Moje konto

Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

Copywriter - co to za praca? Gdzie szukać ofert online, zarobki

Stwórz CV teraz

Nasi klienci zostali zatrudnieni przez:*

Czy wiesz, dlaczego w tym momencie czytasz ten tekst?

Ponieważ jestem dobrym copywriterem.

Ten poradnik zawiera większość informacji, których potrzebujesz (prawdopodobnie nawet wszystkie!).

I są one świetnie zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe.

Właśnie dlatego Google podsunął Ci właśnie ten poradnik!

Oczywiście nie mam zamiaru tylko się przechwalać. Chcę podzielić się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem.

Za chwilę podpowiem Ci, jak zostać copywriterem, który tworzy popularne treści i z łatwością znajduje dobrą pracę!

Chcesz od razu przygotować CV oraz list motywacyjny copywritera? W naszym kreatorze znajdziesz oryginalne szablony do uzupełnienia, praktyczne wskazówki oraz przykłady. Stwórz CV i list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Stwórz CV teraz

copywriter

Zobacz inne wzory, stwórz CV oraz list motywacyjny i pobierz dokumenty w PDF tutaj

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

Z artykułu dowiesz się:

  • kim jest copywriter i jak nim zostać
  • gdzie szukać ofert pracy w copywritingu (i ile możesz zarobić)
  • jak przygotować CV oraz list motywacyjny copywritera i zainteresować najlepszych pracodawców.

1. Copywriter — kto to i na czym polega copywriting?

Copywriter to autor tekstów i haseł reklamowych, a także innych treści takich jak teksty SEO, opisy produktów, scenariusze czy też ogłoszenia.

Copywriting nie polega jednak tylko na pisaniu krótkich materiałów promocyjnych czy artykułów na strony internetowe.

Obecnie copywriter uczestniczy w całym procesie kreacji, często współpracuje z działem kreacji i uczestniczy np. w kręceniu filmów reklamowych czy też nagraniach do radia.

„Kopirajter” może pracować jako wolny strzelec (freelancer) np. zdalnie z domu, lub być zatrudniony w agencji reklamowej, pracować w wydawnictwie, redakcji lub firmie, która prowadzi własnego bloga.

Nie obcy jest mu również copywriting SEO. Co to jest?

Copywriter SEO skupia się na przygotowywaniu treści do internetu, a jego celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarkach. Przygotowując materiały bazuje na popularnych słowach kluczowych, których internauci szukają w wyszukiwarkach typu Google.

Czym zajmuje się copywriter?

  • przygotowywaniem treści reklam prasowych
  • pisaniem scenariuszy reklam telewizyjnych lub radiowych
  • planowaniem wyglądu ulotek, okładek, stron internetowych
  • pisaniem treści na strony internetowe
  • opisywaniem produktów
  • przygotowywaniem zapleczowych tekstów SEO
  • optymalizacją stron internetowych pod kątem SEO
  • marketingiem szeptanym (np. komentowaniem w internecie)
  • przygotowywaniem ofert handlowych
  • prowadzeniem bloga firmowego
  • przygotowywaniem treści na podstawie briefów
  • content marketingiem (tworzeniem ebooków, raportów, poradników wideo i podcastów)
  • prowadzeniem fanpage’y (np. na Facebooku)
  • pisaniem treści do mailingów
  • pisaniem artykułów sponsorowanych
  • przygotowywaniem materiałów prasowych lub komunikatów PR-owych.

Interesuje Cię przede wszystkim praca zdalna z domu? Zestaw praktycznych porad, także dla copywriterów, znajdziesz w naszym artykule: Praca w domu i zarabianie przez internet: 12 pomysłów. Oferty i zarobki.

2. Jak zacząć przygodę z copywritingiem i zostać copywriterem?

Copywriter przede wszystkim powinien dobrze pisać.

I nie chodzi tylko o znajomość zasad ortografii czy interpunkcji.

Rozumienie potrzeb czytelnika i klienta, wciąganie go w historię (tzw. storytelling), zachęcenie do wykonania jakiejś czynności (np. zakupu produktu) to podstawy pracy copywritera

Bezcenna jest również znajomość zasad SEO i analityki internetowej (przede wszystkim Google Analytics).

Coraz częściej w pracy copywritera przydaje się znajomość programów graficznych i montażu wideo.

Niezbędne jest również sprawne poruszanie się w świecie social media i bycie na bieżąco z najnowszymi trendami.

Powinieneś wiedzieć, które kanały na YouTube są obecnie popularne, jakie memy królują w internecie i jaki post był ostatnio najczęściej udostępniany na Facebooku.

A jeśli tego nie wiesz, musisz umieć szybko to sprawdzić.

Oczywiście, aby zostać copywriterem, nie trzeba studiować dziennikarstwa czy marketingu internetowego.

W internecie znajdziesz mnóstwo teoretycznych i praktycznych kursów z copywritingu, SEO, analityki internetowej czy też obsługi social media.

Sprawdź przede wszystkim ofertę serwisów:

Na rynku znajdziesz również wiele książek związanych z copywritingiem, np.:

Aby być z branżą na bieżąco, czytaj również blogi marketingowe:

A także blogi zagraniczne np. moz.com, contentmarketinginstitute.com czy bufferapp.com.

I pamiętaj ćwiczenie czyni mistrza.

Nawet jeśli jeszcze nie znalazłeś pracy, możesz pisać „do szuflady” i samemu trenować różne formy copywritingu.

Pamiętaj: do szuflady w tym wypadku znaczy na swojego bloga. Łatwo założysz go na Wordpress lub blogger.com. Posiadanie portfolio to pierwszy krok do zostania copywriterem. Bez niego nie złapiesz pierwszego zlecenia.

Chciałbyś zostać dziennikarzem prasowym? Marzysz o pracy w radiu lub telewizji? Zajrzyj do naszego poradnika: Praca w mediach — 15 rad jak ją znaleźć i zostać dziennikarzem + oferty.

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

3. Copywriter — zarobki i oferty. Gdzie szukać pracy, aby dobrze zarabiać na copywritingu?

Ile zarabia copywriter?

Muszę odpowiedzieć: to zależy.

Od czego?

Przede wszystkim od Twojego doświadczenia i umiejętności, liczby i rodzaju zleceń, a także pracodawcy i miejscowości.

Znacznie więcej zarobisz przygotowując ebooka (nawet 1000 zł) dla dużej warszawskiej korporacji niż krótki tekst SEO dla niewielkiej firmy z mniejszej miejscowości (ok. 10-15 zł).

Mediana wynagrodzenia dla copywritera to ok. 3300 zł brutto (oznacza to, że 50% osób zarabia mniej, a 50% więcej).

Lepiej zarabia się w branży finansowej — np. firmach związanych z ubezpieczeniami lub bankowością.

Dlaczego?

Takie firmy po prostu są w stanie płacić więcej. Poza tym znacznie więcej osób chce pisać o muzyce, kinie i podróżach niż kredytach i polisach.

Zgadza się — im temat trudniejszy, tym stawka wyższa.

Copywriter — praca. Gdzie szukać ofert?

Wiele osób szukając pracy związanej z copywritingiem po prostu wpisuje w Google „copywriter praca zdalna”, „copywriter zlecenia”, „praca pisanie tekstów” czy też „copywriter praca warszawa”.

Pamiętaj jednak, że w ten sposób trafisz na oferty z największą konkurencją.

Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś zastanowić się, dla jakich firm chciałbyś pracować.

Zajrzyj na ich strony www i poszukaj zakładek Praca, Kariera lub Dołącz do nas. Odwiedź również ich profile na LinkedIn i Facebooku.

Warto wiedzieć: W InterviewMe i Zety stawiamy na tworzenie najlepszych treści. Dlatego chętnie zatrudniamy ambitnych copywriterów. Być może szukamy właśnie Ciebie! Sprawdź oferty pracy na InterviewMe.pl.

Następnie powinieneś zajrzeć do serwisów z ofertami pracy dla copywriterów. Najbardziej zaufane portale to:

W kolejnym kroku możesz sprawdzić również portale z różnorodnymi ofertami, takie jak:

Warto również dołączyć do grup z ofertami pracy na Facebooku.

Ogłoszenia dla copywriterów znajdziesz m.in. w grupach:

Więcej stron z ofertami pracy, także dla copywriterów, znajdziesz w naszym zestawieniu: „Jak i gdzie szukać pracy? 49 stron i portali z ofertami pracy na 2018”.

4. Jak napisać CV i list motywacyjny copywritera, aby dostać pracę?

CV i list motywacyjny mogą stanowić Twój atut lub przekreślić szanse na dobrą pracę.

Jednak wielu kandydatów na copywriterów traktuje te dokumenty z lekceważeniem.

To błąd!

Jeśli stworzysz wyróżniające się CV oraz list motywacyjny, pracodawca na pewno zwróci na Ciebie uwagę.

Jak to zrobić?

CV i list motywacyjny copywritera — jak się wyróżnić?

1. Dopasuj dokumenty do oferty pracy.

W pierwszej kolejności dokładnie przeczytaj ogłoszenie. W CV i liście motywacyjnym wyróżnij te informacje, które są związane z wymaganiami pracodawcy. Więcej wskazówek znajdziesz tutaj: „Jak dopasować CV do oferty pracy i je wyróżnić? (5 porad + przykłady)”.

2. Stwórz podsumowanie zawodowe copywritera.

Jest to krótki opis najważniejszych doświadczeń, umiejętności i osiągnięć umieszczany na samej górze CV, dzięki czemu przyciąga uwagę rekrutera. Więcej dowiesz się z poradnika: „Cele zawodowe i podsumowanie w CV —- wzór jak napisać (+przykłady)”.

3. Bądź konkretny i pochwal się osiągnięciami!

Prawie każdy kandydat na copywritera może napisać, że „przygotowywał teksty reklamowe” lub „prowadził profil na Facebooku”. Bądź bardziej szczegółowy. Wymień nazwy firm, stanowisk, szerzej opiszobowiązki, zwróć uwagę na swoje największe sukcesy (np. zwiększenie wejść na stronę). Więcej wskazówek znajdziesz w artykule: „Jak napisać CV, które da Ci pracę? 9 rad (prawdziwe przykłady)”.

4. W liście motywacyjnym pokaż pracodawcy, jakie korzyści mu przyniesiesz.

W liście nie kopiuj informacji z CV! To świetna okazja, aby szerzej opisać swoje obowiązki czy podać przykłady sytuacji, w których wykorzystałeś swoje umiejętności. Więcej dowiesz się z poradnika: „Jak napisać list motywacyjny do pracy (przykłady listów i 8 rad eksperta)”.

5. Razem z CV i listem wyślij swoje przykładowe teksty.

Nawet jeśli pracodawca tego nie wymaga, warto wysłać mu swoje copywriterskie portfolio. Mogą być to linki do Twoich materiałów (umieść je w CV) lub artykuły przygotowane szczególnie na potrzeby rekrutacji.

6. Zadbaj o wygląd dokumentów.

CV i list motywacyjny to Twoja wizytówka. Jeśli będziesz w nich robił literówki i błędy ortograficzne lub źle sformatujesz dokumenty, pracodawca uzna, że tak samo lekceważąco podchodzisz do swoich obowiązków w pracy copywritera. Zadbaj o czytelność CV i listu, stosuj odstępy między wierszami, pogrubienia, nazwy kategorii i punktory.

Szczegółowy poradnik znajdziesz tutaj: CV copywriter — wzór, przykłady, wskazówki

Chcesz stworzyć oryginalne CV oraz list motywacyjny z wyraźnie wyróżnionymi kluczowymi informacjami? W naszym kreatorze przygotujesz taki dokument w 5 minut (tutaj).

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Jesteś w trakcie poszukiwania pracy związanej z copywritingiem? Masz ciekawe obserwacje lub spotkała Cię nietypowa sytuacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Podziel się swoją historią w komentarzu poniżej!

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Źródła

Oceń mój artykuł: copywriter copywriting praca
Średnia: 4.42 (72 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Wojciech Martyński jest ekspertem kariery, pisarzem oraz redaktorem prowadzącym InterviewMe, cytowanym m.in. przez Gazetę Prawną, Bankiera, Wyborczą, Interię, Infor, Wirtualną Polskę, INNPoland i Puls Biznesu. Jako absolwent politologii i dziennikarstwa, od ponad 12 lat działa w mediach i marketingu. Od 2017 r. pomaga naszym czytelnikom znaleźć wymarzoną pracę i rozwijać ich kariery, przygotowując artykuły poradnikowe oraz opiniotwórcze badania i raporty. Tworząc własne materiały oraz redagując treści innych autorów, kieruje się redakcyjnymi wytycznymi InterviewMe.
Linkedin

Podobne artykuły

Tłumaczenie CV na angielski [9 najczęstszych błędów]

Tłumaczenie CV na angielski [9 najczęstszych błędów]

Sprawdź, o czym musisz pamiętać podczas tłumaczenia CV na angielski oraz jakich 9 najczęstszych błędów unikać. W artykule znajdziesz praktyczne wskazówki, sztuczki i zwroty. Możesz też skorzystać z szablonów przetłumaczonych na angielski i w 5 minut stworzyć CV w kreatorze online.

Cyfrowi nomadzi i ich dziwne modele biznesowe, które działają

Cyfrowi nomadzi i ich dziwne modele biznesowe, które działają

Poznaj jedne z najdziwniejszych i najbardziej absurdalnych modeli biznesowych oraz ludzi, którym udało się je wcielić w życie! Dlaczego warto o nich mówić? Bo nie ma pomysłu, który byłby zbyt dziwny, aby zadziałać. Obawiasz się, że Twój osobliwy pomysł na biznes nie chwyci? Czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak szalone koncepcje stały się rzeczywistością.