

Czym jest digital marketing i jakie metody wykorzystuje? Dowiedz się, dlaczego digital marketing jest skuteczny i czy można podjąć studia w tej dziedzinie.
Kiedyś marketingiem było m.in. wywieszanie reklam na słupach, potem spoty w radiu i telewizji, a dziś — wszystko dzieje się w internecie. Mamy digital marketing, którego działania promują produkty, usługi i marki w przestrzeni online.
Z tego artykułu dowiesz się:
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:
Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!
Digital marketing, inaczej marketing cyfrowy, to działania związane z szeroko pojętą promocją marki w internecie i innych mediach cyfrowych. Chodzi nie tylko o reklamę, lecz także o komunikację z klientami (i tymi, którzy mają nimi wkrótce zostać).
Celem digital marketingu jest rozpowszechnienie przekazu marki poprzez obecność w mediach treści związanych z jej działalnością. Główną rolę gra w tych działaniach przede wszystkim internet.
Dlaczego? Po co?
Odpowiedź jest prosta: jak wynika ze statystyk, aż 78% konsumentów poświęca więcej czasu na sprawdzanie i ocenę marki lub produktu w internecie niż w sklepie. To oznacza, że pracę u podstaw trzeba zacząć już na etapie, w którym potencjalny klient wpisuje swoje zapytanie w wyszukiwarkę Google.
Ale o SEO za chwilkę.
Digital marketing koncentruje się na tym, by dotrzeć do klienta z konkretnym komunikatem, który w rezultacie ma go skłonić do zakupu produktu lub skorzystania z usług danej marki (firmy). Co więcej — targetowanie (a więc docieranie do odpowiedniej publiczności) jest dziś prostsze niż kiedyś.
Trzeba przyznać, że zaawansowane technologie i AI działają jako napęd dla digital marketingu. Wiedza o tym, jakich narzędzi użyć w przypadku konkretnego biznesu, jest kluczowa dla osiągnięcia zaplanowanych celów.
Digital marketing swoją skuteczność zawdzięcza między innymi temu, że łatwo jest monitorować wyniki podejmowanych kampanii, a co za tym idzie — optymalizować swoje działania. Takie narzędzia jak Google Analytics, Google Search Console, Google Ads i wiele innych pozwalają śledzić powodzenie obranej strategii.
Digital marketing wykorzystuje wiele kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami. W zależności od branży i jej specyfiki, a także grupy docelowej, skutecznymi sposobami dotarcia do klienta mogą być:
Przy planowaniu strategii marketingowej należy ocenić, który z wyżej wymienionych kanałów przynosi najliczniejszą „publiczność”.
Zobacz też: Kursy i certyfikaty w CV (np. Gdzie wpisać prawo jazdy w CV?).
Digital marketing to zarówno działania w social mediach i płatne reklamy, jak i tworzenie wartościowych treści na blogu firmy, której markę chcesz wypromować. W internecie możliwości są nieskończone.
W zależności od odbiorcy, rodzaju produktu/usługi, a także budżetu, wybiera się najlepszą dla danego biznesu strategię marketingową. Można również postawić na wszystkie z nich równolegle.
Zobacz też: Grywalizacja — co to jest i na czym polega? [Przykłady].
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Żeby zostać specjalistą od digital marketingu, nie trzeba kończyć specjalistycznych studiów, chociaż pracodawcy będą na pewno punktować osoby po takich kierunkach jak marketing, PR czy zarządzanie.
Istnieją także kursy, które pozwalają przygotować się do pracy w digital marketingu — zarówno płatne, kończące się wartościowym certyfikatem, jak i darmowe, reklamujące się na stronach rządowych.
Jeśli będziesz szukał pracy jako digital marketer, zwróć uwagę na to, że w ofertach to stanowisko występuje również pod następującymi nazwami:
Gdy już napiszesz CV, wyślesz je, a potem zwycięsko przejdziesz przez rozmowę kwalifikacyjną, do Twoich obowiązków będzie należało prawdopodobnie:
Pracę w digital marketingu oferują nie tylko agencje specjalizujące się w reklamie cyfrowej, ale także zwykłe firmy, którym zależy na odpowiedniej promocji swoich produktów lub usług w sieci.
Zobacz też: Onboarding pracownika — co to (po polsku) + Przebieg procesu.
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Jeśli chcesz skomentować artykuł, dodaj swoją wypowiedź na forum poniżej.
Jak założyć konto na LinkedIn? Jak korzystać z LinkedIna? Ten przewodnik nauczy Cię, jak zoptymalizować swój profil, by zwrócił uwagę rekrutera.
Które studia są najbardziej przyszłościowe? Jakie studia wybrać żeby zadbać o dobrą sytuację na rynku pracy i nie cierpieć przez pięć lat? Oto odpowiedź.
Studia skończone. Czas nauki wreszcie za Tobą, prawda? Nie do końca. Jeśli chcesz rozwijać swoją karierę, musisz być na bieżąco ze swoją branżą.