Moje konto

Kontroluj swoje dane

My i nasi partnerzy używamy plików cookie, aby świadczyć Ci nasze usługi i, w zależności od Twoich ustawień, gromadzić dane analityczne i marketingowe. Dowiedz się więcej o naszej Polityce plików cookie. Kliknij „Ustawienia plików cookie”, aby ustawić swoje preferencje. Aby zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij "Akceptuj wszystkie"

Ustawienia Akceptuj

Ustawienia plików cookie

Kliknij na typy plików cookie poniżej, aby dostosować sposób korzystania z naszej witryny. Możesz swobodnie wyrazić, nie wyrazić lub wycofać zgodę. Pamiętaj, że wyłączenie plików cookie może wpłynąć na korzystanie z serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką plików cookiePolityką prywatności.

Wybierz akceptowane pliki cookie

Analityka

Te pliki cookie analizują sposób korzystania z naszej witryny przez naszych użytkowników, a także pozwalają sprawić, aby strona lepiej spełniała ich oczekiwania. Ten rodzaj plików cookie używanych w naszej witrynie nie identyfikuje, kim jesteś, ani nie pozwala nam wysyłać Ci ukierunkowanych reklam. Przykładowo, możemy używać plików cookie/technologii śledzących do celów analitycznych, aby określić liczbę odwiedzających naszą witrynę, określić w jaki sposób odwiedzający poruszają się po witrynie, a w szczególności, które strony odwiedzają. Pozwala nam to ulepszyć naszą stronę i usługi.

Wydajność i personalizacja

Te pliki cookie umożliwiają nam dostosowanie serwisu do Twoich preferencji. Pliki cookie związane z personalizacją służą do dostarczania treści, w tym reklam, dopasowanych do zainteresowań użytkownika w naszej witrynie i witrynach podmiotów trzecich w oparciu o sposób interakcji z różnymi elementami na naszej stronie, a także o śledzenie treści, do których uzyskujesz dostęp (w tym oglądanie filmów). Możemy również zbierać informacje o komputerze i/lub połączeniu, aby dostosować stronę do Twoich potrzeb. Podczas niektórych wizyt możemy używać narzędzi do mierzenia i gromadzenia informacji o sesji, w tym czasy odpowiedzi stron, błędy pobierania, czas spędzony na niektórych stronach i informacje o interakcji ze stronami.

Reklamy

Te pliki cookie są umieszczane przez firmy zewnętrzne w celu dostarczania ukierunkowanych treści opartych na tematach, które Cię interesują (na przykład dostarczanie reklam na Facebooku, które Cię zainteresują) i umożliwienia lepszej interakcji z platformami mediów społecznościowych, takimi jak Facebook.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do działania witryny i do korzystania z jej funkcji. Niezbędne pliki cookie będą zawsze wykorzystywane, ponieważ są one potrzebne do prawidłowego działania witryny. Przykładowo, niezbędne pliki cookie obejmują między innymi: pliki cookie wykorzystywane do świadczenia usługi, utrzymywania konta, zapewniania dostępu do kreatora, stron płatności, tworzenia identyfikatorów dokumentów i przechowywania zgód.

Aby zobaczyć szczegółową listę plików cookie, kliknij tutaj.

Zapisz preferencje
Moje konto

Oferta pracy / ogłoszenie o pracę - jak napisać? Wzór i porady

Stwórz CV teraz

Nasi klienci zostali zatrudnieni przez:*

Źle napisana oferta pracy od razu zniechęci część kandydatów. Szczególnie tych najlepszych, którzy mogą przebierać w propozycjach.

Jeśli chcesz zadbać o wizerunek firmy i znaleźć bardzo dobrego pracownika, musisz przyłożyć się do pisania ogłoszenia o pracę (tak jak kandydat musi przyłożyć się do pisania CV).

Jak stworzyć profesjonalną, kuszącą ofertę pracy?

W tym artykule znajdziesz:

  • wskazówki, jak napisać ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych kandydatów
  • profesjonalny wzór oferty pracy
  • porady, gdzie najlepiej umieścić ogłoszenie o pracę.

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Stwórz CV teraz

kreator cv
kreator cv

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

Oto opinia Gosi — jednej z użytkowniczek naszego kreatora:

Dzięki takiemu świetnemu CV i listowi dostałam super pracę bardzo szybko!

1. Jak napisać ogłoszenie o pracę? Najważniejsze elementy oferty pracy

Oferta pracy (po angielsku job offer) z jednej strony musi być wyczerpująca i dostarczać kandydatowi najważniejszych informacji, a z drugiej — zwięzła i przejrzysta.

Za krótkie lub za długie ogłoszenie może odstraszyć najlepszych pracowników, którzy mają wysokie oczekiwania wobec pracodawcy.

Jakie zatem elementy muszą znaleźć się w profesjonalnej ofercie pracy?

Ogłoszenie o pracę — co powinno się w nim znaleźć

  1. Tytuł. W tytule powinna znaleźć się nazwa stanowiska, którego dotyczy oferta pracy. Możesz również dodać nazwę firmy poszukującej pracownika lub rodzaj branży, w której będzie on pracował. Pod tytułem można również dodać lokalizację, w której będzie pracował kandydat.
  1. Informacja o firmie. Krótki wstęp z najważniejszymi informacjami o firmie — np. data powstania, branża, pozycja na rynku, największe osiągnięcie, perspektywy rozwoju.
  1. Informacja o tym, kogo poszukuje firma. Tutaj należy wyjaśnić, dlaczego firma poszukuje pracownika na konkretne stanowisko. Można również dodać ogólne informacje o stanowisku.
  1. Dokładny opis stanowiska. W tym fragmencie oferty pracy należy przedstawić zadania, które czekają na nowego pracownika. Nie należy jednak przesadzać z opisem obowiązków — zbyt długa lista może odstraszyć kandydatów.
  1. Opis wymagań. Pod opisem obowiązków powinny znaleźć się wymagania wobec kandydata. Staraj się być jak najbardziej szczegółowy, aby osoba szukająca pracy nie musiała się niczego domyślać. Nie przesadzaj również z liczbą wymagań. Zbyt duże oczekiwania zazwyczaj odstraszają kandydatów. Poza tym rzadko trafiają się osoby, które będą posiadać wszystkie możliwe kwalifikacje zawodowe. W wymaganiach można dodać podsekcję „Mile widziane” z opcjonalnymi kompetencjami. 
  1. Oferta dla kandydata. W tym fragmencie oferty pracy pokaż kandydatowi, jakie korzyści przyniesie mu praca właśnie w tej firmie. Może być to np. dodatkowy budżet na szkolenia, karta MultiSport, prywatny pakiet medyczny, czy też możliwość pracy zdalnej. Jeśli chcesz usprawnić proces rekrutacji i zrobić dobre wrażenie na kandydatach, w ofercie pracy powinno się również znaleźć proponowane wynagrodzenie (lub widełki).
  1. Informacje o sposobie aplikowania na stanowisko. Na końcu ogłoszenia o pracę powinna znaleźć się informacja, jakie dokumenty i gdzie należy przesłać (zazwyczaj curriculum vitae oraz list motywacyjny na wskazany adres mailowy) oraz ostateczny termin ich przekazania. Warto dodać, że firma skontaktuje się z wybranymi kandydatami.
  1. Informacja o klauzuli do CV. W ofercie pracy warto również przypomnieć kandydatowi, aby umieścił w swoim curriculum vitae klauzulę ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.

Pamiętaj, że w ofercie pracy nie możesz wskazać konkretnego typu kandydatów, których poszukujesz — np. mężczyzn do 35. roku życia. 

Zgodnie z art. 11 Kodeksu pracy „jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub pośrednia, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony, zatrudnienie w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy – jest niedopuszczalna”.

O decyzji pracodawcy powinny więc decydować kwalifikacje kandydata, a nie jego płeć czy wiek.

Może Cię również zainteresować: Human Resources — co to jest, jak wygląda praca działu HR

Chcesz od razu napisać CV? Skorzystaj z naszego kreatora, w którym znajdziesz profesjonalne szablony do uzupełnienia i praktyczne podpowiedzi. Stwórz CV w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz CV i pobierz dokument w PDF tutaj.

2. Oferta pracy — wzór

Aby jeszcze bardziej ułatwić Ci napisanie oferty pracy, przygotowaliśmy dla Ciebie wzór takiego ogłoszenia. Znajdziesz go poniżej.

Wzór ogłoszenia o pracę

SPECJALISTA DS. MARKETINGU INTERNETOWEGO

FIRMA XYZ

Miejsce pracy:Warszawa / zdalnie

Firma XYZ od ponad 15 lat przeciera szlaki marketingu w polskim internecie. Z usług naszej agencji korzystają zarówno polskie jak i zagraniczne firmy, dzięki czemu nasi pracownicy mają możliwość współpracy z ludźmi z całego świata.

W związku z dynamicznym rozwojem firmy poszukujemy osób na stanowisko specjalisty ds. marketingu internetowego.

Do Twoich głównych zadań będzie należało:

  • przygotowywanie kampanii marketingowych w internecie dla klientów polskich i zagranicznych
  • planowanie i realizacja budżetu kampanii marketingowych
  • analiza skuteczności kampanii marketingowych
  • przygotowywanie artykułów na bloga firmowego oraz materiałów prasowych
  • prowadzenie profili firmowych w mediach społecznościowych
  • współpraca z działem grafików oraz sprzedawcami.

Oczekujemy od Ciebie:

  • co najmniej 3 lat doświadczenia na podobnym stanowisku (warunek konieczny)
  • bardzo dobrej znajomości języka angielskiego w mowie i piśmie (warunek konieczny)
  • doświadczenia w prowadzeniu komunikacji i budowaniu zaangażowania w mediach społecznościowych
  • dobrej znajomości narzędzi i programów: MS Office, Google Analytics, Google AdWords, Google SearchConsole
  • mile widziana znajomość narzędzi i programów: Figma, Jira, ahrefs.

Oferujemy Ci:

  • szerokie możliwości rozwoju i awansu
  • możliwość pracy z klientami z całego świata
  • elastyczne godziny pracy i możliwość pracy zdalnej do 3 dni w tygodniu
  • nowoczesne biuro w samym centrum Warszawy
  • prywatny pakiet medyczny oraz karta MultiSport
  • wynagrodzenie zależne od kwalifikacji i doświadczenia: 7000–9000 zł brutto (umowa o pracę).

CV oraz list motywacyjny należy przesłać na adres mailowy firmaxyz@xyz.com do 30.04.2021. W tytule wiadomości wpisz: Specjalista ds. marketingu internetowego. Skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.

Na dole CV należy zamieścić klauzulę o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Firmę XYZ w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

Zajrzyj także do poradnika: Jak przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną? Jakie pytania zadać kandydatowi?

3. Gdzie zamieścić ogłoszenie o pracę?

Zastanawiasz się, gdzie najlepiej umieścić ogłoszenie o pracę? Oczywiście w pierwszej kolejności najlepiej skorzystać z popularnych serwisów z ofertami pracy, do których trafia większość kandydatów.

Popularne portale z ofertami pracy:

Warto również poszukać portali z ofertami pracy z branży, którą zajmuje się Twoja firma. W ten sposób szybciej znajdziesz specjalistów z konkretnej niszy. Przykładowo oferty pracy w IT warto zamieszczać w serwisie No Fluff Jobs.

Oczywiście ogłoszenie o pracę powinno znaleźć się również na stronie firmy w odpowiedniej zakładce (np. „Oferty pracy”, „Współpraca”, „Kariera” czy też „Dołącz do nas”). A także w mediach społecznościowych: na Facebooku oraz LinkedIn.

Ofertę pracy możesz również zgłosić w serwisie praca.gov.pl. Pojawi się ona wówczas w Centralnej Bazie Ofert Pracy.

Zajrzyj także do naszego zestawienia: Jak i gdzie szukać pracy? Strony z ofertami

Musisz napisać również list motywacyjny? W naszym kreatorze znajdziesz nowoczesne wzory do wypełnienia i praktyczne porady. Stwórz list motywacyjny w 5 minut tutaj.

Zobacz inne szablony, stwórz list motywacyjny i pobierz dokument w PDF tutaj.

Masz już doświadczenie w przygotowywaniu i publikowaniu ofert pracy? Podziel się swoimi obserwacjami w komentarzu poniżej i zdradź, które metody rekrutacji najlepiej sprawdzają się w Twojej branży.

Proces redakcyjny InterviewMe

Ten artykuł został sprawdzony przez nasz zespół i jest zgodny z procesem redakcyjnym InterviewMe. Zależy nam na dzieleniu się naszą wiedzą oraz dostarczaniu rzetelnych i godnych zaufania porad zawodowych dopasowanych do Twoich potrzeb. Nasze wysokiej jakości treści co roku przyciągają ponad 10 milionów czytelników. Ale na tym nie koniec. Regularnie publikujemy też autorskie badania, aby lepiej rozumieć rynek pracy i jesteśmy dumni, że cytują nas czołowe media w Polsce.

Źródła

Oceń mój artykuł: oferta pracy
Średnia: 5 (6 oceny)
Dziękujemy za ocenę naszego artykułu!
Wojciech Martyński
Wojciech Martyński jest ekspertem kariery, pisarzem oraz redaktorem prowadzącym InterviewMe, cytowanym m.in. przez Gazetę Prawną, Bankiera, Wyborczą, Interię, Infor, Wirtualną Polskę, INNPoland i Puls Biznesu. Jako absolwent politologii i dziennikarstwa, od ponad 12 lat działa w mediach i marketingu. Od 2017 r. pomaga naszym czytelnikom znaleźć wymarzoną pracę i rozwijać ich kariery, przygotowując artykuły poradnikowe oraz opiniotwórcze badania i raporty. Tworząc własne materiały oraz redagując treści innych autorów, kieruje się redakcyjnymi wytycznymi InterviewMe.
Linkedin

Podobne artykuły