List motywacyjny i CV pracownik biurowy - wzór i przykłady
Stwórz CV terazSzukasz pracy w administracji i chcesz wiedzieć, jak napisać skuteczne CV pracownika biurowego. Część kandydatów wpisuje tylko standardowe sformułowania, jak “obsługa biura” albo “odbieranie połączeń telefonicznych”.
Takie informacje można znaleźć w prawie każdym CV pracownika biurowego. Wpisanie tego, co wszyscy kandydaci może nie być wystarczające, aby dostać pracę.
W tym artykule przeczytasz:
- jak napisać CV do pracy w biurze, które od razu zwróci uwagę pracodawcy
- jak opisać swoje umiejętności i doświadczenie, aby zrobić wrażenie na rekruterze
- jak napisać list motywacyjny pracownika biurowego
Chcesz szybko napisać CV dla pracownika biurowego? Wybierz szablon CV tutaj i szybko uzupełnij kolejne sekcje dokumentu.
Zobacz dobry wzór CV — dla pracownika biurowego oraz 75+ innych zawodów.
Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.
CV pracownik biurowy — wzór
Jan Tomczyk
Pracownik biurowy
+48 655 734 234
anna.kowalczyk@domena.com
Podsumowanie
Jestem pracownikiem biurowym z ponad 4-letnim doświadczeniem pracy w dużej korporacji. Potrafię efektywnie koordynować przepływ korespondencji (150 maili dziennie) i mówię biegle po angielsku, co ułatwi mi pracę w międzynarodowym zespole. Szukam stanowiska w firmie z perspektywą rozwoju.
Doświadczenie
12.2019–obecnie Glob Company Sp. z o.o.
Stanowisko: Pracownik biurowy
Obowiązki:
- Sporządzałem dokumenty firmowe, raporty, sprawozdania i zestawienia.
- Nadzorowałem obieg dokumentów.
- Utrzymywałem porządek w dokumentacji.
- Archiwizowałem dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Przygotowywałem zestawienia i prezentacje.
- Udzielałem informacji pracownikom oraz interesantom.
- Organizowałem spotkania i catering.
Osiągnięcia:
- Znacznie usprawniłem pracę biura, porządkując dokumentację i przyspieszając obieg korespondencji (150 maili dziennie).
Umiejętności
- język angielski — C1
- efektywne zarządzanie dokumentacją i korespondencją
- rozliczanie podróży służbowych
- tworzenie raportów w MS Excel
- tworzenie prezentacji w MS Power Point
- obsługa urządzeń biurowych
- rozwinięte umiejętności komunikacyjne
- bardzo dobra organizacja pracy
- odpowiedzialność
- zaangażowanie
- chęć rozwoju zawodowego
Wykształcenie
2015–2019 Uniwersytet Wrocławski
Kierunek: Marketing i zarządzanie
Uzyskany tytuł magistra
Zainteresowania
Lubię czytać powieści kryminalne i oglądać amerykańskie kino lat 80 (również w oryginale). W wolnym czasie chodzę na siłownię.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez [nazwa firmy] w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.
1. Jak napisać list motywacyjny pracownika biurowego?
Jak napisać list motywacyjny do pracy w biurze? Większość osób zaczyna list w podobny sposób: W nawiązaniu do ogłoszenia chciałbym/chciałabym przedstawić swoją kandydaturę na stanowisko pracownika biurowego.
Taki początek nie przykuje uwagi pracodawcy i nie zachęci do dalszego czytania. Rozpocznij list w ciekawy sposób np.:
Szanowni Państwo,
chciałabym/chciałbym zaoferować moje ponad 4-letnie doświadczenie w pracy administracyjno-biurowej do pracy na stanowisku pracownika biurowego / pracownika administracyjnego.
Dzięki takiemu rozpoczęciu, pracodawca może odnieść wrażenie, że trafił na profesjonalnego i doświadczonego kandydata. Aby jeszcze bardziej przekonać pracodawcę do swojej kandydatury, spróbuj w liście motywacyjnym pracownika biurowego odpowiedzieć na pytanie: Dlaczego to właśnie Pana/Panią powinniśmy zatrudnić?
Dla pracodawcy najważniejsze są korzyści, które wynikają z wybrania właśnie Ciebie. Zaprezentuj swoje sukcesy w poprzednich miejscach pracy. Możesz użyć do opisu tej formuły: Osiągnąłem X, wykorzystując metody Y, co dało efekt Z.
Jakie sukcesy można zawrzeć w liście motywacyjnym pracownika biurowego?
- Renegocjowałem warunki umowy z firmą dostarczającą wodę do biura. Zastosowałem zestawienie kosztów w Excelu i zaprezentowałem je przedstawicielowi firmy. Dzięki temu, obniżyliśmy wydatki na wodę o 6,5%.
- Wprowadziłem system zarządzania relacjami z partnerami firmy (CRM). Dzięki temu czas przeznaczany na obsługę korespondencji zmalał o 7,2%.
Pamiętaj jednak, że list motywacyjny nie powinien powielać informacji opisanych w CV.
Jeśli stworzysz CV i list motywacyjny pracownika biurowego według naszych wskazówek istnieje duża szansa, że zainteresujesz pracodawcę i dostaniesz zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.
Zobacz też nasz poradnik: List motywacyjny kierownika
2. Co wpisać w podsumowaniu zawodowym w CV pracownika biurowego?
Dodanie podsumowania zawodowego na górze CV (zobacz szablon curriculum vitae) pozwoli Ci już na samym początku zaprezentować pracodawcy, jaki jest cel Twojej aplikacji.
Dzięki temu, możesz zyskać przewagę nad innymi kandydatami. Masz szansę wyróżnić się i zostać lepiej zapamiętanym. Gotowe wzory CV często nie zawierają podsumowania zawodowego.
Jak napisać podsumowanie zawodowe od podstaw, aby było skuteczne?
W podsumowaniu zawodowym odpowiedz na 3 najważniejsze pytania potencjalnego pracodawcy:
- Kim jesteś i jak długie masz doświadczenie? (np. Jestem pracownikiem biurowym z ponad 4-letnim doświadczeniem pracy w małej firmie i dużej korporacji.)
- Jakie jest Twoje najważniejsze osiągnięcie zawodowe / z jakiej kompetencji jesteś najbardziej dumny? (np. Potrafię efektywnie koordynować przepływ korespondencji (150 maili dziennie).)
- Gdzie szukasz pracy? (np. Szukam pracy w firmie z perspektywą rozwoju.)
Najlepiej umieścić swoje podsumowanie na samym szczycie CV. Dzięki temu pracodawca na pierwszy rzut oka będzie wiedział kim jesteś i jaki jest cel Twojej aplikacji. Zadbaj, aby Twoje podsumowanie było dopasowane do ogłoszenia. Dzięki temu pracodawca będzie miał wrażenie, że właśnie trafił na idealnego kandydata. Przejrzyste i ciekawe podsumowanie nie powinno być dłuższe niż 3-4 zdania.
Ile zarabia pracownik biurowy? Mediana wynagrodzeń na stanowisku pracownika biurowego w Polsce wynosi 3493,00 zł brutto. Chcesz wiedzieć, ile dokładnie powinieneś zarabiać na swoim stanowisku? Sprawdź w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń ile zarabia pracownik biurowy.
3. CV pracownik biurowy: zakres obowiązków. Jak opisać?
Co warto ująć w sekcji obowiązki w CV pracownika biurowego, aby dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną?
Zadbaj, aby ta sekcja zawierała więcej pozycji, niż tylko standardowe: “obsługa korespondencji” albo “obsługa połączeń telefonicznych”, które zawierają wszystkie wzory CV. Wymieniając tylko takie obowiązki, nie wyróżnisz się! Wykorzystaj poniższe propozycje, a przykujesz uwagę pracodawcy do swojego cv pracownika biurowego:
- Sporządzałem dokumenty firmowe, raporty, sprawozdania i zestawienia.
- Nadzorowałem obieg dokumentów.
- Utrzymywałem porządek w dokumentacji.
- Kompletowałem, segregowałem oraz rejestrowałem pisma i korespondencję.
- Archiwizowałem dokumentację zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Przygotowywałem zestawienia i prezentacje.
- Udzielałem informacji pracownikom oraz interesantom.
- Obsługiwałem telefonicznie klientów dbając o najwyższą jakość usług.
- Organizowałem spotkania i catering.
- Koordynowałem i rozliczałem delegacje pracowników.
- Budowałem pozytywny wizerunek firmy w kontaktach z partnerami i kontrahentami.
- Kontaktowałem się z klientami obcojęzycznymi po angielsku.
- Przekazywałem przełożonemu wyniki zrealizowanej pracy.
Opisz swoje obowiązki w pierwszej osobie liczby pojedynczej. To pomoże Ci bardziej spersonalizować CV. Jeden obowiązek nie powinien zajmować więcej niż 1 linijki.
Szukasz pracy za granicą? A może polski pracodawca wymaga od Ciebie przygotowania CV po angielsku? Zobacz, co możesz wpisać w swój zakres obowiązków w CV pracownika biurowego po angielsku:
- compiling, copying, sorting and file recording of office activities
- answering telephones, direct calls and taking messages
- communicating with customers, employees and other individuals to answer questions
- creating spreadsheets and presentations
- providing 5 star customer service
- processing forms or applications to ensure accuracy and completeness
- coordinating and organizing meetings, and other department activities and function
Jeśli potrzebujesz profesjonalnego CV w języku angielskim, możesz je łatwo stworzyć w naszym kreatorze CV. Nazwy sekcji zmienisz w kilka sekund w menu “Opcje”.
Zobacz, jak wygląda przykładowe CV po angielsku z kreatora:
Szablon CV Modern - zobacz inne szablony i stwórz CV tutaj.
Zwróć uwagę, jak szablon po prawej stronie przyciąga uwagę do obowiązków i umiejętności. Jeśli w sekcję obowiązków wpiszesz wymagania z ogłoszenia o pracę, pracodawca uzna, że warto zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną.
Zobacz też nasz poradnik: Nowoczesne CV
RADA: Angielski jest wymagany na większości stanowisk administracyjnych. Przygotuj CV po angielsku, nawet, gdy pracodawca nie wymaga tego w ogłoszeniu. Dzięki temu wyróżnisz się spośród innych kandydatów. Dodatkowo pokażesz pracodawcy swoją znajomość języka już na początku. Zwiększy to Twoje szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.
4. Osiągnięcia w CV pracownika biurowego
Większość kandydatów opisuje w swoim CV jedynie zakres obowiązków. Jeśli opiszesz swoje sukcesy, zyskasz nad nimi przewagę. Dodatkowo przekonasz pracodawcę, że warto z Tobą porozmawiać, bo jesteś kandydatem przynoszącym konkretne korzyści.
Obowiązki to pozycja, która znajduje się w CV każdego kandydata. Jeśli opiszesz swoje osiągnięcia, zyskasz nad nimi przewagę. Spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania, a będzie Ci łatwiej zdefiniować swoje sukcesy:
- Za co szczególnie cenili Cię przełożeni/kontrahenci/klienci?
- Czy udało Ci się pozyskać nowych partnerów/kontrahentów?
- Czy usprawniłeś jakiś proces i dzięki temu biuro lepiej funkcjonuje? A może zaproponowałeś nową procedurę, która ułatwiła pracę?
Chcesz aby Twoje CV dawało Ci więcej propozycji pracy? Dopasuj CV do oferty i wpisz osiągnięcia, na których zależy danemu pracodawcy. Pamiętaj, że CV powinno być zwięzłe. Jedno osiągnięcie opisz na nie więcej niż 1,5 linijki.
Co zrobić, jeśli wszystkie osiągnięcia, które chcesz opisać nie zmieszczą się w CV? Część sukcesów możesz zawrzeć w liście motywacyjnym.
Oto przykład, który pasuje do listu motywacyjnego pracownika biurowego:
W firmie X przygotowywałem prezentacje w programie Microsoft Power Point. Dzięki jednej z prezentacji, którą stworzyłem, firma pozyskała nowego inwestora. Przełożyło się to na przyspieszenie tempa wzrostu przedsiębiorstwa i zwiększenie zysków.
Co jeszcze wpisać do obowiązków, aby CV było skuteczne? Przeczytaj ten artykuł: Jak napisać CV, które zapewni Ci pracę? 9 rad [Przykłady].
5. Jakie umiejętności warto wpisać w CV pracownika biurowego?
Czy w sekcji umiejętności w CV wymieniasz “zarządzanie czasem”, “odporność na stres”, “prawo jazdy kategorii B”? Zamiast wpisywać utarte frazy, w umiejętnościach wpisz rzeczy, które znajdziesz w ogłoszeniu rekrutacyjnym. W ten sposób pracodawca odniesie wrażenie, że spełniasz jego wymagania.
Co wpisać w tej sekcji, jeśli przygotowujesz CV pracownika biurowego? Możesz skorzystać z naszych propozycji:
- umiejętność organizacji pracy sekretariatu
- efektywne zarządzanie dokumentacją
- rozliczanie podróży służbowych
- obsługa urządzeń biurowych
- tworzenie raportów w MS Excel
- tworzenie prezentacji w MS Power Point
Umiejętności to jedna z najważniejszych sekcji w CV! Co jeszcze wpisać w "umiejętnościach", aby dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną? Przeczytaj ten artykuł: Umiejętności w CV. Co wpisać, aby szybko znaleźć pracę? 6 rad.
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
6. Jak opisać wykształcenie? Czy kursy są ważne?
Nie poświęcaj na sekcję “wykształcenie” zbyt wiele miejsca w CV. Wystarczy, że opiszesz ostatnią skończoną szkołę lub obroniony dyplom/dyplomy.
Jeśli wciąż się edukujesz np. studiujesz dziennie, obok nazwy szkoły wpisz “w trakcie”. Dzięki temu pracodawca od razu będzie wiedział, że oprócz pracy masz także inne obowiązki i nie możesz pracować na cały etat.
Taka informacja może być Twoją zaletą jeśli pracodawca szuka osoby do pomocy na kilkanaście godzin w tygodniu, a nie na cały etat.
Jeśli brałeś udział w kursach lub szkoleniach, na których zdobyłeś wiedzę albo umiejętności, które mogą przydać się w pracy pracownika biurowego, wpisz je do CV.
Jakiego typu szkolenia warto wpisać:
- zarządzanie pracami biura
- organizacja pracy biurowej
- obsługa klienta
- negocjacje
- elementy płac i księgowości
- komunikacja interpersonalna
Nie wpisuj do CV pracownika biurowo - administracyjnego kursów nie powiązanych z administracją. Zajmują one jedynie cenne miejsce w CV, a nie pokazują pracodawcy żadnych potrzebnych informacji.
Zobacz też: Jak wygląda praca w biurze podróży?
7. Jak opisać zainteresowania w CV pracownika biurowego?
Wiele osób pomija tę sekcję CV. To błąd! Jeśli nie użyjesz w swoim CV oklepanego sformułowania "książki, muzyka, film", ale ciekawie opiszesz czym się naprawdę interesujesz, masz szansę zdobyć przychylność pracodawcy. Szczególnie, jeśli jesteś kandydatem bez doświadczenia!
Jakie zainteresowania mogą być przydatne w CV pracownika biurowego? Przede wszystkim te związane z wykonywanym zawodem. Ale nie tylko!
Jeśli się interesujesz czymś szczególnie, a nie jest to w żaden sposób związne z pracą kelnera bądź baristy, wpisz to w CV. Pracodawcy zazwyczaj patrzą przychylnym okiem na kandydatów pełnych pasji i zapału. Z tego powodu mogą mieć większą ochotę zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną.
Hobby to nie najważniejsza sekcja CV, więc nie poświęcaj na nią za dużo miejsca. Ogranicz się do wymienienia 2 lub 3 zainteresowań.
Jeśli nie wiesz, jak się zabrać do szukania pracy, przeczytaj ten artykuł: Praca biurowa/administracja biurowa — na czym polega? Gdzie znaleźć oferty pracy biurowej?
Zobacz: Najnowsza klauzula CV — nie popełnij błędu!
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Może masz jakieś dodatkowe pytania? Wypowiedz się w komentarzu.
Proces redakcyjny InterviewMe
Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.