Jak być dobrym pracownikiem? 8 porad jak być najlepszym w pracy
Stwórz CV terazZdradzę Ci sekret – tak naprawdę nie ma osób nie do zastąpienia w pracy! Są tylko takie, po których odejściu szefowie czuliby znaczącą pustkę i chcieliby za wszelką cenę zatrzymać je w firmie. Osoby niezastąpione nie muszą szukać pracy! Tacy pracownicy najczęściej zostają podkupieni przez inne firmy. Jak stać się taką osobą dla firmy?
Rozglądasz się za nową pracą? Aby zainteresować najlepszych pracodawców, musisz przygotować skuteczne CV i list motywacyjny. W naszym kreatorze znajdziesz profesjonalne wzory do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj
Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.
1. Przynoś korzyści pracodawcy!
Przede wszystkim przynoś firmie korzyści. Zdobywaj Klientów, prowadź samodzielnie projekty i optymalizuj działania. Staraj się podchodzić do pracy pozytywnie. Korzyści, jakie dzięki Tobie otrzymali Twoi pracodawcy, będą kartą przetargową przy kolejnych rekrutacjach. Poza tym – pracujesz zawsze na swoje nazwisko i chcesz, by to praca znajdowała Ciebie. Prawda? Te korzyści i osiągnięcia pomogą Ci napisać skuteczne CV, które przyciągnie uwagę rekruterów.
2. Poznaj wszystkich współpracowników
Zintegruj się z osobami, z którymi pracujesz. Nawiąż pozytywne relacje w pracy, które nie opierają się tylko i wyłącznie na tematach „pracowych”. Zaproponuj wspólne wyjście i rozmawiaj z jak największą ilością osób. Dlaczego poznanie wszystkich jest takie ważne? Dowiesz się dzięki temu o wiele więcej o branży, firmie i będziesz lepiej przygotowany do pracy. W trakcie rekrutacji wiele osób zwraca uwagę na to, że atmosfera w pracy to bardzo istotny element dobrego samopoczucia. Postaraj się pojawiać na wyjściach integracyjnych, to pomaga w jej budowaniu.
Przeczytaj: Cechy charakteru do CV: jakie wpisać i jak to zrobić? [15 cech]
3. Bądź zaangażowany
Jeżeli już coś robisz – rób to dobrze! Jestem zdania, że zaangażowanie nie oznacza sztywnego, korporacyjnego stylu i przesiadywania po godzinach. Zmaksymalizuj czas swojej pracy, tak by zrealizować wszystkie stawiane przed Tobą cele. Potraktuj je, jako swoją szansę rozwoju. Zobacz jak wyznaczać cele zawodowe.
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
4. Wyspecjalizuj się w jednym aspekcie działania firmy
Nie ma nic lepszego niż bycie niezastąpionym ze względu na swoje umiejętności w konkretnej dziedzinie. Gdy poznasz styl działania firmy i zaaklimatyzujesz się - znajdź część swoich obowiazków, która sprawia Ci najwięcej funu i idzie Ci najszybciej. Dopracuj ją do perfekcji, tak by inni mogli prosić Cię o rady w tym aspekcie. To może być tylko część Twojego zakresu obowiązków i nie musi to być coś wielkiego. Bądź jednak w tym działaniu ekspertem!
5. Proponuj rozwiązania
Nie ma lepszych pracowników niż ci proaktywni. Dlaczego? Ludzie proponujący rozwiązania są odbierani, jako tacy, którym zależy. Oni zazwyczaj nie narzekają, gdy nie mogą czegoś zrobić. Starają się proponować nowe rozwiązania. Pamiętaj, że nie musisz zasugerować czegoś rewolucyjnego lub nawet trafnego. Po prostu pokaż inicjatywę! Ona jest zawsze w cenie.
6. Udzielaj się w grupach na LinkedIn
Wiesz, co jest fenomenalnego w posiadaniu konta na LinkedIn? Możliwość pytania setek milionów osób na całym świecie o kwestie, które, na co dzień spotykasz w pracy. To najważniejszy argument za posiadaniem profilu na tym portalu, nawet gdy nie szukasz pracy. Zobacz, jak stworzyć swój profil na LinkedIn i zacznij być aktywny. Może okazać się, że znajdziesz inspiracje do rozwiązania swojego problemu lub zaproponowania rozwiązania, o którym pisałem w punkcie 5. Możesz nie być kreatywny, ale stań się mistrzem konsolidowania pomysłów innych!
7. Pielęgnuj kontakt ważny dla firmy
Jeżeli w Twojej firmie dużo zależy od relacji – postaraj się mieć idealny kontakt z jednym z Klientów, partnerów zewnętrznych czy kontrahentów. Niech w firmie panuje wrażenie, że masz tak dobre relacje z tą osobą, że nikt inny nie załatwi sprawy lepiej od Ciebie.
8. Ucz się nieustannie
Choćby nie wiem jak dobrze Ci szło, zawsze możesz być jeszcze lepszy w tym, co robisz! Czytaj artykuły branżowe, proś o rady innych - rozwijaj się. Zaplanuj swoją karierę, tak żeby zajmować się rzeczami, które Cię pasjonują. To najlepszy sposób, żeby być najlepszym i niezastąpionym w swoim zawodzie. Myślisz, że to niemożliwe? Codziennie w pracy spotykam osoby, które z pasją odpowiadają mi o swojej karierze. Jeśli nie odnajdujesz się w swojej pracy, zacznij od jej zmiany.
Na koniec — jeśli myślisz, że masz predyspozycje, by osiągać więcej, niż inni, przeczytaj ten artykuł: Geniusz — jak nim zostać? Kto to jest geniusz? Jak myślą geniusze?
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Czy w swojej codziennej pracy kierujesz się, tym by stać się niezastąpionym? Czy pracując, masz świadomość, że tworzysz swoją markę i nazwisko, czy robisz wszystko dla firmy? Podziel się ze mną swoją opinią w komentarzu poniżej! Możesz też napisać do mnie na LinkedIn:)
Proces redakcyjny InterviewMe
Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.