Moje konto
Czy powinieneś aplikować drugi raz do tej samej firmy? (Sprawdź)

Czy powinieneś aplikować drugi raz do tej samej firmy? (Sprawdź)

Piotr Sosnowski
Piotr Sosnowski
VP InterviewMe / Zety

Często pytacie, co zrobić, jeśli firma ponownie publikuje ogłoszenie, na które aplikowaliście.

 

Czy CV, które wysłałeś przepadło i możesz przestać marzyć o rozmowie kwalifikacyjnej?

 

A może miałeś już rozmowę i właśnie czekałeś na ostateczny wynik?  

 

W tym artykule wyjaśniam te kwestie.

 

Wciąż szukasz pracy? Aby zainteresować najlepszych pracodawców musisz przygotować skuteczne CV i list motywacyjny. W naszym kreatorze znajdziesz profesjonalne wzory do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

 

ogłoszenie o pracę pojawia się ponownie

Zobacz inne szablony, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

 

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

 

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

 

Stwórz CV teraz

 

 

Co oznacza kolejna publikacja tego samego ogłoszenia?

 

1. Często firmy kupują pakiet publikacji, ponieważ zależy im na wysokiej liczbie odsłon oferty. Dlatego pojawia się ona kilkukrotnie.

 

2. Firma nie znalazła w przesłanych aplikacjach żadnych CV kandydatów, których doświadczenie odpowiada wymaganiom.

 

3. Na dane stanowisko spłynęło mniej aplikacji niż oczekiwano i rekruterzy chcą mieć wybór. Czasami przez odświeżenie ogłoszenia przemawia chęć znalezienia idealnego kandydata w większej ilości ofert.

 

4. Ponowna publikacja to zwykła pomyłka lub nieporozumienie między rekruterami. Proces szukania kandydata mógł się już zakończyć i powinieneś po prostu poczekać na wyniki.

 

5. W USA niektóre firmy czasami sprawdzają w ten sposób motywację kandydatów i to, czy faktycznie chcą oni pracować w danej firmie! To najskuteczniejszy sposób, by sprawdzić, komu naprawdę zależy na ofercie.

 

jak-znalezc-prace-ponowne-ogloszenie

 

Co zrobić w sytuacji, gdy ponownie pojawia się ogłoszenie, na które wysyłałeś już raz CV?

 

Jeżeli naprawdę zależy Ci na danej pozycji, napisz maila z przypomnieniem. Nie spotkałem w swojej karierze zawodowej rekrutera, który narzekałby na taką formę grzecznego przypomnienia się. Znam za to osoby, które nie poprzestały na pierwszym kontakcie i dzięki temu otrzymały pracę.

 

Jak napisać takiego maila?

 

Przede wszystkim musisz mieć adres rekrutera. Poszperaj na LinkedIn i Goldenline i napisz do tej osoby. W ogłoszeniach na LinkedIn sprawa jest ułatwiona, ponieważ masz imię i nazwisko autora oferty. Jeżeli nie znajdziesz maila do osoby odpowiedzialnej za rekrutację, napisz na skrzynkę ogólną, na którą spływają aplikacje (praca@, kariera@ etc.). Teraz wystarczy stworzyć wiadomość! Zobacz także, jak napisać maila gdy wysyłasz CV po raz pierwszy.

 

Co w niej zawrzeć?

 

- Odnieś się do ogłoszenia i wysłanego CV

- Napisz, że nadal zależy Ci na tym stanowisku

- Podkreśl, że czekasz na dalsze etapy rekrutacji

- Podaj jeszcze raz kontakt do siebie

- Możesz ponownie załączyć CV

 

Wysyłając taką wiadomość nic nie tracisz! Możesz za to pokazać się jako osoba zmotywowana do zdobycia upragnionego stanowiska. Pamiętaj, że pracownicy HR otrzymują wiele CV, więc przypomnienie się to dobry pomysł!

 

Darmowy ebook: Chcesz upewnić się, że Twoje CV pomaga Ci zdobywać najlepsze oferty pracy? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów: "24 błędy CV, przez które nie dostajesz pracy" (pobierz)


Jaka jest Twoja pierwsza myśl, gdy ogłoszenie o pracę, na której Ci zależy, zostaje odświeżone? Czy napisałeś kiedyś wiadomość bezpośrednio do działu HR?

 

Oceń mój artykuł
Średnia: 3.5 (117 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Piotr Sosnowski
Piotr Sosnowski
Ekspert kariery, współtwórca InterviewMe i Zety. Swoje obserwacje z ponad 10 lat pracy w rekrutacji przelewa na papier, aby pomóc Ci napisać najlepsze CV i dostać wymarzoną pracę.
Linkedin

Podobne artykuły