Moje konto
CV marketing — Jak napisać CV i list motywacyjny? [Wzór i przykłady]

CV marketing — Jak napisać CV i list motywacyjny? [Wzór i przykłady]

Szymon Barczak
Szymon Barczak
Ekspert kariery

Nie będę owijał w bawełnę—

 

Jeśli Twoje CV marketingowe nie będzie interesujące, to nie dostaniesz tej nowej wymarzonej pracy.

 

Sam wiesz, jak jest: dobry projekt kampanii marketingowej wymaga odpowiedniego planu i przygotowania. Tylko wtedy realizacja przynosi efekt.

 

Tworzenie CV marketingowego to też projekt!

 

Jesteś specjalistą do spraw marketingu i umiesz sprzedawać. Pytanie: jak dobrze sprzedać samego siebie? Za chwilę się tego dowiesz.

 

Zwiększysz konwersję w zakresie otrzymywanych odpowiedzi od rekruterów. Wyróżnisz się z tłumu. Zdobędziesz nową pracę.

 

Chcesz od razu napisać CV oraz list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

cv

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

Z artykułu dowiesz się:

 

  • jak napisać dobre CV, by wyróżnić się w Twojej branży
  • czy warto umieścić zainteresowania w CV marketingowym
  • w którym miejscu CV umieścić informację o wykształceniu, kursach i szkoleniach
  • jak wpisać umiejętności do CV marketingowego, aby dobrze się zaprezentować
  • jak napisać list motywacyjny specjalisty do spraw marketingu, który zrobi wrażenie na pracodawcy.

 

W skrócie—

 

Stworzysz CV specjalisty ds. marketingu, które powali rekruterów na kolana!

 

1

CV marketing, krok pierwszy: podsumowanie zawodowe

 

Czy wiesz, że rekruter poświęca średnio 6 sekund na zapoznanie się z każdym CV? Musisz trafiać prosto i do celu. Tak jak dobra kampania marketingowa.

 

Powiem wprost:

 

Podsumowanie zawodowe to w dzisiejszych czasach prawdopodobnie najważniejsza część CV. Jest jak dobre chwytliwe hasło marketingowe.

 

Sam dobrze wiesz, jak trudno przykuć uwagę potencjalnego klienta. Potraktuj rekrutera jak grupę docelową swojej kampanii.

 

Podsumujmy:

 

Pierwszy krok w Twoim projekcie pt. CV marketingowe to podsumowanie zawodowe. Kilka konkretnych zdań, które przykują uwagę rekrutera. Gdy zainteresujesz go swoim podsumowaniem, będzie czytał dalej.

 

Zobacz przykładowe podsumowanie zawodowe w zawodzie specjalista do spraw marketingu.

 

Przykłady podsumowania zawodowego do CV marketingowego:

 

źle
Jestem specjalistą do spraw marketingu z długim stażem. Z sukcesem prowadziłem wiele kampanii marketingowych. Posiadam duże doświadczenie zawodowe, które z chęcią wykorzystam w nowej pracy.
dobrze
Specjalista ds. marketingu z 4-letnim stażem. Doświadczony w prowadzeniu kampanii marketingowych w branżach turystycznej i żywieniowej. Udokumentowany wzrost rocznych obrotów o 30% dzięki skutecznym działaniom marketingowym. Gotowy na nowe wyzwania. Do Państwa firmy chciałbym wnieść swoje doświadczenie bazujące na dotychczasowych sukcesach.

 

Dostrzegasz różnicę?

 

Dla rekrutera jest ona spora.

 

W skrócie:

 

Dobry specjalista ds. marketingu używa konkretnych liczb. Tak samo jak przy raportowaniu wyników kampanii marketingowych.

 

Dlaczego? Ponieważ liczby przyciągają oko.

 

Druga sprawa: napisz, co możesz zrobić dla firmy, do której aplikujesz.

 

Bądź konkretny. Tak jak slogan w dobrej kampanii reklamowej.

 

Wyobraź to sobie tak:

 

Zyskasz uwagę rekrutera. Twoje CV trafi do szufladki CV specjalista ds. marketingu, a nie do kosza. Przejdziesz z kategorii Lead do kategorii Prospect.

 

Brzmi obiecująco.

 

Ale—

 

Docelowa konwersja w Twoim projekcie pt. CV marketing to zdobycie nowej pracy. A więc jedziemy dalej. Samo dobre podsumowanie zawodowe nie wystarczy!

 

Dobrze, a co jeśli jeszcze nie jesteś specjalistą w marketingu?

 

Jeśli Twoje docelowe stanowisko to początkujący pracownik marketingu czy marketing assistant:

 

  1. Napisz, na jakiej uczelni i jaki kierunek studiowałeś.
  2. Wymień swoje sukcesy oraz aktywności studenckie.
  3. Nie zapomnij o swoich zainteresowaniach, najbardziej istotnych z perspektywy branży, do której aplikujesz.
  4. Pamiętaj, by napisać, w jaki sposób pomożesz rozwinąć biznes swojego pracodawcy.

 

Pracownik marketingu bez doświadczenia może szybko stać się cenny dla firmy. Najważniejsze, abyś wykazywał inicjatywę i szybko się uczył.

 

Wskazówka: Podsumowanie musi być krótkie, ale treściwe (do 50 słów). To normalne, że jego przygotowanie zajmie Ci dłuższą chwilę i kilka edycji. Dlatego napisz je na sam koniec i skorzystaj z tego, co umieściłeś w pozostałych sekcjach swojego CV marketingowego.

 

Sprawdź artykuł, w którym znajdziesz więcej informacji, jak napisać podsumowanie zawodowe bez doświadczenia.

 

Aby zwiększyć swoją szansę na zdobycie nowej pracy, zadbaj o pozostałe części Twojego CV marketingowego. Następny krok: doświadczenie w CV marketingowym.

 

2

Jak opisać doświadczenie w CV specjalisty marketingu?

 

Średnio 250 kandydatów zgłasza się na jedno stanowisko pracy. Już wiesz, dlaczego rekruter poświęca około 6 sekund na jedno CV.

 

A co jeśli powiem Ci, że nadal możesz wyróżnić się na tle pozostałych kandydatów?

 

Wyobraź sobie taką sytuację:

 

Masz świetny produkt lub usługę. Uruchamiasz kampanię reklamową. Potencjalni klienci nie rozumieją korzyści, które im oferujesz. W efekcie nie kupują Twojego rozwiązania.

 

Wielu kandydatów popełnia taki sam błąd przy pisaniu CV marketingowego. Mają świetną wiedzę, bogate doświadczenie, ale nie umieją sprzedać siebie rekruterowi.

 

Prawda jest taka:

 

Bogate doświadczenie w pracy w marketingu to ogromny plus. Zadbaj o to, by odpowiednio je opisać.

 

Tylko w ten sposób udowodnisz, że nadajesz się do tej konkretnej roli. Gdy nie opiszesz swojego doświadczenia treściwie i w przyswajalnej formie, rekruter odrzuci Twoje CV.

 

Brutalne?

 

Wykorzystaj tę wiedzę na swój użytek. Opisz doświadczenie tak, żeby rekruter poczuł, że bez Ciebie się nie obejdzie.

 

Sprawdź poniższe wskazówki, które pomogą Ci zachwycić rekruterów swoim CV marketingowym.

 

Przykładowy opis doświadczenia specjalisty ds marketingu:

 

źle

2012-2015

Vienna Dystrybucja sp. z o.o. - specjalista ds. marketingu i PR

Zarządzanie marketingiem firmy oraz zespołem.

dobrze

Vienna Dystrybucja sp. z o.o. w Krakowie

Stanowisko: Starszy Specjalista ds. Marketingu i PR

Okres zatrudnienia: styczeń 2012–czerwiec 2015

 

Główne obowiązki:

  • Zarządzałem kampaniami reklamowymi offline w mediach tradycyjnych (gazety, czasopisma, radio)
  • Nadzorowałem zespół kampanii reklamowych online (Google Ads, YouTube, Facebook Ads)
  • Ustalałem strategiczne wytyczne dla zespołu marketingowego
  • Wyznaczałem kluczowe wskaźniki dla zespołu

 

Dodatkowe obowiązki:

  • Pomagam działowi HR rekrutować utalentowanych ludzi do zespołu marketingowego
  • Przygotowałem ścieżki rozwoju dla pracowników marketingu firmy
  • Zarządzałem firmową bazą wiedzy

 

Osiągnięcia:

  • Zbudowałem zespół marketingowy liczący 8 specjalistów
  • Ustaliłem wytyczne dla kampanii marketingowych, co ustabilizowało sprzedaż w firmie (brak wahań sezonowych)
  • Zwiększyłem sprzedaż o 50% przy zachowaniu tego samego budżetu na działania marketingowe

 

Tym razem różnica jest kolosalna.

 

Zauważ, jak łatwo zapoznać się z doświadczeniem kandydata w tym drugim przykładzie.

 

Ty też możesz opisać swoje doświadczenie w pracy w marketingu w taki sposób.

 

Po pierwsze:

 

Twoje CV marketingowe musi zawierać czytelną nazwę zajmowanego stanowiska.

 

Przykłady:

  • Specjalista do spraw marketingu
  • Specjalista do spraw marketingu internetowego
  • Kierownik ds. Marketingu
  • Specjalista ds. Komunikacji marketingowej
  • Specjalista ds. Marketingu i PR

 

Druga kwestia:

 

Zapisz w czytelnej formie swoje obowiązki oraz sukcesy.

 

W tym celu pochwal się przy swoich osiągnięciach liczbami czy procentami, np.:

  • zwiększyłem konwersję o 15%
  • podwoiłem zysk ze sprzedaży do 2 mln zł
  • zwiększyłem liczbę wejść na stronę ze 100 osób do 1500 osób.

 

To najlepszy sposób, aby pokazać rekruterowi: Jestem efektywny!

 

Pamiętaj! To, że przeszedłeś pierwszy etap konwersji i stałeś się dla rekrutera Prospectem, nie oznacza, że poświęci na Twoje CV znacznie więcej czasu. Każda część Twojego CV marketingowego musi być prosta do przeczytania.

 

Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak opisać swoje doświadczenie zawodowe? Sprawdź nasz artykuł: Doświadczenie zawodowe w CV.

 

3

Jak opisać wykształcenie i odbyte szkolenia w CV marketingowym?

 

Doświadczenie adekwatne do stanowiska jest najbardziej istotne. Świadczy o tym, czy nadajesz się do danej pracy. Dlatego umieściłeś je najwyżej w swoim CV do marketingu.

 

Ale—

 

wykształcenie ma dla pracodawców duże znaczenie.

 

Jeśli odpowiednio stworzysz sekcję Wykształcenie, pokażesz, że masz solidne fundamenty. Oto jak to zrobić:

 

Wykształcenie w CV marketera — przykład:

 

2009–2015 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi

Zarządzanie i marketing, studia magisterskie

 

Jeśli jesteś w trakcie studiów, zawrzyj stosowną informację w swoim CV marketingowym:

 

2017–obecnie SWPS, Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Warszawie

Marketing i public relations, studia magisterskie (w trakcie)

 

Jako specjalista ds. marketingu nie wpisuj w CV marketingowym ukończonego liceum, gimnazjum, a tym bardziej podstawówki. Nie ma to znaczenia dla pracodawcy.

 

Jeśli aplikujesz o staż lub pierwszą pracę, możesz dodać informację o wykształceniu średnim. Pochwal się swoimi osiągnięciami, jeśli ukończyłeś szkołę z wyróżnieniem.

 

Rekruterzy często sprawdzają potencjalnych kandydatów w mediach społecznościowych. Zwiększ swoje szanse i utwórz profil Linkedin po polsku.

 

4

Jakie umiejętności wpisać do CV marketera?

 

Jako doświadczony specjalista do spraw marketingu posiadasz wiele umiejętności. To właśnie na nich zależy Twojemu potencjalnemu pracodawcy.

 

Umiejętności wynikają bezpośrednio z posiadanego doświadczenia. Nie oznacza to, że rekruter sam domyśli się, co potrafisz.

 

Zainteresowałeś go swoim podsumowaniem. Twoje doświadczenie zrobiło na nim wrażenie. Pora teraz dopieścić tego gorącego leada.

 

Aby to zrobić, pochwal się miękkimi i twardymi umiejętnościami marketera.

 

Skorzystaj z listy poniżej. Dowiesz się, jakimi umiejętnościami warto pochwalić się w CV.

 

Umiejętności — CV marketing

 

Umiejętności twarde:

  • swobodna obsługa pakietu MS Office
  • umiejętność tworzenia koncepcji kreatywnych, realizujących założenia strategiczne
  • umiejętność tworzenia i redagowania tekstów
  • swobodne i poprawne posługiwanie się językiem polskim w mowie i piśmie
  • dobra znajomość programów do zarządzania treścią typu CMS (np. WordPress, Joomla)
  • zbieranie i analizowanie danych z użyciem Google Analytics
  • tworzenie kampanii email marketingowych
  • wiedza z zakresu PPC (Google Ads, Facebook Ads)
  • dobra znajomość zagadnień SEO
  • zaawansowana znajomość języka angielskiego
  • praktyczna znajomość zagadnień z obszaru e-commerce

 

Umiejętności miękkie:

  • zarządzanie zespołem
  • odporność na stres
  • wysokie umiejętności interpersonalne i komunikatywność
  • kreatywność
  • umiejętność samodzielnej organizacji pracy
  • zdolność do szybkiego uczenia się
  • odpowiedzialność
  • zdolności analityczne
  • umiejętność ustalania priorytetów

 

To tylko przykłady. Sam dobrze wiesz, co potrafisz!

 

Wskazówka: Nie podawaj umiejętności, których nie posiadasz. Zostanie to zweryfikowane na rozmowie kwalifikacyjnej. Jeśli rozwinąłeś daną umiejętność jedynie w podstawowym zakresie, nie uwzględniaj jej w CV.

 

Z takim zestawem umiejętności Twój pracodawca będzie pewny, że jesteś osobą, której poszukuje do swojej firmy.

 

Chcesz od razu napisać CV oraz list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

cv

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

5

Zainteresowania w CV marketera

Pewnie zastanawiasz się, co wpisać w tej sekcji. Wiele osób wpisuje tu oklepane:

  • czytanie książek
  • oglądanie filmów
  • sport.

 

Czy to ma sens?

 

Oczywiście, że nie!

 

Jako specjalista do spraw marketingu dobrze wiesz, że komunikat kampanii reklamowej dobiera się do grupy docelowej.

 

Kto jest grupą docelową Twojego CV marketingowego? Rekruter na pierwszym froncie, pracodawca na drugim.

 

Oboje szukają u Ciebie potwierdzenia tego, że nadajesz się na dane stanowisko.

 

Wybierz zatem te zainteresowania, które zaprezentują Cię z jak najlepszej strony. Pokaż się jako idealny kandydat.

 

Przykładowe zainteresowania do CV marketingowego

 

  • psychologia (ułatwia zrozumienie potrzeb grup docelowych)
  • nowe technologie (obowiązkowa znajomość w pracy w marketingu on-line)
  • podróże, sport, czytanie — ale tylko, gdy jest to związane z branżą firmy (np. podróże — praca w marketingu w biurze podróży)
  • fotografia (pokazuje, że jesteś kreatywny)
  • słuchanie podcastów (przedstawia Cię jako osobę chcącą się rozwijać)
  • blogowanie (rozwija umiejętności dobrej komunikacji)
  • programowanie (pokazuje myślenie analityczne)

 

Więcej wskazówek znajdziesz w naszym poradniku zainteresowania w CV.

 

Zanim przejdziesz dalej: upewnij się, że znasz aktualną klauzulę dotyczącą przetwarzania danych osobowych: Aktualna formułka do CV (nowa klauzula po RODO).

 

6

Kursy i certyfikaty — jak wpisać do CV marketera?

 

Uczestnictwo w kursach marketingowych to świetny atut. Poświęciłeś czas i zdobyłeś fachową wiedzę oraz umiejętności. Pochwal się tym w swoim CV marketingowym.

 

Dodatkowo, jeśli jesteś początkujący, certyfikaty z kursów o tematyce marketingowej mogą pomóc Ci zdobyć wymarzoną pracę w branży.

 

Sprawdź platformę Google Academy for Ads. Możesz zdobyć tam za darmo takie certyfikaty jak:

  • kwalifikacja indywidualna Google Analytics
  • certyfikaty Google Ads z reklamy mobilnej, reklamy wideo czy reklamy w sieci reklamowej
  • szkolenia z obsługi YouTube

 

Certyfikat od Google na pewno zainteresuje rekrutera!

 

Warto zainteresować się również innymi kursami online. Szczególnie interesujące dla marketera to:

 

W temacie marketingu internetowego istnieje również bogata oferta szkoleń stacjonarnych. Najbardziej znane firmy oferujące takie szkolenia to:

 

Jeśli masz wątpliwości, jak wpisać swoje kursy i certyfikaty do CV, sprawdź artykuł: Kursy i szkolenia w CV.

 

7

Jak napisać list motywacyjny specjalisty ds. marketingu?

 

Prawda jest następująca:

 

Nie każdy pracodawca wymaga listu motywacyjnego.

 

Niemniej, pracodawca doceni, gdy taki list napiszesz. Wypadniesz lepiej niż reszta kandydatów, którzy listu motywacyjnego do pracy w marketingu nie napiszą.

 

Pamiętaj, że list motywacyjny to dodatek do CV marketingowego i go nie zastąpi. Twoje CV musi być solidnym fundamentem.

 

Wyobraź sobie taką sytuację:

 

Rekruter zapoznał się już z Twoim CV marketingowym. Porównał je z kilkoma innymi. Wtem — dostrzega i czyta Twój list motywacyjny. To go przekonuje i zaprasza na rozmowę właśnie Ciebie.

 

List motywacyjny jest jak dobra kampania remarketingowa. Pomaga przekonwertować gorącego leada w klienta. W Twoim przypadku może zadecydować o otrzymaniu oferty pracy.

 

Zobacz, jak napisać list motywacyjny do pracy w marketingu:

 

1. Nie kopiuj informacji z CV.

 

Wykorzystaj szansę, jaką daje list motywacyjny. Opisz siebie i swoje doświadczenie marketingowe bardziej szczegółowo.

 

2. Dopasuj treść listu do oferty pracy.

 

W liście motywacyjnym opisz szerzej swoje zainteresowania związane z docelowym stanowiskiem marketingowym.

 

3. Pokaż pracodawcy, co zyska zatrudniając Ciebie.

 

Dowiedz się więcej o firmie, do której aplikujesz. Zastanów się, co mógłbyś do niej wnieść. Opisz to.

 

4. Zadbaj o czytelność.

 

Błędy ortograficzne i interpunkcyjne czy literówki źle świadczą o kandydacie. A przecież chcesz zaprezentować się profesjonalnie, a nie jak gdybyś pisał swoje CV na kolanie.

 

W skrócie:

  • unikaj oklepanych formułek, np. W odpowiedzi na Państwa ogłoszenie, chciałbym zaproponować swoją kandydaturę na stanowisko specjalisty do spraw marketingu.
  • powiedz więcej o swoich sukcesach, np. Zwiększyłem sprzedaż o 20% przy zachowaniu budżetu na działania marketingowe.
  • pokaż, co chcesz zrobić dla firmy, np. W oparciu o swoje doświadczenie SEO, chciałbym zwiększyć o 30% konwersję na Państwa stronie internetowej.

 

Więcej wskazówek o tym, jak napisać najlepszy list motywacyjny, znajdziesz w artykule: Jak napisać list motywacyjny do pracy (przykłady listów i 8 rad eksperta)

 

Szybka powtórka: Jak napisać CV do marketingu?

 

  1. Na górze CV marketingowego umieść krótkie i treściwe podsumowanie zawodowe.
  2. Dodaj swoje obowiązki i sukcesy w opisie doświadczenia. Użyj liczb i procentów, aby pokazać swoją efektywność.
  3. Do CV marketingowego wpisz tylko te umiejętności i zainteresowania, które pasują do stanowiska.
  4. Dołącz list motywacyjny do swojego CV, aby pokazać, co zyska pracodawca, jeśli zatrudni właśnie Ciebie.

 

Czy jest jeszcze coś, w czym moglibyśmy Ci pomóc? Napotkałeś jakieś problemy w trakcie tworzenia swojego CV marketingowego? Koniecznie daj znać w komentarzu poniżej.

Oceń mój artykuł
Średnia: 5 (11 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Szymon Barczak
Szymon Barczak
Ekspert kariery w InterviewMe. W swoich tekstach dzielę się wiedzą o tym, jak pisać skuteczne CV i listy motywacyjne, i jak radzić sobie na rozmowach kwalifikacyjnych, żeby dostać pracę.
Linkedin Website

Podobne artykuły

Program do pisania CV - stwórz CV online i pobierz PDF w 5 minut!

Program do pisania CV - stwórz CV online i pobierz PDF w 5 minut!

Użyj programu do pisania CV, aby szybko stworzyć życiorys, który zainteresuje pracodawcę. W tej aplikacji znajdziesz praktyczne porady, ponad 350 szablonów do wypełnienia, wykadrujesz i dodasz do CV zdjęcie oraz pobierzesz dokument w PDF. Napiszesz także CV np. po angielsku.