Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
  1. Customer Service Leader

Customer Service Leader

Alstom

Req ID:458675

Leading societies to a low carbon future, Alstom develops and markets mobility solutions that provide the sustainable foundations for the future of transportation. Our product portfolio ranges from high-speed trains, metros, monorail, and trams to integrated systems, customised services, infrastructure, signalling and digital mobility solutions. Joining us means joining a caring, responsible, and innovative company where more than 70,000 people lead the way to greener and smarter mobility, worldwide

JOB TITLE & JOB CODE

Job Title (Job Code): Customer Service Leader (SC-CS-11)

PURPOSE OF THE JOB

To coordinate EMU and MEMU work for all India.

ORGANISATION

Organization structure (job belongs to..):

Parts & Overhaul Management of Site, Country, Cluster, Region or Platform

Reports directly to:

Project PI Manager

Other reporting to:

none

Direct reports:

none

Network & Links

Internal

  • Participating Units and/or Subsystem Managers
  • Customer Service Manger/Leaders
  • Parts & Overhaul Support team (Back-office)
  • RAMS team
  • Project Engineering team
  • Quality team (mainly PrQSM and SQ)
  • Installation and Test & Commissioning team (if applicable)
  • Internal Supplier representatives (Components/PU)
  • Sourcing and Contract Manager
  • Integrated Service Readiness (ISR)
  • Maintenance/Service team (if Alstom)
  • Global System representatives (if applicable)

External

  • Customer site team
  • Customer maintenance team (if not Alstom)
  • External Suppliers

MAIN RESPONSABILITIES

Key accountabilities:

Operations Support

  • Overall support and coordination for EMU and MEMU warrenty and mainteannace business.
  • Alignment with the Sourcing and Quality for the material planning.
  • Gather technical knowledge and field data. Provide reliability studies for continuous improvement proposals. Provide technical solutions for obsolescence with the support of Engineering function. Material and dispatched planning and logistics support
  • Contractual KPIs and Customer interface

  • On time preparation and support for preppartion of BG and POA
  • Payment followup and payment forecast.
  • Parts database

  • Develop fleet maintenance plan audit offer, including reliability studies/analysis/trends for continuous improvement and benchmark with similar Alstom fleets
  • Tender tracking and
  • spares execution database maintenance and monitoring

    Performance measurements:

    • Achievement of Parts & Overhaul Dashboard
    • Achievement of REX implementation
    • Audit results (internal and external)
    • Compliance with EHS rules and work-related processes
    • Ontime delivery and ontime dispatch
    • Ontime BQ preparation and submission to customer
    • Warrenty replacement tracking and ontime replacement.

    MAIN REQUIRED COMPETENCES

    Educational Requirements

    Mandatory:

    • Graduate in Engineering or Industrial (“Internal Graduation” (“cadre interne” in F) acceptable)
    • Internal EHS training
    • English

    Desirable:

    • Bachelor degree in Engineering/Managemet

    Experience 5 to 8 Years

    Mandatory:

    • Computer literacy (Microsoft Windows & Office environment)
    • Basic Knowledge on SAP & GSI
    • Knowledge on trains parts and subaasembly
    • Knowledge on prouplsion system.

    Desirable:

    • General Railway knowledge
    • Field Expeience
    • Problem Solving skills
    • DFQ, Quality and Audit skills
    • Customer contact

    Alstom is the leading company in the mobility sector, solving the most interesting challenges for tomorrow’s mobility. That’s why we value inquisitive and innovative people who are passionate about working together to reinvent mobility, making it smarter and more sustainable. Day after day, we are building an agile, inclusive and responsible culture, where a diverse group of people are offered opportunities to learn, grow and advance in their careers, with options across functions and geographic locations. Are you ready to join a truly international community of great people on a challenging journey with a tangible impact and purpose?

    Equal opportunity statement:Alstom is an equal opportunity employer committed to creating an inclusive working environment where all our employees are encouraged to reach their full potential, and individual differences are valued and respected. All qualified applicants are considered for employment without regard to race, colour, religion, gender, sexual orientation, gender identity, age, national origin, disability status, or any other characteristic protected by local law.

    Idealne CV dla stanowiska Customer Service Leader przygotujesz w 5 minut. 
    Użyj naszego kreatora CV i otrzymaj oferty pracy dopasowane do Twojego doświadczenia.
    Stwórz swoje CV teraz.
    Stwórz CV od nowa lub zaimportuj swoje CV, aby otrzymać dopasowane oferty pracy.
    Aplikuj

    Pomagamy znaleźć wymarzoną pracę

    Szukasz pracy? Znajdź pasującą ofertę i aplikuj!

    Przejdź do ofert pracy