Podanie o pracę: pracownik biurowy - Wzór + jak je napisać
Stwórz CV terazPodanie o pracę pisze się wtedy, gdy firma nie prowadzi rekrutacji, ale Ty pomimo wszystko chcesz zaproponować jej swoją kandydaturę.
Można tak? Można!
A nawet warto. Podanie o pracę na stanowisko pracownika biurowego ma sens i jest często skuteczne. Duże firmy, w których rotacja pracowników jest spora, często nie nadążają z zatrudnianiem nowych osób. Dlatego warto im tę sprawę ułatwić.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak napisać podanie o pracę dla pracownika biurowego
- na co zwrócić uwagę, pisząc podanie do biura lub administracji
- jak wygląda wzór podania o pracę pracownika biurowego.
Chcesz od razu napisać podanie o pracę dla pracownika biurowego? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony i gotowe wzory podań o pracę do uzupełnienia jednym kliknięciem. Stwórz podanie o pracę w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz podanie o pracę i pobierz dokument w PDF tutaj.
Podanie o pracę pracownik biurowy — wzór
Miejscowość, data
Jan Tomczyk
Numer telefonu
Adres e-mail
Imię i nazwisko adresata
Dyrektor
Pełna nazwa szkoły
Adres szkoły
Szanowni Państwo,
zwracam się z prośbą o przyjęcie mnie do pracy w ABC na stanowisko pracownika biurowego. Chcę zaoferować Państwu swoje 4-letnie doświadczenie w administracji państwowej, dzięki któremu mogę zapewnić o swojej rzetelności i odpowiedzialności.
Jestem pracownikiem, który doskonale umie planować i organizować sobie pracę oraz ustalać priorytety. W pracy liczy się dla mnie pełen profesjonalizm. To dlatego stale podnoszę swoje kwalifikacje, w tym związane z obsługą programów biurowych oraz znajomością języków obcych.
Bardzo dobrze porozumiewam się po angielsku. Jestem również w stanie korespondować oraz tworzyć pisma oficjalne w tym języku. Zapewniam o swojej gotowości do wyjazdów służbowych oraz o pełnej dyspozycyjności.
W firmie ABC chciałbym zając się kontaktami z zagranicznymi klientami. Wiem, że Państwa firma wchodzi właśnie na rynek europejski. Jako pracownik wszechstronny i wielozadaniowy, podołam tego typu obowiązkom bez problemu.
Do swojego podania dołączam CV. Z ogromną przyjemnością spotkam się z Państwem i odpowiem na pytania dotyczące mojej kandydatury.
Z wyrazami szacunku,
Jan Tomczyk
Załącznik:
Curriculum Vitae
Zobacz też: Podanie o pracę — wzór podania o przyjęcie do pracy [Wzór PDF i DOC]
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
2. Podanie o pracę pracownik biurowy — jak je napisać?
Po pierwsze musisz wiedzieć, że list motywacyjny pracownika biurowego to nie to samo, co podanie o pracę w biurze. Dokumenty są do siebie podobne, to prawda. Jednak jeśli spojrzysz na wzór podania o pracę pracownika biurowego (u góry), pewnie dostrzeżesz różnice.
Czym kierować się, pisząc podanie o pracę pracownika biurowego?
- Na początku musisz napisać jasno, w jakim celu piszesz.
W pierwszym zdaniu wstępu napisz, że prosisz o rozważenie przyjęcia Cię na stanowisko pracownika biurowego lub po prostu, że chcesz przedstawić swoją kandydaturę. Pamiętaj o użyciu zwrotu grzecznościowego na początku dokumentu.
- Rozwiń treść podania w 3–4 krótkich akapitach.
Tak samo jak krótki list motywacyjny całkowicie wystarcza, gdy aplikujesz na ofertę pracy, tak samo podanie może być zwięzłe. Zwłaszcza podanie o pracę pracownika biurowego, który powinien wykazać się umiejętnością tworzenie zrozumiałych pism.
- Nie powtarzaj informacji, zawartych już w CV.
Zauważ, że w podaniu, którego przykład widzisz u góry, zaakcentowano takie kwestie, o których trudno wspomnieć w curriculum vitae. Podanie o pracę do biura jest świetną okazją, by wspomnieć o kwestiach praktycznych, związanych z zatrudnieniem, takich jak np. wymiar pracy czy gotowość do wyjazdów służbowych.
- Pokaż pracodawcy, jakie korzyści przyniesie zatrudnienie Ciebie.
Wyjaśnij pracodawcy, dlaczego jesteś idealnym kandydatem. Możesz w tym miejscu pochwalić się swoją wiedzą na temat funkcjonowania firmy. CEO każdego przedsiębiorstwa doceni tego typu zaangażowanie kandydata do pracy. Napisz, w czym możesz pomóc firmie i jak tego dokonasz.
- W podaniu warto wspomnieć o swoich umiejętnościach i cechach.
Na pewno wypisałeś już w CV umiejętności. W podaniu warto rozwinąć tę kwestię, dając konkretne przykłady, np. Jestem osobą wielozadaniową, co udowodniłem, pracując jako manager biura 180-osobowej firmy.
Badania pokazują, że u pracowników biurowych pracodawcy cenią najbardziej takie umiejętności miękkie, jak: kreatywność innowacyjność (22%), pracowitość i odpowiedzialność (21%), a także proaktywność i przedsiębiorczość (21%). Wykorzystaj tę wiedzę, pisząc swoje podanie o pracę do biura.
Mam nadzieję, że te kilka porad pomoże Ci w stworzeniu skutecznego podania o pracę w biurze. Pamiętaj, żeby przygotować i dołączyć do podania dobre CV. Bez podesłania pracodawcy lub rekruterowi tego dokumentu, nie masz co liczyć na zaproszenie na rozmowę o pracę.
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Proces redakcyjny InterviewMe
Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.