Moje konto
Oferta pracy / ogłoszenie o pracę - jak napisać? Wzór i porady

Oferta pracy / ogłoszenie o pracę - jak napisać? Wzór i porady

Tutaj znajdziesz wskazówki, jak napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych kandydatów, wzór oferty pracy i porady, gdzie ją opublikować.

Źle napisana oferta pracy od razu zniechęci część kandydatów. Szczególnie tych najlepszych, którzy mogą przebierać w propozycjach.

 

Jeśli chcesz zadbać o wizerunek firmy i znaleźć bardzo dobrego pracownika, musisz przyłożyć się do pisania ogłoszenia o pracę (tak jak kandydat musi przyłożyć się do pisania CV).

 

Jak stworzyć profesjonalną, kuszącą ofertę pracy?

 

W tym artykule znajdziesz:

 

  • wskazówki, jak napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych kandydatów
  • profesjonalny wzór oferty pracy
  • porady, gdzie najlepiej umieścić ogłoszenie o pracę.

 

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

 

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

1. Jak napisać ogłoszenie o pracę? Najważniejsze elementy oferty pracy

 

Oferta pracy (po angielsku job offer) z jednej strony musi być wyczerpująca i dostarczać kandydatowi najważniejszych informacji, a z drugiej — zwięzła i przejrzysta.

 

Za krótkie lub za długie ogłoszenie może odstraszyć najlepszych pracowników, którzy mają wysokie oczekiwania wobec pracodawcy.

 

Jakie zatem elementy muszą znaleźć się w profesjonalnej ofercie pracy?

 

Ogłoszenie o pracę — co powinno się w nim znaleźć

 

  1. Tytuł. W tytule powinna znaleźć się nazwa stanowiska, którego dotyczy oferta pracy. Możesz również dodać nazwę firmy poszukującej pracownika lub rodzaj branży, w której będzie on pracował. Pod tytułem można również dodać lokalizację, w której będzie pracował kandydat.

 

  1. Informacja o firmie. Krótki wstęp z najważniejszymi informacjami o firmie — np. data powstania, branża, pozycja na rynku, największe osiągnięcie, perspektywy rozwoju.

 

  1. Informacja o tym, kogo poszukuje firma. Tutaj należy wyjaśnić, dlaczego firma poszukuje pracownika na konkretne stanowisko. Można również dodać ogólne informacje o stanowisku.

 

  1. Dokładny opis stanowiska. W tym fragmencie oferty pracy należy przedstawić zadania, które czekają na nowego pracownika. Nie należy jednak przesadzać z opisem obowiązków — zbyt długa lista może odstraszyć kandydatów.

 

  1. Opis wymagań. Pod opisem obowiązków powinny znaleźć się wymagania wobec kandydata. Staraj się być jak najbardziej szczegółowy, aby osoba szukająca pracy nie musiała się niczego domyślać. Nie przesadzaj również z liczbą wymagań. Zbyt duże oczekiwania zazwyczaj odstraszają kandydatów. Poza tym rzadko trafiają się osoby, które będą posiadać wszystkie możliwe kwalifikacje zawodowe. W wymaganiach można dodać podsekcję „Mile widziane” z opcjonalnymi kompetencjami. 

 

  1. Oferta dla kandydata. W tym fragmencie oferty pracy pokaż kandydatowi, jakie korzyści przyniesie mu praca właśnie w tej firmie. Może być to np. dodatkowy budżet na szkolenia, karta MultiSport, prywatny pakiet medyczny, czy też możliwość pracy zdalnej. Jeśli chcesz usprawnić proces rekrutacji i zrobić dobre wrażenie na kandydatach, w ofercie pracy powinno się również znaleźć proponowane wynagrodzenie (lub widełki).

 

  1. Informacje o sposobie aplikowania na stanowisko. Na końcu ogłoszenia o pracę powinna znaleźć się informacja, jakie dokumenty i gdzie należy przesłać (zazwyczaj curriculum vitae oraz list motywacyjny na wskazany adres mailowy) oraz ostateczny termin ich przekazania. Warto dodać, że firma skontaktuje się z wybranymi kandydatami.

 

  1. Informacja o klauzuli do CV. W ofercie pracy warto również przypomnieć kandydatowi, aby umieścił w swoim curriculum vitae klauzulę ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.

 

Pamiętaj, że w ofercie pracy nie możesz wskazać konkretnego typu kandydatów, których poszukujesz — np. mężczyzn do 35. roku życia. 

 

Zgodnie z art. 11 Kodeksu pracy „jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub pośrednia, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony, zatrudnienie w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy – jest niedopuszczalna”.

 

O decyzji pracodawcy powinny więc decydować kwalifikacje kandydata, a nie jego płeć czy wiek.

 

Może Cię również zainteresować: Human Resources — co to jest, jak wygląda praca działu HR

 

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

 

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

 

2. Oferta pracy — wzór

 

Aby jeszcze bardziej ułatwić Ci napisanie oferty pracy, przygotowaliśmy dla Ciebie wzór takiego ogłoszenia. Znajdziesz go poniżej.

 

Wzór ogłoszenia o pracę

 

SPECJALISTA DS. MARKETINGU INTERNETOWEGO

FIRMA XYZ

Miejsce pracy:Warszawa / zdalnie

 

Firma XYZ od ponad 15 lat przeciera szlaki marketingu w polskim internecie. Z usług naszej agencji korzystają zarówno polskie jak i zagraniczne firmy, dzięki czemu nasi pracownicy mają możliwość współpracy z ludźmi z całego świata.

 

W związku z dynamicznym rozwojem firmy poszukujemy osób na stanowisko specjalisty ds. marketingu internetowego.

 

Do Twoich głównych zadań będzie należało:

 

  • przygotowywanie kampanii marketingowych w internecie dla klientów polskich i zagranicznych
  • planowanie i realizacja budżetu kampanii marketingowych
  • analiza skuteczności kampanii marketingowych
  • przygotowywanie artykułów na bloga firmowego oraz materiałów prasowych
  • prowadzenie profili firmowych w mediach społecznościowych
  • współpraca z działem grafików oraz sprzedawcami.

 

Oczekujemy od Ciebie:

 

  • co najmniej 3 lat doświadczenia na podobnym stanowisku (warunek konieczny)
  • bardzo dobrej znajomości języka angielskiego w mowie i piśmie (warunek konieczny)
  • doświadczenia w prowadzeniu komunikacji i budowaniu zaangażowania w mediach społecznościowych
  • dobrej znajomości narzędzi i programów: MS Office, Google Analytics, Google AdWords, Google SearchConsole
  • mile widziana znajomość narzędzi i programów: Figma, Jira, ahrefs.

 

Oferujemy Ci:

 

  • szerokie możliwości rozwoju i awansu
  • możliwość pracy z klientami z całego świata
  • elastyczne godziny pracy i możliwość pracy zdalnej do 3 dni w tygodniu
  • nowoczesne biuro w samym centrum Warszawy
  • prywatny pakiet medyczny oraz karta MultiSport
  • wynagrodzenie zależne od kwalifikacji i doświadczenia: 7000–9000 zł brutto (umowa o pracę).

 

CV oraz list motywacyjny należy przesłać na adres mailowy firmaxyz@xyz.com do 30.04.2021. W tytule wiadomości wpisz: Specjalista ds. marketingu internetowego. Skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.

 

Na dole CV należy zamieścić klauzulę o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Firmę XYZ w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

 

Zajrzyj także do poradnika: Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną? Jakie pytania zadać kandydatowi?

 

3. Gdzie zamieścić ogłoszenie o pracę?

 

Zastanawiasz się, gdzie najlepiej umieścić ogłoszenie o pracę? Oczywiście w pierwszej kolejności najlepiej skorzystać z popularnych serwisów z ofertami pracy, do których trafia większość kandydatów.

 

Popularne portale z ofertami pracy:

 

 

Warto również poszukać portali z ofertami pracy z branży, którą zajmuje się Twoja firma. W ten sposób szybciej znajdziesz specjalistów z konkretnej niszy. Przykładowo oferty pracy w IT warto zamieszczać w serwisie No Fluff Jobs.

 

Oczywiście ogłoszenie o pracę powinno znaleźć się również na stronie firmy w odpowiedniej zakładce (np. „Oferty pracy”, „Współpraca”, „Kariera” czy też „Dołącz do nas”). A także w mediach społecznościowych: na Facebooku oraz LinkedIn.

 

Ofertę pracy możesz również zgłosić w serwisie praca.gov.pl. Pojawi się ona wówczas w Centralnej Bazie Ofert Pracy.

 

Zajrzyj także do naszego zestawienia: Jak i gdzie szukać pracy? Strony z ofertami

 

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

 

Masz już doświadczenie w przygotowywaniu i publikowaniu ofert pracy? Podziel się swoimi obserwacjami w komentarzu poniżej i zdradź, które metody rekrutacji najlepiej sprawdzają się w Twojej branży.

Oceń mój artykuł: oferta pracy
Średnia: 5 (1 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Ekspert kariery, autor ponad 100 artykułów InterviewMe z poradami dotyczącymi pisania CV i listu motywacyjnego, rozmów kwalifikacyjnych oraz poszukiwania pracy. Swoją wiedzą dzielę się również odpowiadając na pytania w komentarzach.
Linkedin

Podobne artykuły