Polski
    Moje konto

    Kontroluj swoje dane

    Używamy plików cookie, aby udoskonalić proces tworzenia CV i listów motywacyjnych. Z tego powodu możemy udostępniać Twoje dane dotyczące użytkowania podmiotom trzecim. Więcej informacji o tym, jak używamy plików cookie, znajdziesz w naszej Polityce plików cookie. Jeśli chcesz ustawić preferencje dotyczące plików cookie, kliknij przycisk Ustawienia. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij Akceptuj.

    Ustawienia Akceptuj

    Ustawienia plików cookie

    Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

    Wybierz akceptowane pliki cookie

    Analityka

    Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

    Wydajność i personalizacja

    Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

    Reklamy

    Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

    Niezbędne

    Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

    Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

    Zapisz preferencje
    Customer service - co to? Na czym polega ta praca?

    Customer service - co to? Na czym polega ta praca?

    Co to znaczy customer service? Jaki wpływ ma customer service na wyniki sprzedaży i zadowolenie klienta? Kim jest customer service specialist?

    Customer service to obsługa klienta w trakcie korzystania z usług firmy, a także po zakupie danej usługi lub produktu. Specjaliści customer service oferują nie tylko pomoc techniczną, ale także budują trwałe relacje pomiędzy firmą a osobami korzystającymi z jej oferty.

     

    Klient nie ma zawsze racji, ale żeby on sam tak nie myślał, trzeba wezwać customer service. 

     

    Z tego artykułu dowiesz się:

     

    • co to jest customer service
    • kim jest customer service specialist
    • jak działa customer service.

     

    Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

     

    Stwórz CV teraz

     

    Customer service
    Customer service

    Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

     

    Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

     

    Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

     

    1. Co to jest customer service?

     

    Określenie customer service to w dosłownym tłumaczeniu z angielskiego obsługa klienta. Może oznaczać bezpośrednią rozmowę człowieka z człowiekiem lub proces komunikacji realizowany przez zautomatyzowany system. 

     

    Badania pokazują, że customer service ma znaczący wpływ na zadowolenie klienta — większy nawet niż sam wygląd i działanie strony internetowej firmy. Oczywiście pomoc i wsparcie na całej drodze do zakupu usługi lub produktu muszą stać na wysokim poziomie. 

     

    Dlaczego? Dlatego, że klient, wraz z produktem lub usługą, kupuje także doświadczenie — zupełnie jak w dobrym hotelu, gdzie liczy się zarówno wygodne łóżko i dobry widok z okna, jak i pomocna, miła, kulturalna obsługa hotelowa, która czyni pobyt naprawdę przyjemnym. 

     

    Customer service — przykłady

     

    Customer service ma wiele twarzy. Jeśli dzwonisz na infolinię, by zgłosić problem z działaniem jakiegoś sprzętu, będziesz próbował uzyskać pomoc w dziale obsługi klienta. Jeśli oczekujesz porady w związku z zakupem, również skorzystasz z opieki customer service. 

     

    Oto więcej przykładów działania customer service:

     

    1. Szybka i wyczerpująca odpowiedź na pytanie klienta.
    2. Dawanie zrozumiałych instrukcji klientowi przez telefon, e-mail lub osobiście.
    3. Empatyczne zachowanie w stosunku do problemów klienta.
    4. Strona z najczęściej zadawanymi pytaniami (FAQ), dzięki której klient sam może rozwiązać swój problem
    5. Spersonalizowana komunikacja z klientem na każdym etapie zakupu (np. kwestie dotyczące przesyłki zakupu online).

     

    Praktycznie każda interakcja klienta z firmą nawiązuje się poprzez dział customer service. I chociaż odbywa się w coraz bardziej zautomatyzowany sposób, wciąż potrzebni są do tej pracy ludzie.

    Obecnie w działach customer service stawia się na automatyzację powtarzalnych działań, np. korzystanie z chatbota, który może sprawnie odpowiadać na najczęstsze pytania klientów. Rozwój sztucznej inteligencji bardzo ułatwia naszą pracę — mamy teraz możliwość oddelegowania agentów komunikujących się z klientami do rozwiązywania trudniejszych problemów. Ich kontakt z osobami korzystającymi z naszych usług jest również bardziej osobisty.

    Zobacz też: CV i list motywacyjny obsługa klienta / doradca klienta — wzór

     

    Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

     

    Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

     

    2. Customer service specialist — na czym polega jego praca?

     

    Customer service specialist to osoba pracująca w dziale obsługi klienta, która zajmuje się rozwiązywaniem problemów osób, które korzystają z usług lub produktów firmy. Ale nie tylko.

     

    Specjaliści od customer service, dzięki swoim usługom wpływają na to, jaką opinię o działaniu i ofercie firmy wyrabia sobie klient. Dlatego tak ważna jest ich praca, bo ma ona swój udział w tworzeniu wizerunku przedsiębiorstwa. 

     

    Osoby, które pracują w dziale obsługi klienta, używają różnych środków komunikacji — od e-maili, przez rozmowy telefoniczne, po kontakt osobisty. Wciąż jednak klienci załatwiają swoje sprawy najchętniej drogą telefoniczną

     

    Customer service — dobre praktyki

     

    Osoba, która pracuje w dziale customer service powinna mieć określone umiejętności. Ważne jest oczywiście również doświadczenie, bo to ono pozwala wyrobić sobie zdolność odpowiedniego reagowania w konkretnych sytuacjach. 

     

    Dobry specjalista od customer service powinien mieć:

     

    • umiejętność przekonywania (zdolności perswazyjne)
    • empatię (umiejętność rozpoznawania emocji innych ludzi i rozumienia ich punktu widzenia)
    • umiejętność dopasowywania się (czasami klient będzie dzwonił, czasami pisał maile, czasami kontaktował się przez messenger lub… osobiście; dobry pracownik customer service dostosuje się do każdego kanału komunikacji)
    • opanowanie 
    • wiedzę na temat różnych aspektów działania usługi lub produktu
    • kulturę osobistą
    • umiejętność rozwiązywania konfliktów.

     

    Wszystkie te kompetencje są konieczne, by skutecznie obsłużyć klienta zainteresowanego usługą lub zgłaszającego problemy, np. z działaniem produktu. Bo praca w customer service bywa trudna i nierzadko dość stresująca.

    Najtrudniejsze w pracy jako customer service jest tłumaczenie technicznych problemów w prosty i zrozumiały dla klienta sposób. Zwłaszcza jeśli po drugiej stronie masz osobę, która nie umie dokładnie opisać swoich trudności. Czasami ciężko postawić się w sytuacji takiego klienta i z empatią odpowiedzieć na jego pytanie.

    Zobacz też: Call center — praca, zarobki, opinie. Jak wygląda praca na infolinii?

     

    Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

     

    Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

     

    Masz doświadczenie w kontakcie z usługami customer service? Podziel się swoją opinią na forum poniżej artykułu.

    Oceń mój artykuł: customer service
    Średnia: 3.67 (3 oceny)
    Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
    Marta Rojewska
    Ekspertka kariery w InterviewMe. W swoich tekstach staram się poruszyć wszystkie kwestie związane z życiem zawodowym. Moja misja? Pomóc Ci w znalezieniu dobrze dopasowanego miejsca pracy.

    Podobne artykuły