Moje konto

Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

Call center: praca, zarobki, opinie. Jak wygląda praca na infolinii

Stwórz CV teraz

Nasi klienci zostali zatrudnieni przez:*

O pracy w call center można usłyszeć wiele, bardzo skrajnych opinii.

Niektórzy krytykują ją za monotonię, stres, presję na wyniki i „naciąganie” nieświadomych rozmówców.

Inni chwalą za atrakcyjne prowizje, regularne godziny pracy, dobrą atmosferę czy też możliwość niesienia pomocy klientom.

Jak jest naprawdę?

Zanim podejmiesz decyzję, czy praca w call center jest dla Ciebie, przeczytaj ten artykuł!

Dowiesz się z niego:

  • czego pracodawcy wymagają od kandydatów do pracy w call center
  • jak wygląda praca w call center i jakie są opinie o tym zawodzie
  • ile zarabia się w call center
  • gdzie szukać ofert i jak napisać CV do pracy w call center.

Chcesz od razu przygotować CV i list motywacyjny do pracy w call center?Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia, wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Stwórz CV teraz

cv

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

1. Praca w call center — jak wygląda? Jakie są o niej opinie? Jak dostać tę pracę?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że pracę w call center możesz podjąć w każdym momencie, ponieważ nie wymaga ona np. określonego wykształcenia.

Pracodawcy zazwyczaj oczekują od kandydatów doświadczenia w sprzedaży (oczywiście poza stanowiskami juniorskimi), podstawowej znajomości danej branży, komunikatywności, zaangażowania i swobody w prowadzeniu rozmów z klientami (o tym, jak rozwijać te umiejętności miękkie, przeczytasz w poradniku: Kompetencje miękkie i twarde — czym się różnią, które są najważniejsze?).

Wykształcenie może być dodatkowym atutem, jeśli jest ono związane z branżą firmy (np. ukończone studia na kierunku finanse w przypadku call center banku).

O to, jak zacząć pracę w call center, zapytaliśmy Kamila Laskowskiego, sprzedawcę i doradcę ds. ubezpieczeń w call center porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

Moja przygoda ze sprzedażą zaczęła się przez przypadek, nie miałem doświadczenia w pracy na tym stanowisku. Nigdy wcześniej nie byłem też szkolony z wiedzy na temat ubezpieczeń. Po dwutygodniowym kursie w poprzedniej firmie stałem się konsultantem-doradcą. Wcześniej pracowałem jako kierowca-kurier, wiedziałem więc, że kontakt z klientem nie będzie dla mnie problemem.
Kamil Laskowski
Kamil Laskowski
sprzedawca i doradca ds. ubezpieczeń w call center mfind.pl

Jak widać, pracodawcy nie zawsze wymagają określonej wiedzy. Nowy pracownik call center wszystkiego może nauczyć się podczas szkoleń produktowych już po zatrudnieniu.

Wskazówka: Czeka Cię rozmowa kwalifikacyjna do pracy w call center? Chcesz się dobrze przygotować i nie dać się zaskoczyć? Zajrzyj do naszego poradnika: Najczęstsze pytania na rozmowie kwalifikacyjnej — jak na nie odpowiadać?

Na czym polega i jak wygląda praca w call center?

Jak łatwo się domyślić, pracownik call center przede wszystkim… rozmawia przez telefon z klientami.

Dzień w naszym CC zaczyna się od przybicia piątki każdemu z działów obsługi klienta i sprzedaży. Po zalogowaniu się w systemie, zaczyna się mój czas pracy. Przy kawie sprawdzam skrzynkę mailową. W większości korespondencja dotyczy wyników, które osiągnęliśmy do tej pory. Część to maile od klientów — rzadko zdarza mi się na nie odpisywać, z reguły oddzwaniam i odpowiadam na pytania podczas rozmowy. Moim głównym zadaniem jest sprzedaż ubezpieczeń OC/AC aut i nieruchomości. Wiedza z zakresu OC/AC kilkunastu firm jest mi potrzebna, aby obsłużyć klienta szybko i profesjonalnie. Oczywiście nie znam każdego szczegółu, wspomagam się materiałami pomocniczymi — to daje mi gwarancję, że nie wprowadzę klienta w błąd.
Kamil Laskowski
Kamil Laskowski
sprzedawca i doradca ds. ubezpieczeń w call center mfind.pl

 Ale to nie wszystko. Obecnie coraz częściej mówi się nie o call center, ale „contact center”, ponieważ obowiązki w tym dziale są coraz bardziej różnorodne.

Z jakimi dodatkowymi zadaniami spotkasz się we współczesnych call center?

  • obsługa czatów online
  • przeprowadzanie ankiet (np. dotyczących zadowolenia z produktu)
  • pomoc w przypadku awarii lub problemów z „obsługą” produktu
  • przyjmowanie reklamacji
  • współpraca z działem marketingu (np. przy akcjach promocyjnych i konkursach)

Niektórzy boją się, że w call center nie będą mieli szans na rozwój i „utkną na telefonie”.

W rzeczywistości, w wielu firmach po kilku miesiącach pracy jako konsultant czy też sprzedawca, masz szansę starać się np. o stanowisko kierownika zespołu (team leadera).

Jeśli sprawdzisz się w zarządzaniu zespołem, jest duże prawdopodobieństwo, że będziesz mógł kontynuować swoją karierę w innych działach firmy — np. jako project manager.

Praca w call center może się również wydawać wyjątkowo męcząca i stresująca.

Okazuje się, że wbrew niektórym opiniom, realia pracy w tym zawodzie są dosyć zachęcające.

Zalet w pracy konsultanta jest wiele. Jako kierowca-kurier często pracowałem ponad 10 godz. Tutaj zawsze jestem w pracy 8 godz. Atmosfera jest przyjazna, początkujące osoby mogą liczyć na pomoc bardziej doświadczonych konsultantów. Jeśli ktoś lubi kontakt z klientem i chce mieć pracę, po której znajdzie czas dla siebie, na pewno może się tu odnaleźć.
Kamil Laskowski
Kamil Laskowski
sprzedawca i doradca ds. ubezpieczeń w call center mfind.pl

 Oczywiście opinie o pracy w call center są… różne. Możesz je znaleźć np. tutaj.

Wiele osób krytykuje zatrudnienie w call center za monotonię, presję na wyniki i stres. Jednak jak wynika z komentarzy, najwięcej zależy od tego, do jakiej firmy się trafi.

Pamiętaj też, aby do komentarzy w internecie podchodzić z dystansem — rzadko kiedy piszą je osoby zadowolone ze swojej pracy.

Wiele ofert pracy w call center znajdziesz w branży ubezpieczeniowej. Jeśli chciałbyś pracować w tej działce, zajrzyj do naszego poradnika: Jak zostać agentem ubezpieczeniowym? Ile zarobisz? Gdzie szukać ofert pracy?

Takie przejrzyste CV do pracy w call center szybko przygotujesz w naszym kreatorze. Znajdziesz tam profesjonalne szablony do wypełnienia i przykłady do wykorzystania. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj

2. Call center — zarobki

Oczywiście zarobki w call center w dużej mierze zależą od doświadczenia, stanowiska, wielkości firmy oraz miejscowości.

Mediana miesięcznych zarobków dla konsultanta call center (specjalisty) wynosi 3870 zł brutto. 25% najgorzej opłacanych pracowników call center zarabia poniżej 3260 zł brutto, a 25% najlepiej wynagradzanych — powyżej 4820 zł brutto. Tak wynika z danych serwisu Wynagrodzenia.pl (styczeń 2020).

Jednocześnie 25% konsultantów w call center ma pensje wyższe niż 4620 zł brutto.

Na lepsze zarobki może liczyć team leader call center. Na tym stanowisku mediana wynagrodzenia wynosi 4500 zł brutto. 25% liderów zespołów call center zarabia ponad 5580 zł brutto.

A jak wygląda kwestia zarobków na bardziej „ogólnych” stanowiskach, również związanych z pracą w call center?

Przykładowo, mediana zarobków specjalisty ds. obsługi klienta wynosi 4000 zł brutto.

W przypadku likwidatora szkód będzie to 4730 zł brutto, a kierownika ds. sprzedaży7030 zł brutto (mediana miesięcznych wynagrodzeń).

Należy pamiętać, że w przypadku pracy w call center, szczególnie przy sprzedaży, istotny dodatek do pensji stanowią prowizje. Zazwyczaj ich wysokość jest ustalana indywidualnie z pracodawcą.

Chciałbyś być bardziej niezależny i zarabiać więcej? Pomyśl o założeniu własnej działalności! Tutaj znajdziesz poradnik, w którym wyjaśniamy, jak się za to zabrać: Zakładanie firmy krok po kroku — jakie są koszty, na czym polega samozatrudnienie?

3. Praca w call center — gdzie szukać ofert?

Niestety nie wystarczy wpisać w Google „praca w call center Warszawa”.

Dlaczego?

Ponieważ w ten sposób trafisz na najbardziej oblegane oferty.

Najlepszym sposobem na znalezienie pracy w call center jest odwiedzenie stron rekrutacyjnych firm, w których chciałbyś pracować najbardziej.

Zajrzyj tam do takich zakładek jak Praca, Dołącz do nas, Oferty pracy lub Kariera.

Poniżej znajdziesz przykłady takich serwisów popularnych firm, które prowadzą zespoły call center.

Jeśli nie udało Ci się trafić na interesującą propozycję, skorzystaj również z popularnych wyszukiwarek ogłoszeń (znajdziesz tam również oferty pracy w call center w domu), takich jak:

Warto również obserwować grupy z ofertami pracy na Facebooku, (np. Praca Call Center — Warszawa) oraz profile na LinkedIn poszczególnych firm (dowiedz się, jak stworzyć własny profesjonalny profil na LinkedIn).

Chcesz znaleźć jeszcze więcej ofert pracy, przeczytać opinie o pracodawcach, sprawdzić oferowane benefity oraz procedury rekrutacyjne? Zajrzyj do naszego serwisu InterviewMe Pracodawcy (tutaj).

4. Jak napisać CV i list motywacyjny do pracy w call center?

Pamiętaj, że rywalizujesz z wieloma innymi kandydatami. Niektórzy z nich mają większe doświadczenie od Ciebie.

Jak zdobyć nad nimi przewagę?

Tworząc profesjonalne, wyróżniające się CV i list motywacyjny.

Jak to zrobić?

1. Dopasuj CV i list motywacyjny do oferty pracy.

W pierwszej kolejności pisz o tych umiejętnościach, doświadczeniach i osiągnięciach, które są związane z wymaganiami w ogłoszeniu. Tutaj dowiesz się, jak zrobić to skutecznie: Jak napisać CV dopasowane do ogłoszenia o pracę?

2. Zacznij CV od podsumowania zawodowego.

Co to jest? Podsumowanie to po prostu krótki opis Twoich kluczowych kompetencji, osiągnięć i celów zawodowych na samej górze CV. Dzięki niemu pracodawca od razu zobaczy Twoje najważniejsze kwalifikacje. Zobacz, jak stworzyć ten element CV: Podsumowanie z celami zawodowymi — jak je napisać i zdobyć pracę?

3. Skup się na konkretnych kwalifikacjach, które interesują pracodawcę.

Każdy kandydat do pracy w call center może napisać, że „lubi kontakt z klientem”. Na etapie czytania CV pracodawca nie może zweryfikować tej informacji. Skup się na bardziej wartościowych, konkretnych informacjach. Sprawdź, jak to zrobić: Co powinno zawierać idealne CV?  

4. W liście motywacyjnym pokaż, że naprawdę zależy Ci na stanowisku.

Niektórzy uważają, że pracodawcy nie czytają listów motywacyjnych. To błędne podejście! List motywacyjny to świetna okazja, aby pokazać, że naprawdę zależy Ci na stanowisku i nie wysyłasz masowo identycznych dokumentów. Zobacz jak napisać list, który zainteresuje pracodawcę: Jak napisać klasyczny list motywacyjny do pracy?

5. Zadbaj o wygląd dokumentów.

Pamiętaj, że błędy ortograficzne lub literówki mogą przekreślić Twoje szanse — pracodawca po prostu uzna, że nie przykładasz się do swoich obowiązków. CV i list motywacyjny muszą być również czytelne i podkreślać najważniejsze informacje. Dlatego warto wykorzystać gotowy CV szablon.

Wskazówka: Nie zapomnij również o bardzo ważnym elemencie, jakim jest klauzula CV. Pozwala ona kandydatowi do pracy na wyrażenie zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w procesie rekrutacji. 

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Chcesz pracować w call center? A może masz już doświadczenie zawodowe w tym zawodzie? Podziel się swoimi wątpliwościami lub opinią o pracy w call center w komentarzu poniżej.

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Źródła

Oceń mój artykuł: praca w call center
Średnia: 3.84 (50 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Wojciech Martyński jest ekspertem kariery, pisarzem oraz redaktorem prowadzącym InterviewMe, cytowanym m.in. przez Gazetę Prawną, Bankiera, Wyborczą, Interię, Infor, Wirtualną Polskę, INNPoland i Puls Biznesu. Jako absolwent politologii i dziennikarstwa, od ponad 12 lat działa w mediach i marketingu. Od 2017 r. pomaga naszym czytelnikom znaleźć wymarzoną pracę i rozwijać ich kariery, przygotowując artykuły poradnikowe oraz opiniotwórcze badania i raporty. Tworząc własne materiały oraz redagując treści innych autorów, kieruje się redakcyjnymi wytycznymi InterviewMe.
Linkedin

Podobne artykuły