Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

Nasi klienci zostali zatrudnieni przez:*

Pasjonujesz się motoryzacją? Nie masz problemu z nawiązywaniem przyjacielskich relacji z innymi ludźmi? Prawdopodobnie w pracy w salonie samochodowym będziesz się czuł jak ryba w wodzie! Jednak zanim zdecydujesz się na tę ścieżkę kariery, koniecznie poznaj jej realia.

W tym artykule dowiesz się:

  • jak zdobyć pracę w salonie samochodowym i na czym ona polega
  • jakie są opinie o tej pracy
  • jak wygląda kwestia zarobków w salonie samochodowym
  • gdzie szukać ofert pracy i jak napisać skuteczne CV i list motywacyjny do pracy w salonie samochodowym.

Chcesz od razu przygotować CV i list motywacyjny do pracy w salonie samochodowym? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne wzory do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Stwórz CV teraz

cv

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.

1. Jak dostać pracę w salonie samochodowym?

Aby pracować w salonie samochodowym, nie musisz zdobyć określonego wykształcenia lub ukończyć specjalistycznego kursu. Na pewno w zdobyciu tej pracy pomogą Ci zainteresowanie motoryzacją i umiejętności sprzedażowe (jeśli zależy Ci na stanowisku handlowca).

Pracodawcy zazwyczaj oczekują od kandydatów do pracy w salonie samochodowym:

  • zdolności sprzedażowych (najlepiej popartych konkretnymi sukcesami)
  • umiejętności nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji z klientem
  • zaangażowania i entuzjazmu
  • umiejętności pracy w zespole
  • nastawienia na realizację celów (przede wszystkim planów sprzedażowych)
  • zainteresowania motoryzacją
  • prawa jazdy kat. B
  • znajomości języka obcego.

Jak widać, wiele z tych kompetencji to tzw. umiejętności miękkie. Więcej przeczytasz o nich w naszym poradniku: Jakie są umiejętności miękkie i jak wpisać je do CV?

Zdecydowana większość ofert pracy w salonach samochodowych dotyczy stanowisk w sprzedaży i obsłudze klienta.

Z jakimi obowiązkami się na nich spotkasz?

W salonie samochodowym będziesz zajmował się przede wszystkim:

  • kompleksową obsługą w zakresie sprzedaży samochodów (diagnozą potrzeb, ofertowaniem, prezentacją samochodu — np. jazdami próbnymi, finalizacją procesu sprzedaży)
  • aktywnym pozyskiwaniem nowych klientów (prowadzeniem bazy klientów)
  • realizacją planów sprzedażowych
  • doradzaniem klientom w zakresie finansowania i ubezpieczenia
  • nawiązywaniem i utrzymywaniem długotrwałych relacji z klientami (telefonicznie, mailowo i bezpośrednio)
  • wydawaniem aut klientom
  • obsługą posprzedażową
  • monitorowaniem rynku i analizą konkurencji
  • współpracą z innymi działami salonu (np. przy akcjach marketingowych).

W internecie znajdziesz wiele opinii i komentarzy na temat pracy w salonie samochodowym.

Możesz zajrzeć np. na forum.autokacik.pl oraz do obszernej relacji byłego specjalisty ds. produktu jednego z dealerów samochodowych, który m.in. stwierdza, że „praca sama w sobie jest naprawdę fajna, jeśli ktoś kocha samochody i nie ma nic przeciwko kontaktowi z klientem, jednak ilość pracy potrafi czasem być przytłaczająca”.

Podkreśla również, że, szczególnie w przypadku handlowców, ważna jest odporność na stres.

Przeglądając fora pamiętaj jednak, aby do opinii w internecie zawsze podchodzić z dystansem, ponieważ trudno zweryfikować, czy są one w 100% zgodne z rzeczywistością.

Zanim podejmiesz decyzję, warto również zapoznać się z materiałami o pracy w salonie samochodowym na kanale „Moto Doradca”, np.:

 

Interesujesz się motoryzacją, ale niekoniecznie chciałbyś pracować w salonie samochodowym? Pomyśl o karierze zawodowego kierowcy! Tutaj dowiesz się, jak nim zostać: Praca kierowcy — jaką kategorię prawa jazdy wybrać?

2. Praca w salonie samochodowym — zarobki

Dosyć trudno jest podać przeciętne wynagrodzenie w salonie samochodowym. Dlaczego?

Ponieważ wiele zależy od zajmowanego stanowiska, wielkości i popularności salonu, warunków współpracy oraz Twoich umiejętności — przede wszystkim sprzedażowych. Zazwyczaj bowiem oprócz podstawowego wynagrodzenia, możesz liczyć na atrakcyjne prowizje od sprzedanych aut.

No właśnie, osoby szukające pracy w salonie samochodowym (np. u dealera samochodowego) zazwyczaj myślą właśnie o stanowisku sprzedawcy.

Poza tym zdecydowana większość ofert skierowana jest do specjalistów i doradców ds. sprzedaży.

Z danych serwisu Pracuj.pl wynika, że sprzedawca samochodów nowych może liczyć na przeciętne miesięczne zarobki na poziomie 5800 zł brutto.

Zarobkom w motoryzacji przyjrzeli się także autorzy raportu Hays. Oto najczęściej oferowane miesięczne wynagrodzenie na poszczególnych stanowiskach w sprzedaży:

  • General Manager — 35 000 zł brutto
  • Dyrektor Sprzedaży — 25 000 zł brutto
  • Dyrektor ds. Aftersales — 22 000 zł brutto
  • Menedżer ds. Sprzedaży Flotowej — 17 000 zł brutto
  • Menedżer ds. Sprzedaży Samochodów Używanych — 16 000 zł brutto
  • Key Account Manager ds. Sprzedaży Flotowej — 14 000 zł brutto
  • Regionalny Kierownik Sprzedaży – Sieć Dealerska — 14 000 zł brutto
  • Regionalny Kierownik ds. Aftersales — 13 000 zł brutto
  • Specjalista ds. Sprzedaży Flotowej — 8 000 zł brutto
  • Specjalista ds. Sprzedaży Części Zamiennych — 6 500 zł brutto

A ile zarabia np. mechanik?

Z danych serwisu Wynagrodzenia.pl wynika, że mediana miesięcznych zarobków mechanika pojazdów samochodowych wynosi 3540 zł brutto. Oznacza to, że 50% osóba zarabia na tym stanowisku mniej, a 50% — więcej.

Chcesz dobrze zarabiać i zastanawiasz się, który zawód Ci to zapewni? Zajrzyj do naszego zestawienia: Najbardziej dochodowe stanowiska — ile zarobisz w poszczególnych zawodach?

Profesjonalnie wyglądające CV do pracy w salonie samochodowym przygotujesz w naszym generatorze. Znajdziesz tam szablony do uzupełnienia oraz przykłady do wykorzystania. Stwórz CV motywacyjny w generatorze tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj

3. Gdzie szukać ofert pracy w salonie samochodowym?

Niektórzy po prostu wpisują w Google „praca salon samochodowy Warszawa” lub „praca w salonie samochodowym Kraków”. Jednak w ten sposób trafia się na najbardziej rozchwytywane oferty pracy. A niekoniecznie te najlepsze!

W pierwszej kolejności powinieneś przede wszystkim zajrzeć na strony salonów samochodowych, w których chciałbyś pracować najbardziej.

Znajdziesz tam zakładki takie jak Praca, Kariera, Dołącz do nas lub Oferty pracy. Jeśli nie uda Ci się w znaleźć ciekawego ogłoszenia w ten sposób, po prostu skorzystaj z wyszukiwarek ofert takich jak:

Chcesz dostawać więcej ofert pracy? Stwórz profesjonalny profil na LinkedIn! To właśnie w tym serwisie większość rekruterów poszukuje nowych pracowników. Tutaj dowiesz się, jak przyciągnąć ich uwagę: Jak przygotować profesjonalny profil na LinkedIn? Praktyczne wskazówki.

4. Jak napisać CV i list motywacyjny do pracy w salonie samochodowym?

Atrakcyjne oferty pracy przyciągają najwięcej kandydatów. Dlatego musisz od razu wyróżnić się na ich tle.

Aby zwiększyć swoje szanse na zdobycie dobrej pracy, przygotuj profesjonalne CV i list motywacyjny dla pracownika salonu samochodowego. Jak to zrobić?

1. Dopasuj CV i list motywacyjny do oferty pracy.

To najważniejsze zasada tworzenia dokumentów aplikacyjnych. Skup się na tych informacjach, które najbardziej interesują pracodawcę. Jak to zrobić? Zajrzyj do poradnika: Jak napisać CV na podstawie oferty pracy?

2. Stwórz atrakcyjne podsumowanie zawodowe.

Co to jest? Podsumowanie to po prostu krótki opis Twoich kluczowych kompetencji, doświadczeń, osiągnięć i celów zawodowych umieszczany na samej górze CV. Dzięki temu elementowi życiorysu możesz zyskać przewagę nad innymi kandydatami. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić: Jak napisać interesujące podsumowanie i cele zawodowe?

3. Skup się na „twardych” kompetencjach i doświadczeniach.

Pracodawcy lubią konkrety. Dlatego w CV do pracy w salonie samochodowym wyróżnij konkretne umiejętności i osiągnięcia, które możesz poprzeć liczbami, certyfikatami itp. (np. podniosłem miesięczną sprzedaż o 5%). Zobacz, na przykładzie sprzedawcy, jak napisać takie skuteczne CV: Życiorys dla sprzedawcy i przedstawiciela handlowego.

4. Przygotuj unikalny list motywacyjny.

Pamiętaj, aby nie wysyłać pracodawcom identycznych dokumentów. Postaraj się pokazać, że naprawdę zależy Ci na stanowisku i wyjaśnij, w jaki sposób pomożesz firmie. Tutaj dowiesz się, jak to zrobić: Jak napisać list motywacyjny sprzedawcy?

5. Zadbaj o wygląd dokumentów.

Przede wszystkim wybierz rodzaj CV, który najbardziej do Ciebie pasuje (zajrzyj tutaj: Struktura i elementy różnych rodzajów CV. Który powinieneś wybrać?). Pamiętaj, że Twoje dokumenty aplikacyjne muszą być czytelne i estetyczne. Unikaj literówek, błędów ortograficznych oraz bloków tekstu. Warto wykorzystać gotowy CV szablon.

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Szukasz pracy w salonie samochodowym? Masz już doświadczenie na stanowisku np. sprzedawcy aut? Podziel się swoimi obserwacjami i opinią o pracy w salonie samochodowym w komentarzu poniżej.

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Źródła

Oceń mój artykuł: praca w salonie samochodowym
Średnia: 4 (54 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Wojciech Martyński jest ekspertem kariery, pisarzem oraz redaktorem prowadzącym InterviewMe, cytowanym m.in. przez Gazetę Prawną, Bankiera, Wyborczą, Interię, Infor, Wirtualną Polskę, INNPoland i Puls Biznesu. Jako absolwent politologii i dziennikarstwa, od ponad 12 lat działa w mediach i marketingu. Od 2017 r. pomaga naszym czytelnikom znaleźć wymarzoną pracę i rozwijać ich kariery, przygotowując artykuły poradnikowe oraz opiniotwórcze badania i raporty. Tworząc własne materiały oraz redagując treści innych autorów, kieruje się redakcyjnymi wytycznymi InterviewMe.
Linkedin

Podobne artykuły

CV i list motywacyjny mechanika samochodowego: wzór

CV i list motywacyjny mechanika samochodowego: wzór

Dowiedz się, jak napisać profesjonalne CV mechanika (także po angielsku) oraz list motywacyjny. Z artykułu dowiesz się m.in. jak zainteresować pracodawcę opisem doświadczenia, umiejętności i wykształcenia. Dzięki naszym 7 poradom wyróżnisz się na tle innych kandydatów!