Moje konto
Jak być dobrym pracownikiem? 8 porad jak być najlepszym w pracy

Jak być dobrym pracownikiem? 8 porad jak być najlepszym w pracy

Piotr Sosnowski
Piotr Sosnowski
VP InterviewMe / Zety

Zdradzę Ci sekret – tak naprawdę nie ma osób nie do zastąpienia w pracy! Są tylko takie, po których odejściu szefowie czuliby znaczącą pustkę i chcieliby za wszelką cenę zatrzymać je w firmie. Osoby niezastąpione nie muszą szukać pracy! Tacy pracownicy najczęściej zostają podkupieni przez inne firmy. Jak stać się taką osobą dla firmy?

 

1. Przynoś korzyści pracodawcy!

 

Przede wszystkim przynoś firmie korzyści. Zdobywaj Klientów, prowadź samodzielnie projekty i optymalizuj działania. Staraj się podchodzić do pracy pozytywnie. Korzyści, jakie dzięki Tobie otrzymali Twoi pracodawcy, będą kartą przetargową przy kolejnych rekrutacjach. Poza tym – pracujesz zawsze na swoje nazwisko i chcesz, by to praca znajdowała Ciebie. Prawda? Te korzyści i osiągnięcia pomogą Ci napisać CV, które przyciągnie uwagę rekruterów.

 

Rozglądasz się za nową pracą? Aby zainteresować najlepszych pracodawców, musisz przygotować skuteczne CV i list motywacyjny. W naszym kreatorze znajdziesz profesjonalne wzory do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

Jak być niezastąpionym w pracy

Zobacz inne szablony, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

2. Poznaj wszystkich współpracowników

 

Zintegruj się z osobami, z którymi pracujesz. Nawiąż pozytywne relacje w pracy, które nie opierają się tylko i wyłącznie na tematach „pracowych”. Zaproponuj wspólne wyjście i rozmawiaj z jak największą ilością osób. Dlaczego poznanie wszystkich jest takie ważne? Dowiesz się dzięki temu o wiele więcej o branży, firmie i będziesz lepiej przygotowany do pracy. W trakcie rekrutacji wiele osób zwraca uwagę na to, że atmosfera w pracy to bardzo istotny element dobrego samopoczucia. Postaraj się pojawiać na wyjściach integracyjnych, to pomaga w jej budowaniu.

 

3. Bądź zaangażowany

 

Jeżeli już coś robisz – rób to dobrze! Jestem zdania, że zaangażowanie nie oznacza sztywnego, korporacyjnego stylu i przesiadywania po godzinach. Zmaksymalizuj czas swojej pracy, tak by zrealizować wszystkie stawiane przed Tobą cele. Potraktuj je, jako swoją szansę rozwoju. Zobacz jak wyznaczać cele zawodowe.

 

4. Wyspecjalizuj się w jednym aspekcie działania firmy

 

Nie ma nic lepszego niż bycie niezastąpionym ze względu na swoje umiejętności w konkretnej dziedzinie. Gdy poznasz styl działania firmy i zaaklimatyzujesz się - znajdź część swoich obowiazków, która sprawia Ci najwięcej funu i idzie Ci najszybciej. Dopracuj ją do perfekcji, tak by inni mogli prosić Cię o rady w tym aspekcie. To może być tylko część Twojego zakresu obowiązków i nie musi to być coś wielkiego. Bądź jednak w tym działaniu ekspertem!

 

5. Proponuj rozwiązania

 

Nie ma lepszych pracowników niż ci proaktywni. Dlaczego? Ludzie proponujący rozwiązania są odbierani, jako tacy, którym zależy. Oni zazwyczaj nie narzekają, gdy nie mogą czegoś zrobić. Starają się proponować nowe rozwiązania. Pamiętaj, że nie musisz zasugerować czegoś rewolucyjnego lub nawet trafnego. Po prostu pokaż inicjatywę! Ona jest zawsze w cenie.

 

6. Udzielaj się w grupach na LinkedIn

 

Wiesz, co jest fenomenalnego w posiadaniu konta na LinkedIn? Możliwość pytania setek milionów osób na całym świecie o kwestie, które, na co dzień spotykasz w pracy. To najważniejszy argument za posiadaniem profilu na tym portalu, nawet gdy nie szukasz pracy. Zobacz, jak stworzyć swój profil na LinkedIn i zacznij być aktywny. Może okazać się, że znajdziesz inspiracje do rozwiązania swojego problemu lub zaproponowania rozwiązania, o którym pisałem w punkcie 5. Możesz nie być kreatywny, ale stań się mistrzem konsolidowania pomysłów innych!

 

jak-byc-niezastapionym-w-pracy

 

7. Pielęgnuj kontakt ważny dla firmy

 

Jeżeli w Twojej firmie dużo zależy od relacji – postaraj się mieć idealny kontakt z jednym z Klientów, partnerów zewnętrznych czy kontrahentów. Niech w firmie panuje wrażenie, że masz tak dobre relacje z tą osobą, że nikt inny nie załatwi sprawy lepiej od Ciebie. 

 

8. Ucz się nieustannie

 

Choćby nie wiem jak dobrze Ci szło, zawsze możesz być jeszcze lepszy w tym, co robisz! Czytaj artykuły branżowe, proś o rady innych - rozwijaj się. Zaplanuj swoją karierę, tak żeby zajmować się rzeczami, które Cię pasjonują. To najlepszy sposób, żeby być najlepszym i niezastąpionym w swoim zawodzie. Myślisz, że to niemożliwe? Codziennie w pracy spotykam osoby, które z pasją odpowiadają mi o swojej karierze. Jeśli nie odnajdujesz się w swojej pracy, zacznij od jej zmiany.

 

Na koniec — jeśli myślisz, że masz predyspozycje, by osiągać więcej, niż inni, przeczytaj ten artykuł: Geniusz — jak nim zostać? Kto to jest geniusz? Jak myślą geniusze?

 

Zmiana pracy? Pora na dopieszczenie swojego CV. Zobacz, co możesz w nim poprawić. Pobierz darmowy e-book: "24 błędy CV, przez które nie dostajesz pracy" (pobierz)


Czy w swojej codziennej pracy kierujesz się, tym by stać się niezastąpionym? Czy pracując, masz świadomość, że tworzysz swoją markę i nazwisko, czy robisz wszystko dla firmy? Podziel się ze mną swoją opinią w komentarzu poniżej! Możesz też napisać do mnie na  LinkedIn lub Google+ :)

Oceń mój artykuł
Średnia: 3.74 (54 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Piotr Sosnowski
Piotr Sosnowski
Ekspert kariery, współtwórca InterviewMe i Zety. Swoje obserwacje z ponad 10 lat pracy w rekrutacji przelewa na papier, aby pomóc Ci napisać najlepsze CV i dostać wymarzoną pracę.
Linkedin

Podobne artykuły

Jakie są cechy charakteru i osobowości (Przykłady)? Jak wpisać do CV?

Jakie są cechy charakteru i osobowości (Przykłady)? Jak wpisać do CV?

Sprawdź, jakie są pozytywne i negatywne cechy charakteru i czym różnią się one od osobowości. Z artykułu dowiesz się także, jak sprawdzić, jaki masz charakter. Podpowiadamy również, jakie cechy charakteru są interesujące dla pracodawców i jak wpisać je do CV (także po angielsku).

Skuteczny feedback: Jak komunikować się z szefem, żeby ułatwić sobie życie

Skuteczny feedback: Jak komunikować się z szefem, żeby ułatwić sobie życie

Jeśli wierzyć badaniom, relacje z przełożonym stanowią najważniejszy aspekt Twojej pracy. Trzy czwarte Amerykanów twierdzi, że ich szef to najbardziej stresująca część ich zawodowego życia. Masz tak samo? A może problem wcale nie tkwi w Twoim przełożonym? Może po prostu nie wiesz, jak z nim rozmawiać? Dobra wiadomość jest taka, że zaraz się tego nauczysz.