (czytaj).

 

Jesteś w trakcie poszukiwania pracy biurowej? Z jakimi przeszkodami i problemami spotykasz się najczęściej? Podziel się swoim doświadczeniem i obserwacjami w komentarzu poniżej!

Oceń mój artykuł
Średnia: 5 (5 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojtek Martyński
Wojtek Martyński
Ekspert kariery, autor ponad 100 artykułów InterviewMe z poradami dotyczącymi pisania CV i listu motywacyjnego, rozmów kwalifikacyjnych oraz poszukiwania pracy. Swoją wiedzą dzielę się również odpowiadając na pytania w komentarzach.
Linkedin

Podobne artykuły