Moje konto
Podanie o pracę: pracownik biurowy - Wzór + jak je napisać

Podanie o pracę: pracownik biurowy - Wzór + jak je napisać

Zobacz wzór podania o pracę dla pracownika biurowego. Sprawdź, jak napisać taki dokument, kiedy to zrobić i co zawrzeć w podaniu o pracę do biura.

Podanie o pracę pisze się wtedy, gdy firma nie prowadzi rekrutacji, ale Ty pomimo wszystko chcesz zaproponować jej swoją kandydaturę. 

 

Można tak?

 

Można! 

 

A nawet warto. Podanie o pracę na stanowisko pracownika biurowego ma sens i jest często skuteczne. Duże firmy, w których rotacja pracowników jest spora, często nie nadążają z zatrudnianiem nowych osób. Dlatego warto im tę sprawę ułatwić. 

 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak napisać podanie o pracę dla pracownika biurowego
  • na co zwrócić uwagę, pisząc podanie do biura lub administracji
  • jak wygląda wzór podania o pracę pracownika biurowego.

 

Chcesz od razu napisać podanie o pracę dla pracownika biurowego? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony i gotowe wzory podań o pracę do uzupełnienia jednym kliknięciem. Stwórz podanie o pracę w 5 minut tutaj.

 

Zobacz inne szablony, stwórz podanie o pracę i pobierz dokument w PDF tutaj.

 

Podanie o pracę pracownik biurowy — wzór

 

Miejscowość, data

Jan Tomczyk

Numer telefonu

Adres e-mail

 

Imię i nazwisko adresata

Dyrektor

Pełna nazwa szkoły

Adres szkoły




Szanowni Państwo,

 

zwracam się z prośbą o przyjęcie mnie do pracy w ABC na stanowisko pracownika biurowego. Chcę zaoferować Państwu swoje 4-letnie doświadczenie w administracji państwowej, dzięki któremu mogę zapewnić o swojej rzetelności i odpowiedzialności.

 

Jestem pracownikiem, który doskonale umie planować i organizować sobie pracę oraz ustalać priorytety. W pracy liczy się dla mnie pełen profesjonalizm. To dlatego stale podnoszę swoje kwalifikacje, w tym związane z obsługą programów biurowych oraz znajomością języków obcych. 

 

Bardzo dobrze porozumiewam się po angielsku. Jestem również w stanie korespondować oraz tworzyć pisma oficjalne w tym języku. Zapewniam o swojej gotowości do wyjazdów służbowych oraz o pełnej dyspozycyjności. 

 

W firmie ABC chciałbym zając się kontaktami z zagranicznymi klientami. Wiem, że Państwa firma wchodzi właśnie na rynek europejski. Jako pracownik wszechstronny i wielozadaniowy, podołam tego typu obowiązkom bez problemu.

 

Do swojego podania dołączam CV. Z ogromną przyjemnością spotkam się z Państwem i odpowiem na pytania dotyczące mojej kandydatury.

 

Z wyrazami szacunku,

Jan Tomczyk

 

Załącznik:

Curriculum Vitae

 

Zobacz też: Podanie o pracę — wzór podania o przyjęcie do pracy [Wzór PDF i DOC]

 

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

 

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

 

2. Podanie o pracę pracownik biurowy — jak je napisać?

 

Po pierwsze musisz wiedzieć, że list motywacyjny pracownika biurowego to nie to samo, co podanie o pracę w biurze. Dokumenty są do siebie podobne, to prawda. Jednak jeśli spojrzysz na wzór podania o pracę pracownika biurowego (u góry), pewnie dostrzeżesz różnice. 

 

Czym kierować się, pisząc podanie o pracę pracownika biurowego?

 

  1. Na początku musisz napisać jasno, w jakim celu piszesz.

 

W pierwszym zdaniu wstępu napisz, że prosisz o rozważenie przyjęcia Cię na stanowisko pracownika biurowego lub po prostu, że chcesz przedstawić swoją kandydaturę. Pamiętaj o użyciu zwrotu grzecznościowego na początku dokumentu. 

 

  1. Rozwiń treść podania w 3–4 krótkich akapitach.

 

Tak samo jak krótki list motywacyjny całkowicie wystarcza, gdy aplikujesz na ofertę pracy, tak samo podanie może być zwięzłe. Zwłaszcza podanie o pracę pracownika biurowego, który powinien wykazać się umiejętnością tworzenie zrozumiałych pism.

 

  1. Nie powtarzaj informacji, zawartych już w CV.

 

Zauważ, że w podaniu, którego przykład widzisz u góry, zaakcentowano takie kwestie, o których trudno wspomnieć w curriculum vitae. Podanie o pracę do biura jest świetną okazją, by wspomnieć o kwestiach praktycznych, związanych z zatrudnieniem, takich jak np. wymiar pracy czy gotowość do wyjazdów służbowych.

 

  1. Pokaż pracodawcy, jakie korzyści przyniesie zatrudnienie Ciebie.

 

Wyjaśnij pracodawcy, dlaczego jesteś idealnym kandydatem. Możesz w tym miejscu pochwalić się swoją wiedzą na temat funkcjonowania firmy. CEO każdego przedsiębiorstwa doceni tego typu zaangażowanie kandydata do pracy. Napisz, w czym możesz pomóc firmie i jak tego dokonasz. 

 

  1. W podaniu warto wspomnieć o swoich umiejętnościach i cechach. 

 

Na pewno wypisałeś już w CV umiejętności. W podaniu warto rozwinąć tę kwestię, dając konkretne przykłady, np. Jestem osobą wielozadaniową, co udowodniłem, pracując jako manager biura 180-osobowej firmy

 

Badania pokazują, że u pracowników biurowych pracodawcy cenią najbardziej takie umiejętności miękkie, jak: kreatywność innowacyjność (22%), pracowitość i odpowiedzialność (21%), a także proaktywność i przedsiębiorczość (21%). Wykorzystaj tę wiedzę, pisząc swoje podanie o pracę do biura. 

 

Mam nadzieję, że te kilka porad pomoże Ci w stworzeniu skutecznego podania o pracę w biurze. Pamiętaj, żeby przygotować i dołączyć do podania dobre CV. Bez podesłania pracodawcy lub rekruterowi tego dokumentu, nie masz co liczyć na zaproszenie na rozmowę o pracę

 

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Oceń mój artykuł: podanie o prace pracownik biurowy
Średnia: 5 (1 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Marta Rojewska
Ekspertka kariery w InterviewMe. W swoich tekstach staram się poruszyć wszystkie kwestie związane z życiem zawodowym. Moja misja? Pomóc Ci w znalezieniu dobrze dopasowanego miejsca pracy.

Podobne artykuły