Unilever Polska Sp. z o.o.
Praca w Unilever — co musisz wiedzieć?
Profil firmy
Unilever jest jednym ze światowych liderów w branży towarów konsumpcyjnych, produkuje i sprzedaje około 400 marek w ponad 190 krajach. Każdego dnia 2,5 miliarda osób korzysta z naszych produktów, by dobrze wyglądać, dobrze się czuć i cieszyć się pełnią życia. To w przybliżeniu jedna trzecia światowej populacji.
Nasi klienci nie tylko wybierają produkty ogólnoświatowych marek, w tym Lipton, Knorr, Dove czy Hellmann’s, ale też sięgają po kultowe marki lokalne, jak Amino i Tortex w Polsce czy Suave w Stanach Zjednoczonych. Faktem jest, że trzynaście spośród 50 wiodących światowych marek należy do Unilever.
Misja Unilever
Naszym celem jest zrównoważony rozwój biznesu, przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz zwiększenie pozytywnego wpływu społecznego.
Użyj naszego kreatora CV, w którym znajdziesz gotowe szablony
do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz swoje CV teraz.
Poznaj bliżej Unilever
Obecnie mamy 26 marek odpowiadających zrównoważonemu stylowi życia i realizujących swoje misje społeczne, w tym Dove, Lipton, Hellmann’s i Seventh Generation.
Jesteśmy najchętniej wybieranym przez absolwentów pracodawcą w branży FMCG w ponad 50 krajach.
Wszystkie fabryki Unilever w 100% korzystają ze źródeł odnawialnej energii.
Poprawiliśmy jakość życia milionów osób dzięki takim inicjatywom jak nasze programy wsparcia drobnych producentów rolnych i sprzedawców detalicznych.
Pomogliśmy poprawić stan zdrowia i warunki higieniczne ponad 1,24 miliarda osób na całym świecie, między innymi dzięki misji promowania mycia rąk z marką Lifebuoy.
Ponad połowa wykorzystywanych przez nas surowców rolnych, takich jak olej palmowy, papier i herbata, pochodzi obecnie ze źródeł zrównoważonych.
Unilever — kariera, benefity, atmosfera, kultura pracy
Wierzymy, że Unilever to najlepsze miejsce, aby się rozwijać i budować karierę. Posiadamy wiele unikatowych cech jako pracodawca, natomiast pracownicy najczęściej wymieniają atmosferę pracy, otwartość, przyjaznych ludzi, elastyczność i dobrą zabawę.
Dbamy o to, by tworzyć warunki sprzyjające rozwojowi: mamy nowoczesne, przestronne biuro ułatwiające pracę i komunikację, ale jeśli ktoś woli pracować w kawiarni – nie ma problemu, gdyż nie mamy sztywno określonych godzin pracy, a więc każdy może je dopasować do aktualnego poziomu energii. Unilever to młoda społeczność, gdzie nie mamy oficjalnego dress code'u i do każdego mówimy na "ty" niezależnie od funkcji i zajmowanego stanowiska.
Benefity w Unilever:
- Prywatna opieka medyczna. Pracownik ma możliwość przystąpienia do pakietu prywatnej opieki medycznej. Dodatkowo istnieje możliwość wykupienia tzw. pakietów dodatkowych dla siebie oraz swojej rodziny w ramach opieki medycznej oraz stomatologicznej.
- Pracowniczy Program Emerytalny. Pracownik ma możliwość przystąpienia do Pracowniczego Programu Emerytalnego. W ramach programu Unilever finansuje składkę podstawową w wysokości 4% wynagrodzenia, którą odprowadza na indywidualne konto emerytalne pracownika.
- Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych. W ramach ZFŚS pracownicy mogą korzystać z szeregu udogodnień, w tym dofinansowania do wypoczynku, sportu i rekreacji oraz możliwości otrzymania zapomogi dla osób będących w trudnej sytuacji materialnej.
- Karty Multisport. Pracownicy mogą korzystać w sposób nieograniczony z niezliczonej ilości obiektów sportowych na terenie kraju w ramach oferty firmy Benefit Systems - karty MultiSport.
- Plan akcyjny SHARES. Unilever oferuje możliwość inwestowania w akcje Unilever w formie planu akcyjnego SHARES.
- Ubezpieczenie na życie. Ubezpieczenie składa się z pakietu finansowanego przez Pracodawcę. Pracownik ma również możliwość sfinansowania pakietów dodatkowych dotyczących rozszerzonej ochrony siebie i swojej rodziny.
- Sklepik. Produkty Unilever w bardzo atrakcyjnych cenach.
- AskHenry. Asystent do spraw codziennych i niecodziennych. Z szerokim zakresem usług, które trafiają w potrzeby od stażysty do prezesa, od juniora do seniora
Biuro główne Unilever w Warszawie zatrudnia 300 osób w ramach różnych działów i zapewnia kompleksową obsługę procesów w obszarze marketingu, sprzedaży, finansów, HR, łańcucha dostaw, R&D oraz IT.
To tutaj każdego dnia pracujemy nad prawdziwymi projektami biznesowymi przy wsparciu lokalnych i regionalnych zespołów, aby zaspokajać codzienne potrzeby związane z odżywianiem, środkami czystości oraz higieną osobistą poprzez marki, które pomagają ludziom czuć się i wyglądać dobrze, a także w pełni korzystać z życia.
Siedziba Unilever w Polsce znajduje się pod adresem Aleje Jerozolimskie 134 w Eurocentrum Office Complex, który jest jednym z najbardziej ekologicznych biurowców w Warszawie.
Kultura organizacyjna Unilever jest skupiona na ciągłym rozwoju potencjału pracowników. Szeroki wachlarz funkcji pozwala nie tylko na awanse, a również na rozwój poziomy i nawet zmianę działu. Ponadto istnieje również możliwość odbycia rotacji zagranicznych (przykładowo - pracownicy z Działu Marketingu mogą realizować projekty w centrali w Rotterdamie). Każdego pracownika zachęcamy do stworzenia Indywidualnego Planu Rozwoju, który jest dodatkowo wspierany przez kursy online na specjalnej platformie edukacyjnej oraz szkolenia dedykowane dla funkcji (Akademia Sprzedaży, Leadership Academy, itp.).
Dynamiczne środowisko pracy sprawia, że na każdego czeka tu mnóstwo wyzwań, co czyni pracę ciekawą i rozwojową. Kultura otwartej informacji zwrotnej, właściwa komunikacja w środowisku pracy, tworzenie zróżnicowanych kulturowo zespołów oraz przyjazna atmosfera to coś, co mocno nas wyróżnia.
Unilever jest miejscem, które umożliwi ci wprowadzanie swoich wartości w życie, co w dalszej konsekwencji pomoże w tworzeniu lepszego biznesu i lepszego świata. Będziesz współpracować z cenionymi markami, dzięki czemu wpłyniesz na poprawę życia nie tylko naszych konsumentów, ale i całych społeczności. Będziesz odpowiedzialny za wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w naszej firmie, zarówno tych małych, jak i tych dużych, które sprawiają, że rozwijamy się i przodujemy na rynku. W Unilever udoskonalisz swoje umiejętności dzięki cennym radom naszych liderów i współpracowników, którzy zainspirują Cię do zmiany na lepsze.
Unilever Future Leaders Programme
Nasz trzyletni program menedżerski ma na celu rozwój przyszłych liderów Unilever. To wejście na przyśpieszoną ścieżkę rozwoju i wyzwanie, które podejmują najambitniejsi, gotowi skoczyć na głęboką wodę! Program obejmuje współpracę w międzynarodowym zespole lub rotację w jednym z biur Unilever w Europie, m.in. Pradze czy Rotterdamie. Te wszystkie doświadczenia pozwolą Ci zdobyć niezbędną wiedzę o firmie tak, aby po trzech latach móc objąć odpowiedzialność za zespół i szerszy obszar biznesowy, np. zarządzanie marką lub klientem.
Program można realizować na jednej z trzech ścieżek: Go To Market (łączącej marketing i sprzedaż), Łańcuch Dostaw (Supply Chain) albo Finanse.
Na program Unilever Future Leaders zapraszamy studentów V roku oraz absolwentów (do 12 miesięcy od ukończenia studiów).
Unilever Internship Programme
Unilever Internship Programme to sześciomiesięczny staż, który daje wyjątkową okazję poznania specyfiki pracy w dynamicznej branży FMCG, szansę nabycia cennego doświadczenia, sprawdzenia własnych kompetencji oraz poznania smaku odpowiedzialności za powierzony projekt. Będziesz wyznaczać cele, mierzyć swoje wyniki w stosunku do standardów przywództwa Unilever, stając się lepszą wersją siebie.
Staż oferujemy studentom III, IV i V roku, w różnych lokalizacjach i działach, m.in. Marketing, Łańcuch Dostaw, Sprzedaż, Finanse i HR.
Unilever Future Leaders’ League
UFLL to dynamiczny konkurs marketingowy, w którym biorą udział najzdolniejsi studenci z całego świata, chcący przekonać się, na czym polega przywództwo przyszłości. Dołączenie do konkursu oznacza pracę z prawdziwymi markami nad prawdziwymi przypadkami biznesowymi. To ekscytujące praktyczne doświadczenie, które pozwoli Ci zrozumieć biznes od środka oraz poczuć się liderem budującym i zarządzającym naszymi znanymi na całym świecie markami.
Stwórz własną podróż przez doświadczenia, odkryj swój potencjał i dołącz do Unilever, aby kształtować przyszłość.
Firma Unilever od początku swojego istnienia angażowała się w rozwiązywanie istotnych problemów społecznych. Przez wiele lat obserwowano, jak zmiana sposobu prowadzenia biznesu na bardziej zrównoważony może stymulować wzrost, poprawiać zarządzanie organizacji, szczególnie w obszarze kosztów oraz ryzyka. Naszym celem jest rozwój biznesu, przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz zwiększenie pozytywnego wpływu społecznego.
- 56% wszystkich surowców rolnych pozyskiwanych globalnie pochodzi ze zrównoważonych źródeł.
- Do 2025 roku 100% używanego w produkcji będzie nadawało się do recyklingu, kompostowania bądź ponownego użytku.
- Pomogliśmy poprawić stan zdrowia i warunki higieniczne ponad 1,24 miliarda osób na całym świecie.
- Wszystkie fabryki w Polsce działają według zasady Zero Landfill – nie wysyłają na wysypiska żadnych odpadów z wyjątkiem tych, które wymagają specjalnego przetworzenia.
- Od 2010 roku zredukowaliśmy emisję gazów cieplarnianych związanych z transportem o 47%.
Ponadto, Unilever wspiera działania swoich Marek z Misją:
Domestos. Od 2014 roku Domestos prowadzi w Polsce program Wzorowa Łazienka. W 2017 roku do akcji przystąpiło prawie 3300 szkół z całej Polski, które walczyły o nagrodę w postaci remontu szkolnych toalet oraz zapasów środków czystości w specjalnym konkursie. Ponad 50 szkół nagrodziliśmy rocznym zapasem naszych produktów, a w 18 przeprowadziliśmy generalne remonty łazienek. Akcja podnosi świadomość przedstawicieli szkół oraz rodziców na temat tego, że dobrze zaprojektowane i wyposażone toalety mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia uczniów. Przyjazne rozwiązania i estetyka sprawiają, że maluchy korzystają z nich chętniej, a nie tylko w ostateczności.
Dove. Misją Dove, największej marki kosmetycznej Unilever, jest redefinicja pojęcia piękna i polemika z idealnym, jednak nierzeczywistym wizerunkiem kobiety. Z badań przeprowadzonych wśród konsumentek w 2018 roku wynikało, że 80% Polek ma niską samoocenę. W ramach różnorodnych działań komunikacyjnych Dove zaprosiło Polki do wypowiadania zdania „Jestem piękna, ponieważ…”. Polskie konsumentki powiedziały to łącznie ponad 320 000 razy, tworząc przy tej okazji ponad 28 000 manifestów piękna. Kontynuacją działań jest rozpoczęty w 2018 roku Program „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny”.
Nasza kultura organizacyjna bazuje na czterech filarach, które są podsumowaniem tego, kim jesteśmy i powodów, dla których Unilever jest doskonałym miejscem pracy.
- Moc misji. Czujemy się dobrze z naszą pracą. Niezależnie od tego, czy prowadzimy biznes, wytwarzamy nasze produkty lub korzystamy z naszych marek, zawsze myślimy o tym, w jaki sposób nawet najmniejsze rzeczy mogą mieć pozytywny wpływ na świat. Nie jesteśmy obojętni - z tego jesteśmy znani. I dlatego jesteśmy doskonałym miejscem do budowania kariery z misją.
- Bądź katalizatorem. Jesteśmy dużą firmą, ale to nie znaczy, że nie możesz nic zmienić. Może to być trudne, ale jeśli chcesz dokonać zmiany, możesz. Gdziekolwiek jesteś w branży, kwestionuj pomysły. Zmieniaj procesy. Rób rzeczy dzięki swojemu pionierskiemu duchowi - i wykorzystaj swoje doświadczenie, aby rozwijać swoją karierę.
- Genialnie inni, ale razem. Dove, Lipton, Ben & Jerry's, Magnum, Axe, Knorr, Surf. Nasze znane na całym świecie marki są różne. My, jako ludzie, też. Ale bez względu na to, skąd jesteśmy i co robimy, wszyscy możemy sprowadzić swoje prawdziwe „ja” do pracy. Gdzie nie ma żadnych sztuczek - po prostu różnorodna, troskliwa kultura, w której nasze różnice łączą się, aby robić dobre rzeczy każdego dnia.
- Przekraczaj granice. Rosnący globalny biznes. Dostęp do najlepszych marek. Szansa na pracę z utalentowanymi ludźmi i uczenie się od szanowanych liderów. W Unilever możesz tego doświadczyć. Dołącz. Spróbuj czegoś nowego. Kiedy masz już wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć ekscytującą karierę, trudno zrozumieć, dlaczego miałbyś zrobić to gdzieś indziej.
Rekrutacja w Unilever krok po kroku
Aplikacja online: wyślij do nas swoje CV.
Rozmowa kwalifikacyjna: Telefoniczna/Skype - rekruter przeprowadzi rozmowę na temat Twoich umiejętności i dotychczasowego doświadczenia.
Rozmowa z menedżerem: menedżer porozmawia z Tobą o motywacji i dotychczasowym doświadczeniu zawodowym oraz szczegółowo opowie o firmie, stanowisku i możliwościach rozwoju.
*Rekrutacja na Unilever Future Leaders Programme (program menedżerski) oraz Unilever Internship Programme (staże) obejmuje również etap “assessment centre” w naszym biurze.
Zaprosimy Cię na rozmowę do jednego z biur Unilever. Porozmawiamy o Twoich motywacjach oraz wzajemnych oczekiwaniach.
Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w Unilever?
Oferty pracy w Unilever, na które możesz aplikować:
Unilever — Kontakt do firmy
Anna Majkowska
Senior Recruitment & Employer Branding Specialist Poland & Baltics
Chcesz dowiedzieć się więcej o pracy w Unilever? Napisz do mnie.
LinkedIn