Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

Wizytówki online [Jak zrobić wizytówkę-stronę internetową?]

Stwórz CV teraz
Kamila Okulska
Kamila Okulska
Doradca zawodowy
Średnia ocena:
4.45

Nasi użytkownicy zostali zatrudnieni przez:*

Wpis gościnny przygotowany przez Dariusza Puzyrkiewicza

Chcesz pracę?

Ale jaką?

To podstawowe pytanie, na jakie musisz sobie odpowiedzieć, jeśli chcesz otrzymywać zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne, dzięki swojej stronie internetowej.

Jeśli ktoś ma się Tobą zainteresować i zaprosić Cię na rozmowę, to musi widzieć w Tobie kogoś, kto ma to “coś”, na czym mu zależy. Musisz więc “to” pokazać światu. A wtedy, kto się oprze pokusie zaproszenia Cię na rozmowę?

Szukasz pracy? Aby zainteresować najlepszych pracodawców musisz przygotować skuteczne CV i list motywacyjny. W naszym kreatorze znajdziesz profesjonalne wzory do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Stwórz CV teraz

strona wizytówka

Zobacz inne szablony, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.

Krok 1 - Research

Zanim zabierzesz się za stworzenie wizytówki, potrzebujesz do niej treści. Nie bierz jej “z głowy”. Albo nie, weź z głowy, lecz nie swojej, tylko z osób, których zainteresowanie chcesz zdobyć!

Jeśli masz już wizję, jaką pracę chcesz otrzymać, przejrzyj wszystkie ogłoszenia, dotyczące tego stanowiska. Wynotuj powtarzające się oczekiwania i wymagania. Powinna powstać długa lista.

Na liście wymagań i oczekiwań zaznacz wszystko, co możesz zaoferować pracodawcy. To będą tak zwane Twoje mocne strony. A co z tymi słabymi? NIC. Skup się na tym, co masz, to one dadzą Ci pracę, a nie braki.

Jak widzisz, nie tworzymy strony “o Tobie”. To nie konkurs piękności, lecz biznes, dlatego musisz skoncentrować się na tym, co ważne. Każdy headhunter lub pracownik działu HR doceni tę koncentrację na celu. Poza tym, znasz to przysłowie, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego?

Masz listę swoich mocnych stron i co dalej?

Krok 2 - Odkrywanie swojej wartości

Sama lista mocnych stron to za mało, by zdobyć silne zainteresowanie Twoją osobą. Czasem może się udać, jednak ja zachęcam Cię do stworzenia wizytówki, która zrobi jak największe wrażenie. Musisz zaprezentować coś, co dla pracodawcy stanowi dużą wartość. Wtedy nie tylko Cię chętnie zatrudnią, ale tez dobrze zapłacą. Ale muszą zobaczyć w Tobie coś cennego.

Pogrupuj swoją listę mocnych stron według ważności. Ważne jest to, co powtarza się w ogłoszeniach - im więcej razy, tym ma większe znaczenie.

Teraz popatrz uważnie na tę listę. Przeanalizuj ją pod kątem jednej z dwóch sytuacji.

1. Wyróżniająca Cecha lub Umiejętność

Zastanów się, czy jedna z Twoich silnych stron zdecydowanie się wyróżnia i jest na wyjątkowo wysokim poziomie? Może biegle władasz obcym językiem? Jesteś handlowcem, który zamyka 100 sprzedaży na 100 rozmów? Posiadasz nieosiągalne dla innych umiejętności? Potrafisz robić 10 rzeczy na raz? Pomyśl, poszukaj i nie patrz na siebie zbyt krytycznie.

Jeśli znajdziesz taką wyróżniającą cechę lub umiejętność, dobrze, jeśli nie, to popatrz na swoje mocne strony pod innym kątem.

2. Unikatowy zestaw umiejętności

Czy Twoje mocne strony tworzą bardzo specyficzny zestaw umiejętności? Czy da się go określić jednym słowem? Jeśli tak, masz swój unikatowy zestaw.

Przykład? Jeśli Twoim celem jest zdobycie pracy jako handlowiec, to oczywiste są umiejętności sprzedaży i komunikacji. Do tego zapewne prawo jazdy. To zestaw podstawowy. Ale gdy dodasz na przykład do tego umiejętność pisania perswazyjnych tekstów, to wchodzisz na wyższy poziom, bo stajesz się dla pracodawcy bardzo cennym pracownikiem, który potrafi odnaleźć się w świecie nowoczesnej sprzedaży. Dodaj do tego umiejętność posługiwania się najnowszymi narzędziami marketingowymi i laur zwycięstwa jest Twój.

Tak przy okazji - jeśli chcesz za darmo udoskonalić swoje umiejętności komunikacji i techniki perswazji za pomocą tekstów, tu znajdziesz zestaw porad na start >>  

Jak widzisz, prezentacja całego zestawu umiejętności sprawia, że stoisz znacznie wyżej w hierarchii atrakcyjności dla pracodawcy niż osoba, która po prostu posiada “przypadkowe” umiejętności i doświadczenie.

A jeśli potrafisz zademonstrować zestaw swoich umiejętności, przekonujesz pracodawcę, że potrafisz myśleć holistycznie, jesteś osobą samodzielną w myśleniu i nie trzeba Cię prowadzić za rączkę.

Krok 3 - Demonstracja

Teraz czas pomyśleć, jak się dobrze zaprezentować. Tak, swoje cechy i umiejętności musisz pokazać w działaniu, by przekonać pracodawcę o swojej autentycznej wartości.

Mamy dwie opcje :

1. Opis dokonań

Jeśli w Twojej historii zatrudnienia wydarzyło się coś, co czarno na białym pokazuje Twoją unikatową cechę lub umiejętność (lub ich zestaw)  - opisz to dokładnie, jako wyzwanie i osiągnięcie.

Zobacz, jaką przewagę ma wizytówka w postaci strony internetowej nad tradycyjnym CV. Tam nie ma miejsca na opisy wydarzeń, które pokazują Twoje najsilniejsze strony.

Na stronie internetowej jest miejsce na całą historię. A nawet zdjęcia i filmy. Wykorzystaj to dobrze.

2. Demo

A co, jeśli masz unikatowy zestaw umiejętności, ale do tej pory nie było okazji, by pełni rozwinąć skrzydła?

Pomyśl nad wersją demo. Jak możesz w praktyce zademonstrować swoje cechy i umiejętności? Pokazać, nie mówić o tym lub wyliczać poszczególne elementy?

Wróćmy do naszego przykładu uniwersalnego handlowca z umiejętnościami perswazji słowem pisanym. Możesz stworzyć podstronę, na której po prostu napiszesz kilka swoich perswazyjnych tekstów. Na stronie www jest miejsce na zdjęcia, video, audio - wszystko, co pokazuje Ciebie od tej najlepszej strony. Dla osoby, która zechce Cię sprawdzić - masz coś namacalnego, znacznie więcej niż obietnice w CV lub liście motywacyjnym.

Jest jeszcze opcja demonstracji na żywo. Jak mówisz, jak piszesz, jak sprzedajesz, jak pracujesz, jak wyglądasz, tworzysz, analizujesz…  Wystarczy Cię zaprosić. Widzisz to? Tak Twoja strona może stać się zaproszeniem nie do zwykłej rozmowy kwalifikacyjnej, lecz do demonstracji Twoich umiejętności, na których zależy pracodawcy. A to krok bliżej do szybkiego zatrudnienia!

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

Krok 4 - Strona

Nadszedł czas stworzyć stronę - wizytówkę, która zdobędzie dla Ciebie zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.

Pozwól, że techniczne aspekty tworzenia strony sprowadzę do trzech zasad.

1. Własna domena

Jeśli chcesz, by Cię traktowano poważnie, zainwestuj we własną domenę, w postaci nazwiska lub imienia i nazwiska. Domena to koszt kilkunastu złotych, hosting nieco więcej, ale warto w to zainwestować.

Dlaczego odradzam bezpłatne strony? Po pierwsze, to nie masz pełnej kontroli nad nimi i w każdej chwili właściciel może Cię po prostu usunąć. Po drugie, wiąże się to najczęściej z obecnością reklam, a te odciągają uwagę od Ciebie i niweczą Twoją pracę.

2. Estetyczna strona

Masz dwie opcje - szablon strony w czystym HTML lub bezpłatna platforma blogowa WordPress w Twojej domenie. Jeśli jedno i drugie brzmi dla Ciebie obco - w Internecie znajdziesz osoby, które za Ciebie to zrobią.

Pamiętaj, że to Twój wizerunek w sieci. Tak, jak na rozmowę kwalifikacyjną nie idziesz w trampkach i wymiętym podkoszulku (chyba, że taka praca!), to i tu starasz się jak najlepiej wyglądać. Zero amatorszczyzny.

To oznacza: elegancki szablon strony, wysokiej jakości zdjęcia, przejrzysty układ i koncentrację na celu, jakim jest rozmowa kwalifikacyjna, a więc jak najwięcej możliwości kontaktu. I tu jak na dłoni widać sens posiadania własnej domeny, bo przecież podasz swój adres e-mail. Co wolisz? buziaczek87@wp.pl czy na przykład adam@kowalski.pl? Widzisz różnicę?

3. Układ treści

Główna strona Twojej wizytówki powinna dać rekruterowi odpowiedzi na pytania:

  • Kto to jest?
  • Co ma do zaoferowania?
  • Ile jest wart?
  • Gdzie i kiedy pracował - jakie ma doświadczenia?
  • Dlaczego się z nim skontaktować?
  • Jak się z nim skontaktować?

Jak widzisz, kolejne pytania tworzą strukturę treści strony. Widzisz?

Zaczynasz więc od przedstawienia się (Kto?) i powiedzenia co masz do zaoferowania. Tak, w tym miejscu piszesz o swoich cechach i umiejętnościach. Pamiętaj, że rekruter musi Cię kupić, więc dobrze się sprzedaj.

Ile warte są Twoje unikatowe umiejętności? Pokaż, ile dały dotychczasowym pracodawcom.

Kolejnym elementem strony jest pokazanie Twojego doświadczenia (Gdzie i Kiedy?). Poniżej opcje kontaktu (Jak?).

Ale wcześniej odpowiedź na pytanie: “Dlaczego warto się z Tobą skontaktować?”

Zauważ, że nie piszemy “Dlaczego warto Cię zatrudnić!” Dlaczego? Bo to jest decyzja osoby rekrutującej. Nie wciskamy siebie na siłę, bo to zawsze wywołuje opór. Naszym celem jest umówić się na rozmowę i jak najlepiej zaprezentować. To wszystko.

Jak więc odpowiedzieć na pytanie “Dlaczego warto się z Tobą umówić na rozmowę kwalifikacyjną?”

Najprościej - powiedz, że masz jeszcze asa w rękawie. Że chętnie pokażesz coś, co jasno pokazuje, że jesteś osobą idealną na dane stanowisko, jednak z pewnych powodów pokazać to możesz tylko w trakcie spotkania. Ale nie kłam, bo rekruter to sprawdzi.

Jeśli nic takiego nie masz - zawsze możesz napisać, że na obecnym etapie szukasz najlepszej propozycji pracy X i rozsyłasz swoje CV do firm z branży. Na przykład, pod formularzem kontaktowym: “Proszę wziąć pod uwagę, że aktywnie szukam pracy i w każdej chwili ta strona może stracić swą aktualność.” 

Jest szansa, że rekruter będzie chciał Cię “złapać”, zanim uciekniesz. Oni czasem naprawdę mają problem ze znalezieniem dobrego pracownika, więc mają motywację, by Cię pochwycić przed innymi.

Krok 5 - Promocja

Sama strona, nawet najlepsza, nie załatwi Ci rozmowy kwalifikacyjnej! Muszą na nią trafić właściwe osoby. Nie licz za bardzo na cud - że ktoś Cię znajdzie przypadkiem.

Gdy więc już ją stworzysz i dopracujesz we wszystkich szczegółach, zacznij ją promować w Internecie.

Najłatwiej zacząć od Facebooka. Stwórz krótki post i poproś wszystkich znajomych o udostępnianie. Regularnie, bo nigdy nie wiadomo, kiedy trafi na właściwą osobę.

Wyślij e-mail do wszystkich znajomych z linkiem do swojej strony - wizytówki.

Gdy wysyłasz CV e-mailem, napisz kilka słów, że pełniejsze informacje o Tobie można znaleźć na stronie internetowej.  

Możliwości jest mnóstwo. Pomyśl tylko, gdzie są osoby, które powinny zapoznać się z Twoim profilem i znajdź sposób, by do nich dotrzeć.

A wszystko zaczyna się od tego, że wybierasz sobie pracę, którą chcesz zdobyć, a potem, tylko krok po kroku, tworzysz swój namacalny wizerunek.

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Jak Ci się to podoba? Wypowiedz się w komentarzu.

Autorem artykułu jest Dariusz Puzyrkiewicz.

Dariusz Puzyrkiewicz to copywriter i od 10 lat pomaga przełamywać stare, coraz mniej skuteczne schematy sprzedaży, które narażają tylko firmy na odrzucenie ze strony klientów. Dzięki nowszym sposobom komunikacji internetowej, dopasowanej do obecnych realiów, sprzedaż rośnie bez żadnych dodatkowych nakładów na reklamę i promocję oraz bez zaniżania cen.

 Dariusz Puzyrkiewicz

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Oceń mój artykuł: strona wizytowka
Średnia: 4.45 (20 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Kamila Okulska
Kamila Okulska
Kamila Okulska jest ekspertką kariery w InterviewMe. Odpowiada za treści związane z pisaniem CV, listów motywacyjnych i szukaniem pracy.
Linkedin

Podobne artykuły