

Dowiedz się, jakie obowiązki ma pracownik administracyjno-biurowy, gdzie może on znaleźć zatrudnienie oraz ile zarabia się na tym stanowisku.
Pracownik administracyjno-biurowy — co to właściwie za stanowisko? Ten zawód jest bardzo uniwersalny i przypisany do wielu różnych branż. Czy warto podjąć się takiej pracy?
Z tego artykułu dowiesz się:
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:
Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!
Pracownik administracyjno-biurowy pracuje w… biurze. Ale nie tylko! Każda firma zmaga się z takimi problemami jak papierologia, kontakt z klientami czy sprawy związane z korespondencją przychodzącą i wychodzącą.
Właśnie tego typu zadania wykonują osoby zatrudnione na stanowisku pracownika administracyjno-biurowego. Brzmi to wszystko bardzo ogólnie, ale właściwie w każdej branży obowiązki pracowników administracyjno-biurowych są podobne.
Obowiązki pracownika biurowego to najczęściej:
Obowiązki zmieniają się w zależności od branży, w której pracownik jest zatrudniony. Zawsze jednak ta funkcja polega na wsparciu biura oraz szefostwa w sprawach związanych z dokumentacją, a także obsługą korespondencji.
Wskazówka: Pracownik administracyjno-biurowy to stanowisko mylone czasem z office managerem, którego zadaniem jest organizacja biura oraz nadzór nad jego zaopatrzeniem.
Zadania wykonywane przez pracowników biurowych teoretycznie nie wymagają wielu szczególnych kwalifikacji. A jednak istnieją kierunki studiów, przygotowujące do pracy w biurze.
Oto niektóre uczelnie, które tego typu naukę oferują:
Studia na kierunku administracja pozwalają absolwentom na podjęcie pracy w:
Jeśli zaaplikujesz na stanowisko pracownika administracyjno-biurowego, najczęściej nie będziesz rozliczany z tego, jakie masz wykształcenie w CV. Wyjątkiem są posady, które wymagają znajomości konkretnych przepisów prawa, czyli te związane z pracą w przedsiębiorstwach państwowych oraz organizacjach międzynarodowych.
Skoro jesteśmy już przy poszukiwaniu pracy — na pewno ciekawi Cię, jak wygląda wzór CV dla pracownika administracyjno-biurowego. Tworząc taki dokument musisz przede wszystkim skupić się na umiejętnościach w CV, a także odpowiednio umotywować swoją kandydaturę w liście motywacyjnym.
Jeśli nie wiesz, jak napisać CV i co zawrzeć w tym dokumencie, przeczytaj dokładnie ofertę pracy. Tam znajdziesz najważniejsze wskazówki! Odnieś się do tego, czego wymaga się od kandydatów na dane stanowisko.
Pamiętaj, że odpowiednie kwalifikacje to takie, których oczekuje potencjalny pracodawca. Każda branża jest inna, ale obsługa komputera w CV, znajomość języka angielskiego czy kursy i certyfikaty w CV, będą zawsze działały na Twoją korzyść.
Zobacz też: Zakres obowiązków pracownika — co to? Co wpisać? (Wzór)
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Mediana zarobków na stanowisku pracownika administracyjno-biurowego wynosi 3750 zł brutto. Oznacza to, że połowa pracowników administracyjno-biurowych otrzymuje pensję w wysokości od 3170 zł do 4510 zł brutto, a wynagrodzenie najgorzej zarabiających pracowników administracyjno-biurowych wynosi poniżej 3170 zł brutto.
Takie dane podaje serwis wynagrodzenia.pl, który badana zarobki Polaków zatrudnionych w różnych branżach.
Zobacz też: Cel zawodowy w CV [Podsumowanie zawodowe] — Przykłady
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Jeśli chcesz skomentować artykuł, dodaj swoją wypowiedź na forum poniżej.
Dowiedz się, jak napisać profesjonalne referencje dla pracownika, zobacz wzór oraz przykład listu referencyjnego i sprawdź, czym różnią się one od opinii o pracowniku. W artykule znajdziesz także wskazówki jak napisać list polecający dla praktykanta i stażysty oraz rekomendacje po angielsku.
Zobacz 7 porad jak napisać CV recepcjonistki oraz list motywacyjny, które zwrócą uwagę pracodawców. W artykule znajdziesz przykłady i wzory, a także dowiesz się, jak interesująco opisać doświadczenie, umiejętności i zainteresowania. Poznasz także wskazówki, jak napisać CV po angielsku.
Dowiedz się, jaki jest zakres obowiązków w pracy sekretarki oraz wymagania podczas rekrutacji, ile zarabia sekretarka i gdzie szukać ofert pracy.