Czy powinieneś aplikować drugi raz do tej samej firmy? (Sprawdź)
Stwórz CV terazZastanawiasz się, co zrobić, jeśli firma ponownie publikuje ogłoszenie, na które aplikowaliście. Czy CV, które wysłałeś przepadło i możesz przestać marzyć o rozmowie kwalifikacyjnej? A może miałeś już rozmowę i właśnie czekałeś na ostateczny wynik?
W tym artykule przeczytasz:
- dlaczego czasami firmy publikują to samo ogłoszenie kilkukrotnie
- co zrobić jeśli oferta, na którą aplikowałeś pojawia się ponownie.
Wciąż szukasz pracy? Aby zainteresować najlepszych pracodawców, musisz przygotować skuteczne CV i list motywacyjny. W naszym kreatorze znajdziesz profesjonalne wzory do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj
Dlaczego warto nam zaufać i skorzystać z kreatora InterviewMe? Tutaj poznasz opinie użytkowników, którzy już stworzyli w nim swoje CV lub list motywacyjny.
Co oznacza kolejna publikacja tego samego ogłoszenia?
1. Często firmy kupują pakiet publikacji, ponieważ zależy im na wysokiej liczbie odsłon oferty. Dlatego pojawia się ona kilkukrotnie.
2. Firma nie znalazła w przesłanych aplikacjach żadnych CV kandydatów, których doświadczenie odpowiada wymaganiom.
3. Na dane stanowisko spłynęło mniej aplikacji niż oczekiwano i rekruterzy chcą mieć wybór. Czasami przez odświeżenie ogłoszenia przemawia chęć znalezienia idealnego kandydata w większej ilości ofert.
4. Ponowna publikacja to zwykła pomyłka lub nieporozumienie między rekruterami. Proces szukania kandydata mógł się już zakończyć i powinieneś po prostu poczekać na wyniki.
5. W USA niektóre firmy czasami sprawdzają w ten sposób motywację kandydatów i to, czy faktycznie chcą oni pracować w danej firmie! To najskuteczniejszy sposób, by sprawdzić, komu naprawdę zależy na ofercie.
Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.
Co zrobić, gdy ponownie pojawia się ogłoszenie, na które już aplikowałeś?
Jeżeli naprawdę zależy Ci na danej pozycji, napisz maila z przypomnieniem. Nie spotkałem w swojej karierze zawodowej rekrutera, który narzekałby na taką formę grzecznego przypomnienia się. Znam za to osoby, które nie poprzestały na pierwszym kontakcie i dzięki temu otrzymały pracę.
Jak napisać takiego maila?
Przede wszystkim musisz mieć adres rekrutera. Poszperaj na LinkedIn i Goldenline i napisz do tej osoby. W ogłoszeniach na LinkedIn sprawa jest ułatwiona, ponieważ masz imię i nazwisko autora oferty. Jeżeli nie znajdziesz maila do osoby odpowiedzialnej za rekrutację, napisz na skrzynkę ogólną, na którą spływają aplikacje (praca@, kariera@ etc.). Teraz wystarczy stworzyć wiadomość! Zobacz także, jak napisać maila gdy wysyłasz CV po raz pierwszy.
Co w niej zawrzeć?
- Odnieś się do ogłoszenia i wysłanego CV
- Napisz, że nadal zależy Ci na tym stanowisku
- Podkreśl, że czekasz na dalsze etapy rekrutacji
- Podaj jeszcze raz kontakt do siebie
- Możesz ponownie załączyć CV
Wysyłając taką wiadomość, nic nie tracisz! Możesz za to pokazać się jako osoba zmotywowana do zdobycia upragnionego stanowiska. Pamiętaj, że pracownicy HR otrzymują wiele CV, więc przypomnienie się to dobry pomysł!
Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.
Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.
Jaka jest Twoja pierwsza myśl, gdy ogłoszenie o pracę, na której Ci zależy, zostaje odświeżone? Czy napisałeś kiedyś wiadomość bezpośrednio do działu HR?
Proces redakcyjny InterviewMe
Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.